Heisann.
Kan fortelle noen av mine historier
Første historien va når jeg va rundt 12-13år eller noe. Jeg og ett par kamerater gikk og "tøffet" oss (slik som gutter ofter gjør i ung (også voksen) alder), da jeg så en kvinneskikkelse som så ut til å sveve overbakken i lang hvit kjole. Kunne minnes om brudekjole. For det va så langt slep bak.
De andre historiene kommer fra ett og samme hus, en 4-manns bolig
Jeg og min samboer bodde i ein leilighet for 2,5år siden (eier den enda, men leier ut). Der vi plutsligt hører tunge skritt og flytting av møbler på loftet. På den tiden va det bare 3 eldre damer som bodde i huset. Og alderen deres va 85år,94år og 96år. Så det hente jo noen ganger at de surret litt og fant ut mitt på natta at det passet nå med trappevask

(koselige eldre damer, måtte de hvile i fred). Så at det va noen lyder der oppe kl:00-01 kom ikke som ett sjokk. Etter en liten stund ga det seg, så tenkte ikke mer på det. Etter noen dager så skjedde det igjen. Så forsvant det igjen.
Men plutselig va det veldigt med action vær kveld/natt rundt 00-01 tiden en hel uke. Og vi syns det hadde vært litt morro og flirt at nå er det en av de eldre damene som har surret litt, når det bare skjedde noen ganger. Syns nå at det ble litt formye nå. Så når jeg hører at det er noen i trappen om dagen da, så går jeg ned og spørr om det hun som har holdt på å flytte på ting på loftet. Va då jeg oppdaget at det va ikke mennesker vi hadde hørt. For datteren kunne fortelle at 2 av de eldre damene va på sykehjem for noen uker, og hun siste va på ferie. Og det va 1-2uker før de kom hjem igjen.
Da gikk det lenge før vi hørte noe igjen. Men når vi hørte noe igjen då, så va det voldsomt. Det banket og slo, møbler som hørtes ut som det ble kastet vegg i mellom. Klarte en gang og ta opp lyden av bankingen med mobil telefonen. Men har ikke det opptaket lenger

Mobilen er gitt vekk (de tok og slettet alt, og satte mobilen tilbake til frabrikk innstillinger) og pc'n som hadde lyd filen er øddelagt. En gang gikk jeg opp for å se, jeg så ingenting der oppe. Alt va som det pleier å se ut der oppe.
En annen gang va det på kjøkkenet. Vi holdt på å pusse opp, og hadde laget hull i veggen inn til vårt soverom. Det va ett gammelt skap som måtte vike for kjøleskapet. Jeg hadde kled igjen nedre del av skapet, men det va stort hull oppe mot taket. Våknet av hørte noen som "gikk" i gardin trappen. Typisk knirking som kommer når du går opp eller ned. Katten kunne det ikke være for de lå sengen med oss, og freste mot hullet på veggen. Fruen min våknet av det også. Og det hørtes ut som noen gikk opp trappen, så kom det noen utroligt høye banke lyder, så ett smell. Så hørtes det ut som at det va noen som gikk ned igjen.
Dagen etter på gikk jeg på kjøkkenet for å skjekke. Strømmen va vekke på kjeøkkenet. Ledningene som jeg hadde "blindet" og pakket vekk med legge de inni hullet og skru ett lokk over. Va åpne og hang ut av hullet. Pluggene som jeg hadde brukt for å blinde ledningen fant jeg aldri igjen. Ikke fant vi noen spor etter de banke lydene heller.
Kan også ta med 2 ting til. Den ene tingen gjelder vår leilighet. Den andre gjelder nabo leiligheten.
Va en kveld jeg va hjemme alene, fruen va i Bergen på kurs. Der satt jeg stille og roligt å så på film eller noe sånt. Katten lå på fanget, før det plutsligt reiser seg opp og begynner å nistirre på ett hjørne oppe i taket. For så begynne å frese og sprinte ut av stuen. Og ikke vil inn igjen på 30-40min. Så jeg tror katten har sett noe som jeg ikke ser.
Den andre lille historien va det nabo fruen som fortalte. Hun hadde lagt sammen klær og måtte en kjapp tur ut for handle noe. Så når hun kom tilbake så lå alt på gulvet. Som det va blitt kastet ut. Dette va gammelt skap, der du låser døren med split liggnenes ting. Hu har sagt at hun vett med 100% sikkerhet at hun låste døren.
Phu, ble litt langt dette vist. Håper at dere har glede av de små historiene mine:)
Ps: Beklager de skrive feilene som er der, har Dysleksi.