Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHjemsøkt

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
pops
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Jul 2007 03:52
17

Innlegg av pops »

Hjemsøkt er litt spennende innimellom, men jeg synes det er veldig overdrevent. For eks når senga blir løfta opp i lufta, når folkene blir klora av noe de ikke ser. Spesielt den episoden i går var litt merklig, når alle glass og ting begynte å fly rundt i lufta?! Tror dere virkelig på sånt? Jeg er litt skeptisk, tror det ikke før jeg får se det for å si det sånn.
Antall ord: 79
Lise

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Viking
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Okt 2006 15:07
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Viking »

Hei Pops

Er i grunn litt skeptisk til ting jeg ikke selv har vært borti, spesielt når det kommer til sånne dramatiske ting. Men har selv vært med på at gjenstander blir flyttet på å kastet rundt, å dette var ikke spesielt moro. Men dette kan også skje i mer rolige former, i huset til mine besteforeldre, hvor også moren min vokste opp, skjedde dette nesten daglig. Besteforeldrene mine kjøpte ett hus som var kjent for å ha ett gjenferd. Det var en mann som hadde hengt seg i andre etasje lenge før de kjøpte huset.
Mens de bodde der kunne alle sitte i stua i første etasje, å da flyttet møbler, gjenstander osv på seg i andre etasje. Dører ble åpnet og lukket, vinduer også. Å det var ikke uvanlig at det var ganske ommøblert når de kom opp i andre etasje. Men hverken besteforeldrene mine eller moren min var redd, det ble en vane sak, og det virket ikke som denne personen som gikk igjen ville noen noe vondt. Var mye i dette huset når jeg var yngre, å var aldri redd for å være der.

Mvh

Viking
Antall ord: 197
Mer mellom himmel å jord enn vi vet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
pops
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Jul 2007 03:52
17

Innlegg av pops »

Viking skrev:Hei Pops

Er i grunn litt skeptisk til ting jeg ikke selv har vært borti, spesielt når det kommer til sånne dramatiske ting. Men har selv vært med på at gjenstander blir flyttet på å kastet rundt, å dette var ikke spesielt moro. Men dette kan også skje i mer rolige former, i huset til mine besteforeldre, hvor også moren min vokste opp, skjedde dette nesten daglig. Besteforeldrene mine kjøpte ett hus som var kjent for å ha ett gjenferd. Det var en mann som hadde hengt seg i andre etasje lenge før de kjøpte huset.
Mens de bodde der kunne alle sitte i stua i første etasje, å da flyttet møbler, gjenstander osv på seg i andre etasje. Dører ble åpnet og lukket, vinduer også. Å det var ikke uvanlig at det var ganske ommøblert når de kom opp i andre etasje. Men hverken besteforeldrene mine eller moren min var redd, det ble en vane sak, og det virket ikke som denne personen som gikk igjen ville noen noe vondt. Var mye i dette huset når jeg var yngre, å var aldri redd for å være der.

Mvh

Viking
Okai. Høres spennende ut synes jeg.
Hadde vært morro å oppleve noe sånt selv.
Antall ord: 215
Lise

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amfelia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Feb 2007 17:18
17
Lokalisering: Oppe på loftet...
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Amfelia »

Jeg har sett denne episoden tidligere, men tok en reprise i går..
Det er klart at det virker mer utrolig når det er rekonstruert, men det kan faktisk gå temmelig villt for seg mange ganger!
Jeg tror så pass godt om mennesker, stort sett, at jeg ikke kan få meg til å tro at alle historier vi hører om bare er oppspinn! Har også selv hatt opplevelser som har vært med på å gjøre troen min bare mer og mer sterk, og nå tviler jeg overhode ikke!
Selvfølgelig er det mye oppspinn og tull, men jeg vil aldri hardnakket si til en person at vedkommende lyver, hvis denne skulle komme med en historie jeg syntes virket litt drøy.
Derimot tror jeg det er et fåtall av onde ånder og demoner som omgir oss, og jeg tror også at mange menneskers frykt for det ukjente er helt ubegrunnet, de er her for å gi oss beskjeder, kommunisere og lære oss noe, ikke for å skremme vannet av oss.. :mozilla_wink:

Amfelia
Antall ord: 175
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MadeMafia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Jun 2007 14:50
17
Lokalisering: Kongsvinger

Innlegg av MadeMafia »

Jeg ser på "Hjemsøkt" hver natt. Jeg tror på ånder ossont, men ikke alt som skjer der, sånn som at glasser og ting svever o.s.v. På "åndenes makt" er det bare skygger o.s.v og at ting beveger seg, men ingen blir utsatt for noe vondt.
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links