Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglermennsker= engler?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 138
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

Innlegg av Mick Wild »

Johnny skrev:Jeg har møtt mennesker før som stråler en slik godhet at man automatisk liker dem utrolig godt. Jeg har møtt enkelte personer som man bare må bli glad i pga det de gjør og sier og måten de er på. Jeg er en type som vanligvis ikke er så veldig hyggelig, spessielt på fylla. Jeg er også kritisk til folk jeg ikke kjenner. Men enkelte mennesker er helt spessielle. Kanskje de egentlig er engler?
Kanskje noen er det:)
Antall ord: 86
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Dersom en dropper alle jordiske forestillinger om hva engler er, så vil jeg si at alle mennesker er engler, også de slemme. De fleste av denne oppfatningen vil vel heller ikke bruke begrepet "engel", men lysvesen.
Antall ord: 36
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: mennsker= engler?

Innlegg av Hecate »

Mick Wild skrev:
Green*Tears skrev:Jeg har møtt noen mennesker nå i mitt liv og sett masse egentlig av hva forskjellige personer gjør.
Jeg har sett mange skriver omseg selv at de er engler.
De mener det helt seriøst. At de er engler i menneske form...
De har egne grupper og egne ting de gjør sammen for de sier de er engler...

Det går da vel ikke ann å være en engel her på jorden i menneskeform??
Da må man jo i så fall mene hvor go en person er..
Ikke at de faktisk ER en engel?

Er de liksom ikke helt gode, eller tror for godt om seg selv, eller at det faktisk er slik.

Jeg synes da dette var litt merkelig men.. hva tror dere?

Tenk deg engler som himmelske skapninger som velger å bli menneske for å lære seg hvordan det er å være menneske. For å kunne forstå mennesket, må engler, og selv de høyeste av de høye i himmelen, være menneske for en tid.
Men vi er jo desidert de høyeste høye. Å være menneske er et privilegium fordi vi er gitt fri vilje.
Det er bare noen utvalgte som får dette oppdraget, de som er den ene.
Så vi er ganske høyt på strå alle mann, i vårt rette element.
Antall ord: 228
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 138
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

Re: mennsker= engler?

Innlegg av Mick Wild »

Hecate skrev:
Mick Wild skrev:
Green*Tears skrev:Jeg har møtt noen mennesker nå i mitt liv og sett masse egentlig av hva forskjellige personer gjør.
Jeg har sett mange skriver omseg selv at de er engler.
De mener det helt seriøst. At de er engler i menneske form...
De har egne grupper og egne ting de gjør sammen for de sier de er engler...

Det går da vel ikke ann å være en engel her på jorden i menneskeform??
Da må man jo i så fall mene hvor go en person er..
Ikke at de faktisk ER en engel?

Er de liksom ikke helt gode, eller tror for godt om seg selv, eller at det faktisk er slik.

Jeg synes da dette var litt merkelig men.. hva tror dere?

Tenk deg engler som himmelske skapninger som velger å bli menneske for å lære seg hvordan det er å være menneske. For å kunne forstå mennesket, må engler, og selv de høyeste av de høye i himmelen, være menneske for en tid.
Men vi er jo desidert de høyeste høye. Å være menneske er et privilegium fordi vi er gitt fri vilje.
Det er bare noen utvalgte som får dette oppdraget, de som er den ene.
Så vi er ganske høyt på strå alle mann, i vårt rette element.

Ja, menneskene har fått sin frie vilje, og det ble menneskets skjebnevalg, på godt og vondt.

Tror du på en skaper? Trenger ikke å være noen Gud i den forstand...men mer en bevissthet kanskje, eller en kraft?

Om ikke, så ville det være meningsløst å fortsette det jeg skal si.
Antall ord: 283
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg tror ikke på én skaper som står for regien alene, nei. Jeg tror på et sammensatt dynamisk system som skaper og bl.a. menneskesjelen er en del av essensen i det. Derfor er mennesket skapere av universet.
Antall ord: 39
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mick Wild
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 138
Startet: 23 Jan 2007 13:03
17

Innlegg av Mick Wild »

Hecate skrev:Jeg tror ikke på én skaper som står for regien alene, nei. Jeg tror på et sammensatt dynamisk system som skaper og bl.a. menneskesjelen er en del av essensen i det. Derfor er mennesket skapere av universet.

Hva om menneskene er en del av denne skaperen. Ville du trodd på det?

Sjelen har utrolige krefter, og er en del av skaperen, og har samme egenskaper. Det vil si egenskaper til å skape mateie, til og med hele univers!
Men mennesket selv kan ikke skape noen ting utenom materielle saker. Men ett menneske kan opphøye seg til å bli gudommelig, gjennom sin sjel, og dermed få tillgang til kilden av alt liv. Og ved å ta till seg denne kunnskapen, kan sjelen bruke dette i det virkelige livet. På jorden kan sjelen også benytte seg av det, men i en betydelig mindre grad, og bare om sjelen selv er bevisst på jorden, noe som er utrolig sjeldent.
Kraften ligger i bevisstheten.
Antall ord: 162
En liten plante kan en gang bli et stort tre, det kan også skje med oss mennesker.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Mick Wild skrev:
Hecate skrev:Jeg tror ikke på én skaper som står for regien alene, nei. Jeg tror på et sammensatt dynamisk system som skaper og bl.a. menneskesjelen er en del av essensen i det. Derfor er mennesket skapere av universet.

Hva om menneskene er en del av denne skaperen. Ville du trodd på det?

Sjelen har utrolige krefter, og er en del av skaperen, og har samme egenskaper. Det vil si egenskaper til å skape mateie, til og med hele univers!
Men mennesket selv kan ikke skape noen ting utenom materielle saker. Men ett menneske kan opphøye seg til å bli gudommelig, gjennom sin sjel, og dermed få tillgang til kilden av alt liv. Og ved å ta till seg denne kunnskapen, kan sjelen bruke dette i det virkelige livet. På jorden kan sjelen også benytte seg av det, men i en betydelig mindre grad, og bare om sjelen selv er bevisst på jorden, noe som er utrolig sjeldent.
Kraften ligger i bevisstheten.
Er det ikke det jeg sier uten å sette noe som "en skaper" utenfor meg selv? Menneskene er en del av det systemet du kaller skaperen i aller høyeste grad og vi kan skape hva vi vil. Vi gjør det hele tiden, men vi ser det ikke i en dualistisk virkelighet som bare bruker 4 dimensjoner. Vi er ikke begrenset til denne dimensjonen i annet enn kropp og sinn, sjelen er ett med systemet og er evig. Du separerer mennesket fra sjelen. Det er ikke mulig.
Antall ord: 252
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skessa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 44
Startet: 21 Aug 2008 13:07
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: tønsberg

Innlegg av skessa »

det kan hende de har sett skjelen sin å tenkt at da må de vere en engel. folk tollker ting forskjellig.
noen som har møtt hjelperen sin foresempel å tror på gud vil antagelig tro det er gud eller en engel.
så jeg tror det går mest på tro va din tollkning enner opp som.
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 588
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

Insight
"när värmen kommer till din kropp kan hela din emotionella förmåga känna helheten, medans ditt förnuft förkastar tanken".

Förnuft = uppfostran, medie påverkan och läromedel.

"För den del som ingen ännu vet något om är själva nyckeln till livet". :mozilla_kiss:
Antall ord: 52
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links