Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
shiznit skrev:Er det bare meg eller er det litt merkelig at en del av huset var hele 500 år gammelt? såvidt jeg veit er de eldste husene her i landet rundt 350 år. uansett er jeg enig med de over... det virker som det er en fin liten dose fantasi og vrangforestillinger med her....
alder på hus
er du vil da mann det finnes bygninger i norge som er datert med c14 til fra før svartedauen kom dvs i allefall fra 1300.
Huset jeg er vokst opp i er den eldste delen fra 1600. Naboens som desverre brant ned var eldre... Lafta bygg blei også tatt ned og satt opp igjen andre steder. Som stabbur, buret heime kom til gården som del av brudens medgift, og slik har det seg goså t på 1800 så tok de ned og slytta det andre buret.. For dattera gifta seg og da var det natuligste ting av verden at det skulle med...
og av kjente bygg har en nidarosdomen, påbegynt runt 1100-....
måtte bare
mvh
puma/f
Og Urnes Stavkirke er visstnok fra 1130, men er bygd av eldre kirkedeler fra helt tilbake til 800-tallet... Fiine stavkirken med drageutskjæringer...
linno:
Jeg må nok si meg enig med mange her at det høres ut som mye fantasi og spøkelseshistorier. Du virker også veldig usikker på detaljene, og det taler ikke til din fordel...
ja, men det er ikke så lett å huske alt hun har fortalt meg for å si det sånn...
Antall ord: 262
heaven doesn't need me, hell is scared i'll take over< O
< O D
Ikke fei alt bort som innbilning. Det er mer mellom Himmel og Jord enn det vi vet, tror jeg.
For å si det mildt, snikk snakk om at dette bare er innbilning er det første tegnet. Fornektelse. Hvis vennina di snakker sant, bør hun kontakte et medium eller en prest.
Men det kan jo hende at alt bare er innbilning og tull, men et 500 år gammelt hus, og å prøve å komme i kontakt med djevelen høres ikke ut som en god kombinasjon.