Fakta, teori & skepsisMånen og dens påvirkning.

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Re: Månen og dens påvirkning.

Innlegg av Lilja »

Jeg har også en tendens til å sove dårlig når det er fullmåne.

Og det er ikke selvbedrageri, jeg ligger ikke våken fordi jeg vet det er fullmåne.
Men oppdager det ofte dagen etter en dårlig natt. "såklart -fullmåne"

Det med at det skal skje flere fødsler, kriminelle handlinger osv under fullmåne har de visst aldri klart å påvise i noen seriøs statistikk. (beklager, eile...) Men det er en spennende myte ;)
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Re: Månen og dens påvirkning.

Innlegg av Kiara »

Hørete også det der at fullmånen skulle påvirke sinnstemning og fødsler osv... så gikk ivrig fullmånen i møte når terminen var vel overskredet... forgjeves! Ingen fødslel i fullmåne nei... og attpåtil va føden ekstremt overfyllt i disse døgnene, så det var fullt samlebånd-opplegg, noe som ikke akkurat var positivt iforhold til førstegangs-fødende, og vanskelig fødsel. Så det var siste gang jeg har vært der!!! Men det med fullmåne er bare tull. Og tidligere har det ikke vært vist noen stor sammenheng med månen og fødsler og krimminelle ting. Ting er vel mer avhengig av vær og årstider, sånn at noe periodevis samles opp i spesielle perioder av året. Ellers må jeg si at jeg ikke kjenner noen som har født på akkurat nymånen, selv om termin har vært i nærheten, og noen stadig har nevnt da at no er, blir det, eller er nymåne,,, så nå skjer det sikkert noe!

Folk og dyr kan sikkert bli yre, men sikkert mest i positiv tilstand.. Selv om det for min del er veldig irriterende at hestene mine ikke vil kommme inn om kvelden, når det er måneskinn!!! Må alltid hente dem da,, mens ellers kommer de løpende om kapp når vi roper, for å bli først!!! Og jeg selv er veldig lett til sinns i måneskinn,, og ikke kriminell... :lol:
Antall ord: 252

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links