Det verste jeg har opplevd under søvnparalyse er å bli voldtatt. Det opplevdes helt virkelig og jeg kunne til og med kjenne hvordan brillene hans presset mot kinnet mitt. Jeg bodde på hybel og var så klar at jeg tydelig hørte naboene komme hjem og pratet og spilte musikk i naborommet. Paralysen må ha vart ganske lenge, og da jeg omsider fikk kontroll igjen var døren låst og jeg var helt alene på rommet. De verste hallusinasjonene har jeg hatt dersom jeg har sovnet på ettermiddagen, gjerne i et et litt for varmt rom!
Jeg har også hatt nær døden opplevelse og fant det interessant å lese om sammenhengen mellom dette og paralyse. Min opplevelse hadde ingen ting med paralyse å gjøre og var helt og holdent som en drøm. I drømmen føltes det som om hodet mitt eksploderte og jeg tenkte: "er det slik jeg skal dø?". Jeg hadde panikk for å dø og kjempet hardt i mot da jeg begynte å snurre inn i en sort tunell. Jeg gråt av dødsangst. Jeg ar helt vektløs og snurret raskt rundt, det ble lysere og lysere og til slutt ble jeg innhyllet i en fantastisk atmosfære av godhet og trygghet. Jeg var nesten fremme da jeg begynte å gå tilbake. Da jeg våknet lengtet jeg etter lyset og døden og gråt av sorg for å bli ført tilbake(mye gråting :mozilla_smile: )
Jeg avviser ikke at de to fenomenene kan ha en sammenheng, men da som en nevrologisk forklaring. Oksygen mangel kan også være en? Selv spekulerer jeg også på om paralyse og krybbedød kan ha en sammenheng, kan så levende forestille meg at dersom jeg hadde vært et spedbarn, liggende på magen i en varm vogn, og der fått paralyse, ja, da hadde jeg hatt store problemer! Det var bare en digresjon...
Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Nær døden opplevelse og søvnparalyse
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
-
- Nybegynner
- Startet: 18 Jun 2007 21:26
- 17
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Aug 2007 06:26
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: molde
Re: Nær døden opplevelse og søvnparalyse
..
Antall ord: 0
Karoline Brudesteh
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Okt 2006 10:12
- 18
- Blitt takket: 3 ganger
Jeg har ofte søvnparalyse i kombinasjon med ut av kroppen opplevelse. Men tror det er to forskjellige ting.
Våkner ofte opp paralysert, og noen ganger at jeg hører slik lyd, men pleier å bli redd da slik at det ikke skjer noe. Har merket at jo mer jeg leser/skriver og tenker på paranormale greier jo oftere kommer jeg til det stadiet at jeg hører den lyden. Og om jeg i en drøm blir bevist på at jeg har en sjel våkner jeg alltid opp paralysert og hører slik lyd omtrent eller bare faller rett ut av kroppen.
Pleier som oftest å være svart, men en gang husker jeg at jeg svevde bortover gulvet også. Men stoler ikke helt på det, kan være påvirket av fantasien min. Så har lagt ut to tilfeldige kort på en hylle jeg kan sjekke hvis det skjer igjen slik at jeg vet at det er ekte.
Ja, sånn opplever jeg noen ganger når jeg har søvnparalyse. Og det er når den lyden kommer at jeg føler at jeg kan klare å forlate kroppen, men bare hvis jeg slapper av og lar det skje, ellers forsvinner lyden og jeg kan glemme det. Har funnet ut at ved å konsentrere meg så kan jeg klare å endre frekvensen på lyden helt til den kommer til "toppen" og da faller jeg bare ut...Det ekleste jeg har opplevd under søvnparalyse var en gang jeg fikk en høy durelyd i ørene...
Våkner ofte opp paralysert, og noen ganger at jeg hører slik lyd, men pleier å bli redd da slik at det ikke skjer noe. Har merket at jo mer jeg leser/skriver og tenker på paranormale greier jo oftere kommer jeg til det stadiet at jeg hører den lyden. Og om jeg i en drøm blir bevist på at jeg har en sjel våkner jeg alltid opp paralysert og hører slik lyd omtrent eller bare faller rett ut av kroppen.
Pleier som oftest å være svart, men en gang husker jeg at jeg svevde bortover gulvet også. Men stoler ikke helt på det, kan være påvirket av fantasien min. Så har lagt ut to tilfeldige kort på en hylle jeg kan sjekke hvis det skjer igjen slik at jeg vet at det er ekte.
Antall ord: 255
Hvis romvesner kom og behandlet mennesker slik vi behandler dyr, kanskje vi først da forstår hvor onde vi egentlig er.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |