Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderRå historie!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Cloud Strife

Re: Rå historie!

Innlegg av Cloud Strife »

Bouncer skrev:www.worldwidesociety.com åpna i dag måtte jeg jo inn å titte. Har jo vært reklame for dem en stund her på paranormal. Fant en skikkelig rå historie om en kar som sov i en klostergrav og opplevde en del skumle saker. Noen som har lest den ? Vil ikke kopiere den inn her, det er det nok sikkert ikke lov til. Men anbefaler å lese den..den ga meg frysninger på ryggen.. :)
leste den akkurat, fy f***;D den var litt kul :D:D:D
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Den introen var dødsmorsom!!
"BØHØØØØØ, nå kommer jeg ut av mørket..."
Satte stemningen!!

Nææ...
Holder meg til gratis paranormal.no en stund til, jeg :mozilla_cool:
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Sånn likte jeg når jeg var 13, noe så latterlig dramatisk, sitter bare å ler av dette ass..

Morsom å se hvor mange som blir lurt av dette..
Blir spennende..
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cloud Strife

Innlegg av Cloud Strife »

Sol@ngelica skrev:Sånn likte jeg når jeg var 13, noe så latterlig dramatisk, sitter bare å ler av dette ass..

Blir spennende..

så er jeg 13 da...XD
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Innlegg av Konto avsluttet »

Cloud Strife skrev:
Sol@ngelica skrev:Sånn likte jeg når jeg var 13, noe så latterlig dramatisk, sitter bare å ler av dette ass..

Blir spennende..

så er jeg 13 da...XD
Da passer det bra da vøtt :mozilla_wink:
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bouncer
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Nov 2006 05:47
18

Innlegg av Bouncer »

Lilja skrev:Den introen var dødsmorsom!!
"BØHØØØØØ, nå kommer jeg ut av mørket..."
Satte stemningen!!

Nææ...
Holder meg til gratis paranormal.no en stund til, jeg :mozilla_cool:
World Wide Society er jo også gratis da.
Du bør kanskje følge litt med i timen.. :)
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Selvfølgelig går det an å melde seg inn som gratismedlem. Det har jeg selv gjort for å kunne se artiklene og følge eventuelle diskusjoner der.

Det jeg advarte mot var å betale dem penger.

Selvfølgelig virker de hyggelige og greie og flinke og slikt. Alle svindlere gjør det.

Vær imidlertid forsiktige med opplysninger dere oppgir og unngå å fore dem med penger.

Om en stund vil vi kunne se om dette er seriøst eller ikke, men foreløpig har vi kun et fint design og noen spøkelseshistorier å vurdere ut ifra. :)
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sh
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Apr 2007 14:20
17

Innlegg av Sh »

Hei igjen.
Det var jeg som skrev innlegget hvor jeg tok kontakt med med dem for å høre om den indre kretsen, som de faktisk endret på for at det ikke skulle gi et feilt inntrykk.
Fra det landet jeg kommer fra, er gradering av mennesker grunnregelen for hvor høyt man står innfor en "gruppering, klan, sekt, trossamfunn" med mer.

Når jeg ser på inndelingen på paranormal og ser på titlene til de få som er mest negativ til den nye siden, så ser jeg følgende.

Ba Exspert
Sol High Senior
Lilja High Senior
Krull Senior

Dette er en klassisk inndeling av blant annet et "Gruppering, Sekt, Klan, Sammfunn" system.
Dere har følgelig en mild form for sektsystemet, eller hva dere velger å kalle det.
Sekt er bare et annet ord for en gruppering av mindre eller større forsamling som har samme ideologi og et inndelingssystem for medlemmene. Det overrasker meg at "exsperter" "High senior" "senior" ikke vet om dette, UTEN AT JEG MENER DET SOM KRITIKK TIL DERE.
Men jeg har full forsåelse for at ordet "sekt" kan være negativt ladet ut fra filmer og ekstreme grupperinger vi ser og hører om i media.

Det som for øvrig nå skremmer meg, når jeg leser innleggene fra seniorene på paranormal, er hvordan dere skyr andre med tilsvarende opplevelser, som ikke er en del av deres "gruppering" deres nettsted.
Jeg forstår samtidig deres automatiske følelse av å beskytte det felleskapet dere har skapt for dere selv.
Samtidig forundrer det meg at dere nesten angriper deres egne, fordi de har en positiv holdning til "i dette tilfelle" et nytt og spennende nettsted.
"En positiv innstilling til en potensiell konkurent viser et menneske med enorm styrke"

Min innstilling til mennesker som har spennede paranormale opplevelser, er å støtte dem og dele erfaringer med dem. Fremdeles den dag i dag, er mennesker som oss litt på utsiden av det som regnes som det normale og bør derfor stå sammen uansett om vi er her eller der.
Meningen med våre og alle andres utrolige opplevelser og evner, er å vise hverandre og de rundt oss at det faktisk finnes mer mellom himmelen og jorden en hva de aller fleste er i stand til å oppfatte.
Hvem skal ellers fortelle dem at det faktisk finnes et liv etter dette.
Jeg har selv ved flere anledninger betalt store summer, bare for å få treffe fantastiske mennesker fra inn og utland som er stolt nok over deres evner til å stå åpent fram og fortelle om det i stor forsamlinger
Hadde jeg selv vært en person, med opplevelser spennende nok til å samle store grupper for å høre på meg, så hadde jeg og gjort det. Jeg og hadde sikkert tatt meg betalt for det også.

Poenget mitt er, ""å dømme andre mennesker for å inneha de samme og kaskje inneha ekstremt høyere opplevelser og innsikt som meg selv og dere"", er for meg helt uforståelig.

Beklager at jeg virker litt krass i innlegget mitt. Men jeg syntest det er trist at noen av oss som har fått en fantastisk evne til å se, høre, føle og oppleve fantastiske ting. Velger å bruke det mot andre med de samme evnene, som tør å stå åpent fram med det. Vi burde være stolt over at noen tar sjansen på å bane vei for våres felles interesser.

sh
Antall ord: 569

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Sh skrev:Hei igjen.
Det var jeg som skrev innlegget hvor jeg tok kontakt med med dem for å høre om den indre kretsen, som de faktisk endret på for at det ikke skulle gi et feilt inntrykk.
Fra det landet jeg kommer fra, er gradering av mennesker grunnregelen for hvor høyt man står innfor en "gruppering, klan, sekt, trossamfunn" med mer.

Når jeg ser på inndelingen på paranormal og ser på titlene til de få som er mest negativ til den nye siden, så ser jeg følgende.

Ba Exspert
Sol High Senior
Lilja High Senior
Krull Senior

Dette er en klassisk inndeling av blant annet et "Gruppering, Sekt, Klan, Sammfunn" system.
Dere har følgelig en mild form for sektsystemet, eller hva dere velger å kalle det.
Sekt er bare et annet ord for en gruppering av mindre eller større forsamling som har samme ideologi og et inndelingssystem for medlemmene. Det overrasker meg at "exsperter" "High senior" "senior" ikke vet om dette, UTEN AT JEG MENER DET SOM KRITIKK TIL DERE.
Men jeg har full forsåelse for at ordet "sekt" kan være negativt ladet ut fra filmer og ekstreme grupperinger vi ser og hører om i media.

Det som for øvrig nå skremmer meg, når jeg leser innleggene fra seniorene på paranormal, er hvordan dere skyr andre med tilsvarende opplevelser, som ikke er en del av deres "gruppering" deres nettsted.
Jeg forstår samtidig deres automatiske følelse av å beskytte det felleskapet dere har skapt for dere selv.
Samtidig forundrer det meg at dere nesten angriper deres egne, fordi de har en positiv holdning til "i dette tilfelle" et nytt og spennende nettsted.
"En positiv innstilling til en potensiell konkurent viser et menneske med enorm styrke"

Min innstilling til mennesker som har spennede paranormale opplevelser, er å støtte dem og dele erfaringer med dem. Fremdeles den dag i dag, er mennesker som oss litt på utsiden av det som regnes som det normale og bør derfor stå sammen uansett om vi er her eller der.
Meningen med våre og alle andres utrolige opplevelser og evner, er å vise hverandre og de rundt oss at det faktisk finnes mer mellom himmelen og jorden en hva de aller fleste er i stand til å oppfatte.
Jeg har selv ved flere anledninger betalt store summer, bare for å få treffe fantastiske mennesker fra inn og utland som er stolt nok over deres evner til å stå åpent fram og fortelle om det i stor forsamlinger
Hadde jeg selv vært en person, med opplevelser spennende nok til å samle store grupper for å høre på meg, så hadde jeg og gjort det. Jeg og hadde sikkert tatt meg betalt for det også.

Poenget mitt er, ""å dømme andre mennesker for å inneha de samme og kaskje inneha ekstremt høyere opplevelser og innsikt som meg selv og dere"", er for meg helt uforståelig.

Beklager at jeg virker litt krass i innlegget mitt. Men jeg syntest det er trist at noen av oss som har fått en fantastisk evne til å se, høre, føle og oppleve fantastiske ting. Velger å bruke det mot andre med de samme evnene, som tør å stå åpent fram med det. Vi burde være stolt over at noen tar sjansen på å bane vei for våres felles interesser.

sh
Uffda! For meg må de gjerne fjerne disse stjernene og graderingene som de har her. De betyr ingenting for meg, men det kan av og til være greit å se hvor mange innlegg enhver har skrevet.

Kritikken mot WWS gikk vel heller på den delen som koster, og at de garanterer store gevinster, allerede før de har noe stort medlemstall.

Dette førte til at vi er usikre på seriøsiteten der, men som sagt, har jeg maldt meg inn, gratis, og vil se på dette.

Mitt førsteinntrykk er at dette stort sett består av det som kalles fjortishistorier på dette forumet. Ikke det mest seriøse mao.
Antall ord: 681

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Sh skrev:Hei igjen.

Ba Exspert
Sol High Senior
Lilja High Senior
Krull Senior

sh
Uffda! For meg må de gjerne fjerne disse stjernene og graderingene som de har her. De betyr ingenting for meg, men det kan av og til være greit å se hvor mange innlegg enhver har skrevet.

Kritikken mot WWS gikk vel heller på den delen som koster, og at de garanterer store gevinster, allerede før de har noe stort medlemstall.

Dette førte til at vi er usikre på seriøsiteten der, men som sagt, har jeg maldt meg inn, gratis, og vil se på dette.

Mitt førsteinntrykk er at dette stort sett består av det som kalles fjortishistorier på dette forumet. Ikke det mest seriøse mao.
Antall ord: 681

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bouncer
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Nov 2006 05:47
18

Innlegg av Bouncer »

BA skrev:Selvfølgelig går det an å melde seg inn som gratismedlem. Det har jeg selv gjort for å kunne se artiklene og følge eventuelle diskusjoner der.

Det jeg advarte mot var å betale dem penger.

Selvfølgelig virker de hyggelige og greie og flinke og slikt. Alle svindlere gjør det.

Vær imidlertid forsiktige med opplysninger dere oppgir og unngå å fore dem med penger.

Om en stund vil vi kunne se om dette er seriøst eller ikke, men foreløpig har vi kun et fint design og noen spøkelseshistorier å vurdere ut ifra. :)
Er jeg helt enig med BA2 at det ikke er lurt å betale noen uten å ha forsikret seg over at dette er et seriøst nettsted.
Så det er jo bare til å ta tiden til hjelp å se hvordan WWS utvikler seg.

Med dette sagt ser jeg heller ingen tegn på at dette skulle være noe slags svindel opplegg. Det er jo rett frem et bra og gratis nettsted med interessante emner. At det finnes et medlemskap som man må betale for og som gir noe ekstra er jo helt normalt. Til og med Hotmail har to varianter av sine e-postkontoer, en gratis og en man må betale for som inneholder litt ekstra saker. Ingen som roper svindel av den grunn.

Tror kanskje paranoiaen har tatt litt overhånd her :)
Antall ord: 226

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2006 18:06
18

Innlegg av Tom_34 »

Hmm...vinne gratis lånebil og tur og greier. Paranormalt kommersielt. :-D
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sh
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Sh »

Hei Ba

Jeg får inntrykk av at du er utrolig lijal mot paranormal og det dere har skapt. Det står det stor respekt av.
Lojalitet innfor det man tror på, viser og at man kan svært seriøs med det man driver med.
Jeg håper bare at du samtidig vise denne lojaliteten ovenfor andre mennesker som er på ditt plan angående erfaringer og viten om den paranormale verden.

Jeg er og den typen som er litt skeptisk til nye aktører, men bare fordi jeg ønsker at aktører i dette markedet skal vise seriøsitet ovenfor alle de er i kontakt med. Der tror jeg vi deler den samme innstillingen.
Jeg har vært en del av denne verden i mange år og har fått meg en del kontakter. Når jeg sente ut forespørsel om han som driver det, så har jeg, fra de som kjenner han og vet hva han står for, fått bare positive tilbakemeldinger. Han har vist levd et utrolig og til dels skremmende liv innfor kontakten med den andre siden og blir beskrevet som en man bør ta alvorlig.

Jeg for min del kunne tenke meg å traffe han personlig og høre mer på hva han kan fortelle om sitt noe mystiske forhold til den paranormale verden.

Men ha en fin helg ba så håper jeg at din lojalitet fremdeles gir deg styrke og et åpent sinn.
sh
Antall ord: 245

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sh
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Sh »

Hei -- Tom 34 -- !

Det er ikke fordi jeg skal støtte og anbefale det nye nettstedet uansett hva som blir sakt, men syntest du ikke at det virker som om "paranoia" som en annen skrev,,,har tatt helt av hos enkelte av dere.
Om jeg leter inne på paranormal, så kan jeg og finne en del ting som jeg og kunne brukt tiden til å kritisere, men det er unødvendig da mesteparten av paranormal er bra og positivt for de som bruker stedet.

La meg uansett stille deg -- Tom 34 -- et personlig spørsmål:

Om telefonen din ringte..........og en person i den andre enden fortalte deg at du hadde vunnet ett eller annet.
"HADDE DU SAKT NEI TAKK OG LAGT PÅ RØRER" Bare fordi det var noe "komersielt"

Det tror ikke jeg. Jeg tror du hadde "som alle oss andre" hylt og skreket og fortalt alle du kjenner at du hadde vunnet noe.
Komersielt eller ikke. Dette er en helt vanlig praksis i alt du foretar deg i det daglige livet.
Skal man først kritisere noe, så syntest jeg det bør velge noe som er verdt å kritisere. Å kritisere gevinster er å gå litt vell langt ned på den kritiske stigen. Du kan heller kritisere viktige ting, som "for eksempel"kostnaden ved å kjøre bilen gjennom bomringen.

Men ha en hyggelig helg -- Tom 34 -- !
sh
Antall ord: 228

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Tom_34
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2006 18:06
18

Innlegg av Tom_34 »

Sh skrev:Hei -- Tom 34 -- !

Det er ikke fordi jeg skal støtte og anbefale det nye nettstedet uansett hva som blir sakt, men syntest du ikke at det virker som om "paranoia" som en annen skrev,,,har tatt helt av hos enkelte av dere.
Om jeg leter inne på paranormal, så kan jeg og finne en del ting som jeg og kunne brukt tiden til å kritisere, men det er unødvendig da mesteparten av paranormal er bra og positivt for de som bruker stedet.

La meg uansett stille deg -- Tom 34 -- et personlig spørsmål:

Om telefonen din ringte..........og en person i den andre enden fortalte deg at du hadde vunnet ett eller annet.
"HADDE DU SAKT NEI TAKK OG LAGT PÅ RØRER" Bare fordi det var noe "komersielt"

Det tror ikke jeg. Jeg tror du hadde "som alle oss andre" hylt og skreket og fortalt alle du kjenner at du hadde vunnet noe.
Komersielt eller ikke. Dette er en helt vanlig praksis i alt du foretar deg i det daglige livet.
Skal man først kritisere noe, så syntest jeg det bør velge noe som er verdt å kritisere. Å kritisere gevinster er å gå litt vell langt ned på den kritiske stigen. Du kan heller kritisere viktige ting, som "for eksempel"kostnaden ved å kjøre bilen gjennom bomringen.

Men ha en hyggelig helg -- Tom 34 -- !
sh
Å bruke "inntrekkere" for å promotere en slik type side synes jeg blir litt drøyt. Det blir litt sånn "svar innen 14 dager og få en gratis truse"-følelse. Faller ikke i smak hos meg uansett hvem eller hva som driver den slags markedsføring. Og blir litt ekstra provosert når man skal "belønne" folk for å bli betalende medlemmer av en side som tar for seg den eneste delen av "virkeligheten" som ikke kan kjøpes og dermed ikke burde være markedsstyrt.
Antall ord: 316

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links