Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Hecate skrev:Men at energi sitter igjen, er jo ikke annet enn fortetninger i "eteren", er det vel? Jeg har ikke peiling, på dette med spøkelser. Men jeg har fortsatt vondt for å tro på spøkelser...det sies at de tilsynelatende kan ha en bevissthet, men at det egentlig bare er en projisering av det en selv forventer av et spøkelse. Jeg holder en knapp på denne forklaringen.
Men at energier henger igjen, det er ganske vanlig. Jeg ser dem ikke, men jeg "vet" at de er der...merker at det blir "tettere" og "tyngre luft", liksom...der jeg bodde før var det til tider så tungt at jeg merket det på humøret. Her jeg bor nå er det ingenting, bare våre energier og det er så deilig
P.S. jge kommer gjerne på besøk til dere hvis dere klarer å fange ham....dette skulle jeg likt å se!
Har ikke sett han før og kommer sikkert ikke til å se han igjen. Og du vet jeg egentlig er enig med deg når det gjelder gjenferd, men dette var noe annet. Jeg vil ikke egentlig diskutere dette, det er forsåvidt helt greit at folk ikke tror oss osv. Jeg ville bare si at jeg må innrømme at jeg har tatt litt feil.
Alle kjenner vel enegier og helt ærlig så var det ikke noen forventninger her i gården, ingen av oss "tror" egentlig hvis du skjønner. Men det var en artig, forvirrende og kanskje etterhvert lærerik opplevelse.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Treo
Standard bruker
Startet: 25 Mai 2006 08:04
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Innleggav Treo »
Dette synes jeg var litt interessant. Var skikkelsen helt tydelig, akkurat som å se en vanlig person? Kan du gi en beskrivelse av hvordan han så ut, og kan du si om han så ut til å komme fra en annen tidsepoke?
Antall ord: 40
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic
Treo skrev:Dette synes jeg var litt interessant. Var skikkelsen helt tydelig, akkurat som å se en vanlig person? Kan du gi en beskrivelse av hvordan han så ut, og kan du si om han så ut til å komme fra en annen tidsepoke?
Vi så bare overkroppen og en del av hodet, men det gikk så fort at det var litt vanskelig å få med dseg tidsepoken liksom.
Men ellers så var det så klart som det får blitt, vi trodde først det var en av ungene som var oppe for å prøve å lure oss, men de lå i sengene sine. Men det var såpass konkret.
Hecate skrev:Men at energi sitter igjen, er jo ikke annet enn fortetninger i "eteren", er det vel? Jeg har ikke peiling, på dette med spøkelser. Men jeg har fortsatt vondt for å tro på spøkelser...det sies at de tilsynelatende kan ha en bevissthet, men at det egentlig bare er en projisering av det en selv forventer av et spøkelse. Jeg holder en knapp på denne forklaringen.
Men at energier henger igjen, det er ganske vanlig. Jeg ser dem ikke, men jeg "vet" at de er der...merker at det blir "tettere" og "tyngre luft", liksom...der jeg bodde før var det til tider så tungt at jeg merket det på humøret. Her jeg bor nå er det ingenting, bare våre energier og det er så deilig
P.S. jge kommer gjerne på besøk til dere hvis dere klarer å fange ham....dette skulle jeg likt å se!
Har ikke sett han før og kommer sikkert ikke til å se han igjen. Og du vet jeg egentlig er enig med deg når det gjelder gjenferd, men dette var noe annet. Jeg vil ikke egentlig diskutere dette, det er forsåvidt helt greit at folk ikke tror oss osv. Jeg ville bare si at jeg må innrømme at jeg har tatt litt feil.
Alle kjenner vel enegier og helt ærlig så var det ikke noen forventninger her i gården, ingen av oss "tror" egentlig hvis du skjønner. Men det var en artig, forvirrende og kanskje etterhvert lærerik opplevelse.
Jeg tror deg jeg, altså. Spesielt fordi det er deg.
Det jeg mente med forventninger, er når spøkelsene tilsynelatende har en bevissthet . Men for all del, jeg vet ingenting om spøkelser; bare hørt, men aldri sett annet enn tåke og skygger....skulle likt å vært flue på veggen hos deg i går.
Antall ord: 318
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Hec: Jeg hadde ikke trodd meg selv, noe jeg vel har gitt klart uttrykk for her inne når andre har sagt lignende ting. så jeg forventer egentlig ikke at noen skal tro meg heller.
Ikke tror jeg det dukker opp igjen heller, som vi har pratet på så virket det bare som om h*n var på gjenomfart på en måte. Var nok ikke meningen å trave igjennom kjøkkenet vårt. Men ja, jeg tror faktisk den var bevisst...
Tøft! Kanskje han ville hjelpe deg med å omformulere deigen litt....
Jeg tror at det finnes energier som er bevisste og kan manifestere seg, men da tenker jeg at det har en bestemt hensikt og at de er på besøk. Det er den biten "de vet ikke at de er døde og derfor liker de ikke at noen andre bor i huset deres" jeg sliter litt med å fordøye....men jeg er åpen for at jeg tar feil. For jeg vet som sagt ikke noe om spøkelser. De passer egentlig ikke inn i mitt verdensbilde heller
Antall ord: 99
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Hecate skrev:Tøft! Kanskje han ville hjelpe deg med å omformulere deigen litt....
Jeg tror at det finnes energier som er bevisste og kan manifestere seg, men da tenker jeg at det har en bestemt hensikt og at de er på besøk. Det er den biten "de vet ikke at de er døde og derfor liker de ikke at noen andre bor i huset deres" jeg sliter litt med å fordøye....men jeg er åpen for at jeg tar feil. For jeg vet som sagt ikke noe om spøkelser. De passer egentlig ikke inn i mitt verdensbilde heller
Spøkelser passer meg veldig dårlig for å si det sånn, gjenferd ok...men jeg tror jeg må innse at det finnes mer enn jeg hadde regnet med. Og kanskje langt mer konkrete ting også. Døde som ikke VET de er døde? Det er for filmen spør du meg...og det står jeg på.
Hecate skrev:Tøft! Kanskje han ville hjelpe deg med å omformulere deigen litt....
Spøkelser passer meg veldig dårlig for å si det sånn, gjenferd ok...men jeg tror jeg må innse at det finnes mer enn jeg hadde regnet med. Og kanskje langt mer konkrete ting også. Døde som ikke VET de er døde? Det er for filmen spør du meg...og det står jeg på.
Men hva var det som fikk deg til å anta at "han" hadde en bevissthet og ikke bare var et gjenferd? At "han" var målrettet er vel ganske typisik for gjenferd, er det ikke?
Antall ord: 197
~Lao Tzu
Ja, muligens jeg fremdeles er litt bitter...nei da, jeg holder på å dø av en helt annen sykdom nå, men dette er vel ikke riktige tråden.
Det som fikk Tom'ern til å anta at spøkelset hadde en bevissthet, er rett og slett behovet for at noen har kontrollen - at noen har ansvaret. Vi er ikke så glad i snøskredd og flodbølger, vi liker helst at noen har skylda for dem.
Dr. Doktor skrev:Ja, muligens jeg fremdeles er litt bitter...nei da, jeg holder på å dø av en helt annen sykdom nå, men dette er vel ikke riktige tråden.
Det som fikk Tom'ern til å anta at spøkelset hadde en bevissthet, er rett og slett behovet for at noen har kontrollen - at noen har ansvaret. Vi er ikke så glad i snøskredd og flodbølger, vi liker helst at noen har skylda for dem.
Sorry...men tror du tar litt feil av meg her. Jeg tror en del her inne vet hvilke standpunkt jeg har/har hatt og at jeg tar disse temaene litt mere seriøst. ;-)
Hec: Vet ikke hva det var, men noe var det som ga det inntrykket. Glenferd er for meg "film" i atmosfæren, eller noe. Et rent energiavtrykk ofte satt av sterke følelser/energier i det øyeblikket de blir "tatt opp". Dette vil gjenta seg identisk ved gitte forutsetninger (f.eks. ved tilfeller med spesielle atmosfæriske forutsetninger) for å bli svakere over tid. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men dette var anderledes.
Dr. Doktor skrev:Ja, muligens jeg fremdeles er litt bitter...nei da, jeg holder på å dø av en helt annen sykdom nå, men dette er vel ikke riktige tråden.
hehehe du tok spøken, det var bra.
Du har jo rett i at en projiserer over på andre. Sånn fungerer vi overfor hverandre, men det som jeg tenkte på med spøkelser er at vi rett og slett "styrer" spøkelsene selv med vår egen underbevissthet.
Det er veldig lettvint å ha noe å skylde på. Tom her, har kommet så langt i sin utvikling at han tar ansvaret for sin karma selv.
Antall ord: 151
~Lao Tzu