Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHer er beviset på at Gud ikke kan være allmektig.

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Her er beviset på at Gud ikke kan være allmektig.

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
BA skrev: De fleste kristne i dag mener ikke at Gud er allmektig. Da slipper de også det ondes problem.
Joda, Gud er allmektig, les bare dette:"Da Abram var ni og nitti år gammel, åpenbarte Herren sig for ham og sa til ham: Jeg er Gud den allmektige; vandre for mitt åsyn og vær ustraffelig!"
Da kan du løse det ondes problem.

Hvorfor er det ondskap i verden?

Gud har skapt alt
Alt gud har skapt er godt
Gud er god
Gud er allmektig
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Re: Her er beviset på at Gud ikke kan være allmektig.

Innlegg av misty-gutt »

BA skrev:
misty-gutt skrev:
BA skrev: De fleste kristne i dag mener ikke at Gud er allmektig. Da slipper de også det ondes problem.
Joda, Gud er allmektig, les bare dette:"Da Abram var ni og nitti år gammel, åpenbarte Herren sig for ham og sa til ham: Jeg er Gud den allmektige; vandre for mitt åsyn og vær ustraffelig!"
Da kan du løse det ondes problem.

Hvorfor er det ondskap i verden?

Gud har skapt alt
Alt gud har skapt er godt
Gud er god
Gud er allmektig
Menneskenes ulydighet mot Gud, hans visdom, ja alt som har med han å gjøre. Det at menneskene vendte seg bort fra Gud er grunnen til at vi er her hvor vi er idag. men som jeg har sagt før og nå gjentar, det finnes en vei tilbake, dit eller der vi egentlig skulle være.

Du kansje blir overasket over disse ord som står i profeten Jeremias:"men dersom det folk som jeg har talt om, vender om fra sin ondskap, da angrer jeg det onde som jeg hadde tenkt å gjøre mot det." Ja, du leser rett, det står der, ja i Bibelen. Tror at mange av dagens kristne er redd for å si at Gud også kan straffe mennesker, de er vel redd for å bli upopulære. Men da bør de tenke på at det er Gud som er allmektig, ikke syndige mennesker, og at det er han som har det siste ordet, når alle har sagt sitt.
Antall ord: 256
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Her er beviset på at Gud ikke kan være allmektig.

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
BA skrev:
misty-gutt skrev:
BA skrev: De fleste kristne i dag mener ikke at Gud er allmektig. Da slipper de også det ondes problem.
Joda, Gud er allmektig, les bare dette:"Da Abram var ni og nitti år gammel, åpenbarte Herren sig for ham og sa til ham: Jeg er Gud den allmektige; vandre for mitt åsyn og vær ustraffelig!"
Da kan du løse det ondes problem.

Hvorfor er det ondskap i verden?

Gud har skapt alt
Alt gud har skapt er godt
Gud er god
Gud er allmektig
Menneskenes ulydighet mot Gud, hans visdom, ja alt som har med han å gjøre. Det at menneskene vendte seg bort fra Gud er grunnen til at vi er her hvor vi er idag. men som jeg har sagt før og nå gjentar, det finnes en vei tilbake, dit eller der vi egentlig skulle være.

Du kansje blir overasket over disse ord som står i profeten Jeremias:"men dersom det folk som jeg har talt om, vender om fra sin ondskap, da angrer jeg det onde som jeg hadde tenkt å gjøre mot det." Ja, du leser rett, det står der, ja i Bibelen. Tror at mange av dagens kristne er redd for å si at Gud også kan straffe mennesker, de er vel redd for å bli upopulære. Men da bør de tenke på at det er Gud som er allmektig, ikke syndige mennesker, og at det er han som har det siste ordet, når alle har sagt sitt.
Hvis Gud var allmektig ville han kunne stoppe mennesket fra ondskap. Han ville kunne stoppe vulkanutbrudd og han ville kunne stoppet tsunamien i Sørøst-Asia. Den rammet nemlig blindt. Den rammet uskyldige barn, buddhister, kristne, jøder, muslimer og ateister. Du eller Gud kan nemlig ike straffe noen uskyldige. Da heter det ondskap, ikke straff.

Så nå kan du også velge om gud er allmektig eller god. Begge deler passer ikke slik verden er i dag.
Antall ord: 337

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Treo
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 284
Startet: 25 Mai 2006 08:04
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Treo »

Bilde
Antall ord: 0
'Cause you start out stealing songs and then you're robbing liquor stores. And sellin' crack and runnin' over school kids with your car. - Albert Yankovic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Her er beviset på at Gud ikke kan være allmektig.

Innlegg av Dj_Devil »

misty-gutt skrev:
BA skrev: De fleste kristne i dag mener ikke at Gud er allmektig. Da slipper de også det ondes problem.
Joda, Gud er allmektig, les bare dette:"Da Abram var ni og nitti år gammel, åpenbarte Herren sig for ham og sa til ham: Jeg er Gud den allmektige; vandre for mitt åsyn og vær ustraffelig!"
å du med 100% sikkerhet kan si at det virkelig kjedde???
hehe.... i dont think so... middelaldrende harry potter bok spør du meg. hehe
Antall ord: 84
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mordecai
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 130
Startet: 11 Nov 2004 08:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 2 ganger

Innlegg av mordecai »

Treo
Kan du ikke bruke en litt enklere metode enn kvalitativt for å forklare hva disse beregninger egentlig beviser? Hvem som helst kan gjøre liknende beregninger på måfå og bruke det som argument uten at det nødvendigvis beviser noe
Antall ord: 41
Utlys.no - Auksjon og Rubrikk

There is no man living who is not capable of doing more than he thinks he can do.
-Henry Ford

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mordecai
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 130
Startet: 11 Nov 2004 08:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 2 ganger

Innlegg av mordecai »

asdf
Sist redigert av mordecai på 22 Des 2006 02:50, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 1
Utlys.no - Auksjon og Rubrikk

There is no man living who is not capable of doing more than he thinks he can do.
-Henry Ford

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: Her er beviset på at Gud ikke kan være allmektig.

Innlegg av Borte.. »

BA skrev:
misty-gutt skrev:
BA skrev:
misty-gutt skrev:
BA skrev: De fleste kristne i dag mener ikke at Gud er allmektig. Da slipper de også det ondes problem.
Joda, Gud er allmektig, les bare dette:"Da Abram var ni og nitti år gammel, åpenbarte Herren sig for ham og sa til ham: Jeg er Gud den allmektige; vandre for mitt åsyn og vær ustraffelig!"
Da kan du løse det ondes problem.

Hvorfor er det ondskap i verden?

Gud har skapt alt
Alt gud har skapt er godt
Gud er god
Gud er allmektig
Menneskenes ulydighet mot Gud, hans visdom, ja alt som har med han å gjøre. Det at menneskene vendte seg bort fra Gud er grunnen til at vi er her hvor vi er idag. men som jeg har sagt før og nå gjentar, det finnes en vei tilbake, dit eller der vi egentlig skulle være.

Du kansje blir overasket over disse ord som står i profeten Jeremias:"men dersom det folk som jeg har talt om, vender om fra sin ondskap, da angrer jeg det onde som jeg hadde tenkt å gjøre mot det." Ja, du leser rett, det står der, ja i Bibelen. Tror at mange av dagens kristne er redd for å si at Gud også kan straffe mennesker, de er vel redd for å bli upopulære. Men da bør de tenke på at det er Gud som er allmektig, ikke syndige mennesker, og at det er han som har det siste ordet, når alle har sagt sitt.
Hvis Gud var allmektig ville han kunne stoppe mennesket fra ondskap. Han ville kunne stoppe vulkanutbrudd og han ville kunne stoppet tsunamien i Sørøst-Asia. Den rammet nemlig blindt. Den rammet uskyldige barn, buddhister, kristne, jøder, muslimer og ateister. Du eller Gud kan nemlig ike straffe noen uskyldige. Da heter det ondskap, ikke straff.

Så nå kan du også velge om gud er allmektig eller god. Begge deler passer ikke slik verden er i dag.

Oioioi!!!!
Du er nå flink med å sette ord på tingene :D
Hvis det fantes en Gud, ville det bare ha vært harmoni og verdensfred. Men se på verden i dag. På ungdomskolen, for noen år siden.....kom de to kristne og sa at ene trengte penger og ba om det. Noen dager senere, hadde en jente ringt og sagt at hun fikk et kall fra Gud, der hun skulle gi alle konfirmasjonspengene til ham. Og han hinn, fikk en bil....etter å ha bedd om det.
Hvor fornuften kommer inn i bildet vet vel ingen.
Antall ord: 433

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ca2oo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 16 Jul 2006 15:37
18

Re: Her er beviset på at Gud ikke kan være allmektig.

Innlegg av ca2oo »

BA skrev:
misty-gutt skrev:
BA skrev:
misty-gutt skrev:
BA skrev: De fleste kristne i dag mener ikke at Gud er allmektig. Da slipper de også det ondes problem.
Joda, Gud er allmektig, les bare dette:"Da Abram var ni og nitti år gammel, åpenbarte Herren sig for ham og sa til ham: Jeg er Gud den allmektige; vandre for mitt åsyn og vær ustraffelig!"
Da kan du løse det ondes problem.

Hvorfor er det ondskap i verden?

Gud har skapt alt
Alt gud har skapt er godt
Gud er god
Gud er allmektig
Menneskenes ulydighet mot Gud, hans visdom, ja alt som har med han å gjøre. Det at menneskene vendte seg bort fra Gud er grunnen til at vi er her hvor vi er idag. men som jeg har sagt før og nå gjentar, det finnes en vei tilbake, dit eller der vi egentlig skulle være.

Du kansje blir overasket over disse ord som står i profeten Jeremias:"men dersom det folk som jeg har talt om, vender om fra sin ondskap, da angrer jeg det onde som jeg hadde tenkt å gjøre mot det." Ja, du leser rett, det står der, ja i Bibelen. Tror at mange av dagens kristne er redd for å si at Gud også kan straffe mennesker, de er vel redd for å bli upopulære. Men da bør de tenke på at det er Gud som er allmektig, ikke syndige mennesker, og at det er han som har det siste ordet, når alle har sagt sitt.
Hvis Gud var allmektig ville han kunne stoppe mennesket fra ondskap. Han ville kunne stoppe vulkanutbrudd og han ville kunne stoppet tsunamien i Sørøst-Asia. Den rammet nemlig blindt. Den rammet uskyldige barn, buddhister, kristne, jøder, muslimer og ateister. Du eller Gud kan nemlig ike straffe noen uskyldige. Da heter det ondskap, ikke straff.

Så nå kan du også velge om gud er allmektig eller god. Begge deler passer ikke slik verden er i dag.
Antall ord: 339

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ca2oo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 16 Jul 2006 15:37
18

Innlegg av ca2oo »

gud ga oss fri vilje, live her på jorden er våres alene vill jeg tro får det meste. desuten kanskje disse filosofi spørmålene kan kun svares hvis du er allmektig. som igjend gud har lagd for og holde oss i sjakk.
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mordecai
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 130
Startet: 11 Nov 2004 08:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 2 ganger

Innlegg av mordecai »

Kanskje jeg ikke klarte å ordlegge riktig fordi det ble altfor mange tanker på engang. Det ble nesten like mye kaos som i evolusjonsteorien :mozilla_laughing:
Antall ord: 25
Utlys.no - Auksjon og Rubrikk

There is no man living who is not capable of doing more than he thinks he can do.
-Henry Ford

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Vomit

Innlegg av Vomit »

snuppedilla skrev:
Drogh-vonney skrev:Hæ?

Kunne ikke brydd meg mindre egentlig.
Det finnes ingen gud, hva om alle blir enige i det isteden?
Hva om alle ble enig om at ser den finesete fargen i verden??? :mozilla_cool:
Nei, rosa er går ikke for meg..
Men hva om vi alle blir enige om at jeg er allmektig?

Den tror jeg alle blir med på faktisk.
Jeg er den eneste dere trenger.

Jeg kommer med mine egne bud, men det er 34 av dem.
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

mordecai skrev:
Treo
Kan du ikke bruke en litt enklere metode enn kvalitativt for å forklare hva disse beregninger egentlig beviser? Hvem som helst kan gjøre liknende beregninger på måfå og bruke det som argument uten at det nødvendigvis beviser noe
Hvis du ikke forstår de logiske utregningene, kan du se på argumentene istedet.

Aksiom 1: Alt er skapt av gud
Aksiom 2: Alt Gud har skapt er godt
Aksiom 3: Ondskap finnes

Gitt aksiom 1 og 2, så finnes ikke ondskap, noe som er en motsigelse . Dermed viser dette at Gud ikke finnes. Altså teorem 1.

Teorem 1: Gud finnes ikke

Kanskje det er lettere å skjønne beviset nå? Det gjelder da selvfølgelig bare mot en gud som har begge disse kvalitetene. En ond gud motbevises f.eks. ikke i dette beviset.
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Drogh-vonney skrev:
snuppedilla skrev:
Drogh-vonney skrev:Hæ?

Kunne ikke brydd meg mindre egentlig.
Det finnes ingen gud, hva om alle blir enige i det isteden?
Hva om alle ble enig om at ser den finesete fargen i verden??? :mozilla_cool:
Nei, rosa er går ikke for meg..
Men hva om vi alle blir enige om at jeg er allmektig?

Den tror jeg alle blir med på faktisk.
Jeg er den eneste dere trenger.

Jeg kommer med mine egne bud, men det er 34 av dem.
Pøh.... jeg som trodde det var langt enklere det med Gud... nei dette stinker sekterisk... 34 bud??? komplisert da gitt..
Antall ord: 109
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg tror rosa hadde kledd deg, Drogh.
Antall ord: 7
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links