Drømmer, NDO & ut av kroppenReinkarnasjon

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Reinkarnasjon

Innlegg av Kimbara »

misty-gutt skrev:
Jeg sier at verden bare blir ondere og ondere. De rike blir rikere og de fattige blir fattigere. Folk stikker pengene i egene lommer. Altså, menneskene styrer verden galt avsted.

Et visdomsord ord tilslutt.Ordspr 19:3 Menneskets egen dårskap ødelegger hans vei, men i sitt hjerte vredes han på Herren.
Misty-Gutt; du er klar over hva du selv har sagt? Du har sagt at Gud gav deg penger og ved. Hadde dette vært et resultat av Norges velferd vil det si at det kun var tilfeldigheter, ikke mirakler.
Hvis Gud er i stand til å la småmynt og vedsekker materialisere for deg, så er han i stand til å hjelpe de som faktisk trenger det også.
Antall ord: 122
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: norge
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av jente 27 »

misty-gutt skrev:
jente 27 skrev:dette var interressant.
Fint. :) Artikkel forfatteren som selv er kristen, har også hatt slike opplevelser og kjenner godt til dette.
jeg tror selv på en reinkarnasjon og JEG er TROENDE heheh...

henger ikke med i resten av "kristnegruppa" der nei hehe
hehe.. det blir vel kræsj der i så måte.
hehe. men mine opplevelser kan ingen ta ifra meg ;) selv ikke en predikant eller noe :mozilla_cool:
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19

Innlegg av misty-gutt »

Skarabè skrev:Men denne diskusjonen du misty-gutt har her angående Gud vil jeg ikke blandes i.. For er helt uenig med deg misty-gutt på det du skriver...
Ok. Ja, jeg vet at vi er uenige i dette.

Anbefaler å lese hele artikkelen om reinkarnasjon. Den er meget opplysende og avslører mange spørsmål som mange har stilt både seg selv og andre om emnet.

Siterer et par punkter:
En side ved reinkarnasjonslæren som gjør den meget lite troverdig etter min mening, er:

1. Nesten annenhver kvinne som "husker" ting fra tidligere liv hevder at de har "vært" Maria, Jesu mor, eller Maria Magdalena. Kan samme sjel være reinkarnert i tusenvis av mennesker samtidig?

2. Det lever flere mennesker på jorda i dag (06) enn de som har dødd siden Adams skapelse! Det er et statistisk og vitenskapelig faktum! Hvor skulle alle disse få sjelene sine fra?

Konklusjonen ut fra disse to punktene må være at sjelene deler seg og inkarnerer seg i flere personer. I ytterste konsekvens må alle være reinkarnasjoner av det første menneske.
Nei, hvert menneske er skapt av Gud og har fått sin egen, udødelige sjel som skal leve evig. Hvert enkelt menneske må ta ansvar for sin egen sjel og sørge for å tro på Jesus så de kan bli frelst!
Antall ord: 230
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

jente 27 skrev:
misty-gutt skrev:
jente 27 skrev:dette var interressant.
Fint. :) Artikkel forfatteren som selv er kristen, har også hatt slike opplevelser og kjenner godt til dette.
jeg tror selv på en reinkarnasjon og JEG er TROENDE heheh...

henger ikke med i resten av "kristnegruppa" der nei hehe
hehe.. det blir vel kræsj der i så måte.
hehe. men mine opplevelser kan ingen ta ifra meg ;) selv ikke en predikant eller noe :mozilla_cool:
Sant. Ingen kan ta noens opplevelser fra noen. :)
Antall ord: 86
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

misty-gutt skrev:
twiggy skrev:Hvorfor skulle Gud hjelpe deg og ikke andre? - Er du i en slags særstilling?
Du tar nok feil igjen. Det var ikke bare meg, vi var to som ble bønnhørt den gangen.

Vi var/ er ikke i noen særstilling. Gud hjelper alle som søker ham av et oppriktig hjerte. Historien er full av eksempler på det.
det er sant det du skriver. men vanskelig for skeptikere eller andre å forstå når man ikke har opplevd slike ting.

gud er god. og sørger for den som tror i hele sitt hjerte. det er sant. om en ikke får hjelp innen mat får man hjelp på andre områder man trenger og på ulike måter. ;)

jeg fik selv et hus i et boligfelt med detaljer på det eg ønsket meg om. det fikk jeg. fantastisk. før jeg så på hus ba jeg om hva jeg øsnket me gog det fikk jeg sannelig.....
Antall ord: 165

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

jente 27 skrev:
det er sant det du skriver. men vanskelig for skeptikere eller andre å forstå når man ikke har opplevd slike ting.

gud er god. og sørger for den som tror i hele sitt hjerte. det er sant. om en ikke får hjelp innen mat får man hjelp på andre områder man trenger og på ulike måter. ;)

jeg fik selv et hus i et boligfelt med detaljer på det eg ønsket meg om. det fikk jeg. fantastisk. før jeg så på hus ba jeg om hva jeg øsnket me gog det fikk jeg sannelig.....
Er dere virkelig så naive?

Her bor dere i det landet i verden med best levestandard og mest penger på bok i forhold til innbyggertallet - også har dere mage til å si at guden deres har gitt dere luksuriøse goder på denne måten?

Som jeg sa til Misty-Gutt tidligere; prøv å si dette til de som har vært igjennom helvete i form av krig, fattigdom og hungersnød. Var ikke disse troende "nok" da?

Kom ned på jorda nå, folkens.
Antall ord: 185
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 23:09
18
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av green eyes »

misty-gutt skrev:
twiggy skrev:Hvorfor tror du at det er Gud som legger en sekk ved i grøfta til deg når du fryser?
Jo, for vi bad Gud gi oss ved, og vi fikk det, så ganske enkelt derfor.
Og hvordan kan du tro at Gud fyller opp bensintanken når den er tom?
Her tar du feil igjen. Det har jeg aldri skrevet. Og Gud har aldri (ikke ennå iallefall) fylt opp min bensintank. (bruker diesel da)
I dette spørsmålet om en vedsekk, syns jeg det virker som om misty-gutt svarer i en litt mer universell tone enn det som er ment med spørsmålet.Eller tar jeg feil.

Forøvrig er jeg helt enig med misty-gutt og syns at det var en veldig god artikkel!
Antall ord: 135
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

jente 27 skrev:
misty-gutt skrev:
twiggy skrev:Hvorfor skulle Gud hjelpe deg og ikke andre? - Er du i en slags særstilling?
Du tar nok feil igjen. Det var ikke bare meg, vi var to som ble bønnhørt den gangen.

Vi var/ er ikke i noen særstilling. Gud hjelper alle som søker ham av et oppriktig hjerte. Historien er full av eksempler på det.

Så flott da. Ja, Gud vet hva vi trenger, og når vi trenger det.

Liv og helse, Jesus er Mesteren. :)
Antall ord: 189

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

Kimbara skrev:
jente 27 skrev:

Er dere virkelig så naive?

Her bor dere i det landet i verden med best levestandard og mest penger på bok i forhold til innbyggertallet - også har dere mage til å si at guden deres har gitt dere luksuriøse goder på denne måten?

Som jeg sa til Misty-Gutt tidligere; prøv å si dette til de som har vært igjennom helvete i form av krig, fattigdom og hungersnød. Var ikke disse troende "nok" da?

Kom ned på jorda nå, folkens.
er ikke naiv på den måten nei men det er min tro da...

de ter vanskelig å forklare hvorfor noen sulter og noen ikke. men skal prøve.
Jeg tror dette, men trenger ikke være rett selvfølgelig. :
se eks på norge. det er et velsignet land på mange tusen kristne og vi er et "kristent" land ikke sant... der får vi svaret på å være lydige mot gud. vi har mat og alt vi trenger.

se eks på land som har hellige dyr. dem kan ikke spise det gud har skapt. der kunne dem hatt både melk, ost og kjøtt. mat i fleng, men dem har kua som "avgud" på en måte. for det er DERES tro, ikke sant. (som jeg respekterer for dem da)

se på eks amerika. der er det mat og noen har ikke mat. der er det onnskap og der er det godhet også. men ikke nok. i store deler av amerika drives det med djeveldyrking og diverse onde heksesabbater +++. dette TROR jeg er pga det ikke er nok godhet i visse deler av amerika. at onskapen får regjere.

selv om vi r "rike" i norge på mat og diverse. så er ike alle rike på noe i hjertet sitt eller andre ting dem trenger.

gud vil vi som tror skal ha det godt. han vil vi skal ha hus, penger og mat ++. så lenge vi ikke bruker tingene feil ved å misbruke dette. det er lett å glemme gud når man har det fint og fromt og noen ganger så vil ikke gud gi enkelte det de spør om fordi dem kanskje er for svake til å holde på både det dem ba om og på gud. å være svak i sin tro osv kan en jobbe med, en kan gjøre seg sterkere i sin tro slik at en mer moden for å få det en ber om på en måte. personene som er troende å ber og ikke får er det mye som kan være dem ikke får det dem ber om.

dette er ikke lett å forklare. spesielt ikke for en ikke troende eller skeptiker o.l.

men som sagt dette er noe JEG tror da....
Antall ord: 559

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

jente 27 skrev:
er ikke naiv på den måten nei men det er min tro da...
Da er du naiv. Beklager å si det.
de ter vanskelig å forklare hvorfor noen sulter og noen ikke. men skal prøve.
Jeg tror dette, men trenger ikke være rett selvfølgelig. :
se eks på norge. det er et velsignet land på mange tusen kristne og vi er et "kristent" land ikke sant... der får vi svaret på å være lydige mot gud. vi har mat og alt vi trenger.
Tøys. Norge er velstående pga. en blanding av hardt arbeid og oljeressursene vi fant på 70-tallet. Det er få som er kristne i Norge (eller kanskje jeg skulle si "kristne nok", etter å ha lest Misty-Gutts mening om dette).
se eks på land som har hellige dyr. dem kan ikke spise det gud har skapt. der kunne dem hatt både melk, ost og kjøtt. mat i fleng, men dem har kua som "avgud" på en måte. for det er DERES tro, ikke sant. (som jeg respekterer for dem da)
Hva har hellige dyr med dette å gjøre? Misty-Gutt snakket om at Gud regelrett gav ham penger og ved, dette selv om vi lever i et land med overflod av disse tingene. Da er det bare rett og rimelig at denne guden hjelper de som faktisk trenger noe.
se på eks amerika. der er det mat og noen har ikke mat. der er det onnskap og der er det godhet også. men ikke nok.
"Ondskap" og "godhet"? Hva er godt og hva er ondt?
i store deler av amerika drives det med djeveldyrking og diverse onde heksesabbater +++. dette TROR jeg er pga det ikke er nok godhet i visse deler av amerika. at onskapen får regjere.ening om dette).
Er det ingens om driver med dette i Norge da? Eller andre velstående land?
selv om vi r "rike" i norge på mat og diverse. så er ike alle rike på noe i hjertet sitt eller andre ting dem trenger.
Og så? Hva har dette med vedsekker og penger som dukker opp på magisk vis å gjøre? Poenget mitt er at det burde skje for alle som er like troende som Misty-Gutt.
gud vil vi som tror skal ha det godt. han vil vi skal ha hus, penger og mat ++. så lenge vi ikke bruker tingene feil ved å misbruke dette. det er lett å glemme gud når man har det fint og fromt og noen ganger så vil ikke gud gi enkelte det de spør om fordi dem kanskje er for svake til å holde på både det dem ba om og på gud. å være svak i sin tro osv kan en jobbe med, en kan gjøre seg sterkere i sin tro slik at en mer moden for å få det en ber om på en måte. personene som er troende å ber og ikke får er det mye som kan være dem ikke får det dem ber om.
Jeg har ikke glemt Gud, for jeg har aldri trodd på han/henne. Ikke gjør troen din generell på den måten.

Mener du å si at Gud straffer alle de menneskene som lider i verden? At det er derfor ikke de får hjelp, mens velstående, fornøyde og mette mennesker som deg og Misty-Gutt kan knipse med fingrene og få servert brensel og mynt når det er sånn smått behov for det?
dette er ikke lett å forklare. spesielt ikke for en ikke troende eller skeptiker o.l.

men som sagt dette er noe JEG tror da....
Ja, greit nok at du tror det, men fortell gjerne hvorfor du tror det også.[/quote]
Antall ord: 629
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

ok så jeg er naiv hehe men du er "redd" for å tro på noe... da er vi jo begge noe.. er det ikke fint det da hehe

dyr tok jeg inn som en pekepinn inn iet eks på det vi snakket om. les skikkelig !

hva som er godt og hva som e ondt det burde du vite ?!?

norge driver også med djeveldyrking men ikke så mange som i amerika eks.
jo flere som driver med dette jo mere onskap får komme igjennom...

jeg jør ikke troen min generell så klapp igjen. jeg skriver JEG TROR. o har ikke nevnt deg en eneste plass. je gsie de som tror ...er det deg kanskje ! haha.. nei akkurat.. jeg skriver de som tror jeg...

for VI som tro vi kan be om hva vi vil så skal i få det. me nvi får det ikke før vi trenger det eller når vi fortjener det på en måte.

jeg tror han misty gutten fikk ved pga han trodde på jesus i hele sitt hjerte og han trengte ved til å bli varm. gud vil at alle som tror på han skal få evig liv samt at de skal få hjelp når dem trenger det. Gud bestemmer NÅR og HVOR... uansett om veden stod i grøfta kan det være gud som gjør dette. gud påvirker gjennnom mennesker.

du spurte om hvorfor jeg tror dette? je ser på alt dette som en sammenheng og parralelle i alt dette. er ikke god å forklare. jeg kjenner jesus i mitt hjerte. han har forandret meg fra å være hardhjertet, frekk og ekkel til å være mere myk og kjærlig. ;)
for noen troende er dette en prossess. ting tar tid.
Antall ord: 292

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av misty-gutt »

green eyes skrev:[I dette spørsmålet om en vedsekk, syns jeg det virker som om misty-gutt svarer i en litt mer universell tone enn det som er ment med spørsmålet.Eller tar jeg feil.

Forøvrig er jeg helt enig med misty-gutt og syns at det var en veldig god artikkel!
Om vedsekken svarte jeg kort og enkelt, da jeg har skrevet mer utfyldig om det tidligere, og spørsmålstilleren har lest det. Men kan jo ta det enkelt, litt mer detaljert.

Vi hadde ikke penger til ved da. Så vi henvendte oss derfor til Gud, i Jesu navn, og ba om goden. Ikke lenge etter lå det en sekk nede ved veikanten i oppkjørselen til huset vi bodde i. Vi nøt da godt av gaven og takket Gud.

Men det beste med det hele var at etter at vi var ferdigfastet, så fikk vi svar på de tingene vi lurte på angående vår situasjon på det tidspunktet. Vi fikk begge de samme åpenbarelsene og svar.

Fint at du likte artikkelen, håper at den ga deg noen svar. :)
Antall ord: 190

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

misty-gutt skrev:
jente 27 skrev:
misty-gutt skrev:

Så flott da. Ja, Gud vet hva vi trenger, og når vi trenger det.

Liv og helse, Jesus er Mesteren. :)
yeah!! :mozilla_innocent:
Antall ord: 193

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

jente 27 skrev:ok så jeg er naiv hehe men du er "redd" for å tro på noe... da er vi jo begge noe.. er det ikke fint det da hehe
Jeg har en grunn til å kalle deg naiv, og det er at du tror Gud ødsler ut goder i form av luksus til oss nordmenn, mens barna i Afrika lider hver dag uten å få så mye som en sekk ved.
Hva er din grunn til å si at jeg er redd for å tro? Er jeg redd for å få småpenger og vedsekker?
dyr tok jeg inn som en pekepinn inn iet eks på det vi snakket om. les skikkelig !
Men det hadde ikke noe med penger og ved som dukker opp magisk å gjøre. Det viste jeg deg.
hva som er godt og hva som e ondt det burde du vite ?!?
Nei, jeg tror ikke på godt og ondt. Jeg vet hva som er lover og regler for samfunnet.
Hva er godt, og hva er ondt?
norge driver også med djeveldyrking men ikke så mange som i amerika eks.
jo flere som driver med dette jo mere onskap får komme igjennom...
Hvor mange driver med dette i henhold til innbyggertallet i Amerika, og hvor mange driver med dette i henhold til innbyggertallet i Norge?
jeg jør ikke troen min generell så klapp igjen. jeg skriver JEG TROR. o har ikke nevnt deg en eneste plass. je gsie de som tror ...er det deg kanskje ! haha.. nei akkurat.. jeg skriver de som tror jeg...
Du gjør troen generell ved å hele tiden ta ibruk "vi". Du legger oss alle under din tro. Du spesifiserte ikke at du mente "vi som tror".
for VI som tro vi kan be om hva vi vil så skal i få det. me nvi får det ikke før vi trenger det eller når vi fortjener det på en måte.
Nettopp. Det er det som er poenget mitt. Så hvorfor får ikke troende som har det jævlig det de ber om? Syns du Misty-Gutt fortjente å få ved og vekslepenger? Syns du det virker som om Misty-Gutt var i desperat nød?
jeg tror han misty gutten fikk ved pga han trodde på jesus i hele sitt hjerte og han trengte ved til å bli varm. gud vil at alle som tror på han skal få evig liv samt at de skal få hjelp når dem trenger det. Gud bestemmer NÅR og HVOR... uansett om veden stod i grøfta kan det være gud som gjør dette. gud påvirker gjennnom mennesker.
Misty-Gutt har ressurser til å skaffe seg ved og penger selv, og trenger ikke noen gud som skal sitte barnevakt for ham.

Og spar meg for det "guds veier er uransakelige"-tullet. Det er bare en billig måte å slippe svare for seg på.
du spurte om hvorfor jeg tror dette? je ser på alt dette som en sammenheng og parralelle i alt dette. er ikke god å forklare. jeg kjenner jesus i mitt hjerte. han har forandret meg fra å være hardhjertet, frekk og ekkel til å være mere myk og kjærlig. ;)
for noen troende er dette en prossess. ting tar tid.
Så du har altså ikke klart å forandre deg selv? Du har ikke fri vilje, og er underlagt en guds vilje? Jeg spør ikke for å være frekk, jeg prøver å forstå tankegangen og valget av "logikk".
Antall ord: 576
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Innlegg av Amunet »

Kimbara skrev:
jente 27 skrev:ok så jeg er naiv hehe men du er "redd" for å tro på noe... da er vi jo begge noe.. er det ikke fint det da hehe
Jeg har en grunn til å kalle deg naiv, og det er at du tror Gud ødsler ut goder i form av luksus til oss nordmenn, mens barna i Afrika lider hver dag uten å få så mye som en sekk ved.
Hva er din grunn til å si at jeg er redd for å tro? Er jeg redd for å få småpenger og vedsekker?

Hallo? Fordi om man er skrptisk betyr det jo ikke at man er redd for å tro på noe! Det er jo mye verre å være naiv å tro på alt enn og være skeptisk. Jeg skjønner godt at Kimbara er skeptisk til alt det derre kristne fanatiske greiene som for eksempel Misty-gutt serverer. Det er så ut på jordet at jeg vet ikke hva mer jeg skal skrive...
Antall ord: 163
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links