Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderOppdatering på min datter på 2 1/2 år. :-)

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
green eyes
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Okt 2006 23:09
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Follo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av green eyes »

Hvis dette er en liksomrensing, som stadig må gjentas, er det ikke bra, fordi det da fører til stadige traumer for denne jentungen. Hvis de er fornøyde nå, og ikke får grunn til å tro at det trengs flere "rensinger", så er alt greit for dette tilfellets skyld. Men det er ikke greit hvis dette skulle føre til at de anbefaler andre å ta kontakt med heksedoktorer framfor skikkelige leger i andre tilfeller.

Det er mange som blir bedre etter behandling hos xxx-terapeuter. Det betryr ikke at det disse gjør er bra. Leger kunne også gitt virkningsløs medisin og tatt grovt betalt for det, men de har en legeetisk plikt på å forsøke å kurere sykdommen. De har også plikt til å fortelle om mulige bivirkninger, slik at pasienten i sammen med legen kan vurdere hva som er beste behandling for seg.

xxx-terapeuter gjør ikke det. De forteller stort sett at deres medisin er fri for bivirkninger, men virker akkurat slik de ønsker den skal gjøre.

Enhver medisin som har en virkning kan også ha en uønsket virkning. Hvis ikke den som gir ut medisinen er klar over dette kan bivirkningene være enorme, men stort sett dreier det seg om virkningsløs medisin de skriver ut, eller utfører, og det finnes heller ikke bivirkninger.

Vet du egentlig hvordan en husrens gjøres?
Det finnes vel like mange metoder som det finnes folk som praktiserer alternative metoder, men de jeg er kjent med skulle nok ikke medføre traumer for noen.
Seriøse mennesker som driver med dette vil heller ikke foreta seg noe, før de har sett på situasjonen og vurdert om de kan hjelpe.
Barnet trenger ikke være hjemme engang.

Muttern:
Syns det er veldig bra at dere har fått den hjelpen dere trenger!
Godt å vite at et lite barn sover godt om natten!
Antall ord: 317
Når leken nærmer seg slutten vil fanden være med

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Er noko her som ikkje stemmer...men pyttsann...sikkert nok av di som treng ei overbevisning i form av ingenting...
Antall ord: 20
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

green eyes skrev:Vet du egentlig hvordan en husrens gjøres?
Det finnes vel like mange metoder som det finnes folk som praktiserer alternative metoder, men de jeg er kjent med skulle nok ikke medføre traumer for noen.
Seriøse mennesker som driver med dette vil heller ikke foreta seg noe, før de har sett på situasjonen og vurdert om de kan hjelpe.
Barnet trenger ikke være hjemme engang.

Muttern:
Syns det er veldig bra at dere har fått den hjelpen dere trenger!
Godt å vite at et lite barn sover godt om natten!
Nei, jeg har aldri vært tilstede ved noen slik husrens, men det er for det meste svindlere det er snakk om, og de vet hvordan de skal inbille folk at deres arbeid er nødvendig, og at det er blitt bra etter rensingen.

Imidlertid vil mange gjerne beholde dette kundeforholdet, og lar det skinne gjennom at det kan være nødvendig med nye tiltak etter en stund.

Seriøse mennesker driver ikke med dette. :mozilla_tongue: ;)
Antall ord: 173

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

BA. skrev:Nei, jeg har aldri vært tilstede ved noen slik husrens, men det er for det meste svindlere det er snakk om, og de vet hvordan de skal inbille folk at deres arbeid er nødvendig, og at det er blitt bra etter rensingen.

Imidlertid vil mange gjerne beholde dette kundeforholdet, og lar det skinne gjennom at det kan være nødvendig med nye tiltak etter en stund.

Her er du igjen ute med direkte nedverdigende påstander mot en stor gruppe mennesker !

At DU ikke har slike kunnskaper / erfaringer, betyr ikke at det er slik for alle andre også -
det betyr bare at DU ikke har opplevet slike ting.

En ting du skal være klar over, er at det finnes mange som driver med husrens, som IKKE tar betaling, under parolen ; "jeg har fått det for ingenting og jeg gir det for ingenting" . .

Noen tar dog noe betaling, for tiden de har brukt, og ikke minst for utgifter i forbindelse med å komme frem til stedet for å gjøre en jobb.

At det FINNES folk som er ute etter å utnytte andre, ja, helt klart, det finnes mange som skor seg på andres opplevelser. Men det er ikke det samme som at alle gjør det...

Av og til kommer du - BA - med fornuftige og gode kommentarer, men så kommer du med slike generelle påstander om at alle som er innenfor det paranormale, er useriøse, og svindlere, derfor mister DU respekt...

Hva som er et seriøst menneske, vet du tydeligvis ikke definisjonen på.

Asbjørn
Antall ord: 269

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Asbjørn skrev:
BA. skrev:Nei, jeg har aldri vært tilstede ved noen slik husrens, men det er for det meste svindlere det er snakk om, og de vet hvordan de skal inbille folk at deres arbeid er nødvendig, og at det er blitt bra etter rensingen.

Her er du igjen ute med direkte nedverdigende påstander mot en stor gruppe mennesker !
Mot svindlerne?

I den første delen snakker jeg om svindlerne, og litt om deres arbeidsmetoder.
At DU ikke har slike kunnskaper / erfaringer, betyr ikke at det er slik for alle andre også -
det betyr bare at DU ikke har opplevet slike ting.

En ting du skal være klar over, er at det finnes mange som driver med husrens, som IKKE tar betaling, under parolen ; "jeg har fått det for ingenting og jeg gir det for ingenting" . .

Noen tar dog noe betaling, for tiden de har brukt, og ikke minst for utgifter i forbindelse med å komme frem til stedet for å gjøre en jobb.
Jeg skrev at de fleste er svindlere. Det kan jeg stå for, men det finnes sannsynligvis også noen som tror på det de driver med, og jeg kaller ikke dem for svindlere.

Som du ser så skrev jeg "for det meste", fordi det er veldig mange svindlere der ute.

Du ser ut til å mene at svindlerne skal beskyttes mot slike beskyldninger, og det skal du få lov til å mene, men din mening gjelder ikke for meg. Hvis ikke du kan argumentere for at det faktisk finnes ekte spøkelser som må renses fra hus, så må du akseptere at jeg kaller de fleste som driver med slik humbug for svindlere.

For meg er ofrene for slike svindler viktigere å beskytte enn svindlerne.
At det FINNES folk som er ute etter å utnytte andre, ja, helt klart, det finnes mange som skor seg på andres opplevelser. Men det er ikke det samme som at alle gjør det...

Av og til kommer du - BA - med fornuftige og gode kommentarer, men så kommer du med slike generelle påstander om at alle som er innenfor det paranormale, er useriøse, og svindlere, derfor mister DU respekt...

Hva som er et seriøst menneske, vet du tydeligvis ikke definisjonen på.
Jeg skrev heller ikke at alle er svindlere, for jeg vet ikke om det kan finnes noen som faktisk tror på det.

Den siste setningen skrev jeg for å provosere og erte, noe, smileyene skulle vise, og du ble ihvertfall provosert. :D
Antall ord: 447

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 16 Jan 2008 22:37
16
Lokalisering: Østfold

Innlegg av Brenda »

Spørsmål er jo om noen her har mista alle hjerneceller, er dritafull eller bare tett i hue på grunn av uvitenhet? Jeg tror simpelthen det er en lett blanding, uvitenhet er ganske fremtredende ivertfall. Minner meg om en skikkelig fjortis som tror han vet alt, men som bare er dum.

Jeg er hoderystende vitne til at noen faktisk gjør seg dummere enn dem er. Eller kanskje bir man rett og slett dum når man er uvitende. Ikke vet jeg, det er skremmende lesing ivertfall.

Og vedkommende trenger ikke svare her, jeg har for lengst sagt at jeg ikke vil ha noe med han å gjøre her inne. Så jeg holder det jeg lover.
Antall ord: 117
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Brenda skrev:Spørsmål er jo om noen her har mista alle hjerneceller, er dritafull eller bare tett i hue på grunn av uvitenhet? Jeg tror simpelthen det er en lett blanding, uvitenhet er ganske fremtredende ivertfall. Minner meg om en skikkelig fjortis som tror han vet alt, men som bare er dum.

Jeg er hoderystende vitne til at noen faktisk gjør seg dummere enn dem er. Eller kanskje bir man rett og slett dum når man er uvitende. Ikke vet jeg, det er skremmende lesing ivertfall.

Og vedkommende trenger ikke svare her, jeg har for lengst sagt at jeg ikke vil ha noe med han å gjøre her inne. Så jeg holder det jeg lover.
Neida, jeg tror ikke han har mista noen hjerneceller eller er berusa. Det var nok bare at han ikke leste innlegget så nøye før han ble provosert nok til å svare ugjennomtenkt. :)

Det kan skje oss alle, så ikke bruk det mot ham.

Ellers så synes jeg du bør moderere skjellsordene dine betraktelig. Det er ikke krangling vi er ute etter her på forumet, men diskusjoner. Når du blir personforkuserende og usaklig så ødelegger det enhver god diskusjon her.
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Vel, Brenda - her vant du fram med moden argumentering igjen. Klarer man ikke å argumentere saklig mot den man er uenig med, så kan man alltids ty til drittkasting og personlige fornærmelser. Slår alltid an, og fremmer ikke minst en selv.

Også er det jo fint å kunne forsikre seg ved å kaste dritt, for så å gjemme seg bak "men ikke svar, for jeg vil ikke ha noe med deg å gjøre".
Hvis du ikke vil det, hvorfor i all videste verden driver du å kaster dritt til denne personen da? Hva prøver du å få utrettet ved denne oppførselen?
Antall ord: 99
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

Det var ikke deg deg sikta til frøken, så du er fortsatt hjertelig velkommen til å svare :)
Jeg bryr meg egentlig ikke om hva du sier, men det er greit du sier hva du mener :)
Antall ord: 35
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Er jeg frøken?

Skjønte at du ikke sikta til meg, men det har ikke noe med det jeg skriver å gjøre.
Antall ord: 23
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Brenda
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Brenda »

Kimbara skrev:Er jeg frøken?

Skjønte at du ikke sikta til meg, men det har ikke noe med det jeg skriver å gjøre.
Det kan faktisk hende du er gift da, men jeg tror ikke det :)
Jeg står for det jeg skriver jeg - endel uvitende kommentarer her. Flott du følger med, det gjør jo alt så mye mer spennende :)
Antall ord: 64
*** OOO***

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Angel2003
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Mar 2008 13:36
16

Innlegg av Angel2003 »

BA hvordan kan du skrive dette??
Seriøse mennesker driver ikke med dette.
- og det verste er: jeg tror du mener det?

Hvordan kan du skrive noe slikt?? [-X
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Solskinnjenta
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Apr 2008 21:39
16
Lokalisering: vest agder

Innlegg av Solskinnjenta »

jeg vet at å drive gjenferd og onde ånder i husog sånn IKKE er noe humbugg...

jeg jobber ikke med dette i en jobb der jeg tjener penger, men har gjort de tselv hjemme og hos venninna mi.

det er ikke noe å spøke med ang demoner og gjenferd for dem FINNES.

har flere historier på dette som jeg har opplevd...og nei...je ghar ikke problemer med psyken eller går på medisiner som jeg kan evt ha hallusinert med nei....

mange ganger går jeg på en vei og uten at jeg tenker på det ser jeg og føler jeg nærvr av disse vesnene....

venninna mi har en datter på 10 år. hun sa til moren "mamma deter minst 100 folk her inne"... og det var det jo ikke da...vi så ingen men vi hadde følt noe rart hele kvelden...
datteren gikk å la seg og dagen etter da hun var på skolen ante hun ingenting om utrivelsen vi gjorde. datteren kom hjem og vi spurte hvor ange folk det var nå hun sa " ingen mamma" ..
Antall ord: 181
ei jente med mange rare historier og opplevelser

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Angel2003 skrev:BA hvordan kan du skrive dette??
Seriøse mennesker driver ikke med dette.
- og det verste er: jeg tror du mener det?

Hvordan kan du skrive noe slikt?? [-X
Hehe. :D

Ja, du ble provosert du også? Selv om du ser at jeg både rekker tunge og blunker for å vise at jeg erter?

Hva er et seriøst menneske? Hvordan vil du definere et menneskes seriøsitet? Er f.eks. Staff seriøs, som forsvarer pedofile, er man seriøs hvis man tror på engler?

Selv mener jeg at mennesket i seg selv er seriøse eller useriøse alt ettersom hvilket humør de er i. Sakene de befatter seg med, eller kanskje heller måten de befatter seg med dem, kan avgjøre om de er seriøse forskere eller ikke, eller om de er seriøse eksorsister eller ikke.

:D
Antall ord: 143

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Solskinnjenta skrev:jeg vet at å drive gjenferd og onde ånder i husog sånn IKKE er noe humbugg...

jeg jobber ikke med dette i en jobb der jeg tjener penger, men har gjort de tselv hjemme og hos venninna mi.

det er ikke noe å spøke med ang demoner og gjenferd for dem FINNES.

har flere historier på dette som jeg har opplevd...og nei...je ghar ikke problemer med psyken eller går på medisiner som jeg kan evt ha hallusinert med nei....

mange ganger går jeg på en vei og uten at jeg tenker på det ser jeg og føler jeg nærvr av disse vesnene....

venninna mi har en datter på 10 år. hun sa til moren "mamma deter minst 100 folk her inne"... og det var det jo ikke da...vi så ingen men vi hadde følt noe rart hele kvelden...
datteren gikk å la seg og dagen etter da hun var på skolen ante hun ingenting om utrivelsen vi gjorde. datteren kom hjem og vi spurte hvor ange folk det var nå hun sa " ingen mamma" ..
Det kan være humbug, og det kan være en lek, og det kan være et desperat forsøk på å bli kvitt noe man tror er der.

Siden du vet at det ikke er humbug, kan du kanskje vise meg en bekreftelse på at alle såkalte husrensere og eksorsister er ærlige mennesker som bare prøver å hjelpe mennesker med problemer.

Siden du også er så sikker på at demoner og gjenferd finnes, så kanskje du kan vise fram en demon? Du kan få en million amerikanske dollar for å vise fram en slik en vet du.
Antall ord: 281

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links