Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
I stedet for å stanget hodet ditt i veggen kan du undersøke om det ikke finnes en vei rundt veggen ... Hvis du brukte hodet til annet enn stanging, så kanskje du hadde klart å overbevise andre om at du har rett.
I stedet for å stanget hodet ditt i veggen kan du undersøke om det ikke finnes en vei rundt veggen ... Hvis du brukte hodet til annet enn stanging, så kanskje du hadde klart å overbevise andre om at du har rett.
Brukte det ikonet til deg fordi det ikke er mulig å få deg til å skjønne dette, men ha din tro og lykke til. En dag våkner du og skal du se
Mariann66 skrev:
Brukte det ikonet til deg fordi det ikke er mulig å få deg til å skjønne dette, men ha din tro og lykke til. En dag våkner du og skal du se
Ønsker du dine medmennesker vel, så vil du forsøke å overbevise dem om at du har rett og ikke la dem vandre rundt uvitende.
Enten kan du ikke argumentere for ditt syn, noe som tyder på at du ikke har reflektert over det, eller så kan du det.
Å klage på at jeg ikke skjønner noe gir ingen mening, da du ikke engang forsøker å få meg til å skjønne det du vil jeg skal skjønne.
Mariann66 skrev:
Ønsker du dine medmennesker vel, så vil du forsøke å overbevise dem om at du har rett og ikke la dem vandre rundt uvitende.
Enten kan du ikke argumentere for ditt syn, noe som tyder på at du ikke har reflektert over det, eller så kan du det.
Å klage på at jeg ikke skjønner noe gir ingen mening, da du ikke engang forsøker å få meg til å skjønne det du vil jeg skal skjønne.
Så dette er et forum der ingenting skal diskuteres og prøves gjennom argumenter og tenkning, men gjennom tomme påstander og ikoner?
Da tar jeg på meg utfordringen å forandre dette forumet til et sted der mennesker lar seg bli utfordret til å argumentere for sitt syn og la seg utfordre av andres spørsmål.
Den som er på bærtur er den som forsøker å kontakte døde og attpåtil tror at dødelige mennesker kan ha noen kontroll og makt over dem...
Jeg forsøker ikke, jeg har kontakt med dem. Kontroll? De har da ikke kontroll over oss, de har respekt for oss.
"Gjenferdene" er enten projeksjoner av vår egen fantasi, menneskers lureri eller demoners lumske angrep.
Det finnes bare ett forsvar mot sistnevnte... Den som har seiret over det onde. Jesus.
Så dette er et forum der ingenting skal diskuteres og prøves gjennom argumenter og tenkning, men gjennom tomme påstander og ikoner?
Da tar jeg på meg utfordringen å forandre dette forumet til et sted der mennesker lar seg bli utfordret til å argumentere for sitt syn og la seg utfordre av andres spørsmål.
Svarer du meg med signaturen din?
I tilfelle er det et underlig svar. Jeg ber om begrunnelse for deres syn slik at dere kan hjelpe meg å forandre min mening hvis det er så at dere har rett. Jeg kan ikke forandre mening uten grunn.
Kanskje det er sånn at han vil fortsette å være her til jeg har sluttet å avvise han og ønske han vekk fordi jeg ikke liker å ha han her? Frem til vi har fått gjort opp oss i mellom og kommet frem til en form for forsåelse og respekt for hverandre?
Din far kommer seg ikke videre før du tilgir han og deg selv. Den dagen du gjør det, går begge videre. Kontakt et medium og få hjelp med dette om du ikke klarer det sjøl..
lykke til
Mariann66 skrev:
Din far kommer seg ikke videre før du tilgir han og deg selv. Den dagen du gjør det, går begge videre. Kontakt et medium og få hjelp med dette om du ikke klarer det sjøl..
lykke til
Et medium eller annet menneske kan aldri hjelpe oss med å tilgi på vår vegne... Det du gir er farlige råd.
Et menneske skal først tilgi når hun eller han er rede. Tilgivelsen kommer etter selvransakelse og bearbeiding av traumene, gjerne i samråd med profesjonelle fagfolk.
Et medium er ikke kompetent til å hjelpe i slike saker.
Tilgivelse er heller ikke noe vi gir for å hjelpe døde mennesker. Det er noe vi gir fra oss selv, vi løfter en byrde av våre egne skuldre ... Vi gir fra oss retten til å klandre og være bitre.
yoppi skrev:Hvis du mener det finnes demoner som kan skade oss..er det ikke like sannsynlig at det faktisk finnes gjenferd? hva med de som ifølge bibelen har levd hele sitt liv i synd, og aldri gått til jesus for å be om tilgivelse..? mener du at de også kommer til gud sånn helt uten videre?
vel, ingen psykologer eller psykiatere har funnet noe galt med meg hittil
jeg har til og med papirer på at jeg er helt frisk..hehe..ikke verst bare det
og jeg har forøvrig fått bearbeidet det vonde som har skjedd, men det er ikke dermed sagt at det er så lett å finne frem nok kjærlighet i seg til å tilgi riktig alt..det er en vanskelig greie det med tilgivelse innimellom, det skal jo menes fra hjertet, derfor er det ikke noe jeg tar lett på..det skal føles, ikke bare være ord.
jeg har vel gått videre, eller iallefall gått et godt stykke, men det har ikke pappa..!
jeg skal forsøke det du gjorde, og se om det kan funke for meg også, takk for at du ville dele. Det med trappa var jo en god ide, så kan jeg åpne dørene og se om det fortsatt finnes noen rom som ikke er tømt og brent enda. Man vet aldri..mange ting kan jo sitte langt inne i bakhodet et sted og man tror seg ferdig med det. Så får vi se
skal bli spennende å se om jeg får til noen fremskritt i kommunikasjonen
Et spørsmål.
ikke for å være stygg, men hvorfor ba og opnet du for han da har han i hele tatt ?
har du tenkt på om han gjærne hadde fred til du begynte å hente hen inn igjen, det er gjerne ikke for løye hen tok sitt liv, han viste gjerne hvordan han var og kunne ikke leve med det og ville ha fred, til du kom og hentet han ned, og ja det går an vis du inderligt jobber hart nok med det. og nå vil du ha han bort og det er der trøbbelet kommer, hvor skal han gjjøre av seg. oki det er en motode be han fint om forlatelse og spør han om han ikke kan vende tilbakers og vere der han ønsket og forlate deg og dine. gi han den besjeden med strenhet og ydmykhet så kan det ordne seg.
lykke til. :mozilla_smile:
det var gjerne noe strengt av meg, men folk er nødt og ordne opp etter seg, og gjerne tenke før de handler