Drømmer, NDO & ut av kroppenEndelig... men...?!

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Heal
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Sep 2007 19:50
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Et hus, hvor ellers?

Innlegg av Heal »

unnskyld at jeg spør men KAN DU FORKLARE HVORDAN DU GJØR ASTRALREISER
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dan
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jul 2005 13:11
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Dan »

livingdeaddoll skrev:og jeg skjønner fortsatt ikke hva som er spesielt med astralreiser..!!??
Tja, si det. Mange fordeler der gitt.

Det er billig, trenger ingen plassbestilling, aldri overbooket, slipper sikkerhetskontrollen. Fort går det også. Fremtidens reisemåte spør du meg. Foreløpig sliter man litt med bagasjemengden man kan ta med seg, men det løser seg snart og da kommer det til å ta skikkelig av.

"Astral Airlines" here we come ...

Mvh Dan
Antall ord: 76
Google er din venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Devina
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Okt 2006 18:57
18
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Devina »

Heal skrev:unnskyld at jeg spør men KAN DU FORKLARE HVORDAN DU GJØR ASTRALREISER
Du skriv med store bokstavar...
Det gir inntrykk av uro og utålmod....

....astralreise og uro/utålmod er ingen god kombinasjon....

Ved vanlege reiser, ute i den fysiske verda, så reiser ein med kroppen. Ved astralreise reiser ein utan kropp....
innover........

Du må gi slepp.
For å gjere det på ein trygg måte må du vere godt forankra i deg sjølv, og vere balansert psykisk. Gir du slepp og tar av for tidleg, så kan du misse deg sjølv. Nokon andre kan sjølvsagt finne kroppen din og plassere deg på lukka avdeling eller liknande....

Ting kjem til deg når du er klar, ver trygg....
Antall ord: 125
Orda mellom menneske lagar bruer
mellom rom som før var åtskilde,
lagar felles mellomrom

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Nov 2005 09:09
19
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Qwizleiz »

Heal skrev:unnskyld at jeg spør men KAN DU FORKLARE HVORDAN DU GJØR ASTRALREISER
Å forklare det er en ting, men det hjelper ikke å vite HVA som skal til av ingredienser i tilslørte bondepiker, - du må vite HVOR mye av tingene du skal bruke, og HVORDAN du tilbereder det..

Astralreiser er ikke nok å vite oppskriften på, du må vite litt mere for å kunne reise trygt tur-retur. Det er som med mye i vår tid, man vil ha enkle forklaringer der det er påkrevet med DYPERE STUDIER for at tingene skal virke i sin hensikt.

Din skrivemåte bevitner at du ikke er klar for en slik reise ennå. Lykke til. :mozilla_wink:
Antall ord: 117
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Des 2005 23:45
18
Lokalisering: Finnmark

Innlegg av un0rmal »

Dan skrev:
livingdeaddoll skrev:og jeg skjønner fortsatt ikke hva som er spesielt med astralreiser..!!??
Tja, si det. Mange fordeler der gitt.

Det er billig, trenger ingen plassbestilling, aldri overbooket, slipper sikkerhetskontrollen. Fort går det også. Fremtidens reisemåte spør du meg. Foreløpig sliter man litt med bagasjemengden man kan ta med seg, men det løser seg snart og da kommer det til å ta skikkelig av.

"Astral Airlines" here we come ...

Mvh Dan
haha :lol:

"Astral airlines".
Antall ord: 81
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
GrandSummon
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Okt 2006 21:35
18

Innlegg av GrandSummon »

Jeg har prøvd astralprojeksjon et par ganger nå. Ikke med suksess. Jeg har lest en god del, og vet hva som skal til. Har en følelse på at dette blir like vanskelig og fremgangssvekket som de første månedene man spiller gitar x)

Hva er denne "åndeverdenen" du snakker om? =P
Antall ord: 54
Do what thou wilt shall be the whole of the law.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skytsengel
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Mai 2004 18:11
20
Lokalisering: I en leilighet sentralt i Drammen

Innlegg av Skytsengel »

Astralreiser kan vel sies å være en god foretningside for flyselskaper, eller?
:D :D
Antall ord: 12
Amen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Qwizleiz
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Nov 2005 09:09
19
Lokalisering: (Hehe)
Blitt takket: 3 ganger

Re: Endelig... men...?!

Innlegg av Qwizleiz »

BrokenAngel skrev:oook?! Vet det var verdens teiteste overskrift...xD men det får bare gå...!

Endelig får jeg til atralreiser ;D

Men klarer bare å dra til åndeverdenen, og er det mulig å dra på atralreise til andre steder på jorden?

Takker og neier for alle svar :D
Sitatslutt.

Du har sikkert strevd mye med dette her.

Nå er det jo enklest å gjøre som "vanlig" i slike tilfeller: Finne en vits om reisevirksomhet og stemple deg som skikkelig useriøs..

Men, - jeg velger en annen vei:
Astrale reiser er egentlig et nokså diffust begrep i seg selv. Det er lett å gjennomhulle ens forklaringer da dette begrepet er en noe dårlig fellesbetegnelse som kommer (som så mye her til lands) fra engelsk språkdrakt. Men dette med astrale reiser er meget gammelt som samlenavn for anstrengelser gjort for å reise "i ånden" over enorme avstander uavhengig av tid og rom..

Du spør om det er mulig å reise til andre steder på jorden ved hjelp av denne metoden?
Først må man tro at astralreiser virkelig er et reellt "fremkomstmiddel". Dernest må man "tøye og bøye" flere vitenskapelige vedtatte "lover"..

Da er det nok mulig for den som har nok trening, ja! :mozilla_wink:

Sluttord:
Det finnes skikkelig seriøse mennesker innen meget respektable miljøer som driver med egentrening og trening med astralreiser.

Smile kan man jo av alt, - men bør man le rått av alt også? :mozilla_oops:
Antall ord: 241
Nu går alt sikkert så mye bedre..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
CoLLecToR
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Okt 2006 23:54
18

Innlegg av CoLLecToR »

Har hørt om folk på min alder (15-16) som har sovnet, og bare dødd mens de sov. Tror dere det kan det være mulig at noen av disse har hatt en slags UKO eller noe?
Antall ord: 39
h4xx0r

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Det er jo en liten logisk brist i denne teorien da...
Hvis man drømmer en vanlig, ikke-lucid drøm, er man ikke klar over at det bare er en drøm og alt virker kjempeekte der og da. Det er jo egentlig da man skulle kunne stå i fare for å dø på ordentlig, fordi du tror alt er virkelig...

En lucid drøm er jo en drøm der du vet at du drømmer, så hvorfor skulle du dø på ordentlig da? Når du er klar over at alt er bare drøm?

Jeg tror ikke man dør fordi man drømmer at man gjør det. Hvis noen dør i søvne er det nok heller at de hadde en sykdom eller noe som inntraff akutt i søvne. Man kan f.eks. gå med en svak blodåre i hodet uten å være klar over det. Denne kan plutselig briste, også under søvn, og gi en dødelig hjerneblødning. Det er mange ting som kan skje...
Antall ord: 176
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dark Lord
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Jul 2006 17:13
18
Lokalisering: Tysvær

Innlegg av Dark Lord »

Der ødla du min nattesøvn på en stund :(
Kan ikkje såve nå, med faren for og dø.
Antall ord: 19
Det fins noe i mørket.. men hva?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Astral reiser minner om fantasi reiser...eller kanskje det er akkurat det samme i forskjellig språkdrakt...
Antall ord: 17
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

madjava skrev:Astral reiser minner om fantasi reiser...eller kanskje det er akkurat det samme i forskjellig språkdrakt...
Om ikke annet er det en utrolig deilig opplevelse det å astralreise.
Det å drømme er jo mye bedre enn å se en dårlig film, f.eks.
Så å kalle det fantasi - greit, jeg kan tilbøye meg den - men alle synes at drømmer er noe spesielt. På samme måte som at alle liker en eller annen form for musikk.
Noe lengter bare sjelene våre etter...
Antall ord: 86
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

ludoburgero skrev:
madjava skrev:Astral reiser minner om fantasi reiser...eller kanskje det er akkurat det samme i forskjellig språkdrakt...
Så å kalle det fantasi - greit, jeg kan tilbøye meg den - men alle synes at drømmer er noe spesielt. På samme måte som at alle liker en eller annen form for musikk.
Hehe...sjel du liksom...drømmer er ikkje så spesiellt...det er ein naturlig mekanisme kroppen vår treng for å bearbeide inntrykka vi erverva oss dagen i forveien. Nokre ganger har vi mindre å bearbeide og kan med det styre drømmane litt meir mot det vi helst ynskje å oppleve...dvs fantasi...
Antall ord: 139
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

madjava skrev:
ludoburgero skrev:
Hehe...sjel du liksom...drømmer er ikkje så spesiellt...det er ein naturlig mekanisme kroppen vår treng for å bearbeide inntrykka vi erverva oss dagen i forveien. Nokre ganger har vi mindre å bearbeide og kan med det styre drømmane litt meir mot det vi helst ynskje å oppleve...dvs fantasi...
Så spørs det bare hvordan vi skal definere "sjel" da. Det vi kaller for sjelen kan like godt være vår personlighet. Trenger ikke være noe mer åndelig enn det.
Drømmer er spesielt, for det er noe som bare er vårt. Det finnes ikke to like drømmer, og samme hvordan man vrir og vender på det er drømmer en ganske fantastisk ting, samme som med tanker og følelser.
Det er bare elektriske impulser, men man kan ikke unngå å bli litt "awe-inspired" av hva disse elektriske impulsene kan stelle istand. Litt på samme måte som jeg ikke helt forstår mekanismen bak det å gjøre om elektriske signaler fra PC'en min til et interaktivt skjermbilde;)
Det må jeg se å få lært litt om!
Antall ord: 275
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links