Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderÅnder & Klarsynte

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Sjelia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Nov 2008 10:55
16

Re: Ånder & Klarsynte

Innlegg av Sjelia »

Åndenes makt er et underholdningsprogram. Et interessant program, fordi det opplyser folk om åndelig aktivitet, men det blir vist på en feil måte.

Har selv vokst opp i et hus med åndelig aktivitet, og synes at det i Åndenes Makt blir fremstilt som mye mer skummelt enn det egentlig er. Den skumle musikken, måten det er klipt på, og ånde-skuespillerne, gjør det til å virke nærmest som en skrekkfilm. Skru av lyden på tv'en - og det er ikke like skummelt lenger.

Jeg tror nok at mediumene bruker mye mer tid på å rense husene enn det vi tv-seere er vitne til. Selv for et erfarent medium kan en sånn prosess ta opptil flere timer. Sier seg selv at de ikke har tid til å vise det :mozilla_smile:
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
KWG
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2008 17:17
16
Kjønn (valgfri): grei mann :-)
Lokalisering: Saltrød

Innlegg av KWG »

Vet hvertfall at hvis jeg hadde hatt ånder, eller spøkelser i huset mitt. Hadde jeg ikke ventet i fire år før jeg gjorde noe med det, sånn som den familien gjorde i gårsdagens åndenes makt.
Jeg hadde kontaktet folk her inne og hørt om noen kunne hjelpe meg. Men så har jeg heldighvis ikke det problemet at det er ånder her.
Antall ord: 66
MANU og AC /DC FAN

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Åndenes Makt er et underholdningsprogram som skor seg på folks godtroenhet, dessverre.

Det er enkle midler som tas i bruk. Litt lett granskning av kirkebøker og lokalhistorie, en liten dæsj typisk medium-skuespill, og vi er i boks. Det er lekende lett å manipulere folk til å tro på det man sier i slike sammenhenger, og det trenger tydeligvis ikke være detaljert og treffsikkert engang. Bommer man på et utsagn bare går man videre til man treffer sånn nogenlunde.

Så er det alltid spennende når "mediumet" lar "ånden snakke igjennom seg". Litt enkel omlegging av stemmeleiet, og folk sitter pal og biter negler.
Antall ord: 107
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links