Får jeg ikke noe svaropen_palm skrev:Hehe..Pasientene mine tar jeg på alvor, og hvis du leser alt jeg har skrevet her så sier jeg ingen steder at jeg tror på besettelse desverre. Godt at du ser meg som en amatør, for da har jeg isåfall mye fin lærdom å se fram tilBA. skrev:Da får jeg bare håpe du anbefalte henne å besøke en virkelig lege.open_palm skrev:det må du godt få lov tiå synes.Jeg fikk ingen som helst info om dette på forhånd og rakk ikke gjøre noe annet enn å gå mot henne og spørre om hun lå bra. Dette hadde skjedd flere ganger når hun hadde vært hos andre healere også fikk jeg vite.Hadde jeg visst dette så hadde jeg nok valgt en helt annen fremgangs måte, men takk for bekymringenBA. skrev:Jeg så kun et par minutter, men jeg så ikke noe som ikke kan være psykiske reaksjoner på hans situasjon. Hvis mannen selv tror han er besatt, så tror jeg nok at slike anfall kan være ekte.
Hvis noen driver å leker med healing og får slike reaksjoner, så synes jeg de bør tiltales for overgrep. Slikt kan tyde på at noen med makt over "pasienten", f.ek. healeren, gir feil signaler og derved skader "pasienten".
Neida, ikke ta denne kritikken så alvorlig, men ta "pasientene" dine alvorlig. De fortjener bedre enn amatører som leker seg med healing, og som tror på at slikt kan komme av besettelse.open_palm skrev:synes foresten du er veldig morsom når du prøver å være nedlatende med ord som "leker med healing" osv=)
Hehe..Har sett på noen av innleggene dine her inne og tar ikke kritikken din så fryktelig tungt kan man si
Har du foresten kjennskap om energityver? Tror du er ganske liten bak de store ordene
Fakta, teori & skepsis ⇒ er det noe hold i denne??
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2008 13:59
- 16
Antall ord: 325
"When right becomes wrong, resistance becomes your duty"
If you want to cut yourself,remember that i love you..
"to live till death is not easy"
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
"gjøre slike ting som han der gjør og skremte vettet av meg,jeg fikk høre senere at de mente hun hadde en ånd i seg"open_palm skrev:Hehe..Pasientene mine tar jeg på alvor, og hvis du leser alt jeg har skrevet her så sier jeg ingen steder at jeg tror på besettelse desverre. Godt at du ser meg som en amatør, for da har jeg isåfall mye fin lærdom å se fram til
Har du foresten kjennskap om energityver? Tror du er ganske liten bak de store ordene
"vet ikke egentlig hva jeg skal tenke eller tro om slikt som å ha ånder i seg"
"kald i hele meg og fikk en følelse av noen helt andre enn damen som lå der"
Disse sitatene tyder på at du "tror på at slikt kan komme av besettelse"
Legg merke til at jeg ikke sier du konstaterer det, men at du heller ikke stiller deg særlig kritisk til det.
Ja, hvis du klarer å ta til deg lærdom/kunnskap så har du mye se fram til.
Antall ord: 182
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Jo det kan de vel "Tyde på",men de kan også "Tyde på" at jeg ikke tror at det kommer av besettelse fordi jeg ikke har særlig stor tro på at det kan skje,det kommer helt an på den som leser det. Men,uanset om jeg tror på det eller ikke,så vil jeg ikke sitte her å si at det ikke går an, det finnes mennesker her inne som tror på det og jeg vil ikke leke deg å si til de at det de tror på er noe tull,alle må få tro det de vil og jeg kan ikke bevise at en besettelse ikke kan finne sted,derfor vil jeg ikke utrykke det om jeg nå skulle være kritisk til det. Foresten så kan alle dine teorier og utsagn "tyde på" en del ting de og.. Du glemmte foresten å svare på det siste spørsmålet mittBA. skrev:"gjøre slike ting som han der gjør og skremte vettet av meg,jeg fikk høre senere at de mente hun hadde en ånd i seg"open_palm skrev:Hehe..Pasientene mine tar jeg på alvor, og hvis du leser alt jeg har skrevet her så sier jeg ingen steder at jeg tror på besettelse desverre. Godt at du ser meg som en amatør, for da har jeg isåfall mye fin lærdom å se fram til
"vet ikke egentlig hva jeg skal tenke eller tro om slikt som å ha ånder i seg"
"kald i hele meg og fikk en følelse av noen helt andre enn damen som lå der"
Disse sitatene tyder på at du "tror på at slikt kan komme av besettelse"
Legg merke til at jeg ikke sier du konstaterer det, men at du heller ikke stiller deg særlig kritisk til det.
Ja, hvis du klarer å ta til deg lærdom/kunnskap så har du mye se fram til.
Antall ord: 336
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
BA?
Antall ord: 1
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Nei, noen særlig benektelse av at det kan være demoner kan vi ikke lese ut av innleggene dine.open_palm skrev:Jo det kan de vel "Tyde på",men de kan også "Tyde på" at jeg ikke tror at det kommer av besettelse fordi jeg ikke har særlig stor tro på at det kan skje,det kommer helt an på den som leser det. Men,uanset om jeg tror på det eller ikke,så vil jeg ikke sitte her å si at det ikke går an, det finnes mennesker her inne som tror på det og jeg vil ikke leke deg å si til de at det de tror på er noe tull,alle må få tro det de vil og jeg kan ikke bevise at en besettelse ikke kan finne sted,derfor vil jeg ikke utrykke det om jeg nå skulle være kritisk til det. Foresten så kan alle dine teorier og utsagn "tyde på" en del ting de og.. Du glemmte foresten å svare på det siste spørsmålet mitt
Du behøver ikke være totalt avvisende, men du viste ikke engang å være kritisk til det.
Du bør ikke begynne stråmannsdiskusjon ved å gi inntrykk av å si min mening, men bare skriver noe du og jeg og de fleste andre er uenig i. Vi har mange nok her som bedriver den slags uærlig diskusjonsteknikk.
Det siste spørsmålet oppfattet jeg som et retorisk spørsmål, stilt for å kunne komme med poenget etterpå.
Antall ord: 253
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Som sagt så er det ikke alle som er fast bestemt på å slå fram meningene sine, jeg vet med meg selv hva jeg mener og tenker og vet, og jeg har ikke noe behov for at alle her inne skal vite nøyaktig hva det er,spesiellt ikke hvis det kan er kritisk mot det folk her inne kanskje tror på. Jeg er ytterst kritisk til det der med å bli besatt av ånder, men jeg kan ikke motbevise det og kan derfor heller ikke nekte på at det kan gå an..Og når det gjelder den uærlige diskusjonsteknikken så har jeg jo lært det etter å ha lest mange fine innlegg av mesteren selv,som kommer med fine små personlige angrep :mozilla_wink: Det siste spørsmålet hadde jeg ikke tenkt til å komme med noe poeng på, for det regner jeg med du tok på egenhånd..
Antall ord: 150
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 16
Jeg kan nok ikke svare deg på det med videoen jeg ch0zen..men mange kulturer har ikke blandet psykologi inn i medisinen sin på samme måte som vi har,så de har ett litt annet syn på slike hendelser enn det vi har.Bare gutten følte seg bedre etterpå så=)
Antall ord: 52
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Jan 2008 09:57
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
open_palm skrev:Jeg kan nok ikke svare deg på det med videoen jeg ch0zen..men mange kulturer har ikke blandet psykologi inn i medisinen sin på samme måte som vi har,så de har ett litt annet syn på slike hendelser enn det vi har.Bare gutten følte seg bedre etterpå så=)
Håper virkeli at det virket da... det så ikke særlig bra ut...
Uansett...
Jeg har funnet en side på norsk der de beskriver demonutdrivelse i Norge.
http://www.katolsk.no/artikler/exorcism.htm
Selvfølgelig katolsk... ettersom jeg skjønner regner de tre tegn på besittelse....
Det første tegnet er paientens evne til å tale med letthet et for pasienten helt fremmed språk, eller forstå det når andre taler det. Her dreier det seg ikke om vanlig tungetale som vi kjenner fra karismatiske miljøer, men om virkelig språk. Presten tester kanskje den besatte med noen spørsmål på latin og får et grammatikalsk riktig svar tilbake. Eller en hjemvendt misjonær retter et spørsmål på en afrikansk dialekt og får svar på samme dialekt.
Det andre tegnet er evnen til er å åpenbare hendelser som er skjult eller hører fremtiden til.
Tredje tegn er utfoldelse av fysiske krefter, langt voldsommere enn pasientens alder eller konstitusjon tilsier er mulig.
Antall ord: 224
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Dette er interessant å lese etter å ha diskutert tungetale med Misty-gutt og Olpaddy på forumet. Olpaddy sa i denne tråden: https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=14831 at tungetale også kunne komme i form av et språk som tungetaleren selv ikke hadde kjennskap til, som f.eks. samisk. Så kanskje tungetale ikke er så guddommelig som enkelte skal ha det til?ch0zen skrev: Håper virkeli at det virket da... det så ikke særlig bra ut...
Uansett...
Selvfølgelig katolsk... ettersom jeg skjønner regner de tre tegn på besittelse....
Det første tegnet er paientens evne til å tale med letthet et for pasienten helt fremmed språk, eller forstå det når andre taler det. Her dreier det seg ikke om vanlig tungetale som vi kjenner fra karismatiske miljøer, men om virkelig språk. Presten tester kanskje den besatte med noen spørsmål på latin og får et grammatikalsk riktig svar tilbake. Eller en hjemvendt misjonær retter et spørsmål på en afrikansk dialekt og får svar på samme dialekt.
Det andre tegnet er evnen til er å åpenbare hendelser som er skjult eller hører fremtiden til.
Tredje tegn er utfoldelse av fysiske krefter, langt voldsommere enn pasientens alder eller konstitusjon tilsier er mulig.
Eller at både tungetale og besettelse er tull og vas, som jeg heller mot...
Antall ord: 252
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
det er jo selvfølgelig snakk om et paranormalt fenomen når man starter og snakke et språk man ikke i utgangspunktet ikke kan.Svartepus skrev:Dette er interessant å lese etter å ha diskutert tungetale med Misty-gutt og Olpaddy på forumet. Olpaddy sa i denne tråden: https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewtopic.php?t=14831 at tungetale også kunne komme i form av et språk som tungetaleren selv ikke hadde kjennskap til, som f.eks. samisk. Så kanskje tungetale ikke er så guddommelig som enkelte skal ha det til?ch0zen skrev: Håper virkeli at det virket da... det så ikke særlig bra ut...
Uansett...
Eller at både tungetale og besettelse er tull og vas, som jeg heller mot...
Men tungespråket, er det et "svart" språk?( demonisk)
Antall ord: 289
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
I følge det første tegn på besettelse som du skriver, er ihvertfall tungetalen Olpaddy snakket om svært nært beslektet med det folk lirer ut av seg ved demonisk besettelse...ch0zen skrev:
det er jo selvfølgelig snakk om et paranormalt fenomen når man starter og snakke et språk man ikke i utgangspunktet ikke kan.
Men dette var bare en liten digresjon fra meg, og var litt på siden av det tråden handler om
Antall ord: 90
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Svartepus skrev:I følge det første tegn på besettelse som du skriver, er ihvertfall tungetalen Olpaddy snakket om svært nært beslektet med det folk lirer ut av seg ved demonisk besettelse...ch0zen skrev:
det er jo selvfølgelig snakk om et paranormalt fenomen når man starter og snakke et språk man ikke i utgangspunktet ikke kan.
Men dette var bare en liten digresjon fra meg, og var litt på siden av det tråden handler om
hmm.... jaja... jeg som ikke har lest grundig nokk -;) men for og komme videre med tropicen her... Hvilken ritual/tekst/gjenstander er det man benytter under en ekstorsime??
Antall ord: 120
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Okt 2007 20:32
- 17
- Lokalisering: hadde jeg vist det så...
spoky han "figurn der " men tonge talle ka e det ? :mozilla_surprised:
Antall ord: 12
di gale har det godt sier noen? JEG HAR DET ENDA BEDRE!!
Hide post links |