UFO, Kornsirkler & fenomenVG: " Apollo 14-astronaut: - Vi har skjult UFOer i 60 å

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Nov 2006 01:10
18

Innlegg av Ghost hunter »

Mot Kimbara er jeg respektløs så lenge han ikke viser respekt for andre enn seg selv.
Blir du såret over at hjertegullet ditt får hard medfart Rhonesen??

At å se film er vitenskap ble vel heller aldri påstått, så her argumenterer ghost hunter mot stråmenn.
Har ikke påstått dette heller.Det ble sammenlignet fra Kimbara å kan ikke sammenlignes. Som jeg sa.... og som du leser hvis du ser en gang til.

Ghost Hunters oppførsel likner trolling
Og du er en debunker. Så nå til sak. hva er poenget med ditt innlegg??
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
18

Merker at Kimbara er forsvunnet her....
Har han tatt en pause for å lese mon tro........

Vel vel. Go natt!!!
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
18
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Jeg skrev at den forrige posten var min siste, men syns igrunn dette ble litt underholdende, så jeg strekker meg litt til ;)
Ghost hunter skrev: Hva du tror driter jeg i...
...men andre skal helst rette seg etter deg?
Hva er det som får din skalle til å tro at du er så vanskelig å argumentere mot??? Er det din daglige dose av sjøldigging som herjer med kroppen din????
Jeg har ikke sagt noe om at -jeg- er vanskelig å argumentere mot, jeg har påpekt at din fremtoning i denne diskusjonen bærer preg av at du ikke klarer å argumentere for deg. Om det er spesielt på grunn av meg vet selvsagt ikke jeg.
Siden du ikke forstår en dritt om hva jeg prater om skal jeg gi deg en kort innføring.
Kort fortalt er spørreundersøkelsene en liten del av en vitenskapelig prosess for å fremskaffe beviser. Disse undersøkelsene danner grunnlag/blir testet for videre forskning. Er det grunnlag for videre forskning blir det etablert en hypotese som er en annen del. Denne delen er gjenstand for mange vitenskapelige kriterier som må oppfylles. Eksempel på ett av mange kriterier med UFOsakene evt. spøkelser er at fenomenene ikke kan vise seg på kommando. Et annet er problematikken med forsøk dvs at fenomenet fysisk må være tilstede for undersøkelser. Dette er ofte svakheten med vitenskapen siden den her stopper helt opp med tanke på UFOfenomener og spøkelser. En annen del går på om den er falsifiserbar eller ikke. Som vitenskapsmann må man hele tiden lete etter det motsatte av den etablerte hypotesen. Hvis en sau er hvit må man alltid søke etter en rosa en. Dette må til for at det skal bli kalt vitenskap. Dette er kort fortalt hva vi her snakker om men dette er bare en liten del av alle mekanismene som er i sving.
Vi har allerede vært igjennom bevistyngden bak spørreundersøkelser - den er varierende. Vi har også vært igjennom at i saker som UFO-fenomen så vil den ikke kunne frembringe noen bevis, den vil kun gi en basis for videre forskning. Det er mulig det er dette du mener, men bruken av ordet 'bevis' i denne sammenhengen blir feil.

Hvordan vet du at ikke spøkelser og romskip fra andre planeter kan vise seg på kommando? Mange påstår de kan nettopp dette.

Vitenskapen stopper nok ikke opp i slike tilfeller, men den er avhengig av skikkelige hypoteser og å ha noe å forske på - riktig som du sier. Det er mange som påstår å ha sett spøkelser f.eks. Dette vil da tilsi at det er et fenomen som -er- mulig å forske på, men da skal man gå inn i det uten å selv tro på det. Mang en vitenskapsmann har farget konklusjonene sine med egen tro dessverre.
Ja, men som sagt trenger man ikke noen utdannelse for å skjønne hvor verdien i spørreundersøkelser ligger - omtrent som at man ikke trenger å ha filmutdannelse for å kunne nyte eller forstå en film.
Dette er feil....... Å se en film er noe annet en å drive med vitenskap
Du forstod ikke hva jeg mente, og det er greit. Å være diger som et fly vil ikke si at man dermed -er- diger som et fly - det er en metafor.
Spørreundersøkelser brukes som en vitenskapelig del for å oppklare fenomen. Kriminalsaker har ingenting med dette å gjøre....
Igjen - metafor.
Neivel??? Igjen les en bok om vitenskap før du utaler deg.......
Jeg har lest mye og mangt om vitenskap - men jeg begynner å lure på om du har det...
Kan du da vennligst forklare meg hvordan du mener spørreundersøkelser kan brukes som bevis? Fremskaffer de gode nok beviser til å kunne benytte i en rettssal?

Å forklare hvorfor dette er pisspreik er rett og slett at du prater grunnløse svada til alle som er uenig med deg. Videre hvem fan er denne Rhonesen duden???. Har du og han erotiske samkvem eller hva fan er problemet????. Hva er så respektløs med å si at "jeg har lest det meste" når så er tilfellet???
Dette er ingen forklaring - det er en ny påstand.

Videre kan du spare deg/holde deg for god til barnehagenivå på diskusjonen. Nå har du toppet deg selv. Skal vi diskutere hva som er best av bæsj, tiss og promp også?

Du svarte jo ikke på Rhonersens spørsmål. Han spurte om du kunne argumentere for dine meninger - hvorpå du svarte "jeg har lest det meste". Er det et godt argument, synes du?
Det er jo hele problemet, du sjekker jo ikke linker i det hele tatt. Hadde du gjort det ville du bestittet mer kunnskap.Det vet jeg jo etter å ha diskutert med deg. Enkelt og greit. Det du gjør er å prate svada, angriper åpenhet, og samtidig tror du er fan til feiekost. Det er slik jeg ser deg og tolker det du har skrevet.
Du har "diskutert" med meg i én tråd, og det blir neppe flere.
Jeg vil dessuten ha meg frabedt insinuasjoner om at jeg ikke har noen utdannelse
Hva du ber deg frabedt driter jeg i.
:D Her er det bare å applaudere mr. Moral og hans hodningsskapende tillitsverv.
Jeg begynte da jeg spurte om du kunne bevise at Greer var en juksemaker. JA jeg tilstår....

Vedrørende dine hersketeknikker så benytter du dette hele tiden. men du vet det vel ikke selv.
Vanskelig å vite om noe jeg ikke gjør, vet du. Hvis du er så sikker i din sak så skulle det vel være en smal sak å vise meg hvordan og hvorfor du mener jeg bedriver hersketeknikk?
Den sjøldigge driten kan du til fjortisjentene. Det er ikke noe tap for meg og ikke diskutere med deg.
Har du dårlig selvtillit?
Antall ord: 974
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Sep 2006 01:12
18
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

Innlegg av keke »

Ghost hunter ser ut til å ha fått varme i lakenet sitt... kan vi tilate oss å spekulere.. kan Ghost hunter tenke "hm, hvor dypt sank jeg egentlig der... kan jeg ha vært litt usaklig... " - uansett dette blir bare spekulasjoner publikum... Dette er en meget velbalansert kamp - samme mester grad og nivå..

Jeg tenker - dette kan det bli et vennskap av! :D av den varige sorten.. slikt har hent meg noen ganger i livet..

freed...
Antall ord: 74
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 06 Nov 2006 01:15
18
Har takket: 603 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Innlegg av UFO »

keke skrev:Ghost hunter ser ut til å ha fått varme i lakenet sitt... kan vi tilate oss å spekulere.. kan Ghost hunter tenke "hm, hvor dypt sank jeg egentlig der... kan jeg ha vært litt usaklig... " - uansett dette blir bare spekulasjoner publikum... Dette er en meget velbalansert kamp - samme mester grad og nivå..

Jeg tenker - dette kan det bli et vennskap av! :D av den varige sorten.. slikt har hent meg noen ganger i livet..

freed...
:D Høres ut som en sportskommentator du nå i mine ører :-)

Uansett, våre ET's ser nok på oss nå med et skjevt smil om sin bittelille munn og STORE
svarte øyne. Kanskje de har en tåre i øyene også. Om de har noen følelser da. Det får vi håpe de har. ;-)
Antall ord: 133
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
18

vet dette er komisk men før jeg legger meg :D :D :D
Jeg har ikke sagt noe om at -jeg- er vanskelig å argumentere mot, jeg har påpekt at din fremtoning i denne diskusjonen bærer preg av at du ikke klarer å argumentere for deg. Om det er spesielt på grunn av meg vet selvsagt ikke jeg.
Klart det er på grunn av deg. Så lenge man ikke er enig med deg så vips.. så kan man jo ikke argumentere heller. Det har jo vært din erkjennelseteori her inne hele tiden.
Vi har allerede vært igjennom bevistyngden bak spørreundersøkelser - den er varierende. Vi har også vært igjennom at i saker som UFO-fenomen så vil den ikke kunne frembringe noen bevis, den vil kun gi en basis for videre forskning. Det er mulig det er dette du mener, men bruken av ordet 'bevis' i denne sammenhengen blir feil.

Vitenskapen stopper nok ikke opp i slike tilfeller, men den er avhengig av skikkelige hypoteser og å ha noe å forske på - riktig som du sier. Det er mange som påstår å ha sett spøkelser f.eks. Dette vil da tilsi at det er et fenomen som -er- mulig å forske på, men da skal man gå inn i det uten å selv tro på det. Mang en vitenskapsmann har farget konklusjonene sine med egen tro dessverre.
Her gjentar du med du med dine ord det jeg har sagt. Imponerende må jeg si.....
Som du burde vite er vitenskap jakten på bevis. Derfor ordet vitenskap
Hvordan vet du at ikke spøkelser og romskip fra andre planeter kan vise seg på kommando? Mange påstår de kan nettopp dette.
De bestemmer selv når de vil vise seg....Det forbauser meg litt at du ikke kjenner til dette. Du som er så stor i kjeften i dette forumet.
Du har "diskutert" med meg i én tråd, og det blir neppe flere
Stakkars meg!!!!
Vanskelig å vite om noe jeg ikke gjør, vet du. Hvis du er så sikker i din sak så skulle det vel være en smal sak å vise meg hvordan og hvorfor du mener jeg bedriver hersketeknikk?
Inga problem mister.

-At mange etter å ha diskutert saklig med deg føler seg som en tosk der de lurer på hva som skjedde
-At du angriper mennesker som åpent prøver å finne ut realiteten med livet og på grunn av dette blir framstilt fra deg som noe de ikke er
-At du forfølger folk i forumet for å skade deres meninger når du vet de ikke kan forsvare seg selv.
-Ovenfor og ned holdningen du viser til folk som har en tro som er annerledes en din.

Et viktigste kjennetegn på hersketeknikk er at dette gjøres i alles påsyn...

Igjen les en bok om det......
Har du dårlig selvtillit?
Saklig som alltid Kimbara???
Jeg har selvtillit har du? Skal vi kanskje ta en kopp te sammen og snakke om det??
Antall ord: 496

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av rhonersen »

Ghost hunter skrev:Mot Kimbara er jeg respektløs så lenge han ikke viser respekt for andre enn seg selv.
Blir du såret over at hjertegullet ditt får hard medfart Rhonesen??
Enda et eksempel på Ghost hunters respekt for andre (enn Kimbara).
Ghost hunter skrev:
rhonersen skrev:
Ghost hunter skrev:
kimbara skrev:Ja, men som sagt trenger man ikke noen utdannelse for å skjønne hvor verdien i spørreundersøkelser ligger - omtrent som at man ikke trenger å ha filmutdannelse for å kunne nyte eller forstå en film.
Dette er feil....... Å se en film er noe annet en å drive med vitenskap
At å se film er vitenskap ble vel heller aldri påstått, så her argumenterer ghost hunter mot stråmenn.
Har ikke påstått dette heller.Det ble sammenlignet fra Kimbara å kan ikke sammenlignes. Som jeg sa.... og som du leser hvis du ser en gang til.
Ghost hunter ignorerer at han satte frem en stråmann, og fortsetter med en ny 'dette er feil' uten begrunnelse.
Ghost hunter skrev:
Ghost Hunters oppførsel likner trolling
Og du er en debunker. Så nå til sak. hva er poenget med ditt innlegg??
Innlegget var hovedsaklig en samling quotes som viser at GH var en hykler, der han selv stod for poenget. Jeg tar sitatet over som en bekreftelse på mistanken om at GH faktisk driver med trolling - han er kun ute etter å piske opp stemningen.
Antall ord: 235

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Kimbara »

Ghost hunter skrev: Inga problem mister.

-At mange etter å ha diskutert saklig med deg føler seg som en tosk der de lurer på hva som skjedde
Dette må du nok utdype.
-At du angriper mennesker som åpent prøver å finne ut realiteten med livet og på grunn av dette blir framstilt fra deg som noe de ikke er
Hvor og når har jeg angrepet disse? Hvis du mener at å stille kritiske spørsmål er et angrep så mener du kanskje også at USA stilte Irak kritiske spørsmål om deres styresett og samfunn?
-At du forfølger folk i forumet for å skade deres meninger når du vet de ikke kan forsvare seg selv.
Det gjør jeg ikke, men jeg reagerer på spamming. Hvis man mener man ikke kan forsvare seg selv så er det lettest å bare innrømme det istedet for å late som man kan det.
-Ovenfor og ned holdningen du viser til folk som har en tro som er annerledes en din.
Det stemmer ikke. Jeg viser derimot ovenfra og ned-holdning overfor folk som er ute etter å "ta" meg uten grunn.

Jeg forsøker riktignok å føre en nogenlunde formell penn. Jeg ser ikke poenget i å jatte med alle og enhver og å være redd for å si min mening om en sak i tilfelle noen føler seg støtt.
I de tilfeller jeg er blitt anklaget for å ha en ovenfra og ned-holdning har det ikke vært grunn til det.

Jeg har ennå ikke fått et eneste eksempel av noen av anklagerne. Med eksempel mener jeg link til en spesifikk tråd med beskrivelse av hvor og hvordan.
Dette er et åpent forum - alt diskuteres i alles påsyn enten man vil eller ikke.
Takk for omtanken, men det har jeg intet behov for akkurat nå.
Du får svar som passer til innleggene dine.
Jeg har selvtillit har du? Skal vi kanskje ta en kopp te sammen og snakke om det??
Takk for invitasjonen, men jeg er mer en kaffeperson.
Antall ord: 366
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
18

Ghost hunter ignorerer at han satte frem en stråmann
Hva prater du om her???
Innlegget var hovedsaklig en samling quotes som viser at GH var en hykler, der han selv stod for poenget. Jeg tar sitatet over som en bekreftelse på mistanken om at GH faktisk driver med trolling - han er kun ute etter å piske opp stemningen.
Hvis dette er din definisjonen av trolling som vi bør diskutere så ja.....
Jeg pisker opp ovenfra og nedstemmningen. men blir det trolling hvis jeg gjør dette i positivt fortegn????. hmmm.

Men nå går jeg å legger meg. Svarer dere i morgen.
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
18

Ghost hunter skrev:

Inga problem mister.

Dette må du nok utdype.
Sitat:

Hvor og når har jeg angrepet disse? Hvis du mener at å stille kritiske spørsmål er et angrep så mener du kanskje også at USA stilte Irak kritiske spørsmål om deres styresett og samfunn?
Sitat:

Det gjør jeg ikke, men jeg reagerer på spamming. Hvis man mener man ikke kan forsvare seg selv så er det lettest å bare innrømme det istedet for å late som man kan det.
Sitat:

Det stemmer ikke. Jeg viser derimot ovenfra og ned-holdning overfor folk som er ute etter å "ta" meg uten grunn.

Jeg forsøker riktignok å føre en nogenlunde formell penn. Jeg ser ikke poenget i å jatte med alle og enhver og å være redd for å si min mening om en sak i tilfelle noen føler seg støtt.
I de tilfeller jeg er blitt anklaget for å ha en ovenfra og ned-holdning har det ikke vært grunn til det.

Jeg har ennå ikke fått et eneste eksempel av noen av anklagerne. Med eksempel mener jeg link til en spesifikk tråd med beskrivelse av hvor og hvordan.
Sitat:

Dette er et åpent forum - alt diskuteres i alles påsyn enten man vil eller ikke.
Sitat:

Takk for omtanken, men det har jeg intet behov for akkurat nå.
Sitat:

Du får svar som passer til innleggene dine.
Sitat:

Takk for invitasjonen, men jeg er mer en kaffeperson.

Nei jeg har vel adri gjort noe galt jeg!!!!!!!!!!!!!!
Antall ord: 382

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Kimbara »

Ghost hunter skrev: Nei jeg har vel adri gjort noe galt jeg!!!!!!!!!!!!!!
Kunne trollet muligens da heller vise til eksempler, slik at han ikke fremstår som et tomt skall av insinuasjoner?
Antall ord: 32
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
18

Til en kverulant som deg. Nei takk. Jeg har sagt mitt vedr. den saken. Andre får gi deg eksempler......Hvis det da hjelper i det hele tatt.
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJest

Innlegg av GJest »

Et eksempel kan være Gary McKinnon som fikk bekreftelse igjennom hacking (som er ulovlig og han ønskes straffet) AT.. usa sitter på masse informasjon om ET's og zero point energy.. Bilder av flygende tallerkner, dokumenter og annet som han fikk bekreftet stemmer igjennom hacking i Nasa..

http://www.youtube.com/watch?v=HQhF6lApr8E

Edit: Eller denne

http://www.youtube.com/watch?v=B4PkNPCEnJM
Sist redigert av GJest på 07 Aug 2008 14:31, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Kimbara »

Ghost hunter skrev:Til en kverulant som deg. Nei takk. Jeg har sagt mitt vedr. den saken. Andre får gi deg eksempler......Hvis det da hjelper i det hele tatt.
Vel, troll, da ser det ut til at du dessverre ikke har noe å fare med. Lykke til neste gang!
Antall ord: 50
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
18

http://www.youtube.com/watch?v=B4PkNPCE ... re=related

Denne linken er ltt bedre. men jeg er i tvil om denne historien. Er litt pussig når han hacker frem UFO bildet fra NASA at han ikke har kopi...
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links