Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHjelp..ang noen bilder.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Kimbara skrev:Hvordan vet du dette da, Shania?

Kanskje Shania er et spøkelse selv... :badgrin: En kan aldri vite! ;)
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Nov 2007 02:10
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Uhu
Antall ord: 1
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Frostrøyk på bilder, kommer av at luften kondenseres på utpust, og dermed opplyses av blitzen mens den er på kort hold fra kamera.
Siden man ikke bare puster ut, men også inn, vil det komme "frostrøyk" ved jevne mellomrom, dvs på utpust.
Når man IKKE puster ut, vil frostrøyken sige vekk fra kamera, og ikke vises på samme måte som når utpusten skjer.

mvh Asbjørn
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Apr 2008 12:59
16
Lokalisering: norge

Innlegg av jente 27 »

Shania skrev:En ting er bilde. Frostrøyk kommer fra noe.
Men jeg må si, det viktigste her er vel opplevelsen. Dessverre er ikke spøkelser så mye bedre enn mange mennesker. Lever på andres energi. Og blir forsterket av frykt. Rett og slett dras til frykt. Og uten å være spesielt ondsinnet, så kan mange spøkelser ville skape frykt, gjennom at man kan føle dem truende, trykkende og oppleve at det er noe farlig. For gjennom vår frykt og angst, så får de en opplevelse av å leve.
Det er der problemet ligger. De tror ikke, opplever ikke og vil ikke akseptere at de ikke lever lenger. De irriterer seg over hva som skjer i huset de bodde i, hva folk der gjør. Når de på samme tid fortsatt lever der selv. Hvem som helst ville ha bli sint, om noen kom flyttende inn der du bodde, og på toppen av det hele ikke så at du bodde der.
Denne forvirringen og dimensjonen de lever i, er en illusjon. Ikke så annerledes enn vår egen illusjon om en virkelig verden. Men de har sin egen, høyst private illusjon av sin verden. Flere spøkelse på samme sted, uten av de vet om hverandre, eller på noen måte er sammenkoblet.
Men det må være en person som har bevissthet om dette og om hvordan det fungerer, som kan vekke dem opp og føre dem videre.
Før dette skjer, så burde dere i hvertfall fortelle hva enn det er, at dette nå er deres hus.
hmmm du sier mye bra her som jeg ikke har tenkt på ;)
men hva mener du med å føre dem videre ? i en annen dimensjon...eller lys eller ?
Antall ord: 293

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Nov 2007 02:10
17
Lokalisering: Tønsberg

Innlegg av Shania »

hmmm du sier mye bra her som jeg ikke har tenkt på Wink
men hva mener du med å føre dem videre ? i en annen dimensjon...eller lys eller ?
Det handler om å "Se" inn i den virkeligheten de befinner seg i, og hva som ellers befinner seg på den andre siden av forhenget, som begynner å bli en tanke tynn.
Når noen går over, dør, så har mange med seg overbevisninger om hva som befinner seg på andre siden. Andre har overbevisning om at det ikke er noe mer, og derfor, når de så dør, så må de benekte dette, fordi de fortsatt opplever sin egen eksistent.
Akkurat som vi, kan "drukne" og fortape oss selv i illusjonen av denne verden som den eneste virklige og at alt annet er innbildning, så gjør man det også når man går over.
Men like så lite som denne jorde-illusjonen av det livet vi lever nå, er noe blivende sted for evige sjeler, som oss selv, like lite er den illusjonen flere døde skaper rundt seg, noe blivende sted for dem.
Det er en tanke lettere for oss å fortape oss i denne drømmen. Vi har en kropp og vi deler illusjonen med så mange andre, som kan forsikre oss og støtte oss i dette. De som dør, har derimot en mye sterkere ensomhets følelse.
Det finnes mange "Arbeidere" eller engler som vil hjelpe oss til å gå bortenfor illusjonen, og komme i kontakt med vår egen guddommelige sjel og opprinnelse. Men de slipper ikke til om ikke vedkommende tillater det.
Å føre dem videre, er noe en som kjenner til og kan bevege seg mellom illusjoner uten å bli fanget i det drama og de følelsene den døde henger fast i og spiller ut.
Jeg har selv fulgt en nær slektning over, de tre første dagene etter at han døde. Og hele poenget ligger i å se igjennom illusjonen. Våge å gi slipp på alt de trodde de var, eide og identifiserte seg med, mens de levde.
Dette er noe vi kan gjøre mens vi lever. Selv om det blir veldig fremmedartet og alt for rituelt, så er det, det Den Tibetanske Dødeboken og den Egyptiske dødeboken handler om i korthet. Våge å gi slipp på den du tror du er, for å bli, den du egentlig alltid har vært.
Mester, Guddommelig, Akseptert og Aldri alene.
Antall ord: 412
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

hmmm det der tok jeg til meg i hvert fall... nå tror jeg det også er slik og det hørtes sant ut det ja... logisk liksom... ;)
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Shania; jeg skulle fremdeles likt å vite hvordan du kan påberope deg å vite slikt.

Og til dere som leser; vær kritiske til alle som påstår de sitter på slik informasjon. Man skal ikke ta til seg alt man leser. Sjekk opp mot fakta. Spør forfatteren hvor han har slik informasjon fra. Spør hvorfor det er slik. Spør hvilke mekanismer som ligger bak.
Antall ord: 68
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

kimbara: skjønner jo at je gmå være kritisk til det folk sier om ting og tang. men siden jeg har opplevd endel og fått ting og tang bekreftet av andre så ser jeg ingen ting mot det shania skriver.

shania: stå på ! :D
har hatt mange opplevelser om ting. og vet også hva det kan væreda men litt usikker på noe. kontakter deg kanskje på pm... heh
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

jente 27 skrev:kimbara: skjønner jo at je gmå være kritisk til det folk sier om ting og tang. men siden jeg har opplevd endel og fått ting og tang bekreftet av andre så ser jeg ingen ting mot det shania skriver.
Vel, man skal faktisk ikke stole for mye på seg selv heller. Ikke hvis man er ute etter å finne ut hva man virkelig har opplevd.

Det "dummeste" man kan gjøre er å slå seg til ro med noe man oppfatter som "sannhet" fordi det passer med det man mener man har opplevd. Ofte er virkeligheten langt mer innviklet, og andre ganger igjen - langt enklere.
Antall ord: 109
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

hmmm ok...

er du lukket på det åndelige ? ja om det skulle vært eks demoner, engler eller gjenferd ?
tror du det om demoner,engler og gjenferd ++ er humbugg eller hallusinasjon elelr en annen naturlig forklaring ?
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

jente 27 skrev:hmmm ok...

er du lukket på det åndelige ? ja om det skulle vært eks demoner, engler eller gjenferd ?
tror du det om demoner,engler og gjenferd ++ er humbugg eller hallusinasjon elelr en annen naturlig forklaring ?
Jeg tror ingenting, men jeg vet at vi ofte blir lurt av både våre egne sanser og vår egen hjerne. Skygger kan bli monstre. Mønstret tapet kan inneholde ansikter og skikkelser. Bevegelser i øyekroken kan oppfattes som noe helt annet enn det er. Lyder kan reflekteres av omgivelsene slik at det høres ut som om de kommer fra et helt annet sted enn de egentlig gjør. Fantasien kan løpe løpsk. Ønsketenking forsterker en opplevelse ut av proporsjoner når man ser tilbake på det.

Hjernen vår er et fantastisk organ, men likevel har den ikke ubegrenset hukommelse og tolkningsevne, og sørger selv for å fylle ut hull i hukommelsen med noe annet.

Så ja - jeg mener paranormale fenomener til syvende og sist har naturlige, dagligdagse forklaringer. Men det er ikke slik at alle fenomener har generelle forklaringsmodeller. Alle tilfeller er unike. Det er derfor subjektive historier ofte er umulig å kunne svare skikkelig på. Det er rett og slett for lite detaljer, og notorisk ukorrekt.
Antall ord: 212
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jente 27
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av jente 27 »

hmm ok alle tror ulikt heldigvis. godt svart innen psykisk og fysikk ja.
der er du flinnk :)

men det jeg tror på er at vesner og innen det åndelige ikke er hjernen som gjør oss et puss ,men noe som virkelig er fakta. som folk ser og opplever. det er det mange som gjør.

alt er ikke bevist vitenskapelig det er det som gjør det vanskelig for dem som opplever og ser samt hører ting og tang.

det åndelige kan ikke vitenskapeligjøres.
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

jente 27 skrev:hmm ok alle tror ulikt heldigvis. godt svart innen psykisk og fysikk ja.
der er du flinnk :)

men det jeg tror på er at vesner og innen det åndelige ikke er hjernen som gjør oss et puss ,men noe som virkelig er fakta. som folk ser og opplever. det er det mange som gjør.

alt er ikke bevist vitenskapelig det er det som gjør det vanskelig for dem som opplever og ser samt hører ting og tang.

det åndelige kan ikke vitenskapeligjøres.
Alt som eksisterer og kan sanses/oppleves, kan bevises vitenskaplig. Dette har ikke skjedd hittil.
Antall ord: 105
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Ikke vær så gledesdrepere, da... frostrøyk-teorien er så kjedelig :P
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Diablesse skrev:Ikke vær så gledesdrepere, da... frostrøyk-teorien er så kjedelig :P
Og der har vi nettopp grunnen til at mange tviholder på troen sin. Den virkelige verden er ikke spennende nok for dem.
Antall ord: 36
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links