Drømmer, NDO & ut av kroppensøvnparalyse??

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Solskinnjenta skrev:mhm ikke sant .....

nei den holder ikke for meg. nope, nix..

jeg vet det je gopplever og ser samt hører og jeg er ikke i en drøm eller noe.
Vel - hva er begrunnelsene dine for det? Hvilke faktorer er det som gjør at dette er virkelig og ikke en drøm? Hvordan vil du forklare at det psykiske/fysiske aspektet ved søvn ikke gjelder?
Antall ord: 70
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Solskinnjenta
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Apr 2008 21:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: vest agder

Innlegg av Solskinnjenta »

fordi djevelen utnytter person psykisk på en måte ved å gi personen disse opplevelsene. djevelen utnytter det psykiske like mye som det fysiske. ergo derfor føler personen seg lammet og går inn i "det svarte rommet" på en måte i åndeverdenen.
Antall ord: 44
ei jente med mange rare historier og opplevelser

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Solskinnjenta skrev:fordi djevelen utnytter person psykisk på en måte ved å gi personen disse opplevelsene. djevelen utnytter det psykiske like mye som det fysiske. ergo derfor føler personen seg lammet og går inn i "det svarte rommet" på en måte i åndeverdenen.
Javel, men hvordan vil du forklare djevelens eksistens, hans/hennes logikk i å utføre dette, og ikke minst; hvordan vil du forklare at de psykiske/fysiske aspektene ved søvn ikke er gjeldende?
Antall ord: 79
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Solskinnjenta
Nybegynner
Nybegynner
16

dette blir ikke lett å forklare gitt.

da adam og eva ble skap levde dem i paradiset og du kjenner historien der....

etter dem syndet så kom selvfølgelig synden inn i verden. ergo derfra fikk djevelen rom til å utnytte og ødelegge og stjele. spesielt mot dem troende på jesus gjør han dette. for djevelen ønsker ikke at de troende skal ha kontakt med jesus. han føler seg truet og vil skremme oss.

hans mulighet til å gjøre slike ting er like sikkert som at gud kan gi oss positive opplevelser.

gud og djeveln er i hver sin "verden"... i åndeverdenen. en hvit kraft (gud og det gode) en svart kraft (djevelen og det onde). disse verdene er det kamp i. men det gode seirr alltid til slutt uansett.

du ser djevelen har begynt helt siden edens hage med å forføre folk og enda gjør han det men bare på enda flere måter....

djevelen har tonnevis med hjelpere slik som gud har sine hjelpere. djevelen har demoner som sine, og mange ganger bruker han menensker til å hjelpe seg samt dyr også.

psykisk/fysisk aspekt har jeg egentlig ikke peiling på hva det betyr eller innbærer skal jeg være ærlig... men er det jeg tror det er så vil nok psykiske og fysiske være med å spille en rolle sammen med opplevelsen. djevel bruker jo dette til å skremme oss.
det psykiske og fysiske UTEN å blade inn åndeverden det er nok litt ja men ikke alt.
Antall ord: 249

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Solskinnjenta skrev:dette blir ikke lett å forklare gitt.

etter dem syndet så kom selvfølgelig synden inn i verden. ergo derfra fikk djevelen rom til å utnytte og ødelegge og stjele. spesielt mot dem troende på jesus gjør han dette. for djevelen ønsker ikke at de troende skal ha kontakt med jesus. han føler seg truet og vil skremme oss.

hans mulighet til å gjøre slike ting er like sikkert som at gud kan gi oss positive opplevelser.

gud og djeveln er i hver sin "verden"... i åndeverdenen. en hvit kraft (gud og det gode) en svart kraft (djevelen og det onde). disse verdene er det kamp i. men det gode seirr alltid til slutt uansett.

du ser djevelen har begynt helt siden edens hage med å forføre folk og enda gjør han det men bare på enda flere måter....

djevelen har tonnevis med hjelpere slik som gud har sine hjelpere. djevelen har demoner som sine, og mange ganger bruker han menensker til å hjelpe seg samt dyr også.

psykisk/fysisk aspekt har jeg egentlig ikke peiling på hva det betyr eller innbærer skal jeg være ærlig... men er det jeg tror det er så vil nok psykiske og fysiske være med å spille en rolle sammen med opplevelsen. djevel bruker jo dette til å skremme oss.
det psykiske og fysiske UTEN å blade inn åndeverden det er nok litt ja men ikke alt.
Ja, det er det som holder meg unna kristendommen . Du får med djevelen på kjøpet.
Antall ord: 268
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Solskinnjenta
Nybegynner
Nybegynner
16

å det skremmer deg ? det er ikke noe å være redd for. han er bare en tulling som vil ødelegge +++....
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

Solskinnjenta skrev:dette blir ikke lett å forklare gitt.

Du gjengir delvis den kristne tro, iblandet noe av din egen (?) fantasi og konklusjoner. Det er greit nok; du tror på dette.
Men - det at du ikke engang vet hva som ligger i psykisk/fysisk, ikke kjenner til disse aspektene, sier meg at du ikke har vurdert dette skikkelig. Det finnes ingen regler mot det, men vær så snill å ikke snakk om din tro som sannhet (ihvertfall ikke når du ikke engang kjenner til den vitenskapelige verden). Du kan ikke bare overse alt vi vet for å trekke fram din egen tro. Du forsøker å blande vitenskap med tro på en veldig uheldig måte.

Du klarer ikke å forklare hvorfor du tror det du gjør, bare anekdotene som ligger bak.

Det at du skriver at demoner prøver å overta en når man opplever søvnparalyse er ikke bare dumt, det er slemt overfor de som har lett for å tro på slike ting. Det er mange unge her inne som svelger slikt rått, og kanskje blir skremt.
Antall ord: 421
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Solskinnjenta skrev:å det skremmer deg ? det er ikke noe å være redd for. han er bare en tulling som vil ødelegge +++....
Og derfor advarer du mot ham og hans onde medhjelpere så til de grader her på forumet? Hvorfor er satan en trussel hvis han bare er en tulling? Hvorfor klarer ikke Gud å kvitte seg med en ufarlig tulling?

Det er litt vel mye selvmotsigelser i svarene dine, så kanskje du burde bestemme deg mer for hva troen din egentlig går ut på. Du har mye på hjertet, men ser ikke helt ut til å ha denne gudstroen din helt klart for deg.

Og for å være rett på sak; jeg er overrasket over hvor lite kunnskaper du har om forskning på psyken og dens innvirkning på kroppen, både under søvn og ellers... Flere av svarene dine rundt på forumet får meg til å lure på om du virkelig er 28 år... Man skal ikke være særlig gammel og følge særlig mye med før man får en del grunnleggende kunnskaper på området. Har du aldri lest nyheter om søvnforskning f.eks.?

Eller vil du bare ikke forholde deg til forskning?

Jeg er enig med Kimbara, du bør holde deg for god til å skremme lettpåvirkelige folk her inne! Ihvertfall understrek at det er din tro og ikke et faktum at demoner finnes og angriper folk i søvne...
Antall ord: 239
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

twiggy skrev: Hei Kimbara :mozilla_wink:
Må bare si at du har en engels (ups!) tålmodighet. Jeg falt av lasset for lenge siden.
Men det har vært ei underholdene helg :-)

Seriøst: Alt dette djevle- og demonhysteriet er virkelig "skremmende" lesning.
Og (som du sier) er det et tankekors at det faktisk sitter unge mennesker her inne og leser sånt sprøyt.
Hvis dette er hva som formidles hver søndag i kirken, er det nok en god grunn til å melde seg ut.

twiggy
Hehe, joda, jeg er vel sånn passe tålmodig (selv om grensa kommer faretruende nærme hver gang noen hobbyfanatikere snakker om sannhetene sine :P).
Man må prøve å gi folk en sjanse, og lytte til hva de har å si - det er derfor jeg stiller så mange spørsmål til folk. Det er svarene, eller ofte unvikelsen fra å svare, som gir meg et bilde av hvordan de tenker. Som oftest er det veldig interessant, selv om jeg er uenig i det som blir sagt.

Så hender det jo jeg provoserer litt for å få litt diskusjon og pumpe litt drivstoff i tenkeboksen til folk ;)
Antall ord: 191
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Solskinnjenta
Nybegynner
Nybegynner
16

okey je ghar ikke så mye peiling på vitenskap siden jeg ikke har studert det....

men jeg bare skiver det jeg ser, hører og opplever.

paranormal.no er jo en side der vi deler hva vi tror og hva vi hlre,ser og opplever trodde jeg da... ? det kryr jo av opplevelser her inne.

men når jeg tar inn min tro på jesus er det ikke for å likosm skremme folk eller noe men viser til at det hjelper å bli kvitt det folk ser,hører og opplever.

føler dere det er krenkende så skal ikke jge gjøre det mer. jeg skal svare helt annerledes.

takk for tips og råd...
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links