hm der tror jeg du tar feil ja.. tror nok at alle mennesker har en sjel.
ut i fra MANGE menneskers opplevelser, historier, bilder, film, EVP osv osv tror jeg at det er STOR sjangse for at det er mer der ute en øyet som ser for å si det sånn..
(noen mennesker har jo et tredje øyet som ser slike ting menmen:P )
du sier du kanskje tror på ånder og slike ting, men hvor er denne ånden fra om ikke sjelen da?
når du dør forsvinner jo sjelen din ut av kroppen og over til den andre siden, men finner den ikke veien/roen, så blir den sittende fast i en "mellomverden" som vil si åndeverden.
det er hvertfall min personlige tro, men alle har sin egen tro om ting så skal ikke krenke din tro eller noe, sier bare min mening::)
snx
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Din teori om ånder/spøkelser/gjenferd.
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 10 Des 2006 17:39
- 17
- Kjønn (valgfri): Mr.man
- Lokalisering: Akershus
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Jeg tror det bare er energi....alt sammen....i varierende sammensetning og tetthet.
Kanskje jeg t.o.m. tror at hver energikvant har en bevissthet og mening med sin eksistens.....
Men jeg tror egentlig ikke på ånder og gjenferd i den vanlige konteksten....noe finnes, men jeg tror ikke vi vet hva det er-selvom mange hevder det. Jeg tror vi bare har laget oss opppfatninger og forutinntatte meninger om hva som finnes utenfor vår forstand.
Kanskje jeg t.o.m. tror at hver energikvant har en bevissthet og mening med sin eksistens.....
Men jeg tror egentlig ikke på ånder og gjenferd i den vanlige konteksten....noe finnes, men jeg tror ikke vi vet hva det er-selvom mange hevder det. Jeg tror vi bare har laget oss opppfatninger og forutinntatte meninger om hva som finnes utenfor vår forstand.
Antall ord: 77
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Jan 2007 22:59
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Drammen
Så mange sannheter samlet på et og samme sted, de fleste av oss sitter og sier mye av det samme med en forskjellig vri... En konklusjon er vel at de fleste av oss er enige om at det er noe mer mellom himmel og jord. Jeg har prøvd å finne svar av Helena Petronova Blavatsky, Edgar Cayce, aleister crowley(en forferderlig mann), eliphas levi, george ivanovitch gurdjieff blandt flere. Disse jeg nå nevnte går mer på magi, viljens kraft og åndelig vekst, ergo min mening består at det dreier seg om energi og viljens kraft.
Hvis jeg ser himmelen som rød, mens du ser den som blå? betyr det at jeg da har feil og du rett. hvis jeg er fargeblind eller ser farger annerledes enn deg er det fremdeles min sannhet selv om du ser den annerledes. Sannhet er rett og slett det man selv vet. kanskje et dumt eksempel med poenget kommer frem.[/quote]
Mange her snakker jo om sannhet som det dei trur på. Kva form for sannhet er det egentlig?
Hvis jeg ser himmelen som rød, mens du ser den som blå? betyr det at jeg da har feil og du rett. hvis jeg er fargeblind eller ser farger annerledes enn deg er det fremdeles min sannhet selv om du ser den annerledes. Sannhet er rett og slett det man selv vet. kanskje et dumt eksempel med poenget kommer frem.[/quote]
Antall ord: 177
Quod peto expiscor qui quae que quod Absconditus
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Jul 2004 20:13
- 20
Hei Zeth
Skal prøve å komme med litt av min sannhet om "ånder/spøkelser/gjenferd eller hva man vil kalle det" , jeg har også opplevet mye jeg har sett og følt, og min erfaring er at selv om noen matrialisere seg betyr det ikke at de henger igjen i en mellomverden, og trenger hjelp til å komme over.
Men det finnes også de som trenger en eller annen form for hjelp, det er noen som dør "uforberedt" og av den grunn ikke blir hentet slik de forventer ..
De to overstående sannheter er mine, fordi jeg har opplevet historien rundt de begge... de som ikke henger igjen, og de som ikke ble hentet (det var hennes tro da hun levde, at hun skulle bli det).
Jeg vet ikke hvorfor vedkommende ikke ble hentet, tankene mine rundt det er at vi kanskje sender en eller annen melding før vi dør (når vi selv forstår vi er døende) og at vedkommende i dette tilfelle egentlig var på vei tilbake til livet, hennes egne ord om hvorfor... var at "det gikk for fort".
Mener ikke med dette å si at det er kun er denne typen dødsfall som gjør at man kan bli værende i mellomverdenen, vet at det finnes mange årsaker til det.
Åndeverdenen er for meg en paralell verden til vår, som vi får små glimt av enten om vi søker det selv, eller når det skjer spontant uten at vi prøver å aktivisere det. Vi merker ikke helt at vi lever parallelt, fordi vi ikke helt har klart å stille oss inn på samme bølgelengde enda.
Jeg tror at alt levende har sjel, dette fordi jeg har hatt opplevelser med annet enn bare mennesker, levende som døde.
Vel, dette var noe av min sannhet en mandag i januar, men jeg har flere ganger på min reise innen min åndelige utvikling måtte bite i meg hva jeg har trodd, fordi jeg har fått servert noe annet rett i fanget :mozilla_laughing:
Så en ting har jeg lært, det er å si og mene at dette tror jeg ikke på, for jeg vet aldri hva som dukker opp bak neste sving.
Skal prøve å komme med litt av min sannhet om "ånder/spøkelser/gjenferd eller hva man vil kalle det" , jeg har også opplevet mye jeg har sett og følt, og min erfaring er at selv om noen matrialisere seg betyr det ikke at de henger igjen i en mellomverden, og trenger hjelp til å komme over.
Men det finnes også de som trenger en eller annen form for hjelp, det er noen som dør "uforberedt" og av den grunn ikke blir hentet slik de forventer ..
De to overstående sannheter er mine, fordi jeg har opplevet historien rundt de begge... de som ikke henger igjen, og de som ikke ble hentet (det var hennes tro da hun levde, at hun skulle bli det).
Jeg vet ikke hvorfor vedkommende ikke ble hentet, tankene mine rundt det er at vi kanskje sender en eller annen melding før vi dør (når vi selv forstår vi er døende) og at vedkommende i dette tilfelle egentlig var på vei tilbake til livet, hennes egne ord om hvorfor... var at "det gikk for fort".
Mener ikke med dette å si at det er kun er denne typen dødsfall som gjør at man kan bli værende i mellomverdenen, vet at det finnes mange årsaker til det.
Åndeverdenen er for meg en paralell verden til vår, som vi får små glimt av enten om vi søker det selv, eller når det skjer spontant uten at vi prøver å aktivisere det. Vi merker ikke helt at vi lever parallelt, fordi vi ikke helt har klart å stille oss inn på samme bølgelengde enda.
Jeg tror at alt levende har sjel, dette fordi jeg har hatt opplevelser med annet enn bare mennesker, levende som døde.
Vel, dette var noe av min sannhet en mandag i januar, men jeg har flere ganger på min reise innen min åndelige utvikling måtte bite i meg hva jeg har trodd, fordi jeg har fått servert noe annet rett i fanget :mozilla_laughing:
Så en ting har jeg lært, det er å si og mene at dette tror jeg ikke på, for jeg vet aldri hva som dukker opp bak neste sving.
Antall ord: 375
Intuisjon er sjelens hvisken
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 07 Jan 2007 22:59
- 17
- Lokalisering: Drammen
Takker for innlegget, songshen. Og dine erfaringer. Det er helt klart at man ikke vet hva som kommer bak neste hjørnet. igjen detter jeg tilbake på hver sin sannhet...
Antall ord: 30
Quod peto expiscor qui quae que quod Absconditus
Hide post links |