Drømmer, NDO & ut av kroppen...Rett før du sovner.

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Mysticool »

Kimbara skrev:
Mysticool skrev: Må bare spørre: Har du høydeskrekk?
Jeg har ofte disse drømmene, jeg detter og detter og våkner rett føre jeg treffer bakken, gjerne sittende oppreist i senga med svettedråper...
Selv om jeg vet i drømmen at dette ikke er på ordentlig...!
Kanskje det har noe med høydeskrekken min å gjøre...
De aller fleste mennesker har vel høydeskrekk i større eller mindre grad. Det er jo en innstinktvis forsvarsmekanisme som gjør at en unngår store høyder.
Dama til fattern har vannskrekk og båtskrekk og har ofte mareritt at hun drukner...
Men for all del, jeg har da vært supermann og flydd i vei også jeg...hehe
Antall ord: 124
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

Re: ...Rett før du sovner.

Innlegg av Mick Wild »

Kimbara skrev:
__bankeånd skrev: Dette er sikkert en helt normal ting, har sikkert skjedd med alle opptil flere ganger. Er bare jeg som har litt lyst til å vite hva det kalles og høre litt mer om det. Jeg syns det er utrolig tidig selv om jeg har en vantvittig angst rett etter det har skjedd! :D

Når man har lagt seg, og slapper helt av. Rett for man sovner. Jeg tror det hender oftest når man er veldig sliten. Jeg var lagt meg, og var mer på vei til å sovne enn å være våken. Lå plutselig og tenkte hvor deilig det ville vært å ligge i en hengekøye tror jeg det var. Føltes slik ut og, lå og vaiet. Og plutselig, helt ut av det blå, så "velter" hengekøyen og jeg våkner med et veldig rykk og hiver etter pusten. Er skikkelig anpusten og skjelven i kroppen.

Vet, dårlig formulering. Men jeg prøvde så godt jeg kunne. Noen andre som har opplevd slik eller vet hva det heter? :D
Synni.
Det er mange ting som skjer når vi sovnet. Når man våkner slik som du beskriver; med et rykk, så er det antakelig fordi hjernen og kroppen ikke sovner samtidig. Hjernen døser av, men kroppen er fremdeles aktiv - derfor vil man faktisk utagere det man drømmer. I ditt tilfelle reagerte kroppen din på at du falt ut av hengekøya.

Det er vanlig å drømme ting som gjør at man kvekker til når man sovner slik. Grunnen til det kan være at man faller i søvn så raskt at man rett og slett merker det. Dette skjer jo som oftest når man er veldig trøtt og f.eks. sovner på toget eller liknende. Det kan også forklare hvorfor man faktisk drømmer at man faller.

Interessant felt innen psykologien dette.
Jeg er enig med deg. Jeg tror at når man opplever denne tingen, at det da er fordi hjernen sovner fortere enn kroppen. Det virker som en bra forklaring:)

Men det er ikke derfor man drømmer at man faller...Det finnes en helt annen forklaring for det:)
Antall ord: 369
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: ...Rett før du sovner.

Innlegg av Kimbara »

Mick Wild skrev: Men det er ikke derfor man drømmer at man faller...Det finnes en helt annen forklaring for det:)
Hva er din forklaring på det?
Antall ord: 28
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Robot

Innlegg av Robot »

Jeg har hørt at hvis man smeller i bakken og dør i drømmen din, så havner man i koma.

Er dette sant, eller bare tullball?
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Mysticool »

Robot skrev:Jeg har hørt at hvis man smeller i bakken og dør i drømmen din, så havner man i koma.

Vel, jeg drømte jeg skulle stupe ned fra et fjell, og våkna da jeg traff bakken, eller lå med trynet ned i golvet...men i koma havna jeg ikke :mozilla_wink:
Antall ord: 63
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ccc
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jun 2008 14:52
16
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av ccc »

Haha! :mozilla_laughing:

Jeg hadde kommet hjem fra håndballkamp en dag, dønn sliten og la meg til å hvile på sofaen med pappa og mamma!
Bråvåkner av pappa som brøler, da jeg har gitt han et real spark i rompa etter jeg tok god sats på hånddballbanen i drømmen for å hoppe og skyte! :)

Får ofte rykninger, og bråvåkninger i det jeg er i ferd med å sovne. Snubler i steiner, tråkker i gjørme, vifter med armene for å begynne å fly, bokser i veggen osv. Jeg må se ut som en haltene kråke med boksehansker som kåler i senga når jeg sover :mozilla_laughing:
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Mysticool »

[quote="ccc"]Haha! :mozilla_laughing:

Jeg hadde kommet hjem fra håndballkamp en dag, dønn sliten og la meg til å hvile på sofaen med pappa og mamma!
Bråvåkner av pappa som brøler, da jeg har gitt han et real spark i rompa etter jeg tok god sats på hånddballbanen i drømmen for å hoppe og skyte! :)

Får ofte rykninger, og bråvåkninger i det jeg er i ferd med å sovne. Snubler i steiner, tråkker i gjørme, vifter med armene for å begynne å fly, bokser i veggen osv. Jeg må se ut som en

Vriker som disse effektene i drømmen gjør utslag in real life :D
Antall ord: 114
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Robot

Innlegg av Robot »

Mysticool skrev:
Robot skrev:Jeg har hørt at hvis man smeller i bakken og dør i drømmen din, så havner man i koma.

Vel, jeg drømte jeg skulle stupe ned fra et fjell, og våkna da jeg traff bakken, eller lå med trynet ned i golvet...men i koma havna jeg ikke :mozilla_wink:
Kanskje du ikke døde i drømmen? ;o

Altså... Hvis man drømmer at man faller fra et stup og dør når man treffer bakken, men IKKE våkner fra drømmen og alt bare stopper opp. Vil det menes som mulig?
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
POTOgull
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Jul 2008 17:05
16
Lokalisering: bodø

Innlegg av POTOgull »

jeg bruker av og til hvis jeg ligger i senga, og lukker øynene litt så
kjenner jeg at jeg med en gang bare plutselig detter, laaaaangt ned, ingen spesiell plass,
eller fra en spesiell plass, bare detter på rygg :s
skvetter til da og lukker opp ynene :mozilla_tongue:
Antall ord: 47
pitiful creature of darkness, what kind of life have you known?
god give me courage to show you, you are not alone....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
frost1833
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Jul 2008 10:52
16

Innlegg av frost1833 »

POTOgull skrev:jeg bruker av og til hvis jeg ligger i senga, og lukker øynene litt så
kjenner jeg at jeg med en gang bare plutselig detter, laaaaangt ned, ingen spesiell plass,
eller fra en spesiell plass, bare detter på rygg :s
skvetter til da og lukker opp ynene :mozilla_tongue:
Det skjer ofte med meg og!
Noen ganger våkner jeg av at jeg trenger luft og da har jeg drømt at jeg må holde pusten. Jeg ligger bare og gisper etter pusten ofte i noen minutter etter jeg vakner. Ekkelt:S
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
[W]A:RR''G#
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Jul 2008 21:03
16
Lokalisering: Molde

Innlegg av [W]A:RR''G# »

Jeg opplever det hver kveld når jeg skal legge meg men jeg syns det bare er deilig :P
Antall ord: 19
Enjoy my tragedy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tragisk
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2008 02:57
16
Lokalisering: Et hus en plass..

Innlegg av Tragisk »

Jeg hater det! Jeg faller alltid ut av senga.. selv om jeg har dobbeltseng :lol:
Antall ord: 14
Go fast..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kjasp
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Nov 2006 13:44
18
Lokalisering: Elverum
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Kjasp »

Noen ganger skjer det noe lignende med meg. Bare at akkurat i det jeg sovner føles det ut som jeg faller gjennom senga, så våkner jeg av at jeg skvetter.
Antall ord: 32
Søstra mi er DOMONSTRET!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tragisk
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2008 02:57
16
Lokalisering: Et hus en plass..

Innlegg av Tragisk »

mja, men jeg detter ut av senga.. bokstavlig talt
Antall ord: 9
Go fast..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Pim
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jun 2008 00:18
16
Lokalisering: Halden

Innlegg av Pim »

Det er jo helt normalt og drømme at man faller, gjør det ofte. Men må innrømme at det er ekkelt.
Antall ord: 23
Awwie :D <3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links