Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerFarlige tegn?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Storm
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 53
Startet: 22 Nov 2004 18:21
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Voss

Innlegg av Storm »

Hei Ludo.

Du har ikke sjekket med en som driver med numerologi da? Jeg tror ikke på tilfeldigheter men jeg tror heller ikke på å legge for mye i ting.
Men det er av og til ting skjer så ofte at vi ikke kan ignorere det :mozilla_cool:
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

ludoburgero skrev:Skal ikke se helt bort ifra at det ligger noe i numerologi heller...




...hos meg går tallene 2, 5 og 7 igjen i ALT i livet mitt.
Fødselsdatoen min består av to av sifrene. Alle telefonnummer jeg har hatt har inneholdt sifrene... husnummer på bostedet... ansattnummer på enkelte arbeidsplasser... mye av det jeg får av oppdrag og mye av det jeg foretar meg inneholder kombinasjoner av sifrene... det uslåelige som går igjen er 2 og 7. Men det er jo 20% for at noe sånt skal skje. Det er jo to tall, ikke sant... av tilsammen ti sifre... og da er jo muligheten der allerede... men det er likevel noe som går utrolig hyppig igjen i alt sammen, og er ikke bare noe jeg legger merke til. Det er slik.
Hvis man begynner å lete etter, eller først har lagt merke til, slike tilfeldigheter, så kan det ofte virke som noe mer enn et sammentreff.
Men det er det nok ikke. Når det er snakk om f.eks. kontonummer, telefonnummer, og ofte ansattnummer, så er dette så lange nummere at det alltid er stor sjanse for at flere av av de samme sifrene dukker opp i flere av numrene. Det er ikke så enkelt som å tenke "20%. To av ti.", for sannsynlighetsregningen blir langt mer innviklet med så mange sifre i hvert nummer.
Antall ord: 234
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Storm skrev:Hei Ludo.

Du har ikke sjekket med en som driver med numerologi da? Jeg tror ikke på tilfeldigheter men jeg tror heller ikke på å legge for mye i ting.
Men det er av og til ting skjer så ofte at vi ikke kan ignorere det :mozilla_cool:
Nei, jeg har lest litt om numerologi, og det meste stemmer der også... med tanke på personlighetsanalyser osv. Og jeg har sjekket folk jeg kjenner, og det stemmer veldig bra med dem også. Altså, basert på fødselsdato og sånt. :)

Jeg tror ikke så veldig mye på tilfeldigheter jeg heller.
Det er for mye som er større enn "livet vårt og tankene våre" her i denne verden. Det er jo et herlig mysterium i seg selv at vi er gitt livet. Og hvorfor det ikke skulles finnes andre mysterier da - det er ikke så fantasi eller eventyr for min del.
Det uforklarlige er mye mer interessant. Og helt ærlig:
jeg vil ikke ha noen fasit på det.
Jeg trives med det ukjent slik det er; altså ukjent.
Det gir meg større mening med livet.
Meningen med livet er jo dette med å elske og nyte livet og reprodusere og dermed la andre få sjansen - men den "større meningen" med livet er alt det vi ikke kan beskrive...

Kanskje vi får svar den dagen vi dør - det vet ikke jeg noe om.
Kanskje vi aldri får svar - da dør vi jo nysgjerrige...
det må da være en herlig følelse i det vi passerer? ;)
Antall ord: 262
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Kimbara skrev: Hvis man begynner å lete etter, eller først har lagt merke til, slike tilfeldigheter, så kan det ofte virke som noe mer enn et sammentreff.
Men det er det nok ikke. Når det er snakk om f.eks. kontonummer, telefonnummer, og ofte ansattnummer, så er dette så lange nummere at det alltid er stor sjanse for at flere av av de samme sifrene dukker opp i flere av numrene. Det er ikke så enkelt som å tenke "20%. To av ti.", for sannsynlighetsregningen blir langt mer innviklet med så mange sifre i hvert nummer.
Når man først begynner å spise blir man mett.
Når man først trekker en logisk slutning, og går i den gode tro om at "det første som slår deg er som regel det rette" eller "det enkleste er ofte det beste", så blir det veldig lett å tro man vet hva som er tilfellet i en gitt situasjon.

Her er det ikke snakk om å legge merke til "slike tilfeldigheter".
Her er det snakk om å legge merke til noe. Ikke nødvendigvis tilfeldigheter.
At du kaller det tilfeldigheter blir feil. Hvordan vet du det er det?
Sammentreff er et mer passende ord: noe klaffer, det ligger i ordet.
Jeg har ikke nevnt kontonummer. Kontonummeret mitt inneholder ikke flere enn de syv første sifrene, så det er veldig ekskludert. Dessuten består det jo som kjent av elleve siffer. Av den grunn er det derfor heller ikke så veldig langt.
Det gir en (kjapt beregnet her og nå) sjanse på cirka 11% for at et siffer skal gjenta seg. (10 forskjellige tall, 11 siffer). Sånn sannsynlighetsberegnede greier...

Jeg vet ikke med ditt telefonnummer, men mitt består av 8 siffer.
Og jeg har hatt 6 forskjellige som jeg husker her og nå, hvor 2 eller 3 av de sifrene jeg nevnte var med i telefonnummeret. Ansattnummeret mitt består sånn sett av seks siffer, hvor ett av sifrene jeg nevnte per dags dato er med. Det forrige var to av dem med, og det besto av tre siffer. Det før det besto av tre siffer det også, der var også to av dem med. Husnummeret jeg bor i nå inneholder ett av dem. Postnummeret også. Tidligere bosted inneholder også ett eller flere siffer av de nevnte sifrene. Tidligere postnummer også. Når jeg står i kø i banken skjer det også. Totalsummen når jeg handler blir ofte også slik. Tro gjerne at jeg er en helt paranoid og sinnsyk fyr siden jeg legger merke til disse tingene. Men som oftest tenker jeg ikke over det. Det er bare nå når jeg sitter og tenker tilbake at det kommer til meg. Jeg husker det bare fordi jeg tenker over det her og nå. Du kan si jeg legger merke til det: ja, det gjør jeg.
Tilfeldigheter? Det skal jeg ikke påstå at det IKKE er. Men kom heller ikke å påstå at det ER det. For hva vet vel vi skarve mennesker om noe som gjerne er større enn oss? Noe som vi ikke er ment for å finne logisk med det samme...

Du kan tenke deg at jeg har en rimelig god sjanse når det gjelder siffer... tall... som jo bare er ti stykker av å velge mellom... ja, jeg sier ikke det er vanskelig for at det skal skje et sammentreff da. Sjansene er, av to tall, en 20% sjanse at det viser seg i en rekke på ti siffer. Av tjue - er det da dobbelt så stor sjanse, eller halvparten? 2 av 20 er 10%, mens det fremdeles er dobbelt så mange å velge av, og dermed dobbelt så stor sjanse? ;) Litt av et tankespill, egentlig. Men igjen... det kommer an på øyet som ser...
Du kan få kalle det tilfeldigheter. Selv velger jeg å undre.
Jeg vil ikke si det ene eller det andre. Jeg vil si begge - og de står likestilt.

At tallene forekommer ofte i ting jeg foretar meg, nummer jeg blir tildelt, nummerene jeg er "født med" og annet - det viser for meg at det er spesielle tall for meg.
Først og fremst pga. fødselsdatoen min. Ikke noe mer mystisk enn det.
Jeg liker tall. Jeg liker alt som gir mening og enda mer det som man må undre over for å finne meningen, ting som ikke kommer så enkelt. Jeg vil ikke ha en fasit på noe. Jeg vil ha titusener av spørsmål - da først kan jeg få titusener av forskjellige svar som igjen kan ha titusener av kritiske spørsmål (på tiltale/svar), og igjen kan det bli et hav av uendelig spørsmål og svar om en annen. Og det er alle disse spørsmålene som er spennende. Å høre noen si at alt bare er tilfeldigheter, å høre noen slå ihjel mysterier med logiske forklaringer - det gir den samme følelsen som å:

-røpe til kompisen din hva som skjer i en film fordi du har sett den før
-ikke tåle en spøk
-hovmod og andre former av skjør stolthet
-høre resultatene av en fotballkamp før du ser den på TV selv
-alltid kjøre riktig fart uansett hvor dårlig tid du har, verken 1 km/t under/over
-gå til legen når du er forkjølet
-spise gulrot med dip istedenfor chips med dip
-drikke Clausthaler/Munkholm istedenfor alkoholholdig øl
-sykle med hjelm, knebeskyttere, vernebriller og kondom


Sånn! Nå var jeg litt påståelig. Og det i form av noen enkle punkter.
Ganske banalt egentlig. At jeg kan mene dette, kan du overhodet ikke tro?
Du må være like sikker denne gang!
Ja, du må jammen ikke være usikker på om jeg fleiper, setter det på spissen eller mener det gravalvorlig. For du vet da forskjellen på tilfeldigheter og skjebne, eventuelt numerologi. Skjønner du deg på noe så eksistensielt som det, som folk i alle århundrer har undret seg over og filosofert over - ja, da bør du i det minste skjønne deg på en liten skarve person som meg! ;)
Antall ord: 1030
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 472
Startet: 18 Nov 2006 22:22
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i mitt lille rike

Innlegg av PearlDrop89 »

Hoss meg er det tallene 3, 9 og 4 og 2 som går igjen og det hele tiden.
Som nå når jeg såg på klokka sist (didgitaltid) 23.03.
En aen gang satt jeg på msn og fikk tallene 22.34 og 22.43.
9 tallet er i fødselsdatoen min :)

Hadde en dag jeg gikk å kikket på klokka.. hele dagen. :p fikk:
08.11
09.11
10.11
11.11..

11 (elve) gikk igjen hele dagen lang..

morsomt å tenke på :)
og ja jeg er nok bare god til å observere ;)
Antall ord: 92
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

ludoburgero skrev:
Kimbara skrev: Hvis man begynner å lete etter, eller først har lagt merke til, slike tilfeldigheter, så kan det ofte virke som noe mer enn et sammentreff.
Men det er det nok ikke. Når det er snakk om f.eks. kontonummer, telefonnummer, og ofte ansattnummer, så er dette så lange nummere at det alltid er stor sjanse for at flere av av de samme sifrene dukker opp i flere av numrene. Det er ikke så enkelt som å tenke "20%. To av ti.", for sannsynlighetsregningen blir langt mer innviklet med så mange sifre i hvert nummer.
Når man først begynner å spise blir man mett.
Når man først trekker en logisk slutning, og går i den gode tro om at "det første som slår deg er som regel det rette" eller "det enkleste er ofte det beste", så blir det veldig lett å tro man vet hva som er tilfellet i en gitt situasjon.

Her er det ikke snakk om å legge merke til "slike tilfeldigheter".
Her er det snakk om å legge merke til noe. Ikke nødvendigvis tilfeldigheter.
At du kaller det tilfeldigheter blir feil. Hvordan vet du det er det?
Sammentreff er et mer passende ord: noe klaffer, det ligger i ordet.
Jeg har ikke nevnt kontonummer. Kontonummeret mitt inneholder ikke flere enn de syv første sifrene, så det er veldig ekskludert. Dessuten består det jo som kjent av elleve siffer. Av den grunn er det derfor heller ikke så veldig langt.
Det gir en (kjapt beregnet her og nå) sjanse på cirka 11% for at et siffer skal gjenta seg. (10 forskjellige tall, 11 siffer). Sånn sannsynlighetsberegnede greier...

Jeg vet ikke med ditt telefonnummer, men mitt består av 8 siffer.
Og jeg har hatt 6 forskjellige som jeg husker her og nå, hvor 2 eller 3 av de sifrene jeg nevnte var med i telefonnummeret. Ansattnummeret mitt består sånn sett av seks siffer, hvor ett av sifrene jeg nevnte per dags dato er med. Det forrige var to av dem med, og det besto av tre siffer. Det før det besto av tre siffer det også, der var også to av dem med. Husnummeret jeg bor i nå inneholder ett av dem. Postnummeret også. Tidligere bosted inneholder også ett eller flere siffer av de nevnte sifrene. Tidligere postnummer også. Når jeg står i kø i banken skjer det også. Totalsummen når jeg handler blir ofte også slik. Tro gjerne at jeg er en helt paranoid og sinnsyk fyr siden jeg legger merke til disse tingene. Men som oftest tenker jeg ikke over det. Det er bare nå når jeg sitter og tenker tilbake at det kommer til meg. Jeg husker det bare fordi jeg tenker over det her og nå. Du kan si jeg legger merke til det: ja, det gjør jeg.
Tilfeldigheter? Det skal jeg ikke påstå at det IKKE er. Men kom heller ikke å påstå at det ER det. For hva vet vel vi skarve mennesker om noe som gjerne er større enn oss? Noe som vi ikke er ment for å finne logisk med det samme...

Du kan tenke deg at jeg har en rimelig god sjanse når det gjelder siffer... tall... som jo bare er ti stykker av å velge mellom... ja, jeg sier ikke det er vanskelig for at det skal skje et sammentreff da. Sjansene er, av to tall, en 20% sjanse at det viser seg i en rekke på ti siffer. Av tjue - er det da dobbelt så stor sjanse, eller halvparten? 2 av 20 er 10%, mens det fremdeles er dobbelt så mange å velge av, og dermed dobbelt så stor sjanse? ;) Litt av et tankespill, egentlig. Men igjen... det kommer an på øyet som ser...
Du kan få kalle det tilfeldigheter. Selv velger jeg å undre.
Jeg vil ikke si det ene eller det andre. Jeg vil si begge - og de står likestilt.

At tallene forekommer ofte i ting jeg foretar meg, nummer jeg blir tildelt, nummerene jeg er "født med" og annet - det viser for meg at det er spesielle tall for meg.
Først og fremst pga. fødselsdatoen min. Ikke noe mer mystisk enn det.
Jeg liker tall. Jeg liker alt som gir mening og enda mer det som man må undre over for å finne meningen, ting som ikke kommer så enkelt. Jeg vil ikke ha en fasit på noe. Jeg vil ha titusener av spørsmål - da først kan jeg få titusener av forskjellige svar som igjen kan ha titusener av kritiske spørsmål (på tiltale/svar), og igjen kan det bli et hav av uendelig spørsmål og svar om en annen. Og det er alle disse spørsmålene som er spennende. Å høre noen si at alt bare er tilfeldigheter, å høre noen slå ihjel mysterier med logiske forklaringer - det gir den samme følelsen som å:

-røpe til kompisen din hva som skjer i en film fordi du har sett den før
-ikke tåle en spøk
-hovmod og andre former av skjør stolthet
-høre resultatene av en fotballkamp før du ser den på TV selv
-alltid kjøre riktig fart uansett hvor dårlig tid du har, verken 1 km/t under/over
-gå til legen når du er forkjølet
-spise gulrot med dip istedenfor chips med dip
-drikke Clausthaler/Munkholm istedenfor alkoholholdig øl
-sykle med hjelm, knebeskyttere, vernebriller og kondom


Sånn! Nå var jeg litt påståelig. Og det i form av noen enkle punkter.
Ganske banalt egentlig. At jeg kan mene dette, kan du overhodet ikke tro?
Du må være like sikker denne gang!
Ja, du må jammen ikke være usikker på om jeg fleiper, setter det på spissen eller mener det gravalvorlig. For du vet da forskjellen på tilfeldigheter og skjebne, eventuelt numerologi. Skjønner du deg på noe så eksistensielt som det, som folk i alle århundrer har undret seg over og filosofert over - ja, da bør du i det minste skjønne deg på en liten skarve person som meg! ;)
Nja...høres ut som du sliter med litt tvangstanker rundt desse tala og betydninga av dei...eg vil oxo helle til tanken om at tilfeldigheter vert gjort om til noko meir enn det er.

Når du leiter etter samantreff vil du lettere finne dei oxo...utan at det kan bli noko meir enn tilfeldigheter...dvs...fordi du underbevisst søker/leiter etter det du håper å finne...kanskje fordi du henger deg opp i at det må være ei større meining bak...dvs at du lurer deg sjølv...igjen tvangstanker...
Antall ord: 1127
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

madjava: Det er altså ikke tvangstanker jeg har,
men det høres forsåvidt ut som tvangstanker er noe du har store kunnskaper om ;)

Og for å gjenta meg... som du gjorde på slutten av innlegget ditt...
igjen - det høres ut som tvangstanker er noe du har store kunnskaper om ;)
Antall ord: 50
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

ludoburgero skrev: å høre noen slå ihjel mysterier med logiske forklaringer - det gir den samme følelsen som å:

-røpe til kompisen din hva som skjer i en film fordi du har sett den før
-ikke tåle en spøk
-hovmod og andre former av skjør stolthet
-høre resultatene av en fotballkamp før du ser den på TV selv
-alltid kjøre riktig fart uansett hvor dårlig tid du har, verken 1 km/t under/over
-gå til legen når du er forkjølet
-spise gulrot med dip istedenfor chips med dip
-drikke Clausthaler/Munkholm istedenfor alkoholholdig øl
-sykle med hjelm, knebeskyttere, vernebriller og kondom


Sånn! Nå var jeg litt påståelig. Og det i form av noen enkle punkter.
Ganske banalt egentlig. At jeg kan mene dette, kan du overhodet ikke tro?
Du må være like sikker denne gang!
Ja, du må jammen ikke være usikker på om jeg fleiper, setter det på spissen eller mener det gravalvorlig. For du vet da forskjellen på tilfeldigheter og skjebne, eventuelt numerologi. Skjønner du deg på noe så eksistensielt som det, som folk i alle århundrer har undret seg over og filosofert over - ja, da bør du i det minste skjønne deg på en liten skarve person som meg! ;)
Hehe, neida, jeg bare kom med forslag til at det kan være et typisk tilfelle av at de som leter finner. Du må da få tro hva du vil, bevares;)

Er uenig i dine sammenlikninger av logiske forklaringer og alle de punktene du satte opp. Hvorfor er det forskjell på å finne en logisk forklaring og å røpe slutten av en film? Fordi det er viktig at noen ivaretar den logiske tenkingen også. Man kan ikke bare godta at noe ikke har en forklaring, eller slå seg til ro med at den første, beste og mest obskøne fantasien er "forklaringen". Det er selvfølgelig fint for den som liker å tro på slike ting, men verden hadde ikke gått framover om det ikke fantes de som stiller spørsmålstegn ved slike diffuse saker.
Da hadde jorda ennå vært flat, månen en gul ost og Tor med hammer'n hadde laget tordenskrall i ruskevær, f.eks.

Men jeg må få spørre deg; hva mener du disse sifrene skal bety? Er det en beskjed ovenifra? Er det deler av et kontonummer med en enorm sum penger (gullgryta i enden av regnbuen)? Er det bruddstykker av et regnestykke som forteller fremtiden?

Er jeg irriterende nå?;)
Antall ord: 430
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

ludoburgero skrev:madjava: Det er altså ikke tvangstanker jeg har,
men det høres forsåvidt ut som tvangstanker er noe du har store kunnskaper om ;)

Og for å gjenta meg... som du gjorde på slutten av innlegget ditt...
igjen - det høres ut som tvangstanker er noe du har store kunnskaper om ;)
Og det veit du sikkert, at du ikkje har tvangstanker? Det er neppe ein tilfeldighet at du påstår det...ikkje ein gang eit samantreff...bare mangel på åpenhet rundt tanker om tal og betydninga av nevnte tal. :mozilla_wink:

Men nå var ikkje målet å finne ut om du har tvangstanker eller ikkje. Målet var tilfeldigheter, samantreff, meininga med desse tala, ei større meining med desse tala, om tilfeldigheter vert gjort om til noko større enn det er-->ei større meining med tala, å leite etter samantreff, finner du samantreff, trekker du bare fram samantreff som passer inn, kva med dei tala som ikkje passer inn, kan ei større meining med desse tala være rasistisk motivert sia nokre tal ikkje passer inn, er observasjonane av tala rasistiske, korleis virker underbevisstheten, korleis leiter underbevisstheten, er håpet verdt å vente på, er det ok å lure seg sjølv...?
Antall ord: 205
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Kimbara skrev:Er uenig i dine sammenlikninger av logiske forklaringer og alle de punktene du satte opp. Hvorfor er det forskjell på å finne en logisk forklaring og å røpe slutten av en film? Fordi det er viktig at noen ivaretar den logiske tenkingen også. Man kan ikke bare godta at noe ikke har en forklaring, eller slå seg til ro med at den første, beste og mest obskøne fantasien er "forklaringen". Det er selvfølgelig fint for den som liker å tro på slike ting, men verden hadde ikke gått framover om det ikke fantes de som stiller spørsmålstegn ved slike diffuse saker.
Da hadde jorda ennå vært flat, månen en gul ost og Tor med hammer'n hadde laget tordenskrall i ruskevær, f.eks.
Jeg er så glad for at du skreiv dette! Da slapp jeg å si det selv.
Som du forhåpentligvis vet, så sette man ting på spissen, opptrer gjerne med stor ståhei og overdimensjonerte overdrivelser for å få følelsen av å balansere litt synspunkter... æææh... nei? Vel, jeg mener selvsagt ikke at "ingenting har noen som helst forklaring"!

For meg er logiske forklaringer viktig. Vitenskap også.
Ja, det er på mange måter noe av det viktigste vi har.
Men vi må aldri la det ta slik overhånd at vi baserer alt fra til Å direkte fra A.
Og så må vi også huske at vi har det kyrilliske alfabet, det greske og at kineserene bruker noen helt andre bokstaver enn A og Å. ja - se bare på oss rare nordmenn som har Æ og Ø og Å... jeg mener det er så mye innimellom der... vi har forskjellige levesett og regler, vi har forskjellige tradisjoner vi bygger videre på. Men vi kan jo ikke forstå hverandre hvis vi ikke lærer til hverandre. Og da hjelper det lite med én læremester: vitenskapen..?
Eller hva sier du?

Nå mener jeg selvsagt ikke at alt uforklarlig skal forbli uforklarlig.
Jeg mener derimot å si at det vi allerede har logiske og vitenskapelige forklaringer på, det kan også godt stemme overens sett fra andre perspektiv. For eksempel fra et åndelig et. Og vi skal ikke hengi oss blindt til vitenskapen. På lik linje som om vi allerede har bestemt oss for å være religiøse (ja, om vi skulle være så dumme da?) - da må vi også vise forståelse for at det finnes en Buddha likedan som det finnes en Gud og en Satan og et flyvende spaghettimonster.
Det gjelder om å ikke spore det hele inn på enveiskjøring for så å ende opp i en sporsluse. Slik er det jeg tenker. Og ja - det er klart jeg skriver mye vås her inne på forumet, det er klart jeg ikke vil fremstå som en profet eller en dum, arrogant og bedrevitende idiot. Heller vil jeg ikke fremstå som en fyr som ikke vet noenting. Jeg vet jo det samme som mange andre vet, men jeg liker også å tvinge meg selv til å tvile. Tvile på alt jeg vet og tror. Det får meg i et slags søkemodus, en slags undring.
Og den vil jeg gjerne anbefale. Det å se noe med nye øyne hver dag, det er ikke noe jeg kan påta meg æren for å håndtere... men jeg er dumdristig nok til å mene at jeg er på et godt steg på veien mot noe slikt... hva enn det måtte bidra med for min egen del..?

Det er klart det kan oppfattes slitsomt og som jeg er en kverulant, siden jeg helst vil stille spørsmål og tvil over alt som blir sagt og ment (også av meg selv, som sagt).
Vel, det holder meg jo i aktivitet - og jeg gjør meg overhodet ikke vanskelig for vanskelighetens skyld. Jeg gjør meg kanskje litt vanskelig, men det er for å forhåpentligvis få trigget litt respons... få litt input og høre hva andre mener... jeg synes det er for mye daft og vassent svada rundt omkring. Jeg vil gjerne høre noen som mener noe HELT annerledes enn det vanlige - og ikke bare sier det for å sjokkere eller for å få oppmerksomhet - NEI, jeg er på jakt etter noen som kan gi meg noe banebrytende, revolusjonerende nytt - som lyn fra klar himmel - som ild på månen - som noe helt utenom det vanlige: noe jeg aldri noensinne i mitt liv trodde jeg skulle få høre.

Gjerne jeg er gal? Men så langt har det ikke skadet andre.
Meg selv? Jeg tar hånd om meg. Jeg er selv ansvarlig og alt det der...
Uansett... det jeg gjerne vil spørre deg om, som jeg ser mange andre også til stadigheter sier: "verden må gå fremover"... som du også sier her... om at verden hadde ikke gått fremover dersom noen ikke kom med logiske svar...
HVA INNEBÆRER DET AT VERDEN GÅR FREMOVER?
Kommer ikke dette an på hvor vi er på vei, hvordan utviklingen allerede er, hvordan det har foregått de siste årene, kanskje hundre årene?
Det jeg sålangt ser er mer negativt enn positivt.
Det er klart at alt vil dras i begge retninger... enhver positiv aksjon vil frembringe en negativ en, og vice versa. Etter slik jeg ser det ihvertfall, så tror jeg nesten det må være slik. Det er gjerne det noen kaller karma? Ikke vet jeg. Bryr meg ikke så mye om definisjoner. Da går gjerne ikke min verden helt fremover...
Jeg ser ihvertfall mer ødeleggelse, mer kontroll, begrensning av frihet, enerett, grådighet, maktmisbruk, manipulasjon, overflod av konsument og produksjon, dyptgravende ødeleggelse av naturressurser, epidemier, pandemier, krig, stadig mer tukling med naturen, mer skille mellom fattig og rik, inndeling av menneskeverd, mer menneskehandel, et kaldere samfunn med mindre kjærlighet og mer prostitusjon, mer vold, ekstreme prøvelser av toleransegrenser og smerteterskler i form av media, mer torturlignende forhørsmetoder, innskrenkede muligheter med tanke på utdannelse, mere utdannelse uten up-to-date kvalifisering til yrker, meningsløse nyheter, en konspiratorisk-lignende fordummelse av massen, desinformering og dekkoperasjoner, mer krig og våpen, infiltrering av våre såkalte demokrati begått av storkriminelle mennesker med uhumane intensjoner, økonomisk kollaps, og mye mye mer... noe av dette står allerede på randen til å skje, andre ting skjer gradvis mer og mer. Jeg får ikke dekket alt engang.
En kan si jeg neppe har spesielt positive tanker om fremtiden.
Men en ting jeg aldri har sluttet å tro på er kjærligheten. :)
Men jeg må få spørre deg; hva mener du disse sifrene skal bety? Er det en beskjed ovenifra? Er det deler av et kontonummer med en enorm sum penger (gullgryta i enden av regnbuen)? Er det bruddstykker av et regnestykke som forteller fremtiden?
Ikke en dritt!
Det som betyr noe er at disse sifrene er spesielle for meg av den enkle grunn at det er min fødselsdato de to sifrene som går igjen mest er.
Resten blir bare spekulasjoner, teorier, fantasier og kanskje en sannhet - men som jeg alldeles ikke vet noe om i grunn... jeg stiller meg likevel åpen til at sifrene i våre liv, fødselsdatoen vår eller andre tall som går igjen - at de kan bety noe.
Å velge ut fra de tallene, hvis en får valget mellom noe, kan jo bringe lykke!
Det kan ingen si imot - de KAN det. Om de gjør det er en annen ting.
Om jeg inkluderer mine sifre hver gang jeg spiller lotto, er det like stor sjanse for at jeg vinner på dem som at jeg vinner på noen andre. Men kanskje jeg skal holde meg til tallene, for de vil nok engang komme. Selv om jeg ikke kommer noen vei med to rette... :lol:
Er jeg irriterende nå?;)
Nei, jeg har overgått deg for lengst med dette lange innlegget.
Naboen har fest og bråker som et helvete. Får ikke sove uansett.
Så det er et sterkere irritasjonsmoment for øyeblikket. ;)
Antall ord: 1331
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Oioi, langt innlegg!

Vi er nok ikke så ulike på det med å stille spørsmål. Det er noe av det viktigste man kan gjøre. Alltid spørsmål, selv de som ikke har noen svar. Viktig, og interessant, å tenke filosofisk. Fundere på alt verden har å by på. Men vi er kanskje ute etter litt forskjellige typer svar? Etter forskjellige "meninger med livet"?

Hva vil det si at verden går fremover? Godt spørsmål egentlig, da alt som kjent er relativt, men jeg mente i et vitenskapelig henseende. Hadde samtlige mennesker tatt for god fisk at alt man tror er det riktige, så hadde vi stoppet opp. Vi hadde stanget huet i veggen uten å være klar over det selv. Hungeren etter viten hadde blitt forsømt, og vi hadde ikke hatt legevitenskap og andre ting som gjør livet litt bedre å leve for folk flest.
Vi hadde rett og slett ikke hatt all den viten vi har i dag, og fortsetter å få.
Selvfølgelig blir vitenskapen brukt til mye negativt. Utvikling av nye, mer effektive våpen (hydrogenbombe anyone?), kjemisk krigføring, forbrukersamfunnet basert på i stor grad elektroniske nyvinninger...You name it!
Men åndeligheten har da også sine jævlige sider, og ofte går disse hånd i hånd med biproduktene av vitenskap.

Herregud, det er for sent å sitte og tenke på alt dette nå, etter et par øl i tillegg!

Av frykt for å miste tråden helt, og ende opp med bare svada, skal jeg holde meg kortfattet og runde av her;)
Antall ord: 260
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Kimbara: Haha... jeg tror jeg mistet meg helt i min egen fortumlede verden her i natt selv... hadde hatt noen glass whiskey og øl selv, og det ble mye rart som kom i det innlegget. Men en ting jeg ser du skriver nå, dette med vitenskapen og dens utvikling og hvordan den har gagnet oss (og ikke, btw):

Hvordan kan du si det at vi hadde stanget hue i veggen?
Er ikke dette bare en hypotese, iogmed at det aldri har skjedd..?
Vi kan i grunnen ikke vite hvordan det hadde gått hvis vi alle hadde hver våre oppfatninger. Vi hadde ikke hatt "offisielle kilder" å vise til - gjerne?
(hvis du skjønner hva jeg mener)

Jeg tror at vi uansett etter en viss tid hadde
"endt opp slik som vi har det nå", uansett hvordan ting var før...
og det forsterker bare enda mer min tilbøyelighet for at det finnes en skjebne, at alt er forutbestemt og "meant to be". For vi mennesker har jo en natur, et slags instinkt vi også. Vi har ubevisste mønster vi følger og vi skjønner at vi lever for og med hverandre.
At det da er blitt "man over nature" er da en ganske selvfølgelig konsekvens av hvordan våre drifter og annet med oss fungerer. At vi hele tiden "vil det beste for oss selv", at vi hele tiden er ute etter forbedringer (selv om vi gjerne ikke ser så godt på sikt om det faktisk er en forbedring eller ikke), og ikke minst de kreftene som kjærlighet og håp - hvordan de holder oss oppe. Det er unike elementer ved oss, både dyr og mennesker.

Ting er jo som de er. Jeg vet ikke om det kunne vært annerledes engang...
Antall ord: 299
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
PearlDrop89
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 472
Startet: 18 Nov 2006 22:22
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i mitt lille rike

Innlegg av PearlDrop89 »

Har en sånn liten kjekk ting her, kanskje litt trist men overraskande.. og kanskje litt skummel..

New York City har 11 bokstaver
2) Afghanistan har 11 bokstaver
3) Ramsin Yuseb [Terroristen som truet med å ødelegge Twin Towers i 1993] har 11 bokstaver
4) George W Bush har 11 bokstaver

Dette kunne ha vært en ren tilfeldighet, men det blir mer interessant:

1) New York er den 11. staten
2) Det første flyet som kræsjet i Twin Towers var fly nummer 11
3) Fly 11 hadde med seg 92 passasjerer
+9 + 2 = 11
passasjerer
6 + 5 = 11
4) Fly nummer 77 som også kjørte inn i Twin Towers, hadde 65
5) Tragedien skjedde 11. septemmber, eller 9/11 som det også er kjent.
9 + 1 + 1 = 11
6) Datoen er lik som US emergency services telfonnummer 911
9 + 1 + 1 = 11

Fortsatt tilfeldighet? Les videre og sjekk hva du synes:

1) Total nummer av ofre på flyene som ble kræsjet 254
2 + 5 + 4 = 11
2) 11. september er den 254. dagen i året
Igjen 2 + 5 + 4 = 11
3) Bombingen i Madrid skjedde 3/11/2004.
3 + 1 + 1 + 2 + 4 = 11
4) Tragedien i Madrid skjedde 911 dager etter Twin Towers tragedien

Det mest kjente symbolet for USA, etter stjerner og striper, er ørnen. Følgende vers er tatt fra Islams mest hellige bok, Koranen:
For it is written that a son of Arabia would awaken a fearsome Eagle.
The wrath of the Eagle would be felt throughout the lands of Allah and lo, while some of the people trembled in despair still more rejoiced:
For the wrath of the Eagle cleansed the lands of Allah and there was peace.
Det var vers nummer 9.11 av Koranen.

Tror du fortsatt alt er en ren tilfeldighet? Prøv dette og sjekk hva du føler etterpå:

Åpne Microsoft Word og gjør følgende:

1. Skriv inn med store bokstaver: Q33 NY. Dette er fly-nummeret på det første flyet som kjørte inn i Twin Towers.
2. Marker Q33 NY.
3. Gjør det om til størrelse 48.
4. Gjør om fonten du har til WINGDINGS

Tror du fremdeles at det er en ren tilfeldighet?
Antall ord: 376
<3

*****Love*****

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

PearlDrop89 skrev:Har en sånn liten kjekk ting her, kanskje litt trist men overraskande.. og kanskje litt skummel..

New York City har 11 bokstaver
2) Afghanistan har 11 bokstaver
3) Ramsin Yuseb [Terroristen som truet med å ødelegge Twin Towers i 1993] har 11 bokstaver
4) George W Bush har 11 bokstaver

Dette kunne ha vært en ren tilfeldighet, men det blir mer interessant:

1) New York er den 11. staten
2) Det første flyet som kræsjet i Twin Towers var fly nummer 11
3) Fly 11 hadde med seg 92 passasjerer
+9 + 2 = 11
passasjerer
6 + 5 = 11
4) Fly nummer 77 som også kjørte inn i Twin Towers, hadde 65
5) Tragedien skjedde 11. septemmber, eller 9/11 som det også er kjent.
9 + 1 + 1 = 11
6) Datoen er lik som US emergency services telfonnummer 911
9 + 1 + 1 = 11

Fortsatt tilfeldighet? Les videre og sjekk hva du synes:

1) Total nummer av ofre på flyene som ble kræsjet 254
2 + 5 + 4 = 11
2) 11. september er den 254. dagen i året
Igjen 2 + 5 + 4 = 11
3) Bombingen i Madrid skjedde 3/11/2004.
3 + 1 + 1 + 2 + 4 = 11
4) Tragedien i Madrid skjedde 911 dager etter Twin Towers tragedien

Det mest kjente symbolet for USA, etter stjerner og striper, er ørnen. Følgende vers er tatt fra Islams mest hellige bok, Koranen:
For it is written that a son of Arabia would awaken a fearsome Eagle.
The wrath of the Eagle would be felt throughout the lands of Allah and lo, while some of the people trembled in despair still more rejoiced:
For the wrath of the Eagle cleansed the lands of Allah and there was peace.
Det var vers nummer 9.11 av Koranen.

Tror du fortsatt alt er en ren tilfeldighet? Prøv dette og sjekk hva du føler etterpå:

Åpne Microsoft Word og gjør følgende:

1. Skriv inn med store bokstaver: Q33 NY. Dette er fly-nummeret på det første flyet som kjørte inn i Twin Towers.
2. Marker Q33 NY.
3. Gjør det om til størrelse 48.
4. Gjør om fonten du har til WINGDINGS

Tror du fremdeles at det er en ren tilfeldighet?
Nei, det er ikke tilfeldig. :)

Mye av dette er rent oppspinn, annet er utvalgt for å oppnå tallet elleve via tildels akrobatiske og selektive krumspring. :)

F.eks. 1) City of New York har 13 bokstaver. Hvis man regner med mellomrommene blir det 16)

3) Abdul Basit Karim (Ramzi Yuseb's navn) har 15 bokstaver. Når man skriver arabiske navn på engelsk, så blir det utallige måter å skrive navnet på, og man kan valge muligheter som gir elleve. :)

4) George Walker Bush har 16 bokstaver.

Noe ren bløff:

AA11, som var det ene flyet, hadde 76 passasjerer, ikke 92.

AA11, UA175 og AA77 var de flyene som ble brukt. Ingen het Q33NY.
osv.
Antall ord: 492

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Xirque Z'dataan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 397
Startet: 10 Nov 2006 12:34
17
Kjønn (valgfri): Andrgyn
Lokalisering: Hades
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Xirque Z'dataan »

BA. skrev:
PearlDrop89 skrev:Har en sånn liten kjekk ting her, kanskje litt trist men overraskande.. og kanskje litt skummel..

New York City har 11 bokstaver
2) Afghanistan har 11 bokstaver
3) Ramsin Yuseb [Terroristen som truet med å ødelegge Twin Towers i 1993] har 11 bokstaver
4) George W Bush har 11 bokstaver

Dette kunne ha vært en ren tilfeldighet, men det blir mer interessant:

1) New York er den 11. staten
2) Det første flyet som kræsjet i Twin Towers var fly nummer 11
3) Fly 11 hadde med seg 92 passasjerer
+9 + 2 = 11
passasjerer
6 + 5 = 11
4) Fly nummer 77 som også kjørte inn i Twin Towers, hadde 65
5) Tragedien skjedde 11. septemmber, eller 9/11 som det også er kjent.
9 + 1 + 1 = 11
6) Datoen er lik som US emergency services telfonnummer 911
9 + 1 + 1 = 11

Fortsatt tilfeldighet? Les videre og sjekk hva du synes:

1) Total nummer av ofre på flyene som ble kræsjet 254
2 + 5 + 4 = 11
2) 11. september er den 254. dagen i året
Igjen 2 + 5 + 4 = 11
3) Bombingen i Madrid skjedde 3/11/2004.
3 + 1 + 1 + 2 + 4 = 11
4) Tragedien i Madrid skjedde 911 dager etter Twin Towers tragedien

Det mest kjente symbolet for USA, etter stjerner og striper, er ørnen. Følgende vers er tatt fra Islams mest hellige bok, Koranen:
For it is written that a son of Arabia would awaken a fearsome Eagle.
The wrath of the Eagle would be felt throughout the lands of Allah and lo, while some of the people trembled in despair still more rejoiced:
For the wrath of the Eagle cleansed the lands of Allah and there was peace.
Det var vers nummer 9.11 av Koranen.

Tror du fortsatt alt er en ren tilfeldighet? Prøv dette og sjekk hva du føler etterpå:

Åpne Microsoft Word og gjør følgende:

1. Skriv inn med store bokstaver: Q33 NY. Dette er fly-nummeret på det første flyet som kjørte inn i Twin Towers.
2. Marker Q33 NY.
3. Gjør det om til størrelse 48.
4. Gjør om fonten du har til WINGDINGS

Tror du fremdeles at det er en ren tilfeldighet?
Nei, det er ikke tilfeldig. :)

Mye av dette er rent oppspinn, annet er utvalgt for å oppnå tallet elleve via tildels akrobatiske og selektive krumspring. :)

F.eks. 1) City of New York har 13 bokstaver. Hvis man regner med mellomrommene blir det 16)

3) Abdul Basit Karim (Ramzi Yuseb's navn) har 15 bokstaver. Når man skriver arabiske navn på engelsk, så blir det utallige måter å skrive navnet på, og man kan valge muligheter som gir elleve. :)

4) George Walker Bush har 16 bokstaver.

Noe ren bløff:

AA11, som var det ene flyet, hadde 76 passasjerer, ikke 92.

AA11, UA175 og AA77 var de flyene som ble brukt. Ingen het Q33NY.
osv.
Abdul Basit Karim er kjent som Ramsi Yuseb og er derfor det som er mest gjeldende i så måte, hvordan fikk han dette navnet forresten?
Har noen regnet ut tallene som du får om du legger sammen tallene som samsvater med bokstavene? Kan godt være at man da havner på 11.

Når George presenterer seg så bruker han ikke Walker men W, da er det W som skal telles, har noen sett underskriften hans forresten?
Om vi regner ut nawnet hans fra bokstaver til tall så hadde det vert morsomt å finne ut om 11 er tallet som dukker opp.

Flyene som ble brukt: Det er ikke snakk om navnet på flyene men navnet på "fligt"en--> Flyturen til New York en alphanummerisk kode som identifiserer flyruten, f.eks: Osl352Mol
Antall ord: 627
non omnis moriar

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links