Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKontakte ånder "for morroskyld"

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Viking-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2006 01:58
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nes i Akershus

Re: Kontakte ånder "for morroskyld"

Innlegg av Viking-gutt »

Marií skrev:Hva er poenget? Jeg skjønner selvsagt at det kan være spennende, men... ser ikke helt poenget med diverse "spøkelsesturer" til kjente hjemsøkte sted som f.eks. Lier Mentalsykehus. Hvorfor er folk så opptatt av å kontakte ånder? Og hvorfor virker det som det gir høyere åndelig status jo flere ånder man har "møtt"? Åndelig utvikling har ingenting med gjenferd og spøkelsesjakt å gjøre.
Hva med at vi trenger en bekreftelse? Finnes det noe åndelig?
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Nov 2006 17:27
18

Re: Kontakte ånder "for morroskyld"

Innlegg av Globeline »

Viking-gutt skrev:
Hva med at vi trenger en bekreftelse? Finnes det noe åndelig?

Vil du ha bekreftelse. Så slutt å lete og begynn å være. DA får du bekreftelse. Det åndelige er ikke noe spesielt, det er helt naturlig. og først når du forstår det, så vil du få de bekreftelsene du søker. Det du får før du innser dette, det er bare en masse med hint, ene veien og andre veien - og til sammen gjør det deg bare mer forvirret og gir deg større behov for å søke, lete, søke - og det hele er faktisk en stor og gedigen egotripp. Verken mer eller mindre
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
SvartMagi
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Des 2006 11:57
17

Innlegg av SvartMagi »

Hecate skrev:Hva har du manet frem der nå da, SvartMagi? :mozilla_cool:
Det er jo noobsa som maner frem. Lier er spennende siden stedet er totalt herpa. Fullstendig kaos fordi satanister, wiccanere, noobs med ouijabrett og magikere har bidratt hver for seg.

På lier har jeg bare observert. Ikke min jobb å mane frem eller fjerne noe der.

Jeg tør ikke mane frem så mye ennå, men jeg jobber med saken. Psyker meg opp, men like tøff som crowley er jeg ikke ennå.
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
un0rmal
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Des 2005 23:45
18
Lokalisering: Finnmark
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av un0rmal »

kaja43 skrev:
Globeline skrev:jeg håper at hvis jeg dør og av en eller annen grunn ikke krosser over - så slipper jeg en haug med ungdommer som løper rundt og øser seg opp på min bekostning. Jeg ville nok syns det var respektløst og irriterende. Ikke minst ville jeg følt at de bevegde seg inn i mitt "hjem" og det er vel like plagsomt som om folk skulle trampe rundt med skitne støvler og høylytte fryktpregede stemmer i huset mitt nå - tenker jeg

Hvis folk løp rundt med kamera og lommelykter i min stue, for å ha det moro - så ville jeg ikke akkurat satt pris på det. Jeg ville heller ikke syns det var noe særlig kult av dem. Jeg ville bare opplevd dem som idiotiske pøbler som burde finne noe bedre å bruke tiden sin på. eller bures inne
Skriver under på den, og ikke bare går de inn uten å bli bedt, de kommer inn i
følelsene dine også.

Du svever der og er både sorgfull og ensom, forvirret og redd. Og det løper en masse folk rundt og vil snakke, men tør ikke når det kommer til stykket.
Så får du øye på en som har litt mer lys i auraen og øyner håp om å få hjelp til å
gå inn i det lyset du har sett og forstått at du skal inn i, men ikke tørr gå i alene. Og så får du bare en masse tull og vås når du prøver formidle det. Og det skjer ikke bare en gang, men gang på gang.
Er glad jeg ikke er særlig bundet hverken til kroppen eller andre jordlige ting, så slipper jeg det der.
For sannheten er nok at på de fleste av disse stedene som det valfartes til så er det ikke ånder, men kun avtrykk og da kan de jo bare løpe der og skremme seg selv og andre i gamle følelser og elendighet.

Jeg forstår at mange synes det er intressant å oppdage at det er mer mellom himmel og jord enn vi kan se. Men det finnes mye bedre måter å merke det på enn dette.

Er helt enig!
Antall ord: 381
Ingenting er så bra at du ikke kan gå glipp av det.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

livingdeaddoll skrev:enig med nyx!:) man må ta visse forhåndsregler før man drar av sted på jakt etter spøkelser. det er ikke verdt det å ha møtt på en ånd, hvis møtet resulterte at du havnet på en eller annen institusjon..
Man må ta visse forhåndsregler før man går inn på dette forumet også; og det er å ikke ta inn over seg all den frykten som blir servert (av deg i dette tilfellet).

Det er nemlig ikke slik at det er åndene som gjør deg sinnsyk. Alt kommer an på hvor mye frykt du har ladet deg opp med på forhånd. Sluker du rått all skremselspropagandaen som folk sprer om seg her inne, så kan du regne med at du møter nettopp det du frykter mest. Så til dere gjødselsprederne her inne; slutt med det! Det har ingen hensikt! Dere skaper en sannhet hos andre som bare bringer elendighet med seg. En irrasjonell frykt.
Dette gjorde også de kristne predikantene da de skremte folk til å tro på helvete og en fæl dømmende gud. Å leve i frykt med denne troen er akkurat like unyttig og meningsløst som å leve i troen på fryktelige, onde ånder.

Vi tiltrekker oss det vi frykter. Frykter vi at noe kan skade oss, så skaper vi den virkeligheten - da hilser vi det velkommen. Som jeg skrev i en annen tråd i dag... Dersom man har fobi for orm, kan man risikere å møte på både 2 og 3 når man er ute og går tur i skogen. Men dersom man drar til en dyrepark og får holde i en slange, forsvinner frykten, og man kan gå turer i fred og ro.

Slutt med formaninger, la folk beholde sitt frie valg til å gjøre de erfaringene de trenger i livet. Slutt å bidra med å gjøre folk mørkeredde. La folk få erfare at ånder ikke er noe å frykte. Jo flere som advares mot å oppsøke ånder, jo mer frykt planter dere i menneskehetens kollektive bevissthet. Og det har vi nok av, takket være Hollywood.

Og får noen av dere (gud forby :lol: ) en stakkars lav-frekvent klebeånd eller demon på dere, som gir dere hodepine i bakhodet og negative tanker. Så slutt å frykt eller irritere dere over den, gi den healing, kjærlighet og omtanke - så slipper den taket umiddelbart. Skumlere er det faktisk ikke med disse "demonene". Og jeg vet hva jeg snakker om.

Fortsett med å oppsøke hjemsøkte steder, men ikke som lørdagsunderholdning. Gå dit dersom du har rene intensjoner, dvs. et åpent hjerte og et åpent sinn. Og den frykten kan du bare glemme med en eneste gang.
Antall ord: 457

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

gaute, skrev jeg noen gang at det var åndene direkte som gjorde en sinnsyk? jeg skrev at et møte med en ånd kunne gjøre en syk. det kan være fordi som du skrev at det de på forhånd har bygget opp av redsel eller fordi det at det finnes en åndeverdenen er vanskelig for de å fordøye, at det rett og slett blir for mye for de.

så det finnes ikke onde ånder eller demoner? hva skjer med de som blir besatt da?
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

livingdeaddoll skrev:gaute, skrev jeg noen gang at det var åndene direkte som gjorde en sinnsyk? jeg skrev at et møte med en ånd kunne gjøre en syk. det kan være fordi som du skrev at det de på forhånd har bygget opp av redsel eller fordi det at det finnes en åndeverdenen er vanskelig for de å fordøye, at det rett og slett blir for mye for de.

så det finnes ikke onde ånder eller demoner? hva skjer med de som blir besatt da?
Det er faktisk helt på sin plass å advare mot psykiske problemer i sammenheng med overdrevent fokus på ånder, varulver, hekser eller annet uhåndgripelig. Folk som ikke makter å holde beina på jorden har en viss fare for å få psykiske problemer, eller kanskje de allerede lider av noe. Vanskelig å si da i hvert fall jeg, ikke har noen undersøkelse på dette. Men alle med over 70 i iq og som kjenner litt til det åndelige miljøet, er fullt klar over at de som flyr mest, også er mest plaget av angst, depresjoner, sosialangast, paranoia osv.
Antall ord: 185

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

jeg vet nå ikke helt om de som tror på det paranormale har en større sjanse til å bli psykisk syk enn andre. men jeg tror de som oppnår kontakt med åndelige, som ikke har mye erfaring eller kjennskap til emnet, kan lettere bli syke. om man hører stemmer i hodet, som man ikke kan forklare, så blir man lett stemplet som sinnsyk. så jeg synes det er viktig å formidle og dele erfaringer om det paranormale, slik at flest mulig får viten om åndenes verden.
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Marií
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jan 2005 16:05
19

Innlegg av Marií »

Jeg tror det finnes både såkalte gode og onde åndsvesen, akkurat som det finnes gode og onde mennesker. Jeg tror muligheten for å bli fysisk skadd under et møte med et åndsvesen, er liten. Men psyken derimot, som det er blitt snakket mye om i denne tråden, er i større fare ved slike møter. Hovedsaklig grunnet eget sinne, ikke ånden.

Uansett, dette er ikke ment som et skremselsinnlegg. Jeg har ingenting imot folk som kontakter ånder dersom de har en god grunn for å gjøre dette. Det som provoserer meg kraftig er disse (ofte ungdommer) som manner hverandre opp, pakker med seg litt jallautstyr og et kamera, og går på spøkelsesjakt, eller "leker" med ouija- brettet. Disse "se- så- tøffe-vi-er-som-leker-med-ånder- herregud-hørte- du-den -lyden?"- folkene kan legge seg ned og råtne.

OK, litt morgengretten akkurat nå, men faen det er provoserende!
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

livingdeaddoll skrev:jeg vet nå ikke helt om de som tror på det paranormale har en større sjanse til å bli psykisk syk enn andre. men jeg tror de som oppnår kontakt med åndelige, som ikke har mye erfaring eller kjennskap til emnet, kan lettere bli syke. om man hører stemmer i hodet, som man ikke kan forklare, så blir man lett stemplet som sinnsyk. så jeg synes det er viktig å formidle og dele erfaringer om det paranormale, slik at flest mulig får viten om åndenes verden.
Om det begynte med det ene eller det andre er vanskelig å si. Jeg har også min mening om det. Men at det er en realitet, det er ikke vanskelig å si.
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Globeline »

Marií skrev: Det som provoserer meg kraftig er disse (ofte ungdommer) som manner hverandre opp, pakker med seg litt jallautstyr og et kamera, og går på spøkelsesjakt, eller "leker" med ouija- brettet. Disse "se- så- tøffe-vi-er-som-leker-med-ånder- herregud-hørte- du-den -lyden?"- folkene kan legge seg ned og råtne.

OK, litt morgengretten akkurat nå, men **BANNEORD!?** det er provoserende!
Det er du ikke alene om.
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

TheTech skrev:
Det er enkelte spørsmål man ikke må finne ut...

Ikke må....men kan
Hvis man finner ut enkelte spørsmål vil ikke jorden bli den samme. F.eks. Alle mennesker har en ting til felles, det er at alle vil være greie helt innerst inne. Men hvorfor gjør saddam slemme ting?
Det heter at det er ikke alt vi kan få svaret på.....jeg rettet på det du sa.....obviously så er de spørsmålene som kan påvirke verden (som du sier)....noe vi ikke kan få svaret på.
Ta USA f.eks. jeg vedder på at de har maaangen hemmeligheter som ville være ganske ødeleggende. Så de har da pakket det vekk, slik at det ikke skal komme ut.....ergo...vi kan ikke finne ut av det. Det er alltids en grunn for det meste som blir gjort her i verden....ikke alt er like godt men...
Så jeg tror at det som er destruktivt ikke er mulig for oss å finne ut av. Ingen vet jo svaret på disse store spørsmålene....og det vil jeg tro er en grunn til.
Antall ord: 193

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Enkelter får det til å høres ut som en skal inn i en krigssone hver gang en nevner ouija og spiritisme.
:lol:
Antall ord: 22
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Hecate skrev:Enkelter får det til å høres ut som en skal inn i en krigssone hver gang en nevner ouija og spiritisme.
Tenker du på det over????
Det var faktisk en liten avsporing og hadde ikke noe med ouija....sorry :oops:
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Vermilion Oriol skrev:
Hecate skrev:Enkelter får det til å høres ut som en skal inn i en krigssone hver gang en nevner ouija og spiritisme.
Tenker du på det over????
Det var faktisk en liten avsporing og hadde ikke noe med ouija....sorry :oops:
Nei, egentlig bare en generell greie....
Antall ord: 51
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links