Eksperimentet er interessant, men det betyr ikke at det direkte kan overføres til naturlige reaksjoner osv. Det som foregår på et laboratorium kan sjelden det.
Likevel viser det at veldig mange paranormale opplevelser kan foregå inne i hodet alene.
På laboratoriet under påvirkning av magnetfelt, ellers kan det skje under forskjellig type påvirkning, eller kanskje noen også kan oppleve dette uten noen ekstern påvirkning.
Som jeg har påpekt utallige ganger her, jeg opererer ikke med en enkel fasit som skal gjelde for alle paranormale opplevelser. Jeg har heller ikke sagt noe slikt i forbindelse med dette eksperimentet. Jo flere naturlige årsaker vi har til "paranormale" opplevelser, jo mer sannsynlig blir det også at neste opplevelse er naturlig, og ikke paranormal.
Nå kan vi f.eks. se på dette eksperimentet, og vurdere alle fenomener som ikke har fått naturlig forklaring ennå, og luke vekk enda fler. Det er ikke så mange igjen.
Selv om man ikke vil oppleve nøyaktig samme betingelser i naturlige situasjoner som man gjør på et laboratorium, så vil likevel laboratorieresultatene være nyttige.
Vi ser at magnetiske stimuli kan påvirke vår oppfattelse av virkeligheten. Det kan ha betydning når man har "paranormale" opplevelser og bekrefter åndelig aktivitet med -nettopp, magnetisk måling.
Vi lever i et magnetfelt, det er det som gjør at kompassene virker, men noen steder er magnetfeltene sterkere enn andre, og kanskje er også graden av påvirkning individuelt? Kanskje er dette noe som, i tillegg til andre faktorer, gjør enkelte mer fantasitilbøyelige enn andre?
Ønskekvister virker ikke. Ikke søkepinner eller pendler heller. Det er for lengst bevist hinsides enhver rimelig tvil at dette er overtro. Altfor mange forsøk har vist at dette ikke virker bedre enn vanlig gjetning ville tilsi. Det ultimate beviset er det umulig å oppdrive, men det eneste man har å støtte seg til for å tro på ønskekvisten er anekdoter.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Måleinstrument?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Aug 2006 12:59
- 18
Dette med ja/nei fungerer fint med søkepinnene hos meg, mange som er blitt skremt av det. Jeg skal prøve det der med mynten, godt forslag. Takk for råd og tips AsbjørnAsbjørn skrev:Det som er det viktigste er å lære seg pinnene å kjenne, hvordan de svarer på ja og nei.Tjohei skrev: Du nevner at man kan bruke søkepinner..
Jeg har søkepinner, men vet ikke hvordan jeg skal gå fram for å eventuelt finne åndelig aktivitet. Vet du hva man skal gjøre?
At man lærer seg å skille mellom de forskjellige ting man søker etter.
Å søke etter vann, f.ex , er det de fleste forventer at dette skal fungere på, og forventingen er med å bringe resultatet.
Etterhvert lærer man om man kan søke etter f.ex vann, eller om det bare er fantasi / ønsketenkning som "slår ut".
Det er ikke alle som får pinnene til å "jobbe med seg".
Jeg tror at måten det hele reagerer på, er at man inne i hjernen ( pinealkjertelen - 3.dje øye ) "ser" hva som befinner seg "utenfor"., foran, bak, imellom, over og under - dvs "globalt". - eller rundt hele kroppen.
Denne pinealkjertelen sender så svake signaler til muskulaturen, som i sin tur får små reaksjoner frem i søkepinnene.
Dermed er vi ved det som er spesielt ; man trenger ikke å bare søke etter vann.
Det man spør om å få påvist, vil bli "observert" av det 3.dje øyet, og så vil infoen bli overført via muskulaturen til pinnene.
Noen godt trente - trenger ikke pinner engang, de kjenner det på musklene direkte.
Så å søke etter noe med søkepinner, kan gi svar på det du spør om, f.ex plasseringen av en hjelper.
Jeg hadde faktisk et ganske fysisk møte med en hjelper engang jeg forsøkte dette, ikke bare jeg men og den jeg fant hjelperen til kjente det helt tydelig. trngte overhodet ikke pinner da, hele kroppen "kvapp til". og hun som jeg fant hjelperen til kjente det hele i sin kropp og, - uten at det var fysisk kontakt mellom oss. . .
( skjedde på Skillingmark, det og ).
Ps; Jeg forteller ikke hvor mange hjelpere folk har via epost eller telefon !
Jeg må være fysisk tilstede, for å "måle".
Videre skal man huske på at antall Hjelpere hele tiden forandrer seg.
Akkurat som på sykehus, av og til er det tomt rundt senga, så kommer legevisitten med mange , øyeblikket etter er det lite folk igjen rundt senga, om noen.
Slik er det med Hjelpere og, de er der når det trengs ( f.ex når man drar i "klokkesnora"), eller når runden , andre "forefallende " ting skjer.
Eller med andre ord; Snekkeren er der når han har en jobb å gjøre...
Så ; dette med søkepinner ; øvelse gjør mester.
Få en til å hjelpe deg, -f.ex legge en mynt under golvteppet et sted.
Så skal du forsøke å finne denne mynten med søkepinnene...
Du vil sannsynligvis øke og øke treffsikkerheten, inntill du blir "sliten" - da faller treffprosenten igjen...
mvh Asbjørn
Antall ord: 523
Lev livet mens du har det
Terron sin Madam
Terron sin Madam
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Okt 2007 20:32
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: hadde jeg vist det så...
men et slikt mfe meter vor får man takk på det og prisen på noe slikt? takk.....
jan_m
jan_m
Antall ord: 20
di gale har det godt sier noen? JEG HAR DET ENDA BEDRE!!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Jan 2008 12:58
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bergen
Ja men hvor mange mennesker bruker en magnetisk hjelm daglig? Jeg lurer på hvor sterk må et magnetisk felt være å lage en fantasi? Det må være helse farlige.
Jeg tror at film beviste bare at hjernen kan påvirkes. Når hjernen får ingen stimulans i flere timer kan den lage en fantastisk hallusinasjon av lys og farger. Begge lys og farger finnes i virkeligheten.
Der finnes ingen måleinstrument som kan pålitelig måle paranormal aktivitet. Ikke kast bort penger på noe som kan kanskje hjelpe deg. Jeg satser heller på et godt video kamera og en bra opptaks maskin. De kan i det minste bruke til andre ting en bare spøkelses jakt.
LA
Jeg tror at film beviste bare at hjernen kan påvirkes. Når hjernen får ingen stimulans i flere timer kan den lage en fantastisk hallusinasjon av lys og farger. Begge lys og farger finnes i virkeligheten.
Der finnes ingen måleinstrument som kan pålitelig måle paranormal aktivitet. Ikke kast bort penger på noe som kan kanskje hjelpe deg. Jeg satser heller på et godt video kamera og en bra opptaks maskin. De kan i det minste bruke til andre ting en bare spøkelses jakt.
LA
Antall ord: 120
Hide post links |