Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglernoen som kan se hvem mine hjelpere er?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

puma/f

Innlegg av puma/f »

Diffusa skrev:Er det tilfelle det du sier så er det kanskje slik at det skjer kun når det er ytterst nødvendig liksom..?
Hvem er du eller oss andre til å komme å plage disse vesnene hvis de skulle eksistere?
Jeg veit ikke hvorfor, men jeg har kunnet sett min hjelper ( eller hva du vil kalle han *s* ) siden jeg var liten Alltid vært der, og når jeg virkelig har driti meg ut har han gentely kicked my ass back on track... Noe navn har han ikke giddi og gitt meg ( yupp han gidder ikke han er sånn *s* ) og jeg har bare han, men har møtt andre som har to og tre stykker og som har fått navn....

Jeg kan sikkert prøve og plage hjelpern min, uhmm men det er heller dumt gjort da han i såfall kommer til og gi meg akkurat hva jeg fortjener... og litt til fordet han ville funnet det morsomt, han har en wicked sence of humor

Det som er innteresant er at en finner hjelpere/skytsenlger/våktere/guider i omtrent det som er av relgioner. Til og med i gammal norrøn tro kan en finne de.... og som en venn av meg tørt påpekte; what do you think the holly ghost is silly??? ( den skal ikke jeg dra lengere enn han gjorde der men han er strengt tatt inne på noe )

jeg spurte min hjelper hvorfor i allverden jeg har han, og ja det jeg husker best er da han sa ; ingen skal dø aleina.... ( ja jeg kan prate med min siden jeg var lita jente...)


men uansett det er som med så mange andre ting, det er hva en til slutt velger og tro på.... for ting som ikke kan måles veies sees av alle eller føles som vinden, det er det ikke lett og bevise.....


puma/f
Antall ord: 319

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

Dj_Devil skrev:
Diffusa skrev:Altså, tenk litt over det.. Vi mennesker har navngitt dem..
Det blir nesten det samme som med religion.. Selv så tror jeg at det er behovet for å ha noe/noen der som er hele opphavet til "hjelpere"
Selv så utelukker jeg ikke det at det kan finnes andre vesner men jeg utelukker det at de er her for å tjene oss mennesker på noe vis.
det kommer av at når folk har sett dem har det kommet i sitvasjoner der man trenger hjelp.
å hva er ikke enklere enn å kalle noe ådeligt som alltid kommer når man trenger åndlig hjelp for hjelpere?
det varierer egentlig.. andre kaller di noe annet. husker da eg var på foredrag om skytsengler.. da kalte han som hadde foredrag hjelpere for noe helt annet. husker ikke hva eneste akkurat nå.

di er for å hjelpe. ikke for å tjene deg. di vet selv hva di vil hjelpe med. fått høre at di er der egentlig opprinelig for at du ikke skal være alene når du dør. det er en av teoriene eg har, men siden di også har fri vilje men samtidig en oppgave, så kan di gå utenfor berre det å se på deg til den dagen du dør.
du kan ikke be en hjelper gjøre noe den selv ikke vil. ergo den blir ingen tjener.
Vel, er ikke dette din tro da? Er det bevist liksom? Kan ikke vi mennesker ta feil og innbille oss ting? Jeg sier ikke at det ikke stemmer, men at jeg troooor ikke på det, jeg kan ta feil jeg også.
Antall ord: 272

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

puma/f skrev:
Diffusa skrev:Er det tilfelle det du sier så er det kanskje slik at det skjer kun når det er ytterst nødvendig liksom..?
Hvem er du eller oss andre til å komme å plage disse vesnene hvis de skulle eksistere?
Jeg veit ikke hvorfor, men jeg har kunnet sett min hjelper ( eller hva du vil kalle han *s* ) siden jeg var liten Alltid vært der, og når jeg virkelig har driti meg ut har han gentely kicked my ass back on track... Noe navn har han ikke giddi og gitt meg ( yupp han gidder ikke han er sånn *s* ) og jeg har bare han, men har møtt andre som har to og tre stykker og som har fått navn....

Jeg kan sikkert prøve og plage hjelpern min, uhmm men det er heller dumt gjort da han i såfall kommer til og gi meg akkurat hva jeg fortjener... og litt til fordet han ville funnet det morsomt, han har en wicked sence of humor

Det som er innteresant er at en finner hjelpere/skytsenlger/våktere/guider i omtrent det som er av relgioner. Til og med i gammal norrøn tro kan en finne de.... og som en venn av meg tørt påpekte; what do you think the holly ghost is silly??? ( den skal ikke jeg dra lengere enn han gjorde der men han er strengt tatt inne på noe )

jeg spurte min hjelper hvorfor i allverden jeg har han, og ja det jeg husker best er da han sa ; ingen skal dø aleina.... ( ja jeg kan prate med min siden jeg var lita jente...)


men uansett det er som med så mange andre ting, det er hva en til slutt velger og tro på.... for ting som ikke kan måles veies sees av alle eller føles som vinden, det er det ikke lett og bevise.....


puma/f
Jeg tror på det at du tror det du skriver, men jeg må beklage og si det at jeg klarer ikke å tro på det selv. Kall det gjerne en begrensning.. Håper du ikke tar det personlig opp, gjør du det så skjønner jeg deg men jeg vil påpeke det at jeg mener ikke å være vemmelig. Jeg sier ikke at du lyver selv om det kan oppfattes slik. Jeg må oppleve lignende selv for å ha muligheten til å tro, og selv om jeg skulle oppleve det så tror jeg at jeg også vil tvile en del på det.
Antall ord: 423

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
18
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

Innlegg av Diffusa »

*ekko*
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
freespirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 370
Startet: 14 Apr 2007 20:05
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: fantasia;)
Blitt takket: 1 gang

noen?

Innlegg av freespirit »

Hei!
Æ e ny her, å derfor kan æ ikke så mye om kordan alt fungerer.
Æ lurte derfår på om det va noen som kunne tenke sæ å gjøre mæ den tjenesten å prøve å se mine hjelpera? (om du kan det da) Æ hadde blitt utrulig glad:)
Æ har "snakka" med en, men æ va ikke åpen nok til å fårstå.
Så, det her e ganske viktig får mæ.. Håper DU kan hjelpe:)
Antall ord: 70
Æ e ækte finnmarking!!:D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
stiastr
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 30 Mai 2007 14:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim - Sand

Innlegg av stiastr »

Er det noen her som kansje kan hjelpe meg med å finne hjelpern(e) mine.
Hvis du trenger bilde horoskop og lignende kan du sende en PM til meg.
Er bare så utrolig facinert av alt som snakkes om her på paranormal.no.
Så jeg vil også takke for ei fin og bra side.. :D
Antall ord: 53
Mvh Stian

"Elsk Din Fiende, Og Be For Din Neste"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
stiastr
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 9
Startet: 30 Mai 2007 14:35
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Jessheim - Sand

Innlegg av stiastr »

Eller gi meg noen tips om hvordan jeg kan finne hjelpern(e) min(e).. :mozilla_smile:
Antall ord: 16
Mvh Stian

"Elsk Din Fiende, Og Be For Din Neste"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lille Du

Innlegg av Lille Du »

Dj_Devil skrev:Folk som kan det... trenger som oftest denne infoen av deg

fødsels dato:
Bilde:
sjerne tegn:

det er den infoen di aller fleste trenger..
så post det så får du mest sansynlig svar. :)

Dj!
Skjulte egenskaper el? ;-)
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links