Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNormalt vs. paranormalt.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Paranormale ting vert nok stuerent om det lar seg bevise, kanskje er alt det paranormale ein illusjon skapt av giftstoff, både naturlege giftstoff og menneskeskapte, der nokre mennesker tåler giftstoffa dårligare og dermed "ser" alt mogleg?
Antall ord: 39
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

madjava skrev:Paranormale ting vert nok stuerent om det lar seg bevise, kanskje er alt det paranormale ein illusjon skapt av giftstoff, både naturlege giftstoff og menneskeskapte, der nokre mennesker tåler giftstoffa dårligare og dermed "ser" alt mogleg?
Hehe, den teorien der var faktisk ganske bra... Du er sannelig ikke så dum du, Madjava :)

Kanskje de som ikke opplever noe paranormalt mangler noe viktig i sanseapparatet sitt?

Kanskje er egentlig alt en illusjon skapt av giftstoffer?

For å sitere en utenlandsk lærer: "mange moligheter, mange moligheter!"
Antall ord: 89
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 19:19
18
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Innlegg av Diablesse »

Hvordan kan alt dette som vi har i dag, blitt til ut ifra ingenting? Lurer ofte på hva som var, liksom før jorden ble til, og verdensrommet må jo også ha blitt til på en eller annen måte... Men hva, i så fall, var det før verdensrommet? Ingenting? Det går jo ikke an!

Hater sånne tankekors. Er ikke no særlig glad i filosofi...

Hva vet vi om ikke virkeligheten og "det normale" egentlig er det vi kaller paranormalt? Så hvis spøkelsene og åndene og demonene og gjenferdene osv. "lever" i en verden som for dem er normal, så kanskje de ser på oss som det paranormale? Og at når noen dør i deres verden, så kanskje det er fordi h*n blir født her.

Eller kanskje ikke.
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2006 18:06
18

Innlegg av Tom_34 »

Jeg er ihvertfall glad for at jeg IKKE kan se alt jeg føler er tilstede. Jeg tror det er ting her ute som virkelig ikke er noe trivelig bekjentskap. Alt er IKKE lys og kjærlighet dere... :-)
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus

Innlegg av snuppedilla »

frykter jeg.. skaper jeg også...?
hva om alt er kun en essens: kjærlighet, men for åforstå fullt ut dette må man skape motsats som ikke eksistrerer egentlig: frykt? når man har forstått fullt ut hva man er.. kun en ting: kjærlighet vil illusjonen: frykten, forsvinne?

Ergo... hvor mye paranormalt, av negativ art avhenger av hva jeg heller til og frykter... er det intet å frykte vil det heller ikke være en reell del av mitt liv, dvs enten ikke forekomme eller jeg har et annet syn/forhold til det kontra andres.

Hvis det nå dukker opp noe slikt og det skaper en frykt og du antok at sånt eksisterte ikke eller ga deg frykt, da er det på tide: å spørre seg selv om man egentlig er fryktfri hehe...

fordi: hvis man skal kalle det et navn: EGO er en mester til å forkle seg som noe annet enn hva som egentlig er på et nåværende tidspunkt.. psykologisk: man kan være dyktig til å lure seg selv (det kan ha en hensikt det da) :mozilla_tongue:
Antall ord: 180
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

snuppedilla skrev:frykter jeg.. skaper jeg også...?
hva om alt er kun en essens: kjærlighet, men for åforstå fullt ut dette må man skape motsats som ikke eksistrerer egentlig: frykt? når man har forstått fullt ut hva man er.. kun en ting: kjærlighet vil illusjonen: frykten, forsvinne?

Ergo... hvor mye paranormalt, av negativ art avhenger av hva jeg heller til og frykter... er det intet å frykte vil det heller ikke være en reell del av mitt liv, dvs enten ikke forekomme eller jeg har et annet syn/forhold til det kontra andres.

Hvis det nå dukker opp noe slikt og det skaper en frykt og du antok at sånt eksisterte ikke eller ga deg frykt, da er det på tide: å spørre seg selv om man egentlig er fryktfri hehe...

fordi: hvis man skal kalle det et navn: EGO er en mester til å forkle seg som noe annet enn hva som egentlig er på et nåværende tidspunkt.. psykologisk: man kan være dyktig til å lure seg selv (det kan ha en hensikt det da) :mozilla_tongue:
Ser hvor du vil og hva du mener...og jeg skal si meg delvis enig. Men det er i dette her at en del faller bort under meg, vet ikke helt ennå hvordan jeg skal ordlegge meg, men jeg er mer åpen til individuellt bevisste entiteter innenfor helheten enn jeg var før. Dette kommer vel stort sett av at jeg har kommet meg lenger i min egen prosess enn jeg tidligere var. Sikkert derfor jeg dukket opp her igjen også. :-)
Antall ord: 263

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av snuppedilla »

Tom_34 skrev:

Ser hvor du vil og hva du mener...og jeg skal si meg delvis enig. Men det er i dette her at en del faller bort under meg, vet ikke helt ennå hvordan jeg skal ordlegge meg, men jeg er mer åpen til individuellt bevisste entiteter innenfor helheten enn jeg var før. Dette kommer vel stort sett av at jeg har kommet meg lenger i min egen prosess enn jeg tidligere var. Sikkert derfor jeg dukket opp her igjen også. :-)
jeg sliter selv jeg.. med å føye den individualiteten til en helhet og hvordan dette fungerer ilag med at det virker veldig logisk at det fins kun en essens på samme vis som at det fins kun en helhet....
Antall ord: 305
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

snuppedilla skrev:
Tom_34 skrev:

jeg sliter selv jeg.. med å føye den individualiteten til en helhet og hvordan dette fungerer ilag med at det virker veldig logisk at det fins kun en essens på samme vis som at det fins kun en helhet....
I know...men jeg tror kanskje det er en forbindelse mellom altet og individed vi kan ha vanskelig for å forstå foreløpig. At individet som en slags "bevissthetsessens" lever integrert i helheten men samtidig som en separat entitet...
Antall ord: 345

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

Må man bestandig velge enten det ene eller det andre?
Jeg vil ha i både pose og sekk :mozilla_tongue:
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mashuu

Innlegg av mashuu »

madjava skrev:Paranormale ting vert nok stuerent om det lar seg bevise,
Spørsmålet er altså om folk opplever noe i det hele tatt?
Ikke forklaringen deres på det de opplever?
Ting som skjer har vel en mekansime bak, også om ånder/evner osv. eksisterer.
Men jeg syns det blir vanskelig å finne ut om man skal låse seg den ene veien eller den andre.
madjava skrev:kanskje er alt det paranormale ein illusjon skapt av giftstoff, både naturlege giftstoff og menneskeskapte, der nokre mennesker tåler giftstoffa dårligare og dermed "ser" alt mogleg?
Hva er giftstoffet?
Kanskje det er slik at noen mennesker tåler giftstoffet enda bedre enn andre og dermed ser gjennom tåka?

Hva syns du om de to teoriene? De er da begge like holdbare....
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19

Innlegg av madjava »

wicced skrev:
madjava skrev:Paranormale ting vert nok stuerent om det lar seg bevise,
Spørsmålet er altså om folk opplever noe i det hele tatt?
Ikke forklaringen deres på det de opplever?
Ting som skjer har vel en mekansime bak, også om ånder/evner osv. eksisterer.
Men jeg syns det blir vanskelig å finne ut om man skal låse seg den ene veien eller den andre.
Viss opplevinga er objektivt målbar, så er det lettare å tru på den subjektive forklaringa.
wicced skrev:
madjava skrev:kanskje er alt det paranormale ein illusjon skapt av giftstoff, både naturlege giftstoff og menneskeskapte, der nokre mennesker tåler giftstoffa dårligare og dermed "ser" alt mogleg?
Hva er giftstoffet?
Kanskje det er slik at noen mennesker tåler giftstoffet enda bedre enn andre og dermed ser gjennom tåka?

Hva syns du om de to teoriene? De er da begge like holdbare....
Jorda vert forureina av mange giftstoff, så om det er eit enkelt eller blandinga som eventuellt kan påvirke veit eg ikkje. Røyk, alkohol og narkotika er giftstoff for kroppen vår. Alt påvirker og til saman kan det kanskje være årsaken til nokre paranormale fenomen.

Klart begge teoriane er like holdbare før vi veit noko meir om det.
Antall ord: 215
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av snuppedilla »

Tom_34 skrev:
snuppedilla skrev:
Tom_34 skrev:

I know...men jeg tror kanskje det er en forbindelse mellom altet og individed vi kan ha vanskelig for å forstå foreløpig. At individet som en slags "bevissthetsessens" lever integrert i helheten men samtidig som en separat entitet...
*sprenge huet først* og det virker som ethvert bilde man prøve å skape for å forstå, virker svært fattig... skal vi be pent om et lite "mirakelvisjon"????
Antall ord: 376
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

Jeg tror kanskje det er mulig å forstå, men desto vanskeligere å sette ord på. Det virker på en måte logisk...
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av snuppedilla »

da er vi kanskje enig i at det ikke er noe i veien for logikk og åndelighet som en helhet hehe...
Antall ord: 21
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Tom_34 »

snuppedilla skrev:da er vi kanskje enig i at det ikke er noe i veien for logikk og åndelighet som en helhet hehe...
Nei kjære vene, men man må bare trekke logikkens grenser litt lenger enn til det klassiske verdensbildet. Ikke noe galt i logikk, men kanskje galt å begrense logikken?
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links