Fakta, teori & skepsisNLP Magick huna og Timeline?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Jo... jeg tror også det er mye intuitivt Hecate.

Dessuten... er det ikke slik at empati også gir kjempefordeler når det gjelder å lese mennesker? En slik fordel har neppe de som usympatisk nok skal bruke slikt til å lure oss, eller få oss til å kjøpe noe :P

Jeg liker liksom å tenke at det er GODE, snille mennesker som har en velutviklet intuisjon og empati :)
Og slike gode, snille mennesker, de ser kanskje mye mer enn de gir uttrykk for.
Antall ord: 79
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Mnjooo, kanskje. Men jeg har sagt det før og sier det igjen; det er ikke nødvendigvis de med de største evnene som har mest innsikt ;)
Likevel er nok åpenhet, imøtekommenhet og genuin interesse, om ikke empatisk, ihvertfall noe som går igjen hos de som ansees som gode mennesker. Det er liksom definisjonen på vennlighet. Og vi åpner oss nok mer for de som viser oss vennlighet og reagerer deretter....kanskje?
Antall ord: 75
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av zind »

hmmmm... tja, kanskje... Jeg er helt enig i at evner og åndelig utvikling ikke ser ut til å gå helt hånd i hånd alltid. Ble utrolig skuffet når det gikk opp for meg en gang i tida :( Men intuisjon og empati, det er evner som jeg tror har mer med åndelig utvikling å gjøre enn mange andre evner (som gjerne settes mye høyere hos de fleste)... Ka du trur?

Du, Hecate... Kunlunspm:
Jeg blir så utrolig rar i hodet når jeg er ferdig med øvelsene, spesielt red phoenix. Vet ikke om det er det at jeg ikke klarer å flytte fokus og energi ned i magen, eller om det er et tegn på at det skjer noe. Har jo ikke vondt eller noe slikt, men føler meg litt "susen", lett i toppen. :)
Opplever du noe sånt?
Antall ord: 141
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Ja, i starten ble jeg veldig trøtt og "rusa". Jeg gjør ikke RP, bare kunlun, og da blir jeg ikke så "ujordet" for å si det sånn. Det har vel også noe med at med RP, så kan en tendere til å hyperventilere litt?
Kunlun is the shit for meg, men jeg tar en pause nå under eksamensperioden, ellers blir jeg bare så utrolig satt ut av alt som kommer opp fra dypet hehehe
Antall ord: 75
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

zind skrev:hmmmm... tja, kanskje... Jeg er helt enig i at evner og åndelig utvikling ikke ser ut til å gå helt hånd i hånd alltid. Ble utrolig skuffet når det gikk opp for meg en gang i tida :( Men intuisjon og empati, det er evner som jeg tror har mer med åndelig utvikling å gjøre enn mange andre evner (som gjerne settes mye høyere hos de fleste)... Ka du trur?
Glemte å svare....Jo, så klart empati er en evne som er veldig nært opp til det å føle forbindelsen med altet. Og er en empatisk, så er nok intuisjonen også ganske sterk. Men jeg vet at mange som ikke kaller seg åndelige (tørre nerder og konservative vitenskapsmenn *knis*) har en slags intuisjon for hva løsninger på problemstillinger må være, men denne er kanskje mer utviklet som et resultat av erfaring. Den type intuisjon har jeg mange ganger selv og ser svaret, men aner ikke hvordan jeg skal bevise at det stemmer.... :mozilla_yell:

Les et innlegg jeg fikk svar på på TTB vedrørende jording. Litt interessant at han/hun ikke lenger så ånder etter skikkelig "roting" <- øh? hva er riktig betegnelse på norsk?
Antall ord: 200
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av zind »

Oi, dette var spennende! I den tråden fikk jeg svar på mye. Jeg fikk jo så mye energi etter å ha holdt på med øvelsene at jeg ikke fikk sove før kl fem på morningen. Så jeg har funnet ut at jeg må gjøre det tidlig på dagen, ellers så sitter jeg der som ei tent lyspære .. og blomstrer i natten :)

The er RP som tar av mest ja, for meg i allefall. Kanskje det er lurt å ta det litt med ro med den øvelsen i begynnelsen. Jeg skal prøve det, i morgen tidlig skal jeg bare gjøre de andre to, så får vi se hvordan det går. Denne var god:
"you can look at it as a cloudy high in the head wich isnt always pleasant"

Mhm, vi er enig i dette med empati og intuisjon.
Og ordene "åndelig utvikling",... huff jeg liker det hele så mye bedre på engelsk hehe.
Disse ordene blir så flåsete og teite på norsk syntes jeg, nesten litt pinlige :mozilla_oops:
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Ikke sant? De er så allrighte der inne. Selvom noen er veldig anti-kunlun :D
Antall ord: 14
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 30 Jul 2007 14:29
17
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

Hecate skrev:Les et innlegg jeg fikk svar på på TTB vedrørende jording. Litt interessant at han/hun ikke lenger så ånder etter skikkelig "roting" <- øh? hva er riktig betegnelse på norsk?
Hey, så det er en Taobum her! så artig!

Jeg gjorde Kunlun 1 fra boka i nesten et halvt år, men falt etterhvert mer for Xing Shen Zhuang, som er en del av Foundation Training. Foundation Training er den andre tingen som har skapt mye blest på Taobums :) Hadde tenkt meg på Kunlun seminaret men akkurat den helgen kunne jeg ikke :(

Jeg lurer på om det er mitt(sheng zhen) svar du henviser til Hectate. Før så jeg ånder og energier over alt og kunne nesten ikke gjøre noen ting. Nå som jeg er mer "rotet"(hahaha) så er det ikke slik at åndene er borte, jeg kan heller velge mer hvilken virkelighet jeg vil ta inn. Roting gjør ikke at du mister evner eller opplevelser, fortrengning gjør det, men ikke roting ;)

Må da finnes et annet ord for rooting på norsk... Å være rotet klinger ikke like bra som å være "rooted".
Antall ord: 190

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Ja, det er nok deg. ;)
Det var veldig bra svar du ga altså. Har aldri tenkt over at det er en forskjell på det før vortex eller yoda (husker ikke hvem det var) tok det opp.
Du skulle vært med på kunlunseminaret, altså....
Begrepet roting forbinder jeg med helt andre ting, jeg også hehehe
Antall ord: 56
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av jon blund »

Hecate skrev:Ja, det er nok deg. ;)
Det var veldig bra svar du ga altså. Har aldri tenkt over at det er en forskjell på det før vortex eller yoda (husker ikke hvem det var) tok det opp.
Du skulle vært med på kunlunseminaret, altså....
Begrepet roting forbinder jeg med helt andre ting, jeg også hehehe
Ja, jeg skulle nok vært på seminaret.
Da jeg holdt på begynte jeg så vidt å eksperimentere med nivå 2, som jeg opplevde balanserer nivå 1 og virkelig løfter det hele til ett nytt nivå, før jeg ga meg. Men forutsigbar som jeg er(boka sier nemlig at de fleste stopper opp der en stund. Før de igjen blir nysjerrig og tar det opp igjen), så kjenner jeg at kanskje det er påtide å begynne igjen ;)

Men synd jeg ikke fikk møtt Max ass. Satser på at han kommer tilbake om ikke altfor lenge!
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Hørt rykter om nivå 2 i september, men jeg vet ikke. Ta kontakt med "?" (eller qinqong), så vet han helt garantert mer. :)
Vi har en sirkel som møtes i Oslo...har ikke fått vært der ennå jeg, men...zind var der, qq, H og snuppedilla også tror jeg (?). Ellers er det vel noen flere bums som jeg ikke har funnet ut hvem er ennå (yangluchan og rain??). Og så er det noen fra Gaiaforumet...
Venter på den reviderte utgaven av boka som skal komme i løpet av sommeren, så jeg har ikke kjøpt boken. Er den bra, eller?
Antall ord: 104
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av jon blund »

Hecate skrev:Hørt rykter om nivå 2 i september, men jeg vet ikke. Ta kontakt med "?" (eller qinqong), så vet han helt garantert mer. :)
Vi har en sirkel som møtes i Oslo...har ikke fått vært der ennå jeg, men...zind var der, qq, H og snuppedilla også tror jeg (?). Ellers er det vel noen flere bums som jeg ikke har funnet ut hvem er ennå (yangluchan og rain??). Og så er det noen fra Gaiaforumet...
Venter på den reviderte utgaven av boka som skal komme i løpet av sommeren, så jeg har ikke kjøpt boken. Er den bra, eller?
bra og bra, jeg vet ikke om det er så bra bok akkurat, men den forklarer metoden og litt av hva vi kan forvente. Det er jo en enkel metode da så boka er bitteliten. Ble litt forundret over hvor liten den var, og hvor mange skrivefeil som er i den.

Men den nye boka blir større. Da planlegger visst å legge inn litt flere øvelser der, 5 element standing bl.a. Mange på taobums skryter veldig av den også. Lærte du det da de var her?

Hadde vært artig om de la inn Red Phoenix også, men det spørs kanskje om den bør bli muntlig overlevert. Ut ifra hva jeg hører folk si så er kanskje det best... selv om jeg i hvertfall ikke vil si nei takk til å lese om den i boka!!!
Antall ord: 246

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Det finnes en rekke kjappe teknikker for å kvitte fobier, eller få en kjapp Selvtillit Boost osv innen NLP. Morsomt hvis flere Hiver inn gode tips og triks ;)

Fasinasjon (hvis man leser til eksamen): Det man gjør er at en presse ringfinger og tommel sammen, akkurat når en tenker på noe fasinerende. Som f.eks å huske tilbake på sist gang en var skikkelig nysgjerrig og eller interessert i et emne. Neste gang du vil få frem følelsen av fasinasjon. (F.eks å lese pensum til eksamen) Så kan en presse ringfinger og tommel sammen.

Det samme kan en gjøre med andre følelser også. selvsikkerhet, godt humør osv.

En tøff ting å gjøre før en skal holde tale, er å Forestille seg at publikum ler og smiler og virkelig er fornøyd og nysgjerrig på hva du skal si. Deretter forestiller du deg selv foran deg. Dette er en veldig selvsikker person. Se hva han ville ha sett. Hør hva han ville hørt. Føl hva han ville følt. Nå Ta et skritt fremover, og GÅ INN i den personen foran deg. Hvordan føles det, bedre? - Slik kan du overvinne frykten for angst med taler.

Noen som har noen kjappe forklaringer på hvordan en knekker fobier?
Med ankring.

Indre bilder f.eks kan kvitte fobier (i minst redusere). Hvis du synes en person er skummel. så kan du forestille deg denne personen med stor rød nese og lilla hår. Legg til litt klovne musikk i bakrgunnen. Se hvordan du føler deg neste gang du omgås denne personen :D

En annen tøff teknikk. Er noe som kalles Disccoiation. Det du gjør er at du visualiserer deg selv , sett utenfra. Deretter ser du på personen som ser på deg. osv osv. Dersom du gjør dette under hypnotisk tilstand. blir det en slags Trance, i en trance. Helt villt!

Er det noen her som vet hva DHE står for?? Det er noe nytt Richard Bandler har begynnt med. En slags utvidelse av NLP.
Antall ord: 345

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Det første du nevner der, er jo prithvi mudra!
Antall ord: 10
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Forklar.
Antall ord: 1

Link: