Hehe.KB skrev:Her er en sending om en ET som brøt inn under en radio sending. Politiet vet fremdeles ikke hva eller hvem som klarte å gjøre dette. og det er første gang det er blitt gjort:
http://www.youtube.com/watch?v=-qrokvPR ... re=related
Et romvesen som tilhører en "utenomjordisk orden" som New Age-tilhengere tror kanaliserer informasjon til dem gjennom drømme, og som innebærer blant annet et romvesen som er en reinkarnasjon av Jesus (!), avbryter en nyhetssending på en lokal TV-stasjon sør i England. Man hører et påstått romvesen snakke med perfekt britisk aksent om at vi må legge vekk alle våpen, og en god del liknende tilgjort hippie-prat. Det snakkes om at vi må passe på så vi ikke lar oss forlede av "de onde kreftene".
En herlig blanding av New Age, religion og science-fiction.
Først av alt burde man spørre seg hvorfor romvesenet har britisk aksent. Så burde man spørre seg hvorfor de bare avbrøt en lokal TV-sending i sør-England.
Videre må man tenke over at teknologien var annerledes på den tiden. Det var lettere å bryte seg inn i sendinger som dette hvis man hadde litt peiling.
Så kan vi spørre oss hvorfor denne episoden kun er husket av UFO-tilhengere og liknende. Jeg søkte etter dette på nettet, og fant kun informasjon om det på sider som ikke kan skryte på seg å være videre objektive i sin informasjonsformidling.
Neste vi spør oss om er hvorfor stemmen er tilgjort med effekter, og da tenker jeg ikke på støyen - jeg tenker på lydeffektene og moduleringen av stemmen.
Til slutt kan vi jo tenke nøyere gjennom budskapet, da især dette med den "onde kraften" (hva er "ondt"?), og ikke minst hele den ganske latterlige greia med et romvesen som er en reinkarnasjon av Jesus.
Ta også med i betraktningen at dette ikke var så mange årene etter hippie-"revolusjonen", og det var nok av mennesker som ville få frem sitt antikrigsbudskap på kreative måter.