HappeTittenTooYouNow skrev:Greit det min venn, men jeg er nærsynt å må bruke briller når jeg kjører bil, og når jeg sykler, så bruker jeg det ikke, grunnet svetteperler i panne, som drypper ned i brilleregion... er ikke noe særlig digg, og det er noe som alle som er brillebrukere enige om.. derfor bruker jeg IKKE briller når jeg ute å trår en tur.. Oxo derfor jeg tviholder på gang/sykkelstien....
Du, kan godt få innsyn i mitt førerkort, får å konkludere med mitt utsagn, hvis du ennå er i tvil om min nærsynhet..
Du behøver ikke være på defensiven her, vi tenker på saken ut fra hva du har fortalt, og forsøker å finne ut av hva som kan ha hendt. Vi, eller ihvertfall jeg, gidder ikke tvile på at du snakker sant. Hvis du lyver, så spiller det overhodet ingen rolle for meg.
Jeg er ikke sikker på hvordan ting er, men regner med at så lenge du sykler uten briller regner jeg med at du ser ihvertfall en del, selv om det er noe uklart. Et raskt glimt av damen gjennom hekken i sidesynet er nok ikke umulig likevel. Siden du var opptatt med å tenke på annet reagerte du ikke umiddelbart, men glimtet var likevel nok til at du valgte å sykle på veien.
Vi kan jo aldri komme i ettertid, uten fullstendig rekonstruksjon, (Medregnet tankene du hadde da, ikke hva du nå mener du tenkte) finne ut nøyaktig hva som hendte, men vi har funnet et par mulige forklaringer, hvorav en er meget sannsynlig. Vi skal heller ikke se bort fra en kombinasjon av disse.
Vi ser jo da også at absolutt alle faktorer ikke var vurdert før det ble konkludert med en paranormal løsning.
Dette er det vanlige. Jeg tror ikke noen har kapasitet og oversikt nok til å se absolutt alle mulige forklaringer på uvante opplevelser. Derfor blir slike anekdoter ikke regnet som bevis.
Selv opplever jeg til stadighet fenomener andre ville tatt til inntekt for det paranormale, men som jeg undersøker dypere for å finne ut av. Av og til må jeg gi opp, eller at fenomenet ikke gir mulighet til videre undersøkelser, men da tror jeg heller ikke det er paranormalt, jeg bare aksepterer at jeg ikke vet.