Jeg skrev at den forrige posten var min siste, men syns igrunn dette ble litt underholdende, så jeg strekker meg litt til
Ghost hunter skrev:
Hva du tror driter jeg i...
...men andre skal helst rette seg etter deg?
Hva er det som får din skalle til å tro at du er så vanskelig å argumentere mot??? Er det din daglige dose av sjøldigging som herjer med kroppen din????
Jeg har ikke sagt noe om at -jeg- er vanskelig å argumentere mot, jeg har påpekt at din fremtoning i denne diskusjonen bærer preg av at du ikke klarer å argumentere for deg. Om det er spesielt på grunn av meg vet selvsagt ikke jeg.
Siden du ikke forstår en dritt om hva jeg prater om skal jeg gi deg en kort innføring.
Kort fortalt er spørreundersøkelsene en liten del av en vitenskapelig prosess for å fremskaffe beviser. Disse undersøkelsene danner grunnlag/blir testet for videre forskning. Er det grunnlag for videre forskning blir det etablert en hypotese som er en annen del. Denne delen er gjenstand for mange vitenskapelige kriterier som må oppfylles. Eksempel på ett av mange kriterier med UFOsakene evt. spøkelser er at fenomenene ikke kan vise seg på kommando. Et annet er problematikken med forsøk dvs at fenomenet fysisk må være tilstede for undersøkelser. Dette er ofte svakheten med vitenskapen siden den her stopper helt opp med tanke på UFOfenomener og spøkelser. En annen del går på om den er falsifiserbar eller ikke. Som vitenskapsmann må man hele tiden lete etter det motsatte av den etablerte hypotesen. Hvis en sau er hvit må man alltid søke etter en rosa en. Dette må til for at det skal bli kalt vitenskap. Dette er kort fortalt hva vi her snakker om men dette er bare en liten del av alle mekanismene som er i sving.
Vi har allerede vært igjennom bevistyngden bak spørreundersøkelser - den er varierende. Vi har også vært igjennom at i saker som UFO-fenomen så vil den ikke kunne frembringe noen bevis, den vil kun gi en basis for videre forskning. Det er mulig det er dette du mener, men bruken av ordet 'bevis' i denne sammenhengen blir feil.
Hvordan vet du at ikke spøkelser og romskip fra andre planeter kan vise seg på kommando? Mange påstår de kan nettopp dette.
Vitenskapen stopper nok ikke opp i slike tilfeller, men den er avhengig av skikkelige hypoteser og å ha noe å forske på - riktig som du sier. Det er mange som påstår å ha sett spøkelser f.eks. Dette vil da tilsi at det er et fenomen som -er- mulig å forske på, men da skal man gå inn i det uten å selv tro på det. Mang en vitenskapsmann har farget konklusjonene sine med egen tro dessverre.
Ja, men som sagt trenger man ikke noen utdannelse for å skjønne hvor verdien i spørreundersøkelser ligger - omtrent som at man ikke trenger å ha filmutdannelse for å kunne nyte eller forstå en film.
Dette er feil....... Å se en film er noe annet en å drive med vitenskap
Du forstod ikke hva jeg mente, og det er greit. Å være diger som et fly vil ikke si at man dermed -er- diger som et fly - det er en metafor.
Spørreundersøkelser brukes som en vitenskapelig del for å oppklare fenomen. Kriminalsaker har ingenting med dette å gjøre....
Igjen - metafor.
Neivel??? Igjen les en bok om vitenskap før du utaler deg.......
Jeg har lest mye og mangt om vitenskap - men jeg begynner å lure på om du har det...
Kan du da vennligst forklare meg hvordan du mener spørreundersøkelser kan brukes som bevis? Fremskaffer de gode nok beviser til å kunne benytte i en rettssal?
Å forklare hvorfor dette er pisspreik er rett og slett at du prater grunnløse svada til alle som er uenig med deg. Videre hvem fan er denne Rhonesen duden???. Har du og han erotiske samkvem eller hva fan er problemet????. Hva er så respektløs med å si at "jeg har lest det meste" når så er tilfellet???
Dette er ingen forklaring - det er en ny påstand.
Videre kan du spare deg/holde deg for god til barnehagenivå på diskusjonen. Nå har du toppet deg selv. Skal vi diskutere hva som er best av bæsj, tiss og promp også?
Du svarte jo ikke på Rhonersens spørsmål. Han spurte om du kunne argumentere for dine meninger - hvorpå du svarte "jeg har lest det meste". Er det et godt argument, synes du?
Det er jo hele problemet, du sjekker jo ikke linker i det hele tatt. Hadde du gjort det ville du bestittet mer kunnskap.Det vet jeg jo etter å ha diskutert med deg. Enkelt og greit. Det du gjør er å prate svada, angriper åpenhet, og samtidig tror du er fan til feiekost. Det er slik jeg ser deg og tolker det du har skrevet.
Du har "diskutert" med meg i én tråd, og det blir neppe flere.
Jeg vil dessuten ha meg frabedt insinuasjoner om at jeg ikke har noen utdannelse
Hva du ber deg frabedt driter jeg i.

Her er det bare å applaudere mr. Moral og hans hodningsskapende tillitsverv.
Jeg begynte da jeg spurte om du kunne bevise at Greer var en juksemaker. JA jeg tilstår....
Vedrørende dine hersketeknikker så benytter du dette hele tiden. men du vet det vel ikke selv.
Vanskelig å vite om noe jeg ikke gjør, vet du. Hvis du er så sikker i din sak så skulle det vel være en smal sak å vise meg hvordan og hvorfor du mener jeg bedriver hersketeknikk?
Den sjøldigge driten kan du til fjortisjentene. Det er ikke noe tap for meg og ikke diskutere med deg.
Har du dårlig selvtillit?