- Ja, det har han. Han er tusenkunstneren. Han forfører og vil sluke sjeler til fortapelsen. Den eneste som kan redde deg er Jesus Kristus og troen på ham.
Jeg blir SÅ provosert av at du kommer her og kaller alle som ikke tror eller alle som ikke er døpt for djevelens barn. Hvilken rett har du til det?
- Jesus svarte: «Var Gud deres far, da hadde dere elsket meg. For jeg er utgått fra Gud og er kommet til dere. Jeg er ikke kommet av meg selv, men han har sendt meg. Hvorfor skjønner dere ikke det språk jeg taler? Fordi dere ikke tåler å høre mitt ord! Dere har djevelen til far, og dere vil gjøre det deres far ønsker. Han har vært en morder fra begynnelsen og står ikke i sannheten; det finnes ikke sannhet i ham. Når han lyver, taler han ut fra sitt eget, for han er en løgner og løgnens far. Men jeg sier sannheten, og derfor tror dere meg ikke. Hvem av dere kan vise at jeg har gjort synd? Men når det er sannheten jeg sier, hvorfor tror dere meg da ikke? Den som er av Gud, hører Guds ord. Dere hører ikke, for dere er ikke av Gud.»
Joh. 8, 44-47.
- Bibelen er klar på det. De som ikke tror på Jesus er djevelens barn.
Hva vil du? Skremme oss til å tro?
- Jeg vil peke på Jesus og si at han er veien, sannheten og livet.
Er det ikke slik da at de aller fleste av jordens befolkning kommer til å havne i helvete?
- Jesus sier: "Gå inn gjennom den trange port! For vid er den port og bred er den vei som fører til fortapelsen, og mange er de som går inn gjennom den. Men trang er den port og smal er den vei som fører til livet, og få er de som finner den." Mat. 7, 13-14.
- Jesus er den vei som fører til livet!
Ifølge deg vil indianere i verdens dypeste skoger som aldri har hørt om Jesus engang få tilværelsens verste straff. Folk som prøver og ønsker å tro, men ikke klarer det, vil anses som søppel. Og dette på tross av om de så er godheten selv. Hvor er rettferdigheten i dette?
- I Rom. 2, 11-16 står det : For Gud gjør ikke forskjell på folk. Alle de som syndet uten å ha loven, skal gå fortapt uten loven. Og alle de som syndet og hadde loven, skal dømmes etter loven. For ikke de som hører lovens ord, blir rettferdige for Gud, men de som gjør det loven sier, skal godtas som rettferdige. For når hedninger som ikke har loven, av naturen gjør det den sier, er de sin egen lov, enda de ikke har loven. De viser med dette at lovens krav står skrevet i deres hjerter. Om det vitner også deres egen samvittighet, når deres tanker enten anklager eller forsvarer dem.
Jeg har tre " lausunger" jeg og jeg tror ikke på Gud. Jeg har brutt et av budene: Du skal ikke drive hor... jeg må jo bare være dømt til å komme til helvete... eller har du noe anna svar joh 3.16??? hvis det sku være noe i kristendommen jeg vil lære mine barn så må det være at du skal være mot andre som du vil andre skal være mot deg..
- Hvis du ikke tror, så er du allerede dømt. Men du har muligheten til å omvende deg. Vi alle er lovbrytere og fortjener døden og fortapelsen, men Jesus har sonet vår straff på korset, sånn at vi blir frelst når vi tror på ham. Gud knuste Jesus på korset. All vrede som vi skulle hatt, det tok Jesus og naglet til korset. Han døde for at vi skulle gå fri. Ved hans sår har vi legedom. Jesus er den eneste redningen for deg og dine barn. Gud vil at alle skal bli frelst, og komme til å kjenne sannheten. Jesus elsker deg. Det har han vist da han tok på seg alt det gale du har gjort. Vi skulle ha straffen, men den tok jesus på seg. Anbefaling: les i Johannes evangelium i det nye testamente. Guds Ord er liv for oss. Guds Ord er det som kan gi deg tro.
Det må være tungt å hele tiden tenke på om hva må en må gjøre rett for å komme til himmelen?
- Ja, helt enig. Stakkars de som tror de kan bli frelst ved gjerninger, for de er under forbannelse. Guds nåde setter fri. Du kan ikke gjøre noe for å fortjene himmelen. Bare Jesu liv var perfekt fullkomment i Guds øyne. Ingen av oss strekker til. Når du tror på Jesus, så blir hans rettferdighet tilregnet deg. Ja, det er nåde over nåde.
Tenk om du gjør en synd du og?
- Ja, jeg er en elending synder som har krenket Gud med mine tanker, ord og gjerninger. I meg selv er jeg fortapt. Men i Jesus har jeg liv.
Hvem som har skapt hva er vell ikke så nøye? Vi er da her lell... sant?
- Gud har skapt deg, såvel som himmelen og jorden. Gjennom skaperverket ser vi at det må stå en skaper bak. Men vi kan ikke bli frelst ved å tro på hvilken som helst gud. det finnes bare EN sann Gud. Og Gud har åpenbart seg for oss da han tok på seg sin tjeners skikkelse. Og det er Jesus Kristus. Det var Guds vilje å la hele sin fylde ta bolig i ham. Jesus Kristus er Gud. Han døde for deg, for at du, hvis du tror på ham skal ha evig liv.
Din evighet avgjøres av hvilket forhold du har til Jesus.Søk Herren mens han er å finne, kall på ham den stund han er nær!
"For så høyt har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv." Joh. 3,16.
I såfall går alle jøder i den evige fortapelsen?
- De som ikke tror på Jesus går fortapt. Gud gjør ikke forskjell på folk. Det eneste navnet som kan frelse et menneske er Jesus Kristus, for det ingen andre navn under himmelen som vi kan bli frelst ved.
hvordan ska jeg få til å ta imot denne gaven...
- Jeg kan anbefale deg på lese i det nye testamente i Johannes evangelium. Mennesket lever av hvert ord som går ut av Guds munn.
"Så kommer da troen av det budskapet en hører, og budskapet kommer av Kristi ord."
Rom. 10, 17.
Vi mennesker har nemlig alt vi trenger inne i oss, skapelsen er jo perfekt - ikke sant?
- Ja, skapelsen var perfekt før synden kom inn og skilte menneskene fra Gud. For våre misgjerninger skiller mellom oss og Gud.
Alle mennesker har synd. Og Gud tåler ikke synd. Han er Hellig. Og han kan ikke ha synd i himmelen.
"Alle er kommet på avveier, alle er fordervet,det finnes ikke én som gjør det gode, ikke en eneste." Rom. 3, 12.
Bare Jesus kan redde deg. Han naglet all verdens synd på korset. Han har tatt straffen som vi skulle hatt. Ingen kommer til Faderen utenom ved ham.
"Men ufortjent og av hans nåde blir de erklært rettferdige på grunn av forløsningen i Kristus Jesus." Rom. 3,24.
Jeg kanaliserer. Det vil si at ulike energier kommer inn i kroppen min og tar over stemmebåndet. Og vet du hvem som har kommet gjennom?
Du oppnår bare kontakt med demoner. De har mange forkledninger. Omvend deg og Bekjenn dine synder for Jesus Kristus, så skal han rense deg for urettferdigheten.
problemet er vell det at ja han døde for våre synder. men hvilket tids rom? dør han om å\ om igjen da for at nye synder skal tilgis?
-Jesus er Guds lam som bar ALLE verdens synder. Det vil si all den uretten vi har gjort, som vi gjør, og som vi kommer til å gjøre. Jesus har gjort et fullbrakt verk.
"Da Jesus hadde fått eddikvinen, sa han: «Det er fullbrakt!» Så bøyde han hodet og oppgav sin ånd." Joh.19, 30.
du sier at Gud måtte gjøre soning, ovenfor hvem da?