Dette høres bra ut. Kan være godt å få avslutta en ting, sjøl om den ene parten har gått bort.
Jeg var innlagt på sjukehuset da faren min døde, så jeg fikk ikke sagt hadet osv. Dagen etterpå satt jeg i sjukesenga og glante rett ut i lufta. Plutselig hørte jeg han hosta utafor døra, før han kom inn. Jeg fikk hakaslepp, men tok tak i papir og blyant(det lå ved senga, for jeg skreiv dagbok) og begynte å skrive ned samtalen mellom han og meg.
Han sa at vi fikk jo ikke tatt farvel, og at det var derfor han kom. Jeg spurte han om han hadde sett besteforeldra mine, og det hadde han, så alt var bra. Han sa også at han var veldig glad i meg, men at han måtte dra videre, for han hadde flere å ta farvel med.(han døde av hjerteinfartkt mens han sov, så ingen fikk noen forvarsel, og han var helt død og kald da muttern våkna dagen etter.)
Da sa han farvel, og forsvant ut av vinduet på sjukehuset. Det stilige var at rett etter dette ifølge klokka, hadde han vært hos muttern.
I flere år etterpå var han hos henne rett som det var. Etter at hu fikk ny kjærste, så skjedde det bare et par ganger, og nå 5 år etter, så har det ikke hendt mer.
Jeg drømte veldig mye om han, men jeg så han aldri i våken tilstand etter dette.
Har vurdert muligheten for synske osv., for å kontakte han, men er skeptisk til om dem bare fucker med huet mitt. Jeg har så mye jeg gjerne ville prata med han om.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ døde besteforeldre..
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Sep 2007 12:01
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Akershus
- Blitt takket: 1 gang
Antall ord: 290
Det finnes mer mellom himmel og jord, enn jeg kan forklare
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Neida. Du snakker med deg selv. Det er dine egne ideomotoriske bevegelser som styrer pendelen, søkepinnene, pekeren på ouijabrettet eller hva du vil leke med.linn123 skrev:burde i alle fall ikke prøve spiritisme..det er farlig..det er djevelen du snakker me da..
Antall ord: 46
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Så vidt jeg vet er dette overhodet ikke bevist. Men du må gjerne legge beviset fram her.TheTech skrev:Det er bevsit at det er liv etter døden
Antall ord: 28
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Sep 2007 01:06
- 17
drømmer om besteforeldre..
Jeg har også drømt utrolig mye om mine døde besteforeldre. Tror jo mye er grunnen til savnet, gode minnene og spesielt tilknyttningen jeg hadde til dem. I drømmene lever de fremdeles, som om ingenting skulle hendt. Der er det en selvfølge at dem fremdeles er i live. Men det er de vel og, på den andre siden. Eller himmel eller hva det nå er.. Men jeg føler på en måte også at mormor, spesielt, "våker" over meg. Og skulle jeg hatt en skytsengel, hjelper eller hva det enn kalles, så skulle det vært henne. Hun var den som alltid tok vare på absolutt alle i familien, ville at alle skulle ha det bra..osv..
Slektninger kan jo gå over til å bli hjelper da, så hvorfor ikke...
Har tenkt mye på dette i det siste... så må vel bare prøve å spørre, eller hva mulig det går an å gjøre for å få kontakt, og få svar fra henne.. Har så mye jeg skulle spurt om.
Vi fikk et ganske sterkt bånd samme året hun døde..en felles forståelse bare mellom oss...Nesten som en begynnelse på noe nytt..før hun dro. ganske rart egentlig. Dette innlegget passer vel heller bedre i "hjelpere"-kategorien.. men det får bli med her likevel. =)
Slektninger kan jo gå over til å bli hjelper da, så hvorfor ikke...
Har tenkt mye på dette i det siste... så må vel bare prøve å spørre, eller hva mulig det går an å gjøre for å få kontakt, og få svar fra henne.. Har så mye jeg skulle spurt om.
Vi fikk et ganske sterkt bånd samme året hun døde..en felles forståelse bare mellom oss...Nesten som en begynnelse på noe nytt..før hun dro. ganske rart egentlig. Dette innlegget passer vel heller bedre i "hjelpere"-kategorien.. men det får bli med her likevel. =)
Antall ord: 224
-Uten mystikk ville verden vært kjedelig-
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Sep 2006 01:12
- 18
- Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
- Har takket: 113 ganger
- Blitt takket: 130 ganger
sporer litt av her...
BA på min arbeidsplass blir søkepinner brukt nesten daglig.
Jobber nå på en byggeplass hvor det er kabler og vannrør over det hele(kart finnes ikke). Og faktisk har vår metode visst seg å være mer eller mindre 100% effektiv kontra arbeidet til Elektriker karene som skal finne kabler med deres søkeutstyr (ligner på en metall detektor), noe som har skapt mye ekstra kostnader og arbeid pga feilvisning i markeringene de har laget på bakkeplan.
Dette er gammelt nytt, og ingen på arbeidsplassen tviler (flere jeg har snakka med tror at dette er noe alle kan, siden alle på jobben kan dette)... Er ikke det bevist at søkepinne funker? Vel iallefall har jeg det på opptak hvor sjefen sjøl leter etter strømkabler, han valgte å bruke Y forma kvist for han mener at det funker bedre enn metall pinner.
BA på min arbeidsplass blir søkepinner brukt nesten daglig.
Jobber nå på en byggeplass hvor det er kabler og vannrør over det hele(kart finnes ikke). Og faktisk har vår metode visst seg å være mer eller mindre 100% effektiv kontra arbeidet til Elektriker karene som skal finne kabler med deres søkeutstyr (ligner på en metall detektor), noe som har skapt mye ekstra kostnader og arbeid pga feilvisning i markeringene de har laget på bakkeplan.
Dette er gammelt nytt, og ingen på arbeidsplassen tviler (flere jeg har snakka med tror at dette er noe alle kan, siden alle på jobben kan dette)... Er ikke det bevist at søkepinne funker? Vel iallefall har jeg det på opptak hvor sjefen sjøl leter etter strømkabler, han valgte å bruke Y forma kvist for han mener at det funker bedre enn metall pinner.
Antall ord: 149
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Det er utrolig interessant da. Det viser jo til at dem som egentlig ikke "forventer" at det skal skje noe uforklarlig osv, får klarere bevis rett i handa.
Har foressten sett litt på programmet "ghost hunters" da.. litt amerikanisert, men.. hovedsaken var at dem faktisk var rørleggere i fra begynnelsen av.. og fikk sett og opplevd mer enn det vanlige.
Har foressten sett litt på programmet "ghost hunters" da.. litt amerikanisert, men.. hovedsaken var at dem faktisk var rørleggere i fra begynnelsen av.. og fikk sett og opplevd mer enn det vanlige.
Antall ord: 62
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Okt 2007 21:48
- 17
- Lokalisering: Vestfold
Ok, har et spørsmål til BA: hvorfor er du medlem på paranormal hvis du ikke tror på noen ting? Dette er en side for det overnaturlige... det ligger i sakens natur at sånne ting ikke er bevist.... Blir skikkelig provosert av lnnlegga dine....Du burde kanskje skaffe deg en annen hobby.
Antall ord: 54
Rock on
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 31 Des 2005 23:45
- 18
- Lokalisering: Finnmark
- Blitt takket: 1 gang
Ja. Dette er en side for det overnaturlige. Ikke en side for de som tror på det overnaturlige.pus skrev:Ok, har et spørsmål til BA: hvorfor er du medlem på paranormal hvis du ikke tror på noen ting? Dette er en side for det overnaturlige... det ligger i sakens natur at sånne ting ikke er bevist.... Blir skikkelig provosert av lnnlegga dine....Du burde kanskje skaffe deg en annen hobby.
Antall ord: 74
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 17
Rette på BA. Dette er en side OM det overnaturlige... he he. Er bra du får oss ned på jorda litt, men man kan derimot ikke si at det finnes bevis for at det ikke er noe liv etter døden.. Eller at det ikke finnes noe overnaturlig.
Det er et spm mennesket må finne ut av selv om man vil tro på eller ei..
Det er et spm mennesket må finne ut av selv om man vil tro på eller ei..
Antall ord: 66
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Mai 2006 11:51
- 18
- Lokalisering: Molde
Nå tar drømmene kaka ass... Har ca drømt om dem annenhver natt i to månder no. Mange syke drømmer der de dukker opp, vi går tilbake i tid i drømmen og prøver å forandre på livene demmers så de ikke skal dø. Fo i drømmen vet jeg alt som skal skje med dem i framtiden, mens jeg er i fortiden og prøver å forhidre det.
De to siste nettene har jeg hatt jævlige drømmer om dem, skremmende. Er hjemme i huset de bodde i nå, for har ferie. Drømte først at de var spøkelser som forfulgte meg overalt jeg gikk, de ville ikke la meg være i fred. Ingen andre enn jeg såg dem, prøvde å få andre til å se dem, men ingen kunne. De kom helt tydlig fram på TV-skjermen og skurret og bablet. Det var en veldig skummel drøm. I natt våknet jeg av en vakker piano melodi, og jeg var redd for at det kom fra etasjen over der de bodde. Jeg gikk opp for å sjekke dette og der satt søstra mi og spilte. Hun kunne ikke spille piano en gang! Hun sa hun var besatt av bestemor, at det egentlig var hun som spilte.... Jeg gikk ned for å legge meg igjen. Så hørte jeg hyl og skrik om hjelp fra etasjen over. Jeg springer opp, finner søster inneperret på kjøkkenet sammen med bestemors spøkelse. Bestemor har en diger kjøkken kniv i hånda og prøver å drepe søster. Jeg tar en annen kniv og begynner å fekte mot henne, vi fekter med knivene som om det var sverd. Men min kniv brekker og jeg våkner plutselig. Er jo drit redd for å sove igjen, så jeg står opp!
Noen som aner hva dette kan bety?
Søster har også hatt drømmer om bestemor, der hun ser henne gå rundt i leiligheten, hun prøver å rope til henne, snakke med henne, men bestemor hører og ser henne ikke...
En annen ting: Jeg har hatt spiseforstyrrelser lenge, og bestemor ville så inderlig at jeg skulle legge på meg da hun var i live. Hun kjøpte mange pakker kjeks og sjokolade til meg hver dag, som jeg måtte ta i mot, men jeg kasta opp alt, så jeg la aldri på meg. Etter at hun er død har jeg lakt på meg 5 kg! Og jeg har ikke spist noe mer enn jeg brukte, og får heller aldri et tonn med godteri av henne. Men føler hun er her, er nesten som hun har fått meg opp i vekt liksom. Blir skremt av dette! I går snakket jeg høyt ut til henne og sa hun måtte slutte å bry seg, at jeg ikke ville bli feit, at jeg heller ikke kom til å dø, så hun skulle ikke være redd, men uansett om jeg dør, så kommer jeg til å møte deg igjen..... så kommer den kniv drømmen som jeg fortalte om .
De to siste nettene har jeg hatt jævlige drømmer om dem, skremmende. Er hjemme i huset de bodde i nå, for har ferie. Drømte først at de var spøkelser som forfulgte meg overalt jeg gikk, de ville ikke la meg være i fred. Ingen andre enn jeg såg dem, prøvde å få andre til å se dem, men ingen kunne. De kom helt tydlig fram på TV-skjermen og skurret og bablet. Det var en veldig skummel drøm. I natt våknet jeg av en vakker piano melodi, og jeg var redd for at det kom fra etasjen over der de bodde. Jeg gikk opp for å sjekke dette og der satt søstra mi og spilte. Hun kunne ikke spille piano en gang! Hun sa hun var besatt av bestemor, at det egentlig var hun som spilte.... Jeg gikk ned for å legge meg igjen. Så hørte jeg hyl og skrik om hjelp fra etasjen over. Jeg springer opp, finner søster inneperret på kjøkkenet sammen med bestemors spøkelse. Bestemor har en diger kjøkken kniv i hånda og prøver å drepe søster. Jeg tar en annen kniv og begynner å fekte mot henne, vi fekter med knivene som om det var sverd. Men min kniv brekker og jeg våkner plutselig. Er jo drit redd for å sove igjen, så jeg står opp!
Noen som aner hva dette kan bety?
Søster har også hatt drømmer om bestemor, der hun ser henne gå rundt i leiligheten, hun prøver å rope til henne, snakke med henne, men bestemor hører og ser henne ikke...
En annen ting: Jeg har hatt spiseforstyrrelser lenge, og bestemor ville så inderlig at jeg skulle legge på meg da hun var i live. Hun kjøpte mange pakker kjeks og sjokolade til meg hver dag, som jeg måtte ta i mot, men jeg kasta opp alt, så jeg la aldri på meg. Etter at hun er død har jeg lakt på meg 5 kg! Og jeg har ikke spist noe mer enn jeg brukte, og får heller aldri et tonn med godteri av henne. Men føler hun er her, er nesten som hun har fått meg opp i vekt liksom. Blir skremt av dette! I går snakket jeg høyt ut til henne og sa hun måtte slutte å bry seg, at jeg ikke ville bli feit, at jeg heller ikke kom til å dø, så hun skulle ikke være redd, men uansett om jeg dør, så kommer jeg til å møte deg igjen..... så kommer den kniv drømmen som jeg fortalte om .
Antall ord: 519
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Sep 2007 16:38
- 17
- Lokalisering: Hordaland
Re: døde besteforeldre..
artica skrev:Jeg har bodd i samme hus som bestemor og bestefar siden jeg var to år... I mai døde bestemor og nå i august døde bestefar. Begge dde av hjerteinnfarkt og ingen av dem var syke eller viste noen tegn til å dø. De bodde i underetasjen sammen til de ble 89 og 92 år sammen. Etter at de døde har jeg aldri kommet over dem. Jeg drømte ca 10 drømmer etter bestemors død der hun var et spøkelse i drømmen og fortalte meg ting osv. Bestemor fikk jeg ikke tatt farvel med, det siste jeg sa til henne dagen før hun døde var "jada, gå til frisøren du, jeg skal passe på bestefar".... så stakk jeg ut på russe feiring... Hun sa mye rart i drømmen, hun sa at hun var kommet tilbake, at hun kom i drømmen min for å si hvor glad hun var i meg osv.. Jeg sluttet å ha disse drømmene etter hvert. Så døde bestefar plutselig en natt, han hadde vært i bursdagen min to dager før, holdt meg i hånda i flere timer, klemt meg og snakket... Jeg følte der og da at han sa farvel, han så opp mot sola og sa "jaja, jeg er jo så gammel, jeg vet ikke hva som skjer, livet må gå vidre"... Jeg var veldig klar på at han kom til å dø den helga egentlig, han lengtet sånn etter bestemor. Men nå de siste nettene har jeg drømt om han, at han var levende. I drømmene sa han "joda, jeg lever enda, jeg vet ikke jeg, men må ta noe mer nitroglyserin for hjertet"... Så drømte jeg om både bestemor og bestefar tre netter på rad... Da hadde vi plutselig greid og redda bestemor den natten hun døde.... Jeg vet jo at de er død, men er dette en måte de døde kan kommunisere med oss levende på? gjennom drømmer? fins d en måte jeg kan få kontakt med dem i våken tilstand? hadde tenkt å prøvd spiritisme, men tror ikke helt det er tingen. Har prøvd å snakke ut i lufta til dem, men får ikke noe respons utenom drømmer. Jeg er frustrert, savner dem sånn, vil så gjerne vite om dem er gjenforent på den andre siden osv... jeg blir gal!
Jeg er ganske ny i dette, men det kan jo hende besteforeldrene dine er blitt "hjelperene" dine i livet. Eller at du ikke er klar for å slippe dem, derfor opplever du dem i dømmene dine. som at de passer på deg litt, vise deg at de har det bra.. de døde jo ganske brått på så du var lissom ikke helt forberedt på det. jeg forstår at du savner dem, men kansje du skal prøve å gi litt slipp på dem:) men hva vet jeg:)
Antall ord: 498
Somewhere in time I will find you and haunt you again.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Des 2006 02:05
- 17
Jeg hadde en hund i 14 år og som jeg var svært knyttet til, dagen hun ble syk hadde vi en kjempe fin dag lekte og koste sammen, mere enn vi hadde gjort på leenge, men jeg måtte til slutt gå, så jeg klemte henne rett før jeg løp ut døren, og sa til henne at vi skulle ta oss en laaang tur dagen etter... noen timer etter på ringte min mor meg og spurte om hunden hadde oppført seg rart før jeg gikk... jeg reiste rett hjem og så at hun ikke klarte å gå og hodet var helt på skeive, og hun hadde mistet synet... da viste vi at nå var det over, så vi ringte dyrelegen og hun sa at vi måtte komme dagen etter på til avliving om hun ikke døde selv i løpet av natten... jeg ved siden av henne hele natten og fikk sakt ordentlig fra vell når vi kom til dyrlegen, men hunn ville ikke gi opp hun måtte gi henne to sove sprøyter før hun sovnet... legen sa at dette hadde aldrig skjedd før og hun hadde gitt henne en dose som de bare ga til hester, men da sovnet hun... Jeg har aldrig vært så knust før, men jeg gren ikke følte at det ikke var siste gang jeg skulle se henne....
Den natten hvar helt magisk. Jeg hadde den mest virkelige drømmen jeg hadde noen sinne jeg følte at jeg hadde en ut av kroppen opplevelse... Jeg møtte hunden min og vi var ute på tur og lekte slik vi pleide når vi var ute på tur, det var det vakreste stedet jeg noen gang har sett i hele mitt liv, vi satte lnge under ett tre og jeg satt og strøk henne over hodet, og sa at jeg aldrig kom til å glemme henne og at jeg ville savne henne, rett etter på så hun på meg reiste seg og løp avgåret, så våknet jeg og jeg følte jeg fikk sakt ordentlig fravell med henne. og da jeg våknet var jeg kjempe opplagt, og følte at jeg nettopp hadde vært på en reise...
Jeg opplever den som ekte den dag i dag, har hatt mangen virkelig drømt drømmer før og etter, men ingen føltes så sterkt som dette. Den dagen begynte jeg å gråte.
Du er heldig som får treffe besteforeldrene dine, og jeg tror ikke du trenger å være redd, for den siste drømmen din, det kan sikkert bare være noe hun vil fortelle deg, prøv heller å finne ut hva det kan symbolisere For hun virker jo som en fantastisk snill bestemor som bare ville det beste for deg...
Den natten hvar helt magisk. Jeg hadde den mest virkelige drømmen jeg hadde noen sinne jeg følte at jeg hadde en ut av kroppen opplevelse... Jeg møtte hunden min og vi var ute på tur og lekte slik vi pleide når vi var ute på tur, det var det vakreste stedet jeg noen gang har sett i hele mitt liv, vi satte lnge under ett tre og jeg satt og strøk henne over hodet, og sa at jeg aldrig kom til å glemme henne og at jeg ville savne henne, rett etter på så hun på meg reiste seg og løp avgåret, så våknet jeg og jeg følte jeg fikk sakt ordentlig fravell med henne. og da jeg våknet var jeg kjempe opplagt, og følte at jeg nettopp hadde vært på en reise...
Jeg opplever den som ekte den dag i dag, har hatt mangen virkelig drømt drømmer før og etter, men ingen føltes så sterkt som dette. Den dagen begynte jeg å gråte.
Du er heldig som får treffe besteforeldrene dine, og jeg tror ikke du trenger å være redd, for den siste drømmen din, det kan sikkert bare være noe hun vil fortelle deg, prøv heller å finne ut hva det kan symbolisere For hun virker jo som en fantastisk snill bestemor som bare ville det beste for deg...
Antall ord: 477
LUV
Hide post links |