Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderÅndelig aktivitet på steder der mange mennesker går bort?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Aug 2009 11:28
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Åndelig aktivitet på steder der mange mennesker går bort?

Innlegg av kristiane »

Iallefall lett å tolke det dithen at vedkommende ikke helt hadde sluppet taket,og ville si adjø :)
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Innlegg av Kiara »

Er ingen tvil om at det er mye aktivitet på steder der det er mange dødsfall, som sykehjem, og sikkert sykehus også!

Jeg har jobbet på et sykehjem i mange år. Og det er der jeg har merket mest aktivitet. Men jeg tror ikke det er sånn at mange ånder blir hengende igjen. Tror nok de aller fleste går videre! Men det kan virke som at noen som har dødt der kan lage litt aktivitet intil de er begravet.. Men det er jo ikke mange når du tenker opp mot hvor mange som dør der!

Har ikke noe erfaring fra sykehus, men antar at det kan være noe lignende, bortsett fra at de som har bodd på sykehjem har hatt hjemmet sitt der,, og at det kanskje gjør at flere henger fast i "hjemmet" sitt.

Vi har iallefall noen faste gjenferd der. Flere har sett en hvit dame.. Jeg har følt noen som lukter fjøs, også kjent denne rett ved siden av meg. Noen lager røyklukt. Og som en tynn dis..
Flere har sett en eller to forskjellige menn. Jeg har flere ganger gått rett igjenom noen! Heisene går av seg selv. Pc-ene slår seg på og av. Er så vant med aktiviteten der at det er blitt helt normalt.

Og jeg prøver ikke gjøre noe med det, for det har jeg ikke noe med! Det er en arbeidsplass som jeg er der for å hjelpe og passe på dem som bor der! Og når klokka ringer, så må en gå med en gang til den som vil ha hjelp. Kan ikke stå opptatt med å kontakte ånder... ;)
Antall ord: 284

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
marius'en
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jan 2010 21:43
14
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av marius'en »

Kiara skrev:Er ingen tvil om at det er mye aktivitet på steder der det er mange dødsfall, som sykehjem, og sikkert sykehus også!

Jeg har jobbet på et sykehjem i mange år. Og det er der jeg har merket mest aktivitet. Men jeg tror ikke det er sånn at mange ånder blir hengende igjen. Tror nok de aller fleste går videre! Men det kan virke som at noen som har dødt der kan lage litt aktivitet intil de er begravet.. Men det er jo ikke mange når du tenker opp mot hvor mange som dør der!

Har ikke noe erfaring fra sykehus, men antar at det kan være noe lignende, bortsett fra at de som har bodd på sykehjem har hatt hjemmet sitt der,, og at det kanskje gjør at flere henger fast i "hjemmet" sitt.

Vi har iallefall noen faste gjenferd der. Flere har sett en hvit dame.. Jeg har følt noen som lukter fjøs, også kjent denne rett ved siden av meg. Noen lager røyklukt. Og som en tynn dis..
Flere har sett en eller to forskjellige menn. Jeg har flere ganger gått rett igjenom noen! Heisene går av seg selv. Pc-ene slår seg på og av. Er så vant med aktiviteten der at det er blitt helt normalt.

Og jeg prøver ikke gjøre noe med det, for det har jeg ikke noe med! Det er en arbeidsplass som jeg er der for å hjelpe og passe på dem som bor der! Og når klokka ringer, så må en gå med en gang til den som vil ha hjelp. Kan ikke stå opptatt med å kontakte ånder... ;)
Artige opplevelser da. Er vel forhåpentligvis slik at de åndene som går igjen på slike steder oftest er "snille", og ikke oppleves som truende/negative. Mange har jo gått over i åndeverden etter kansje mye lidelser, sorg, ensomhet, og da kansje det er en positiv ting å gå videre ut av denne verden, mens mange på gamlehjem/sykehjem forhåpentligvis har hatt en fredelig og rolig tilværelse helt til det siste.
Antall ord: 360

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MrElysium85
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2010 21:01
14
Lokalisering: Hønefoss

Innlegg av MrElysium85 »

Har oppholdt meg svært lite på sykehus (heldigvis), men jeg kan jo skyte inn at jeg fikk sjansen til og gå alene igjenom sykehuskorridorene i høst da jeg var på legevakten etter og ha skada armen på jobben. gikk da rundt i koridorene og lette etter minibanken i et område av sykehuset som tydligvis var folketomt på den tiden av døgnet (ca 01.00 på natta) Følte meg ettervært forfulgt og observert av noen jeg ikke kunne se, men som jeg på en måte allikevel kunne se for meg sto der og stirret, en eldre mann i 70 årene fikk jeg inntrykk av.. En ganske spesiell opplevelse og gå helt alene rundt i gangene på et sykehus nattestid, det må jeg innrømme ;)
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Purka
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Mar 2010 08:13
14
Kjønn (valgfri): Sugge

Innlegg av Purka »

tror det er rent tilfeldig hvor det er aktivitet eller ikke. Det er ikke alltid det har en åpenbar forklaring hvorfor en ånd går igjen der den gjør. har til og med hørt om ånder som går igjen steder der den slettes ikke har noen tilknytning, og de synske har forklart at ddette ofte kan skje dersom den avdøde hadde alzheimer en stund før dødsfallet. Personen var forvirret og visste ikke hvor han selv var eller hvorfor han var der. finnes også mange steder der folk forventer aat det skal spøke med tanke på en grusom historie, men så er det ikke åndelig aktivitet på stedet i det heletatt.
Antall ord: 117
Use your psykic abilities like an umbrella. use it only when it rains.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
marius'en
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jan 2010 21:43
14
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av marius'en »

Purka skrev:tror det er rent tilfeldig hvor det er aktivitet eller ikke. Det er ikke alltid det har en åpenbar forklaring hvorfor en ånd går igjen der den gjør. har til og med hørt om ånder som går igjen steder der den slettes ikke har noen tilknytning, og de synske har forklart at ddette ofte kan skje dersom den avdøde hadde alzheimer en stund før dødsfallet. Personen var forvirret og visste ikke hvor han selv var eller hvorfor han var der. finnes også mange steder der folk forventer aat det skal spøke med tanke på en grusom historie, men så er det ikke åndelig aktivitet på stedet i det heletatt.
Ja, det er som du skriver, ikke alltid en sammenheng mellom mange eller brutale dødsfall på et sted og hvor mye åndelig aktvitet det eventuellt er er. Er det jeg og mener, at det er merkelig "fredelig" på mange steder der grusomme ting har skjedd. Se på steder der f.eks. skip har gått ned, eller fangeleirer og andre slike steder... Er nok lenge før vi levende skjønner den fulle og hele logikken i det paranormale. :mozilla_laughing:
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rei Chan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Aug 2007 23:49
17

Innlegg av Rei Chan »

Jeg jobbet på ett bofellesskap for eldre. Det er delt opp i fire hus med en god del forskjellige avdelinger. De sier det går igjen på det ene huset, der det visst nok skal ha vist seg en dame med skaut 2 ganger, for 2 forskjellige ansatte. Jeg har ikke jobbet mye der oppe, så har ikke fått opplevd det selv.

På "mitt" hus, har jeg opplevd å stadig se skygger i øyekroken, og føler det er energier som kommer og går. Hørte også en nattevakt jeg gikk der, at det kom en høy bankelyd. Alle beboerne lå og sov, fant ikke noen forklaring, men en bankelyd kan komme av så mangt :) Noe jeg opplevde som ekkelt, var da en av beboerne spurte hvem hun damen som satt og strikket var. Hun pekte der hun visst nok skulle sitte, men der var det ingenting. Dette er snakk om en klar og orientert person. Tilslutt fikk jeg beskjed om å lukke døren, for hun ville ikke se henne mer. Noen opplever gjenstander som forrsvinner, og dukker opp igjen på merkelige plasser. (Midt på natten forsvant det en fjernkontroll, den ble funnet på tørr-mat lageret) Alt kan selvfølgelig ha en naturlig forklaring, men det er jo litt spennende da ;) For det meste er det stille og rolig på huset.

Jeg trivdes godt der, og opplever egentlig ikke noe av hendelsene som veldig ubehagelige :)
Sist redigert av Rei Chan på 14 Aug 2010 21:34, redigert 2 ganger totalt. Antall ord: 239

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Purka
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Mar 2010 08:13
14
Kjønn (valgfri): Sugge

Innlegg av Purka »

den dama med skaut var bare meg, når jeg prøvde å kidnappe min demente bestemor :P
Antall ord: 16
Use your psykic abilities like an umbrella. use it only when it rains.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Innlegg av Kiara »

Rei Chan: Har jobba der også jeg for en god del år tilbake... Og jeg opplevde absolutt ingenting paranormalt! Men noen kan jo ha hengt seg igjen der siden da... :P Forøvrig bør du være varsom med å beskrive plassen du jobber, fordi faktiskt en kan da skjønne hvilken plass du snakker om,,, som jeg gjorde lett.. Kan være vanskeli å holde tunga rett i munnen her, men om å gjøre å tenke seg om både en og ti ganger!!! Ellers spennede å høre! :mozilla_cool:
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rei Chan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Aug 2007 23:49
17

Innlegg av Rei Chan »

Vops! Er fort gjort ja : x Har fjerna byen og fylket fra brukeren min nå ;) Er lenge siden jeg jobba der jeg og, men var spennende det jeg opplevde ja, og man begynner jo og lure :)
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Grevinne
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2009 14:05
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Grevinne »

Jeg jobber selv på sykehjem, og har opplevd enkelte "paranormale" episoder der. Flere kollegaer har sett og hørt mer enn hva jeg har. Men det som er mest interessant for meg, er at jeg har hatt åndelig kontakt med flere av de tidligere pasientene etter deres død. Bl.a den ene damen som ble min "åpner" til åndeverdenen.
Er nok mer paranormal aktivitet på sånne steder, men mye kan nok også være spor av angst, frykt, smerter osv fra enkelte beboere. Ellers så er det vel gjerne de som ikke er klare til å avslutte livet, som blir hengende igjen, eller de som følte seg trygge der og som velger å bli.
Antall ord: 115
Størst av alt er kjærligheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links