Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerteknikker på å se aura???

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
larsrolle
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 12:01
19
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av larsrolle »

BoosteR skrev:prøvde denne metoden... Men jeg ser lissom et tynt svart/blått felt på 1-2mm... Etter en stund så jeg et stort felt som hadde en gulgrønn farge... kunne dette være auraen ?
Det høres ut som det er auraen du begynner å ane.

Min teknikk ser ut til å være annerledes enn andres. Jeg ser personen foran meg intill jeg mister focus også lukker jeg øynene og da "fornemmer jeg auraen".
Men som under en annen tråd - healing - så tror jeg også dette med å se aura også er veldig individuelt.

I begynnelsen startet jeg med å sitte bak personer på bussen og trente meg på å se auraen på folk som satt foran meg. Jeg så alltid en glorie av hvit aura rundt de fleste.
Antall ord: 130
Larsrolle er dypt savnet !

Lars Rolle Jensen f 14/7-1945 d 29/5-2008

Paranormal.no anbefaler at du tar en tur hit: MASSE Krystall og sten informasjon !
http://www.larsrolle.net/Starten/starten.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
BoosteR
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jan 2005 21:34
19
Kjønn (valgfri): Guttevalp
Har takket: 1 gang

Innlegg av BoosteR »

Hva er auraen av de to tingene ? :P

Og de "tredje Øye". Er det som at man får et bilde på netthinna ?

Isafall, hva betyr gulgrønn(signalfarget) aura ?[/code]
Antall ord: 30
/BoosteR - Gjerne PM meg ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ananas
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Feb 2005 21:55
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Ananas »

Kan man se auraen til folk/planter o.l. som er på tv eller bilder?
Kanskje noen synes det var et dumt spørsmål, men jeg har ikke så mye greie på sånt :lol:

(Det finnes ingen dumme spørsmål, finnes kun dumme svar) :D :lol: :P Måtte bare :wink:
Antall ord: 49
"Selv om du er paranoid, trenger det ikke betyr at de ikke er etter deg."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BoosteR
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av BoosteR »

Nysgjerrige meg;) skrev:

(Det finnes ingen dumme spørsmål, finnes kun dumme svar) :D :lol: :P Måtte bare :wink:

Enig :D men finnes noen dumme spørsmål da :P
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Ananas
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Feb 2005 21:55
19
Lokalisering: Akershus

Innlegg av Ananas »

BoosteR skrev:
Nysgjerrige meg;) skrev:

Enig :D men finnes noen dumme spørsmål da :P
Nja... :P Gjør nok det :wink:
Antall ord: 33
"Selv om du er paranoid, trenger det ikke betyr at de ikke er etter deg."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Heh! :D Nei, det finnes ingen dumme spørsmål! Får man til svar at det man spør om er et dumt spørsmål, er det fremdeles svaret som er dumt. Det svarer jo ikke på det man spør om, akkurat! ;)

denne siden (på engelsk) finnes det noen tips om hvordan man kan lære seg å se auraer. Den forklarer også litt om de forskjellige måtene forskjellige mennesker kan oppfatte auraer. Det vanligste ser ut til å være at man ser et smalt, svakt skinn rundt kroppen på folk (eller planter og ting). Det er veldig få som egentlig ser særlig sterke farger, eller som ser et spesiellt bredt omriss.

Selv har jeg en sterk mistanke om at det for de fleste nok vil være lettere å kjenne auraen enn å se den med øynene. Altså, kjenne den med hendene. Kanskje jeg føler at det er slik bare fordi jeg selv er flinkere til å fornemme ting med hendene enn med øynene.
Antall ord: 167
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Eireen »

Biejjie skrev:Selv har jeg en sterk mistanke om at det for de fleste nok vil være lettere å kjenne auraen enn å se den med øynene. Altså, kjenne den med hendene. Kanskje jeg føler at det er slik bare fordi jeg selv er flinkere til å fornemme ting med hendene enn med øynene.
Det kan du nok ha rett i Biejjie :-k :wink:

Selv var jeg ikke klar over hvor godt man faktisk kan kjenne auren til et menneske, før jeg prøvde det under et kurs nylig. Puster du inn gjennom nesen og ut gjennom munnen mens du scanner, blir det enda lettere å kjenne den...
Antall ord: 105
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Eireen »

Dette fant jeg på www.fireplace.dk;

Prøv ikke at fokusere på en person, men stadigvæk betragte personen. Slap helt af i øjenen og lad være med at følge bevægelser, lad indtrykkene komme til dig uden at reagere på dem... og frem for alt, følg din intuition.

Betragt personen et stykke tid og luk så øjnene og se hvilke farver der dukker frem rundt omkring alle ting (på nethinden). Når du har øvet dig i dette begynder du langsomt også at kunne se farverne når du tillader dig selv at slappe af i øjnene, selv med åbne øjne. I starten er det blot en svag kant af farver omkring personen, men hvis du tillader sig selv at se disse farver får du efterhånden øje på hele det felt der ligger omkring personen og alle de farver der bevæger sig i det.

For at øge chancen for at se auraen kan du også starte med at meditere på det tredie øje, hold evt. pege on indeks fingeren på det tredie øje og hold så din koncentration her i så lang tid som du nu kan. Samtidig trækker du energien fra dette punkt ned gennem kroppen (til jorden hvor du står)...

Der er mange måder at se auraen på, den beskrevne måde er nok den nemmeste at tillære sig, hvis klarsynet ikke dukker op af sig selv.
Der er også mange former for Aurasyn, Det handler meget om hvad det er man kikker efter eller hvad man "tuner ind på"... Synet som sådan er jo kun en måde hvorpå vi sætter ord og billeder på intuitionen og de indtryk vi får gennem vores sanser, af det der ligger uden for vores normale opfattelses verden... Selv om auraen er der, er farvelægningen og forståelsen af den, en som skal hentes i vores egen symbol verden, derfor er det aldrig helt det samme der bliver oplevet fra person til person - vi er jo så forskellige...

Kun når du er åben for det ydre kan du opleve dets sande natur...
Antall ord: 358
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BoosteR
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av BoosteR »

Skal prøve litt til... men det kan jo være øya som "lever sitt eget liv" ?!

Tror det var gul aura jeg hadde... Så nå skal jeg bare få dette oversatt :/
Noen frivillige :P Tar noen ord, men ikke alle... :oops:

YELLOW
analytical, discipline Sun, dispel evil , scientific mind ,overcomes ignorance ,artistry
,wisdom, creativity , confidence Sunny, exhilarated, mental, power, expectancy, tenacity.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Eireen »

BoosteR skrev:Skal prøve litt til... men det kan jo være øya som "lever sitt eget liv" ?!

Tror det var gul aura jeg hadde... Så nå skal jeg bare få dette oversatt :/
Noen frivillige :P Tar noen ord, men ikke alle... :oops:

YELLOW
analytical, discipline Sun, dispel evil , scientific mind ,overcomes ignorance ,artistry
,wisdom, creativity , confidence Sunny, exhilarated, mental, power, expectancy, tenacity.
Husk at gul ikke bare er gul. Vi skiller mellom lys og mørk og hvorvidt den har andre farger i seg(kombinasjoner gul-grønn, gul-oransje osv.)

Her er hva jeg fant på Fireplace;

Gul: Viden

Mørk gul: Behov for frihed.

Her er hva jeg fant på www.sunnhetsguiden.dk;

Gul: Fortæller om intelligens og mental styrke.
Lysegul: Viser livsglæde og et solrigt humør.
Mørkegul: Viser egoisme, kontrol og viljekontrol.

http://home.no.net/wraaen/Aura.htm er fargen gul definert slik;

Gul: Forteller om intelligens og mental styrke. Med lys lett GUL farge forteller den om livsglede og solskinnshumør. Med for sterk GUL - BRUN farge forteller den om viljekontroll og egoisme

Du kan også lese om fargen gul på www.vipstar.nu/aura/yellow.lasso
Antall ord: 197

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BoosteR
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av BoosteR »

Tror jeg har gul-grønn aura...
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BoosteR
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av BoosteR »

Noen som har MSN og kan mye om aura greier ?

Har et bilde som jeg skulle sendt, bare for å vise noe som jeg "så"...
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Re: teknikker på å se aura???

Innlegg av Eireen »

heiwa skrev:hei!

er det noen her som noen øvelser/teknikker på å se aura????
har fått tak i noen, som jeg trener litt på, men forandring fryder vettu :wink:
er det noen farger du ser før andre?? har hørt at man ser hvit før man ser farger, stemmer det?????

heiwa :D
Hei! Fant nettopp disse metodene for å se aura. Merk deg det som står om øve på å se aura mot farget bakgrunn. Lykke til!

Seeing the Aura
This exercise is designed to see Aura for the first time and/or practice seeing Auras. Choosing good conditions is important: not only you see the Aura better, but also to gain a confidence about what you see.
Situate the person in front of a very softly illuminated PLAIN WHITE background. A color background will change Aura colors, so you need additional knowledge about combining colors. Some combinations of background and Aura colors may cause misinterpretation problems.

Choose ONE SPOT to look at. The middle of the forehead is VERY GOOD. This is a location of so called Brow Chakra or the Third Eye. In some cultures (India) they put a mark on a forehead. Such a mark in ancient times could mean the invitation to look and see the Aura.

Look at this spot for 30 to 60 seconds or longer

After 30 seconds analyze surroundings with your peripheral vision, while still looking at the same spot. Continuing the concentration is most important. Resist temptation to look around. You should see that the background nearby the person is brighter and has a DIFFERENT color than the background further away. This is your own perception of the Aura. The longer you concentrate, the better you will see it. Remember, concentration on one spot increases your sensitivity by accumulating the effect of the Aura vibration reaching your eyes.
Taking a SNAPSHOT of an Aura.

After concentrating long enough to see the aura, close your eyes. For a second or two you will see the Aura ONLY. Be prepared. You have only one second or two until your photosensitive cells will stop vibrating and sending visual sensations to the brain. And if you miss is, you have to start concentrating again. Try to experiment how fast or slow you should close your eyes.

Observing auras of other people
The best is to look directly at someone's brow chakra (third eye or wisdom eye, which is located @1.5 cm above the nose, between eyes) and aim to achieve the state of mind similar to the concentration technique described above for at least 30-60 seconds. I have tried also looking at throat and heart chakras with similar results. However, if you concentrate on someone's chest it looks so unusual that the person concerned is usually very uneasy about it. When you look into someone's brow chakra you can actually continue conversation.

Again, VERY softly illuminated background, with no shadows is best. With practice, any uniformly illuminated background (such as a blue sky for example) will suffice.

How to see your own Aura
Stand about 1.5 m in front of a good size mirror. In the beginning it is best if the background behind you is plain white and there are no shadows. Illumination should be VERY soft and uniform not bright. Follow instructions above for seeing Auras.

PRACTICE for at least 10-15 minutes each day to increase your sensitivity and develop Auric sight. Remember that practice is required to develop Auric sight.

Auric sight and after-images
One of the most frequently asked questions during my workshops is: "Tom, are my eyes playing tricks on me ?" The answer is no, you have just learnt to pay attention to what your eyes are capable of. Light sensors in our eyes (Red Green and Blue) are vibration sensors which are highly non-linear and they have memory. The consequence of memory is that they can oscillate for up to several seconds after the visual stimulation has been discontinued.

This memory of visual stimulation is frequently perceived as afterimage. Afterimages have a precisely the same shape as original images. Afterimage of an object surrounded by its Aura is larger than the original image. The increase in such afterimage is due to the vibration of an Aura and actually represents a "snapshot" of an Aura. It is therefore essential to focus at one spot when watching the Aura and resist temptation to change the point of focus, otherwise an image of the Aura may become confused with the afterimage of an object
Antall ord: 761

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Biejjie
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2005 02:27
19

Innlegg av Biejjie »

Enda to teknikker å prøve ut! :D

Teknikk I:

• When you first learn to see Auras, the conditions must be just right - after that you can even see them in bright sunlight if you like. Try it outside, then you can see all the Auras of all living things. Plants and tress are the best. The Joshua Trees where I live are unbelievable. Auras of people can also be seen after you practice.

1) It must be almost full darkness or about what a quarter-to-half moon night would be like. The light outside should be that period of about 30-40 minutes before total darkness. This amount of light will result in the brightest of Auras. Try to be in an area where there is very little or no light from cars, houses or anything artificial.

2) Pick an object close to the horizon, say a star or the top of a tree, but it must be a point at which you are looking. Pick a point that is very near trees and other living things.

3) Relax your eyes, but stare at the point you have chosen. Continue to stare at the point until your peripheral vision starts to black out and it appears as though you have tunnel visions. You must continue to stare at the point all this time.

4) While still looking at the point, start to move your head slightly from side to side. As you do this, you should start to see a glow around the trees, or bushes close to the point that you have chosen. Continue to rotate your head (while still looking at the point) and you should continue to see bright light (bluish-white).

Practice this for a while and you should get better and better results. At first, the Aura is seen when you are looking at the point through your peripheral vision. You cannot see it directly. If you look at it directly, it will disappear. After some practice, it will become easier to see it while looking directly at the tree or whatever point you have chosen.

You can increase the brightness of the Aura by concentrating love or energy to the tree. Tall cactus are the best to start with for they have a lot of energy and are very bright. The time it takes for your eyes to black out or get tunnel vision is probably 2 to 5 minutes or more if necessary.

When you keep staring at the fixed point, unusual things will happen. Your vision might appear to go positive and then negative, like a piece of film. That's okay; it's just your Spirit sight trying to look through your eyeball. The main thing is to relax your eyes while you keep them totally fixed on the point you have chosen. It might take several minutes or more to get these unusual sensations.
Teknikk II:
  • 1) Find a room that you can illuminate gently with a couple of candles or a low watt bulb.

2) Meditate for a while, to relax your mind and lower your brain wave patterns. This makes you more receptive and sensitive to everything around you.

3) Move you hands gently together until they are almost touching and then move them apart again. You may start to feel energy or resistance building up between them as you do this.

4) After a while you should start to see wisps of what appear to be an after image around your hands. Let your eyes relax as if you were viewing a magic eye puzzle.

5) You may start to see color within the haze. Move your hands slow and gently around one another. Let them nearly touch and pull away again gently. You may get the impression of smoke or mist dragging along your fingers.

6) Look around you; see if you can see auras on other objects in your surroundings. Experiment with this technique as often as you like, then repeat with a partner – see if they see the same as you.
Antall ord: 677
1200 er et slikt fint, rundt tall, så jeg stopper der.

Om du har sendt meg meldinger har jeg ikke fått dem - bare mail om dem. O_o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: teknikker på å se aura???

Innlegg av BA. »

heiwa skrev:er det noen her som noen øvelser/teknikker på å se aura????
har fått tak i noen, som jeg trener litt på, men forandring fryder vettu :wink:
er det noen farger du ser før andre?? har hørt at man ser hvit før man ser farger, stemmer det?????
Jeg vet ikke om dette er noe en kan trene opp, det ser ut til at aurasyner er synestesi, hvilket er nærmest en feilkobling i hjernen.
http://www.forskning.no/Artikler/2004/o ... 8265902.76

Om det er opptrent, vil jeg tro dette er psykisk betinget, og at en kan se farger, fordi en gjerne vil se dem.
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links