jente 27 skrev:ok så jeg er naiv hehe men du er "redd" for å tro på noe... da er vi jo begge noe.. er det ikke fint det da hehe
Jeg har en grunn til å kalle deg naiv, og det er at du tror Gud ødsler ut goder i form av luksus til oss nordmenn, mens barna i Afrika lider hver dag uten å få så mye som en sekk ved.
Hva er din grunn til å si at jeg er redd for å tro? Er jeg redd for å få småpenger og vedsekker?
dyr tok jeg inn som en pekepinn inn iet eks på det vi snakket om. les skikkelig !
Men det hadde ikke noe med penger og ved som dukker opp magisk å gjøre. Det viste jeg deg.
hva som er godt og hva som e ondt det burde du vite ?!?
Nei, jeg tror ikke på godt og ondt. Jeg vet hva som er lover og regler for samfunnet.
Hva er godt, og hva er ondt?
norge driver også med djeveldyrking men ikke så mange som i amerika eks.
jo flere som driver med dette jo mere onskap får komme igjennom...
Hvor mange driver med dette i henhold til innbyggertallet i Amerika, og hvor mange driver med dette i henhold til innbyggertallet i Norge?
jeg jør ikke troen min generell så klapp igjen. jeg skriver JEG TROR. o har ikke nevnt deg en eneste plass. je gsie de som tror ...er det deg kanskje ! haha.. nei akkurat.. jeg skriver de som tror jeg...
Du gjør troen generell ved å hele tiden ta ibruk "vi". Du legger oss alle under
din tro. Du spesifiserte ikke at du mente "vi som tror".
for VI som tro vi kan be om hva vi vil så skal i få det. me nvi får det ikke før vi trenger det eller når vi fortjener det på en måte.
Nettopp. Det er det som er poenget mitt. Så hvorfor får ikke troende som har det jævlig det de ber om? Syns du Misty-Gutt fortjente å få ved og vekslepenger? Syns du det virker som om Misty-Gutt var i desperat nød?
jeg tror han misty gutten fikk ved pga han trodde på jesus i hele sitt hjerte og han trengte ved til å bli varm. gud vil at alle som tror på han skal få evig liv samt at de skal få hjelp når dem trenger det. Gud bestemmer NÅR og HVOR... uansett om veden stod i grøfta kan det være gud som gjør dette. gud påvirker gjennnom mennesker.
Misty-Gutt har ressurser til å skaffe seg ved og penger selv, og trenger ikke noen gud som skal sitte barnevakt for ham.
Og spar meg for det "guds veier er uransakelige"-tullet. Det er bare en billig måte å slippe svare for seg på.
du spurte om hvorfor jeg tror dette? je ser på alt dette som en sammenheng og parralelle i alt dette. er ikke god å forklare. jeg kjenner jesus i mitt hjerte. han har forandret meg fra å være hardhjertet, frekk og ekkel til å være mere myk og kjærlig.
for noen troende er dette en prossess. ting tar tid.
Så du har altså ikke klart å forandre deg selv? Du har ikke fri vilje, og er underlagt en guds vilje? Jeg spør ikke for å være frekk, jeg prøver å forstå tankegangen og valget av "logikk".