Fakta, teori & skepsisVend dere om!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Hecate skrev:De har en lei tendens til å bli borte etter en kort stund, disse Jesuspredikantene.....Enten innser de at de ikke klarer å omvende bermen her inne eller så oppdager de hull i sin egen overbevisning når logikken innhenter dem.
Synd er det dog, at de sier A og aldri B...men det begenser seg vel selv når alt en har å gå etter befinner seg mellom to bokpermer...
Ja jeg er redd for det. Eller at de finner spørsmål de ikke kan svare på. Selv har jeg ordnet det slik at jeg klarer å svare på det meste i troen min :D

Ludo;

Are Kalvø er så morsom! Han var på skolen min ifjor og holdt foredrag, og alle satt seriøst og lo til de gråt i to timer. Helt vilt.
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

El Boss skrev:
BA skrev:
El Boss skrev:Man møter aldri en skjebne som man ikke selv er det egentlige opphav til, og dette gjelder uansett gjennom flere inkarnasjoner, om man ikke lærer seg til å eliminere sine karmabølger gjennom å ikke gjøre mot andre hva man ikke vil andre skal gjøre mot en selv, både i ord, tanke og handling.......
Synes du ikke det er litt kynisk å fortelle Anne Sofie Wernersens (6 år) etterlatte at det var hennes egen skyld? Eller Å fortelle at et barn som tidlig blir foreldreløst at det er dette barnets skyld at det fikk en slik skjebne?
altså, for det første så er jo ikke alle kommet så langt at de evner å se dette i fra et perspektiv hvor ikke følelser tar overhånd, og det handler altså ikke om å høyne seg selv, men at det ikke forandrer prinsippet, og at alt annet ville være en solid forankring i en teori om at Gud er våres største fiende og straffer ulogisk og urettferdig, eller at alt som har med mennekseheten å gjøre skulle være myntet på de rene tilfeldigheter, hvilket i så tilfelle ville ha vært det eneste i våres kjente del av universet som er basert på tilfeldigheter, og rene slumpetreff, hvilket er totalt ulogisk og tatt ut av en sammenheng hvor alle med en viss form for innsikt som er villig til å forsøke å overskue det hele med henhold til livslover kan skue helheten.
Nei, du kan jo si fra når fornuften taler og ikke følelsene. :P

Snakk om Gud, liv etter døden, reinkarnasjon, ånder og spøkelser er fra følelser og ikke fornuft.

Å si at dagens rådende teorier baserer seg på at alt vedr. menneskene er basert på tilfeldigheter er tatt ut av sammenheng. Kaos spiller en viss rolle, men uansett følges kjemiske og fysiske lovmessigheter. Dette ses ved funn, og er ikke basert på følelser som kravet til en skaper er. :)
Dette fordi følelser ikke er det som kan være det bærende og at vi ikke kan forvente at følelser er løsningen på våres problemer i verden, da det vil føre til en evig runddans i gjengjeldelser og føre til en evig værende krig, mann mot mann, stat mot stat, så lenge man ikke forsøker å komme seg ut over det følelsesbaserte verdensbilde.
Du forutsetter at følelsene er primitive og forlanger hevn?
Nå forventer jeg ikke at noen forstår hva jeg skriver, da følelsene kan trekkes frem og man ser urett i alle deler av verden, og spesielt i de nære omgivelser hvor man selv kan kjenne at dette påvirker en selv, men det forandrer ikke prinsippet, og kanskje kan noen som er uenige i dette komme med en logisk forklaringsmodell, og derved sannsynliggjøre tilfeldigheter som en universel livslov.
At kaos og tilfeldigheter har en viss betydning tror jeg ikke er så ukjent egentlig. Ellers så tror jeg du overdriver deres betydning for de rådende teorier for hvordan liv ble formet.

For meg er ikke hevnmotivet noe positivt motiv. For meg er straff basert på et ønske om å beskytte omgivelsene mot de kriminelle og for å skremme andre fra å bryte loven. I de tilfeller der ugjerningen ikke kan gjøres opp for, f.eks. drap/voldtekt osv. spiller også ofrenes ønske om gjengjeldelse inn, hos noen i større grad enn hos andre.

Hvor dette har sammenheng med at alle er opphavet til sin egen skjebne ser jeg imidlertid ikke.
Antall ord: 605

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

El Boss skrev:joh 3.16 skriver
Den eneste person, Den eneste sanne Gud som kan noensinne sette deg virkelig fri er Jesus Kristus.

Vrøvl!!!!!!

Jesus var ikke Gud og om du Joh 3.16 kan fadervår, ja så er det en del der som sier "du skal ikke ha andre Guder enn meg" og det skal du vite at det var ikke Jesus som forfattet "Fader Vår"

Han var Guds sønn, akkurat som deg og meg og alle andre deltagere her i forumet!!
For de som tror på treenigheten er Gud, DHÅ og Jesus samme sak, samme entitet og likevel tre forskjellige enheter.

Det du kaller vrøvl her er en forståelse, som ikke er lik din forståelse av en bok. Hvem av dere, om noen av dere i det hele tatt har rett er ikke godt å si. For min del ser hele bibelen ut til å være oppdiktet, med noen få elementer fra historien. Deriblant en ganske vanlig mann som het Jesus.
En av oss har rett, mens de andre har feil. Den som vrøvler her må vel være den som påstår å sitte med den eneste sannheten rundt dette.
Antall ord: 201

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
El Boss

Innlegg av El Boss »

jammen BA, i din verden er det mulig at det ikke finnes noen bakenforliggende viljekraft som har forårsaket det vi kjenner som skapelse og liv, og at Gud er utopi og at reinkarnasjon er en like stor utopi, men i såfall ville det være interessant å vite hva du mener om moral, og hvordan den kommer til manifestasjon i verden av i dag?
Dødsfykten må være menneskets følgesvenn gjennom livet om man ser døøden som en utslettelse av ens eget JEG.

At følelser er en dyrisk energistrømning som gjør at mennesket hevner i hva det oppfatter som rettferdig harme er vel ganske klart ikke basert på intelligens.

Hvor er det beskrevet at Jesus er Gud?

Men det hele vitner om en stor porsjon med uvitenhet og famlende tanker som ikke har logisk fotfeste i denne tråden, som i alle andre tråder her.
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

El Boss skrev:jammen BA, i din verden er det mulig at det ikke finnes noen bakenforliggende viljekraft som har forårsaket det vi kjenner som skapelse og liv, og at Gud er utopi og at reinkarnasjon er en like stor utopi, men i såfall ville det være interessant å vite hva du mener om moral, og hvordan den kommer til manifestasjon i verden av i dag?
Dødsfykten må være menneskets følgesvenn gjennom livet om man ser døøden som en utslettelse av ens eget JEG.

At følelser er en dyrisk energistrømning som gjør at mennesket hevner i hva det oppfatter som rettferdig harme er vel ganske klart ikke basert på intelligens.

Hvor er det beskrevet at Jesus er Gud?

Men det hele vitner om en stor porsjon med uvitenhet og famlende tanker som ikke har logisk fotfeste i denne tråden, som i alle andre tråder her.
Vi lever i den samme verdenen, og hvis det finnes en gud i din verden, gjør det det i min også. Hvorvidt det gjør det avhenger av hvordan du definerer guden din. De aller fleste gudedefinisjonene er feil. Det finnes en definisjon som er riktig, og jeg heller mer til å tro denne definisjonen handler om ens egen psykologi framfor noen transcendent kraft.

Moral er felles uskrevne spilleregler, og de endres under tiden. F.eks. var seksualitet før ekteskap hinsides enhver moral før i tiden, mens nå er dette akseptert som moralsk, dersom man har fast forhold.
I andre kulturer finnes også en annen moral, og selv innen kristne kulturer finnes forskjellige moralrregler. Derfor mener jeg å ha belegg for at moral er et menneskelaget regelsystem og ikke gudegitt.

Dersom døden er fullstendig utslettelse av 'jeg'et, behøver man ikke frykte døden. Da er det ingen skremmende straff som venter. Hverken å bli gjenfødt som grønnsak eller en evighet i svovelsjøen.

Man må vel ha en viss form for intelligens for å ønske hevn, men det er nok mer følelsesbetont enn logisk resonnement. :)

Kristne trenger ikke ha det skriftlig for å tro det. Det står at du ikke kommer til himmelen uten ved Jesus, og da tror de Jesus er gud. Jøder tror det ikke og muslimer tror det litt. :)
Antall ord: 384

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Jeg fikk her forleden dag besøk av jehovas vitne. de las noe fra bibelen som jeg ikke helt forsto, å så la de igjen et hefte som jeg kunne lese i etter at de var dratt.
Det sto mye jeg var enig i ,i det hefte, bla at verden og sivilisasjonen neppe har kunnet oppstått av seg selv.

Det sto også noe om en ny tid, og alle tegn i tiden som tydet på denne nye tiden, men så kommer det som fikk meg til å kaste heftet i ovnen: De som ikke underordner seg under guds styre vil ikke bli beskyttet, men vil bli tilintetgjort sammen med satans verden!
Sånt når ikke frem i dagens samfunn. Tror kristendomen må la folk tenke selv og lytte til sitt eget hjerte hvis den skal overleve i fremtiden.
Det er nok av begrensninger som det er!!
Antall ord: 146
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

torgeir skrev:Jeg fikk her forleden dag besøk av jehovas vitne. de las noe fra bibelen som jeg ikke helt forsto, å så la de igjen et hefte som jeg kunne lese i etter at de var dratt.
Det sto mye jeg var enig i ,i det hefte, bla at verden og sivilisasjonen neppe har kunnet oppstått av seg selv.

Det sto også noe om en ny tid, og alle tegn i tiden som tydet på denne nye tiden, men så kommer det som fikk meg til å kaste heftet i ovnen: De som ikke underordner seg under guds styre vil ikke bli beskyttet, men vil bli tilintetgjort sammen med satans verden!
Sånt når ikke frem i dagens samfunn. Tror kristendomen må la folk tenke selv og lytte til sitt eget hjerte hvis den skal overleve i fremtiden.
Det er nok av begrensninger som det er!!
Veldig mye av det som står i heftene og bøkene fra JV er løgn, sitatfusk og oppspinn.

Sjekk, dobbelsjekk og trippelsjekk alt disse forteller deg og som står i deres publikasjoner. :)

Sjekk f.eks. dette kritiske blikket på Kent Hovinds video http://www.youtube.com/watch?v=TNZCcTcOPV0 . (Kent Hovind fører kreasjonismedebatten som JV er tilhengere av.)
Antall ord: 210

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
El Boss

Innlegg av El Boss »

med en forutinntatt oppfattelse av at alle som forholder seg til en Gudom blir kategorisert som kristne sekteriske fanatikere, ja så blir jo innspillene litt snevre og det blir som å diskutere om grønt eller rødt skal være ens favoritfarge, og fører ingen sted hen, og siden det ikke på noe vis er min hensikt å omvende noen, ei heller overbevise, så er det ikke mangel på argumenter eller egne meninger som gjør at jeg ikke gidder dette mere, men, som sagt, dette blir for dumt, og har ingen hensikt annet enn at man ut fra ens egen oppfatningkan si at Audi er bedre enn Volkswagen, eller automat er bedre enn manuell.
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

El Boss skrev:med en forutinntatt oppfattelse av at alle som forholder seg til en Gudom blir kategorisert som kristne sekteriske fanatikere, ja så blir jo innspillene litt snevre og det blir som å diskutere om grønt eller rødt skal være ens favoritfarge, og fører ingen sted hen, og siden det ikke på noe vis er min hensikt å omvende noen, ei heller overbevise, så er det ikke mangel på argumenter eller egne meninger som gjør at jeg ikke gidder dette mere, men, som sagt, dette blir for dumt, og har ingen hensikt annet enn at man ut fra ens egen oppfatningkan si at Audi er bedre enn Volkswagen, eller automat er bedre enn manuell.
Hvem mener du har en forutinntatt oppfattelse? Deg selv eller noen andre, isåfall hvem?

Hvilke argumenter tenker du på med sammenlikningen med favorittfarge og beste bil?
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Joh. 3,16
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2006 16:02
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Joh. 3,16 »

Jeg får svare på noen spørsmål.
Så denne lusifer har mange forkledninger sier du?

- Ja, det har han. Han er tusenkunstneren. Han forfører og vil sluke sjeler til fortapelsen. Den eneste som kan redde deg er Jesus Kristus og troen på ham.
Jeg blir SÅ provosert av at du kommer her og kaller alle som ikke tror eller alle som ikke er døpt for djevelens barn. Hvilken rett har du til det?
- Jesus svarte: «Var Gud deres far, da hadde dere elsket meg. For jeg er utgått fra Gud og er kommet til dere. Jeg er ikke kommet av meg selv, men han har sendt meg. Hvorfor skjønner dere ikke det språk jeg taler? Fordi dere ikke tåler å høre mitt ord! Dere har djevelen til far, og dere vil gjøre det deres far ønsker. Han har vært en morder fra begynnelsen og står ikke i sannheten; det finnes ikke sannhet i ham. Når han lyver, taler han ut fra sitt eget, for han er en løgner og løgnens far. Men jeg sier sannheten, og derfor tror dere meg ikke. Hvem av dere kan vise at jeg har gjort synd? Men når det er sannheten jeg sier, hvorfor tror dere meg da ikke? Den som er av Gud, hører Guds ord. Dere hører ikke, for dere er ikke av Gud.»
Joh. 8, 44-47.

- Bibelen er klar på det. De som ikke tror på Jesus er djevelens barn.
Hva vil du? Skremme oss til å tro?
- Jeg vil peke på Jesus og si at han er veien, sannheten og livet.
Er det ikke slik da at de aller fleste av jordens befolkning kommer til å havne i helvete?
- Jesus sier: "Gå inn gjennom den trange port! For vid er den port og bred er den vei som fører til fortapelsen, og mange er de som går inn gjennom den. Men trang er den port og smal er den vei som fører til livet, og få er de som finner den." Mat. 7, 13-14.

- Jesus er den vei som fører til livet!
Ifølge deg vil indianere i verdens dypeste skoger som aldri har hørt om Jesus engang få tilværelsens verste straff. Folk som prøver og ønsker å tro, men ikke klarer det, vil anses som søppel. Og dette på tross av om de så er godheten selv. Hvor er rettferdigheten i dette?
- I Rom. 2, 11-16 står det : For Gud gjør ikke forskjell på folk. Alle de som syndet uten å ha loven, skal gå fortapt uten loven. Og alle de som syndet og hadde loven, skal dømmes etter loven. For ikke de som hører lovens ord, blir rettferdige for Gud, men de som gjør det loven sier, skal godtas som rettferdige. For når hedninger som ikke har loven, av naturen gjør det den sier, er de sin egen lov, enda de ikke har loven. De viser med dette at lovens krav står skrevet i deres hjerter. Om det vitner også deres egen samvittighet, når deres tanker enten anklager eller forsvarer dem.
Jeg har tre " lausunger" jeg og jeg tror ikke på Gud. Jeg har brutt et av budene: Du skal ikke drive hor... jeg må jo bare være dømt til å komme til helvete... eller har du noe anna svar joh 3.16??? hvis det sku være noe i kristendommen jeg vil lære mine barn så må det være at du skal være mot andre som du vil andre skal være mot deg..
- Hvis du ikke tror, så er du allerede dømt. Men du har muligheten til å omvende deg. Vi alle er lovbrytere og fortjener døden og fortapelsen, men Jesus har sonet vår straff på korset, sånn at vi blir frelst når vi tror på ham. Gud knuste Jesus på korset. All vrede som vi skulle hatt, det tok Jesus og naglet til korset. Han døde for at vi skulle gå fri. Ved hans sår har vi legedom. Jesus er den eneste redningen for deg og dine barn. Gud vil at alle skal bli frelst, og komme til å kjenne sannheten. Jesus elsker deg. Det har han vist da han tok på seg alt det gale du har gjort. Vi skulle ha straffen, men den tok jesus på seg. Anbefaling: les i Johannes evangelium i det nye testamente. Guds Ord er liv for oss. Guds Ord er det som kan gi deg tro.
Det må være tungt å hele tiden tenke på om hva må en må gjøre rett for å komme til himmelen?
- Ja, helt enig. Stakkars de som tror de kan bli frelst ved gjerninger, for de er under forbannelse. Guds nåde setter fri. Du kan ikke gjøre noe for å fortjene himmelen. Bare Jesu liv var perfekt fullkomment i Guds øyne. Ingen av oss strekker til. Når du tror på Jesus, så blir hans rettferdighet tilregnet deg. Ja, det er nåde over nåde.
Tenk om du gjør en synd du og?
- Ja, jeg er en elending synder som har krenket Gud med mine tanker, ord og gjerninger. I meg selv er jeg fortapt. Men i Jesus har jeg liv.
Hvem som har skapt hva er vell ikke så nøye? Vi er da her lell... sant?
- Gud har skapt deg, såvel som himmelen og jorden. Gjennom skaperverket ser vi at det må stå en skaper bak. Men vi kan ikke bli frelst ved å tro på hvilken som helst gud. det finnes bare EN sann Gud. Og Gud har åpenbart seg for oss da han tok på seg sin tjeners skikkelse. Og det er Jesus Kristus. Det var Guds vilje å la hele sin fylde ta bolig i ham. Jesus Kristus er Gud. Han døde for deg, for at du, hvis du tror på ham skal ha evig liv.
Din evighet avgjøres av hvilket forhold du har til Jesus.Søk Herren mens han er å finne, kall på ham den stund han er nær!

"For så høyt har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv." Joh. 3,16.
I såfall går alle jøder i den evige fortapelsen?
- De som ikke tror på Jesus går fortapt. Gud gjør ikke forskjell på folk. Det eneste navnet som kan frelse et menneske er Jesus Kristus, for det ingen andre navn under himmelen som vi kan bli frelst ved.
hvordan ska jeg få til å ta imot denne gaven...
- Jeg kan anbefale deg på lese i det nye testamente i Johannes evangelium. Mennesket lever av hvert ord som går ut av Guds munn.

"Så kommer da troen av det budskapet en hører, og budskapet kommer av Kristi ord."
Rom. 10, 17.
Vi mennesker har nemlig alt vi trenger inne i oss, skapelsen er jo perfekt - ikke sant?
- Ja, skapelsen var perfekt før synden kom inn og skilte menneskene fra Gud. For våre misgjerninger skiller mellom oss og Gud.
Alle mennesker har synd. Og Gud tåler ikke synd. Han er Hellig. Og han kan ikke ha synd i himmelen.

"Alle er kommet på avveier, alle er fordervet,det finnes ikke én som gjør det gode, ikke en eneste." Rom. 3, 12.

Bare Jesus kan redde deg. Han naglet all verdens synd på korset. Han har tatt straffen som vi skulle hatt. Ingen kommer til Faderen utenom ved ham.

"Men ufortjent og av hans nåde blir de erklært rettferdige på grunn av forløsningen i Kristus Jesus." Rom. 3,24.
Jeg kanaliserer. Det vil si at ulike energier kommer inn i kroppen min og tar over stemmebåndet. Og vet du hvem som har kommet gjennom?
Du oppnår bare kontakt med demoner. De har mange forkledninger. Omvend deg og Bekjenn dine synder for Jesus Kristus, så skal han rense deg for urettferdigheten.
problemet er vell det at ja han døde for våre synder. men hvilket tids rom? dør han om å\ om igjen da for at nye synder skal tilgis?
-Jesus er Guds lam som bar ALLE verdens synder. Det vil si all den uretten vi har gjort, som vi gjør, og som vi kommer til å gjøre. Jesus har gjort et fullbrakt verk.

"Da Jesus hadde fått eddikvinen, sa han: «Det er fullbrakt!» Så bøyde han hodet og oppgav sin ånd." Joh.19, 30.
du sier at Gud måtte gjøre soning, ovenfor hvem da?
"Det var Guds vilje å la
hele sin fylde ta bolig i ham,
og ved ham forsone alle ting med seg selv,
alt i himmelen og på jorden,
da han skapte fred ved hans blod, på korset." Kol. 1, 29-20.
Antall ord: 1497
Jeg er Alfa og Omega, sier Gud Herren, han som er og som var og som kommer, Den Allmektige. Åp. 1, 8.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
thea84
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Mar 2006 19:29
18
Lokalisering: arendal/tvedestrand

Innlegg av thea84 »

gadd ikke quote deg på alt det siste du skrev, men tror du virkelig jesus sa det??? du må for all del tro hva du vil, men kan ikke skjønne folk som virkelig tror på det de leser i bibelen.
Joda, tror nok disiplene satt der og skrev ned alt det jesus sa, for å lage bok av det... :roll:
Antall ord: 59
"Find your spot on earth, and ride it"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
El Boss

Innlegg av El Boss »

Joh. 3,16 skrev: De som ikke tror på Jesus er djevelens barn.
Ja, her er et bilde av en typisk medlem på paranormal.no, uten å nevne navn, men det som er sykt vet du Johannes 3.16 er at du nå også er bundet til dette ved at du har forvillet deg inn her, så kanskje er det speilbilde av deg selv...:

Bilde
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
anniren

Innlegg av anniren »

Joh. : Savner noe å le av, kunne vel svart meg også?
Du virker ut som en interessant type, ettersom jeg regner med du er ironisk med det du skriver her på forumet. For enhver fyr med vettet i noenlunde behold kan jo ikke mene slikt.

Karina:
Ja, Are Kalvø er helt genial.
Har du hørt radioprogrammene han hadde tidligere?
Jeg vet ikke om han har dem enda... de der "Hallo i Uken" greiene...
Eneste er at han skriver på nynorsk. For min del kunne det ikke vært så :P

-ludoburgero-
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Jaja, da er jeg nok Djevelens barn... Sorry, pappa, du har nok betalt barnebidrag urettmessig i atten år. Triste greier!!

El Boss: Du kunne godt ha bedt meg om lov før du la ut ultralydbildet av mitt barn her :badgrin: Men-men... Driver man hor, fortjener man vel ikke bedre :badgrin:
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Jeg ser for meg gud kommer på dommens dag med sitt ildsverd, og hugger hodene av de som ikke innfrir hans håpløse forventninger...
Har fått intrykk av at det er de dogmatiske kristne som oftest blir gående rundt som spøkelser på jorden etter sin død, pga. at de ikke finner noe om sin overbevisning i tilstanden etter sin død, og fornekter da at de kan være døde.
Antall ord: 76
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links