Drømmer, NDO & ut av kroppenHvilke drømmer drømmer du?

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
aylah
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Sep 2008 00:01
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Haugesund

Innlegg av aylah »

Jeg har hatt drømmer om flodbølger en del ganger. Aldri helt samme drømmen, men det er alltid noen jeg må redde, som oftest en ukjent liten jente på rundt en 8-10 år.
Jeg er den eneste i drømmen min som vet at det er en flodbølge på vei, og ingen vil høre på meg når jeg advarer dem. Det ender med at jeg er nødt til å ta denne jenta og springe for livet, vi kommer oss alltid i trygghet.
Sist jeg drømte var det moren min jeg måtte redde (hun er allerede gått bort)
men hun ville ikke høre på meg fordi hun var på jobb, og kunne ikke forlate jobben sin.
Det endte med at jeg sto alene på en fjelltopp og så på flodbølgen som stormet innover land, og stoppet ikke før den vasket over beina mine, som små bølger i vannkanten...

Dette er veldig forstyrrende drømmer for meg, som henger godt igjen.
Antall ord: 172

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Inatt hadde jeg en underlig drøm.
Det var vel egentlig noen drømmer som hang sammen med hverandre.

Nå kan det sies at den personen jeg kaller A er en jeg har følelser for, mens person B er en person som hadde følelser for meg og som egentlig er ganske sint på meg. Sånn i virkeligheten liksom. Men uansett, drømmen var slik:

Det starter med at jeg og A endelig er sammen igjen.
Vi diskuterer noe, men jeg husker ikke hva det er. Denne delen av drømmen er vag og noe flyktig. Det er først når hun tar min hånd, der vi står ute i mørket, at det begynner å bli klart og nært. Sterke følelser kommer til syne, og jeg ser henne lyse opp. Det føles som om det er vinter. Det snør lett rundt oss, hvis det ikke var litt regn. Det blåser i håret hennes. Nå som hun har tatt min hånd, legger jeg begge rundt henne, der hun står med ryggen til meg. Så smiler hun og ser på meg med sidesynet. Jeg kysser hennes lepper, og hun snur seg og tar tak i ansiktet mitt. Jeg holder rundt henne mens hun er vendt mot meg. Så tar vi hverandres hender, og går litt på avstand. Hun ser opp på meg og smiler lunt. Hun stråler, vi er opplyst - som om vi er under et lys, mens alt det andre rundt oss er evig mørke...

Videre glir drømmen over i at jeg må gå min vei.
Jeg skal reise. Men først må jeg innom der "vi" bor.
Hele familien min er samlet igjen, som om mamma og pappa er sammen, og som om både jeg og søstrene mine fremdeles bor hjemme hos foreldrene våre igjen.
Den store forskjellen er at vi bor i det gamle huset til mormor og morfar, der de bodde når vi var små. Romfølelsen er til å ta og føle på, jeg kjenner virkelig nærværet.
Det er nesten som jeg faktisk er der.
Nå begynner det komiske... det surrealistiske... å skje...
Jeg sitter i stua. Søstera mi kommer inn. Hun har fått et lite parti med kokain, som ligger kamuflert som kakestrø i en tupperwareboks. Det vil si, det er faktisk kokain iblandet kakepynten. Så jeg og pappa bestemmer oss for å teste ut om dette er ekte saker. Søstera mi har fått det fra en på den gamle jobben hennes, men jeg tror hun hadde den jobben enda i drømmen. Så først tar pappa en liten del på fingertuppene, som tollerne gjerne noen ganger gjør. Han klarer ikke helt å merke om det er ekte sier han, for det smakte kakepynt, men han kjente ingen virkning. Så det jeg gjorde da, var for å demonstrere litt - baka inn en helt jævlig mengde i kjeften så det nærmest skumma!
Så var det rett ut med store deler av det igjen, oppi en serviett jeg tydeligvis hadde klar i lomma. Mens jeg lot en del bli igjen. Lettere sjokka - og faktisk glad og fornøyd - sier jeg "Jo, faen... dette er ekte saker!". Så ler pappa. Herregud for en dopfamilie, tenker jeg ikke engang. Så hemningsløst. Men uansett, det ender med at jeg tar bittelitt til. Så er jeg "høy" nok, så jeg setter meg på sykkelen og føler at selvtilliten bare oser. Jeg føler jeg kan gjøre og si akkurat hva jeg vil og at alle respekterer meg.
Så kommer jeg ned til Essoen der jeg faktisk bodde før (der mamma bor nå).
Der skal jeg visstnok kjøpe meg noe nattmat, før jeg skal på fest med en 1000 stk. eller noe sånt som jeg ikke engang kjenner. Jeg har fått innbydelse gjennom en slags losje eller noe. Det er noe jeg skal holde kjeft om ihvertfall. Mens jeg står utenfor Essoen kjører det en buss med "problembarn" inni. Ikke spør meg hvorfor jeg tenkte det var det, men i drømmen visste jeg det bare. Og iblant der sitter eksen min, som forøvrig har jobbet en del med barn gjennom utdanninga si. Hun ser ut og virker overrasket ut over å se meg. Men jeg tenker ikke mer på det. Jeg står i kø for å kjøpe meg mat, det vrimler av folk der inne. Dritings hele gjengen. Og jeg tenker "Dette er jo en bensinstasjon, hva er det som skjer?". (det er nemlig ikke et utested i den fjerneste nærhet av denne Essoen)

Plutselig er jeg til siste del av drømmen.
Jeg befinner meg på denne festen da. Mange fra jobben er der, og vi skal visst ut på en utenlandsreise. De har holdt det hemmelig for meg. Vi må ombord på en båt etterhvert, blir transporterte til båten med busser som venter utenfor. Men det kommer visst seinere. Først får vi servert masse mat og drikke. Men det er snobbemat, noe jeg regnte med. Så istedenfor å tvinge i meg rekecocktails og canapé og diverse tapas, så gjorde jeg lurt i å gå på Essoen først. Selv om jeg ikke husker om jeg fikk meg noe mat der engang. Plutselig ser jeg en kompis av meg, Skjalg som jeg bodde med før. Han sitter på et bord med noen av kompisene sine som jeg har spilt poker med. Men jeg husker ikke navnet på disse her og nå, heller ikke i drømmen. Og så er dama hans der også. Jeg spør han hvordan han fikk invitasjon dit, men vi må visst ikke snakke så høyt om det.
Vi sitter på mange bord. Det er tilstelt ihvertfall 50 bord i den salen jeg er.
Så ser jeg noen bekjente. Og på det ene bordet helt nede i hjørnet sitter da denne person B. Mens jeg og Skjalg og disse kompisene sitter og tømmer i oss øl og brus og sånt, så klarer han ene kompisen å åpne ei rista flaske. Så jeg får cola i ansiktet. Men heldigvis er det Cola Light, og det roper jeg til ham at "jeg håper for faen det er light, for jeg skal ikke ha noe kliss i trynet nå altså!" Jeg er pent kledd, har på meg den nyeste dressen mens jeg sitter der. Mens jeg tørker av meg i ansiktet, kjenner jeg plutselig at noen står bak skulderen min. Det er person B, men jeg overser vedkommende litt med vilje, selv om jeg er litt uoppmerksom. Så gnir B kake inn i hele trynet mitt og utover dressen fyker det også. Bløtkake altså. Så skjeller B meg ut og sier at "dette er takk for at du er en jævla drittsekk" osv. Ordene forsvinner. B ødela dressen min, det var jeg helt sikker på. Så jeg ble lei meg, mer at jeg følte meg ydmyket, dressen var det greit med.
De andre lo heldigvis ikke, selv om de bare måpte og så lettere sjokka ut.
Men ingen sa noe til henne heller.
Plutselig var vi på vei mot båtene. Da var alt fint igjen, selv om jeg egentlig hadde uttalt meg om at jeg skulle hjem istedenfor. Skjalg sa at det var dumt av meg, at jeg gikk glipp av noe, men jeg sa at så lenge jeg hadde B haukende over meg, så var det jo ikke så gøy å drøye kvelden noe lengre. Han sa det var B's største frustrasjon hvis jeg bare ble med og heller koste meg. Så fikk han overtalt meg glatt. Så slutta drømmen da vi kom inn på båten. Eller, jeg våkna av en telefon rettere sagt.

Så jeg tolka mer drømmen at jeg må stå opp for meg selv, og at jeg ikke alltid kan regne med å få støtte. Denne siste delen. Det dreier seg kanskje om selvstendighet?
Første delen viser at savnet egentlig ikke alltid er like fælt, fordi det er fint å vite at det er noen der som kjenner meg som er glad i meg. Hva dette surrealistiske med kokainen hadde med saken å gjøre midt inni der aner jeg ikke i det hele tatt. Men det er kanskje en metafor som gjorde at det fine ble snudd tvert om til noe "verre". Ihvertfall en ubehagelig opplevelse.

Farger som var i denne drømmen skal visst også bety noe?
Hvis noen skal tyde den...
Egentlig var det bare EN farge jeg husker å ha fått med meg, og det var kjolen til ei som heter Isabelle som også var i drømmen. Den var fersken-farga.
Resten er ganske diffust, mange gikk i svart ihvertfall.

Det var en nesten litt okkult drøm, dette med at det var en losje som hadde invitert oss og holdt selskap for oss. Ingen visste helt hva de gjorde der og hvor vi skulle reise.
Faen at jeg måtte våkne av den telefonen da... :p Kanskje jeg hadde fått vite det?
Antall ord: 1536
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amunet
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 06 Jan 2007 21:47
17
Lokalisering: i fantasiverdenen min

Innlegg av Amunet »

I natt hadde jeg mareritt om at jeg plutselig hadde fått penis, grusom drøm asså :mozilla_yell:
Antall ord: 17
Bilde
Du kan gjøre alt så lenge du vet hvordan det gjøres.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isabellphews
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jan 2009 14:07
15
Kjønn (valgfri): Hunnkjønn
Lokalisering: Oslo
I dag har JEG BURSDAG ! Gratuler meg ;)

Re: Hvilke drømmer drømmer du?

Innlegg av Isabellphews »

I det siste har jeg hatt drømmer om at JEG dør.

Man ser det er MEG i drømmen og det er så virkelige
måter man kan dø på i drømmene, for eksempel en gang
drømte jeg at jeg var på skolen, da jeg falt på glasskår
i gangen og fikk det i hjertet. Jeg døde i drømmen, og det
er ofte glasskår i gangene på skolen så det kunne jo godt
skjedd. En annen gang drømte jeg at jeg døde mens jeg sov
i senga mi .

Noen som vet hva det kan bety?
Antall ord: 105
Det er mer mellom himmel og jord, enn de fleste kan forklare :]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mirell
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Okt 2008 14:15
16
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Mirell »

Jeg drømte i går at jeg, typen og en venn fikk et virus fra en pc...altså pcen smittet oss :mozilla_undecided: Symptomene vi fikk fra viruset var at huden på magen ble kjempe tynn og gjennomsiktig, så kunne vi se alle innvollene og tarmene. Kjempe ekkelt. Og alle rundt behandlet oss kjempe snilt og tok oss med overalt så vi skulle ha det gøy, tror vi var døende:(
Antall ord: 71
«En nasjons storhet og moralske fremskritt kan måles etter hvordan dyrene behandles» Gandhi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
emenja
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Feb 2006 22:48
18
Kjønn (valgfri): Yin

Innlegg av emenja »

Jeg får ofte "budskap" jeg. Men jeg ber jo om det før jeg sovner inn og...

I natt drømte jeg at det første åndelige jeg ville se fysisk var min tantes hund, og det fordi jeg ikke skal bli skremt den gangen jeg ser min onkel "fysisk" for første gang, ble jeg fortalt hehe. ;)
Isabellphews skrev:I det siste har jeg hatt drømmer om at JEG dør.

Man ser det er MEG i drømmen og det er så virkelige
måter man kan dø på i drømmene, for eksempel en gang
drømte jeg at jeg var på skolen, da jeg falt på glasskår
i gangen og fikk det i hjertet. Jeg døde i drømmen, og det
er ofte glasskår i gangene på skolen så det kunne jo godt
skjedd. En annen gang drømte jeg at jeg døde mens jeg sov
i senga mi .

Noen som vet hva det kan bety?
Døden kan bety det motsatte. Altså, nytt liv ;)

Men! Det kan være du er redd for å dø, derfor drømmer du om det. Simple as that. :)
Vi drømmer innimellom om ting vi i vår underbevissthet er redde for.

Husker jeg en periode var redd mamma skulle dø. Da drømte jeg hun døde hver natt og det var plagsomt. det er mange år siden og hun lever og er friskere nå enn da.

---
Slo sammen to poster på rad. Mod.
Antall ord: 251
"Gi meg slik sinnsro at jeg kan godta de ting jeg ikke kan forandre. Mot til å forandre de ting jeg kan, og forstand til å se forskjellen."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Unknown
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Feb 2008 15:32
16
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av Unknown »

Har drømt mange ganger den siste tiden at jeg prøver å rekke et fly. Er samme personene hver gang med, men forskjellig plass. Kjører med bil mot flyplassen, stresset og fortvilt, kommer for sent.
Kan det ha noe betydning? ;o
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Ok, her kommer neste episode i serien "Svartepus og hennes rare drømmer":

Jeg var oppe ved naboens hus for å levere ett eller annet, men ingen var hjemme. Da jeg skulle til å gå kom det en elgkalv ut av et hull i veggen. Den fulgte etter meg hele veien hjem, og plutselig hoppet den opp og la seg på nakken/rundt skuldrene mine! Så der gikk jeg og tuslet langs veien i barndomsbygda med en elgkalv på nakken! :lol:

Det var en ganske merkelig stemning i drømmen. Tror muligens jeg syntes elgen var litt småskummel, men at han etterhvert ble koselig å ha i nærheten. Tror jeg var litt stolt av denne søte elgkalven med nusselige små mini-gevir på hodet :mozilla_laughing:
Antall ord: 125
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Husker ikke så mye, men det var rett før jeg våknet.
Detaljene på enkelte ting husker jeg, men det var en uklar sammenheng, og ingen rød tråd.

Drømte at jeg skulle på fest.
Ante ikke hvorfor.
Jeg havnet der, blackout på en måte. Men jeg var edru.
Jeg hadde vært på rømmen eller noe.

Kom hjem til et hus jeg tydeligvis skal ha bodd i tidligere selv.
Først møtte jeg en gjeng med venner, alle disse vennene er de jeg ikke lengre har kontakt med. De møter meg i entréen, de er fint pyntet. Tanta til ei venninne av meg sier at jeg var så fin på håret, og i det øyeblikket hun sier det, passerer jeg et speil der i yttergangen hvor jeg faktisk plutselig er velstelt for et lite øyeblikk.
Tanta hennes var skikkelig søt, som en slags eldre versjon av henne selv.

Setter meg ned i en sofa, rommet er plutselig mørklagt, virker som om jeg er i et annet hus nå. Leter etter en mobillader, har en gammel mobil med noen ubesvarte anrop fra ukjente nummer i utlandet (og innenlands). Har faktisk drømt om samme nummerene før, dette kan jeg huske! Og jeg kan ikke begripe hvorfor de sporadisk dukker opp i drømmene mine... jeg må forsøke å huske disse numrene og sjekke dem opp. Memorisere og notere ned etter jeg våkner?

Finner ikke lader. Plutselig er min mor der, jeg får en stor følelse av skam hengende over meg.
Hun er bare innom, og så går hun igjen. Så er det mørkt og stille. Jeg leter etter en plugg til stereoanlegget, og setter på en slags iPod-lignende dings (jeg har ikke iPod). Plutselig spilles det black metal, mon tro om det var Cradle of Filth eller Covenant. Jeg demper musikken og tenker det ikke passer seg siden det "snart er fest". Så kommer folkene inn i stua, eksen min er der også, hun ser like ung ut som da vi var sammen for noen år siden. Jeg hilser, selv om vi ikke har kontakt lengre, og hun hilser tilbake men ser alvorlig ut.

Jeg går inn på et rom og leter fremdeles etter en lader eller noe.
Plutselig kommer skamfølelsen over meg igjen, og jeg får en intens følelse av å være stengt inne på dette rommet. En ultra-intens følelse av å ha stagnert helt i livet og ikke noen mulighet til å komme meg videre. Som om jeg også har tapt noe dyrebart. Og den ene jenta i denne drømmen her savner jeg faktisk veldig. Jeg føler plutselig en TUNG TUNG sorg hengende over meg, og den vedvarte etter at jeg våknet...

Merkelige greier.
Antall ord: 471

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vingeløs flyver
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Feb 2009 22:14
15

Innlegg av vingeløs flyver »

Av og til er jeg ute og flyr om natta! Har gjort dette så lenge jeg kan huske. :whee
Det er slik at noen løper etter meg og skal ha tak i meg. Jeg løper alt jeg er god for, løfter armene ut til hver side og så tar jeg liksom av! :whee
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

vingeløs flyver skrev:Av og til er jeg ute og flyr om natta! Har gjort dette så lenge jeg kan huske. :whee
Det er slik at noen løper etter meg og skal ha tak i meg. Jeg løper alt jeg er god for, løfter armene ut til hver side og så tar jeg liksom av! :whee

Det er så deilig det! :D Er lenge siden jeg har drømt slik, gjorde det mye før.
Noen ganger var det vanskelig å fly, jeg lettet liksom aldri helt, humpet bortover i halvflyving. Men andre ganger fikk jeg det til, og det er en deilig følelse.

Når jeg drømmer jeg faller, ned fra en høy bygning eller noe, og tenker at nå dør jeg, husker jeg at det bare er en drøm. Så sier jeg til meg selv at det ikke er noe å være redd for, og rett før jeg treffer bakken, våkner jeg, ikke kroppen, men bevisstheten, og jeg kan lucid drømme så mye jeg orker. Utrolig festlig. Lenge siden sist det og nå.
Må begynne å tenke litt mer på¨det, da skjer det somregel. :)
Antall ord: 194
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vingeløs flyver
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Feb 2009 22:14
15

Innlegg av vingeløs flyver »

Ja, ikke sant? Helt herlig følelse! Tror jeg må ha vært en flyvende skapning i mitt forrige liv eller noe sånt. Kanskje der jeg glemte igjen vingene mine? :wx Nesten som å sykle, du glemmer ikke hvordan når du først har lært det.
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gerd
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Des 2008 11:26
15
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Gerd »

ludoburgero skrev: HEIS.

Hva er det med meg og heiser?
Pussig, jeg har det ofte med å drømme at jeg er i en heis også, men jeg kan ikke si om den går opp eller ned.
Noe som veldig ofte har dukket opp i drømmene mine er bjørner. Jeg fatter ikke hva det kommer av, jeg har ikke noe bjørnefobi (jeg syns de er flotte dyr) Jeg har heller ikke noe spesielt forhold til dem. Som regel har jeg blitt jaget av en bjørn i drømmene, men noen ganger er de bare 'tilstede'. Bjørnedrømmene har avtatt de siste årene, jeg hadde de mest i tenårene/tidlig tyveårene.
En annen ting jeg ofte drømmer om er lange korridorer. Jeg er alene og korridorene føles ofte uendelige. Ofte er det natt og månelyset faller inn av vinduene som er langs den ene veggen.
Antall ord: 154
As long as people believe in absurdities they will continue to commit atrocities.
Voltaire

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Korridorer har jeg drømt om også, veldig ofte da jeg var yngre.
En annen drøm som ofte gikk igjen var at jeg svevde over trappetrinn,
at jeg gikk ned trapper. Dette dukker opp i ny og ne enda, men veldig sjeldent.
Var vel helst i barndommen min, også noe i tenårene og begynnelsen av tyveårene for min del også, og jeg drømte ofte om aper - ikke bjørner.

Drømmer er merkelige greier... :)
Antall ord: 78

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kingdrani
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Nov 2007 14:55
17

Innlegg av kingdrani »

har bare gode drømmer ^^ ikke at vi skal gå altfor nærme på det men jeg oppdager veldig offte at jeg gjør det men da er det nett som om hjernen min ikke vil at jeg skal oppdage det men jeg gjør det uansett og da er det nett som om jeg våkner men jeg drømmer det egentlig det er egentlig veldig moro og jeg oppdager at jeg fortsatt drømmer når jeg har "våknet" men det er som om hjernen min ikke vil det jeg har og vert i kontakt med Drømmeguiden min et par ganger :)
Antall ord: 105
Hallo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links