Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderTo merkelige ting med dette bildet...

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Bildet i seg selv er jo kjempefint, men ser ikke noe paranormalt med det.
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

jente 27 skrev:jeg tror det kan være paranormalt....sjekk skyggene....

je gtror ikke lyset vifter sånn plutselig når det får lyst når ingen puster på det eller det ikke er trekk...personen på bilder ligger med avstand fra lyset og puster ikke på det engang....
Tenn et stearinlys og kikk på det. Jeg kan garantere at det blafrer litt hele tiden. Det er ikke mye som skal til for at det i et lite øyeblikk vil kunne se ut som at det trekker litt ved lyset. :)
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: norge
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av jente 27 »

BA. skrev:
jente 27 skrev:jeg tror det kan være paranormalt....sjekk skyggene....

je gtror ikke lyset vifter sånn plutselig når det får lyst når ingen puster på det eller det ikke er trekk...personen på bilder ligger med avstand fra lyset og puster ikke på det engang....
Tenn et stearinlys og kikk på det. Jeg kan garantere at det blafrer litt hele tiden. Det er ikke mye som skal til for at det i et lite øyeblikk vil kunne se ut som at det trekker litt ved lyset. :)
har tatt på 4 lys til og med og INGEN av disse lysene blafrer slik som på bildet.... bare litt som er normalt.
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Uansett hvilken erfaring du har med stearinlys, så er det simpelthen et faktum at flammen kan bevege seg slik, og gjør det ofte.
Antall ord: 24
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

Det det er nok med at du snakker/ler i samme rom, beveger en arm flere meter fra et stearinlys, så vil det blafre....blir som ringvirkninger i vann, bare det er i lufta.
Antall ord: 34
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Brenda skrev:Det det er nok med at du snakker/ler i samme rom, beveger en arm flere meter fra et stearinlys, så vil det blafre....blir som ringvirkninger i vann, bare det er i lufta.
Er enig i det.

Luft vil alltid bevege seg i et rom, og det beste bevis vi har på det er å se hvor luften legger fra seg støvet... ;-)

Støvet vi finner over alt, har nemlig kommet dit ved luft i bevegelse.

Det er nok at det er bittelitt varmere på en plass i rommet i forhold til et annet, så får man luftbevegelser.

Hvordan luften beveger seg ; det er vanskelig å forklare, men gjør følgende forsøk som "simulerer" bevegelse :
Fyll et glass med rent vann.
SÅ slipper du noen dråper med melk oppi vannet, se hvordan melken beveger seg i vannet.
Luft oppfører seg mye likt, det er kun temperaturforandringer og hindringer som avgjør hvordan, sålenge det ikke er noe som vifter luftbevegelsen sterkere.

Se på melka i vannet, store områder er "uberørt" , mens andre er mye berørt. . .

mvh Asbjørn
Antall ord: 189

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mantropolix
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mai 2008 05:41
16
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Mantropolix »

Det eneste jeg kan se so kan kansje antyde at det er en ånd eller spøkelse på bilde må være
på det øveste bilde på høyere side av en venstre lyse staken, Ser en orb det :) om det ikke bare er fra linsen til kamera som et tatt da , det kan jo oxo hende.
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Mantropolix skrev:Det eneste jeg kan se so kan kansje antyde at det er en ånd eller spøkelse på bilde må være
på det øveste bilde på høyere side av en venstre lyse staken, Ser en orb det :) om det ikke bare er fra linsen til kamera som et tatt da , det kan jo oxo hende.
Det er støv i rommet som blir opplyst av blitzen.

Nei de eneste spøkelsene på bildene her er nok Asbjørns spøkelser og rhonersens banan. :D
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Susanneangel
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Mar 2008 21:45
16
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av Susanneangel »

Hehe alle tolker dette her forskjellig, men personlig så tror jeg virkelig at det er noe spessielt med detta bilde som jeg nå oppdagte me det redigerte bilde av de munkene...det går ikke ann å få sååå tydleige detaljer bare på skygger det er umulig...

Men jaaa! Jeg merket ALT så utroolg! jeg har aldri følt noe sånn..spessielt i stuene på klosteret...jeg fikk pustevansker, ble helst stressa og sint på en måte...føllte at alle så på meg selv om ingwen var til stede og tror faktisk jeg såg en hvit kvinneskikkelse når jeg gikk forbi en døråpning men detta kan også være inbilning det vet jeg ikke...
Antall ord: 120
Noen folk sier at de ikke tror på det de ikke kan se, men vi kan ikke se vinden, men vi vet likevel at den finns...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Susanneangel skrev:Hehe alle tolker dette her forskjellig, men personlig så tror jeg virkelig at det er noe spessielt med detta bilde som jeg nå oppdagte me det redigerte bilde av de munkene...det går ikke ann å få sååå tydleige detaljer bare på skygger det er umulig...
Joda, det er like mulig som at du kan se drager og slott i skyer, eller ansikter og andre figurer i mønsteret på treverk.
Antall ord: 73
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
suss24

Innlegg av suss24 »

Hehe
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BloodFlower
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Mai 2008 11:45
16
Lokalisering: Telemark

Innlegg av BloodFlower »

hmm.. jeg er ikke sikker på om jeg ser noe paranormalt i dette bildet.
Det du skriver om en orb... Jeg tror ikke det er noen orb for jeg har sett en selv.
Søstera mi har faktisk filma en xD Men jeg veit ikke jeg.. Det kan kanskje være auraen din eller noe annet. Og det med den flammen på lysestaken..Det ska lite vind(eller luft) til for en flamme til å bevege slik. Jeg har opplevd det samme mange ganger :]

Men jeg vet jo ikke. Jeg var ikke der. Hvis DU følte noen energier eller lignende, så kan det hende at det var noe der.

mvh Christine
Antall ord: 111
" We are here to search the unknown "

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Du har rett i at det er to mystiske ting ved dette bildet;

1. det er rart at noen legger seg sånn i et kloster...
2. Det er enda rarere at noen gidder å sende inn et så lite interessant bilde...

*oppgitt Svartepus*
Antall ord: 43
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rosalind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2007 17:36
17
Kjønn (valgfri): Jente :D
Lokalisering: På kirkegården
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Rosalind »

Er det bare meg som har merket den smilende skikkelsen i vinduet?Der med treet. Kan du se et eller annet vesen som gliser skikkelig med tennene det er ikke tull!
Antall ord: 31
Time passes, people move. Like a river’s flow, it never ends. A childish mind will turn to noble ambition… Young love will become deep affection… The clear water’s surface reflects growth…

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links