Universet & dets hemmeligheterDet som skjer i 2012

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
MikkelRev
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Jul 2006 00:59
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av MikkelRev »

BA skrev:Nå er det så mange tråder som handler om tjuetolv her at man vet ikke hvilke som vil fortsette. Alle innleggene her har jeg ikke lest, så om jeg spør om noe som er besvart tidligere i tråden får dere unnskylde.
Ja, 2 stk såvidt jeg vet
BA skrev:Nå har jeg ikke studert Mayaenes kalender, men jeg har forstått det slik at den går kun til 2012, og at det er grunnen til at man lurer på hva som deretter skjer.
Både og, egentlig er det bare slutten på en stor tidsperiode. Etter den kommer det en ny, også en ny, og deretter atter en ny....
Akkurat som vår gregorianske kalender, den går ut 31. desember, men etter det, starter en ny runde. Forskjellen er bare at maya'ene legger mye mer i uttrykket "as above, so below" enn det vi vanligvis gjør. Og at populærvitenskaper som Illustrert Vitenskap og Blaze_01 sine kilder, mener maya'ene legger enda mer i det enn det de selv egentlig gjør, for å selge en god historie.
BA skrev:Dere som kan fortelle hva som skjer deretter, kan dere fortelle hvor dere har denne informasjonen fra og vise kildene til denne informasjonen?
Det finnes sikkert ørten fantasillioner og tretten steder (både på nett og på papir) det står om det. Noen av mine kilder er bl.a. Alternativt Nettverk (bladet) og en tysk bok Die Maya (av Magda Wimmer).
Antall ord: 253
<^~--rutangis--~^>

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

MikkelRev skrev:
BA skrev:Nå er det så mange tråder som handler om tjuetolv her at man vet ikke hvilke som vil fortsette. Alle innleggene her har jeg ikke lest, så om jeg spør om noe som er besvart tidligere i tråden får dere unnskylde.
Ja, 2 stk såvidt jeg vet
OK.
MikkelRev skrev:
BA skrev:Nå har jeg ikke studert Mayaenes kalender, men jeg har forstått det slik at den går kun til 2012, og at det er grunnen til at man lurer på hva som deretter skjer.
Både og, egentlig er det bare slutten på en stor tidsperiode. Etter den kommer det en ny, også en ny, og deretter atter en ny....
Akkurat som vår gregorianske kalender, den går ut 31. desember, men etter det, starter en ny runde. Forskjellen er bare at maya'ene legger mye mer i uttrykket "as above, so below" enn det vi vanligvis gjør. Og at populærvitenskaper som Illustrert Vitenskap og Blaze_01 sine kilder, mener maya'ene legger enda mer i det enn det de selv egentlig gjør, for å selge en god historie.
Vår gregorianske kalender har ingen ende. Du kan planlegge ut fra den så langt fram du ønsker.
Hvordan ville det vært for et skip, som som reiste 31. desember, og ikke hadde planene klare for hvor de skulle?
BA skrev:Dere som kan fortelle hva som skjer deretter, kan dere fortelle hvor dere har denne informasjonen fra og vise kildene til denne informasjonen?
Det finnes sikkert ørten fantasillioner og tretten steder (både på nett og på papir) det står om det. Noen av mine kilder er bl.a. Alternativt Nettverk (bladet) og en tysk bok Die Maya (av Magda Wimmer).
Nå har du fortalt hvor du har informasjonen fra. Kan du så vise kildene deres?
Antall ord: 312

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

BA skrev:
Heia skrev:Som tidligere student der, så er jeg vel kanskje inhabil :D Men ja, ITA er seriøst. Mange flinke folk der- ikke bare Knut Jørgen ;)
Ja det var instituttet jeg tenkte på, ikke KJRØ. ;) Ikke misforstå, han er sikkert seriøs han også, men han har en tendens til å overforenkle en del ting synes jeg, og den entusiasmen kan bli litt slitsom. :)
Jeg forstår hva du mener *glise*
Antall ord: 73
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Jeg kanaliserte om jordendringene i går, og la det ut på et annet forum.
Fikk beskjed om at det er viktig å videreformidle dette, så da legger jeg det ut også her :)

Dette er det jeg fikk til svar da jeg spurte hjelperne mine hva de hadde å fortelle om jordendringene.

Jordendringene vil skje i større grad nå enn tidligere, fordi nå er tiden inne for at alle de menneskene som trenger å bli hele blir det nå gjennom de endringene som er på vei. De vil oppleve en del lidelser som vil gjøre deres hjertesenter mer åpne og deres bevissthet vil vekkes ved hjelp av de endringene.

Dere vil etterhvert møte en del motstandere i den jobben dere gjør, og de vil vi gjerne få lov til å si noen ord om. De er ikke rene i hjertet og det er det dere vil gjenkjenne med en gang, fordi dere er rene selv og da er det enkelt for dere å gjenkjenne de som ikke er det. Dette er fordi de har ikke den indre vissheten om hva som er riktig eller galt, slik som dere har. Dere kan kjenne etter i hjertet hva som er riktig eller ikke. Du har vært borte i slike tidligere, og dere vil møte flere av dem nå fremover. Men dette vet vi at dere vil takle.

Det kommer til å være en del som vil vente med å bli hele til jordens endringer er igang, men det vil ikke bli for sent for dem heller å endre seg. Fordi alle vil få en sjanse til det nå fremover gjennom de jordendringene som er på vei. Det vil bli enkelt å utvikle seg fordi endringene er skreddersydd for hver enkelt av dere. Litt etter litt vil endringene komme til dere, men dere vil alltid vite hvor det er mest levelig å oppholde seg.

Hva mente dere tidligere i dag var viktig at jeg formidlet?
Det vi var inne på der var at du kommer til å få en del beskjeder som er viktige å formidle gjennom de forumene du er på. Vi kan fortelle deg om de endringene som er på vei og at de er ikke med på å ødelegge jorden, men at de er nødvendige for at menneskeheten skal kunne nå de nye energiene. Det er nemlig ikke mulig enda, fordi altfor mange av dere har ikke den renheten i hjertet som trengs i de nye energiene som kommer i fremtiden. Da vil alle være en del av et fellesskap hvor alle kjenner kjærlighet til hverandre, og hvor ingen engstelser eller uro lenger er i dere. Nå trengs det endringer til på jorden for at menneskeheten skal kunne kjenne sin egen energi og sitt eget hjerte. Det er viktig at alle nå får den bevisstheten som kreves.

Hvorfor er det viktig å fortelle om jordendringene?
Det er viktig fordi menneskene trenger å være forberedt på dette, det er jo ikke enkelt for alle å vite hva det er som foregår her. De fleste vet ikke hva det er som gjør at det er så mange naturkatastrofer for tiden. Det er snakk om at dere går inn i en ny istid, men dette er ikke noe dere er klar over i hverdagen. Det som er viktig nå er at dere forteller om det som venter, fordi da vil menneskene forstå hvor viktig det er at de utvikler sitt hjertesenter, og ikke fortsette å leve i egoet slik som nå hvor det er materialisme og maktbegjær som rår. Dette hører fortiden til, nå trenger dere å bli mer samlet for å stå sammen under endringene.

Uten den informasjonen du kommer til å formidle, så vil ikke menneskene vite hva det er som foregår, og da vil de heller ikke gjøre det valget som er nødvendig for at de kan klare den oppstigningen som er igang. Det er viktig at alle mennesker vet om det som skjer og at de på den måten kan ta et oppgjør med sine problemer og egoistiske holdninger. Det er det som må til for at menneskeheten kan få det energi-løftet som er nødvendig for at planeten kan gjennomføre forvandlingen.

Hvordan livet blir i fremtiden
Livet vil bli helt annerledes i fremtiden, dere kan ikke enda forestille dere hvordan alle menneskene egentlig er ett, og at dere ikke er atskilte fra hverandre, dere vil kjenne en kjærlighet for hverandre som dere ikke ante fantes. Dere vil føle en kjærlighet til dyrene og plantene rundt dere og føle at dere også er ett med dem. Dere vil også kunne kommunisere med alt rundt dere, og virkelig føle at dere ikke er atskilt. Det er noen av dere som allerede har hatt denne følelsen, men den kommer i større grad i fremtiden, følelsen av enhet og indre ro.

Forventninger
Du kan fortelle om alle de forventningene menneskene har til det som skjer, det er også viktig å ta med det. Fordi det er mange vi vet forventer at det vil skje fantastiske ting i verden, men det er jo viktig å vite at det vil skje ting før den tid, som er viktigere å forholde seg til. Av den grunn må man ikke drømme seg bort i det som kommer – fordi det er viktigere å forholde seg til nåtiden.

Fremtiden er ikke sikker på noen måte. Derfor er det viktig å ikke forvente noe og heller ikke håpe noen ting om fremtiden, bare vit at dere i nåtiden er helt fri fra egoistiske tanker og handlinger og ønsker ellers, ikke tenk på det som vil komme i fremtiden.

Det er sant at dere kan skape deres egen virkelighet gjennom det som dere tror på, men det er ikke det som vil skje i dette tilfelle. Det som skjer her er at mennesker tror det vil skje, og gir energi til noe som kanskje vil skje, men som ikke helt sikkert vil skje og derfor vil det bli en del uoverensstemmelser i energien som ligger i fremtiden, og da vil det bli skapt en verden med usikre momenter i forhold til det som virkelig vil skje. Derfor er det viktig at dere heller forsøker å leve i nåtiden og ikke tenker på det som vil skje i fremtiden, fordi alt er i endring hele tiden.

Vi er våres egne hjelpere, og det er vi som skaper fremtiden
Og det er ikke noen som kan hjelpe dere med det som venter, fordi dere må være helt sikre på at dere er deres egne hjelpere nå fremover. Dere kan ikke basere dere på at vi her oppe på Pleiadene vil hjelpe dere når som helst når dere trenger det. Men dere må vite at dere er de som må gjøre de endringene som skal til for at jordens energinivå kan nå det endelige nivået etter 2012.

Det er dere som vil være skaperne av deres fremtid, men det er ikke fremtiden dere må endre, det er nåtiden. Det er forholdet dere har til egoet deres som dere må gi slipp på. Det er kun gjennom hjerteåpningen dere vil finne freden i dere, og det er kun slik at Jorden kan nå det energiniåvet som dere venter på.

Det er ikke dermed sagt at vi ikke vil hjelpe dere hvis det trengs en gang i fremtiden, men dere må ikke tenke at vi vil alltid være her for dere og hjelpe dere, for det er ikke sikkert at det vil gå bra engang med den redningsaksjonen dere har hørt om tidligere. Dere må ikke basere dere på at det som dere har hørt om fremtiden vil skje, selv om noe ligger an til å kunne skje.

Men altså, ingenting er helt sikkert. Derfor må dere vite at det er nå dere trenger å endre deres holdninger til medmenneskene deres og til deres egne emosjoner og indre uroligheter. Alt dette trenger å endres for at dere kan nå den bevisstheten som kreves for at jordendringene kan iverksettes. Det er dere som skaper fremtiden, ingen andre. Likevel håper vi at dere kan nå den energien som kreves for at jordens endringer kan forekomme på en mild måte.

De som forsøker å villede lysarbeidere
Men det er en del mennesker som har til oppgave å ikke endres i dette livet, det er de som vil være med på å hindre dere fra å nå den indre freden dere har ventet på. Dette er de som har inngått en avtale med egoets herskere. Egoets herskere har til oppgave å etablere energier som vil hjelpe dere lysarbeidere til å bli sterkere, indirekte sett.

Det er mange vi vet om som ikke liker at dere er på vei inn i den nye tiden. Det er de som har ledet verden deres frem til nå vi mener. De vil prøve det de kan for å forhindre dette i å skje, men dere må vite at dere er beskyttet til oppgaven dere skal gjøre. Det er ikke en eneste av de som vil gå imot dere og samtidig lykkes i forsøket på å ødelegge for dere. Likevel må dere være obs på at de menneskene finnes, og at de vil komme til dere og prøve å villede dere med innfallsvinkler på ting dere selv har tenkt på og kommet frem til meninger om. De vil forsøke å endre disse meningene og vri på dem til andre meninger som ikke er til det beste for dere, men som vil få dere til å tvile på evnene og hele målet med den oppstigningen dere venter på. De vil forsøke å få dere til å tro at det finnes ingenting godt i verden, men at det finnes mørke krefter som vil endre deres bevissthet og holde dere nede gjennom beskjeder som de formidler gjennom kanaliseringer og lignende. De vil ha dere til å tro at dere er villedet og at dere egentlig ikke vet hva dere er med på. Slike vil dere komme til å møte en del av fremover.

Men husk at vi er veilederne deres, og vi er ikke her for å villede, dette vet dere så veldig godt. Men det vil være de som vil prøve å få dere inn på andre tanker i forhold til oss, og i forhold til det dere selv mener er riktig. De vil komme med meninger som ikke høres så veldig feil ut, men som likevel ikke er ifra hjertet. Det er slik dere vil merke om de er rene eller urene i hjertet. De som taler med en del kritikk og aldri kommer med kjærlighetsfylte beskjeder er de som dere må holde dere unna. De har også en energi som sår tvil og hat i deres tanker, som igjen påvirker deres hverdag.

Hensikten med negative energier
Dere må vite at dere er sterkere enn disse negative energiene, og dere må vite at de energiene kan ikke gjøre dere noe som helst, så lenge dere vet at dere selv er rene, og at de ikke er det. Bare vit det, og ikke vær engstelige for de energiene. De energiene kommer fordi dere trenger å bli kvitt den engstelsen og tvilen som dere selv bærer på.

Energiens funksjon er nettopp å plante tvil og engstelser i dere. Det er deres egen tvil og engstelser som kommer til overflaten gjennom disse menneskene og energiene. De har en spesiell oppgave de også, men de er ikke klar over det selv, at de har en oppgave som er like god som alle andres oppgaver.

Ingen mennesker jobber for å ødelegge for menneskeheten egentlig, selv om de ikke er i stand til å vite dette selv. Det er ingenting som er feil i deres verden, og det er ingen som taler imot dere. Det er ingen som har til hensikt å ødelegge for dere, hvis dere tenker etter. Egentlig er dette bare erfaringer som dere må få fordi dere trenger å bli sterke og vokse på det. Det er ingenting som er ment for å ødelegge for dere, fordi dere er alle ett. Selv om ikke alle er bevisst dette, så jobber alle for å nå frem til enhet, samhørighet og kjærlighet.
Alle er egentlig lysarbeidere, selv om ikke alle er klar over det.
Antall ord: 2050

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Spennende å lese kanaliseringene dine, Gaute. Du er flink :)
Det jeg imidlertid tolker utifra dette med hjertesenteret er at det vil skje noe "stort" igjen som vil sette et støkk i oss. Eller er det slik at den "negative" utviklingen som vi ser i dag fortsetter mot klimaks?
Det er spennende tider! Vi er priviligerte som får være med på dette!
Antall ord: 63
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Hecate skrev:Det jeg imidlertid tolker utifra dette med hjertesenteret er at det vil skje noe "stort" igjen som vil sette et støkk i oss. Eller er det slik at den "negative" utviklingen som vi ser i dag fortsetter mot klimaks?
Jeg sendte spørsmålet ditt videre jeg. Svaret ble MYE lenger enn forventet, håper du blir noe klokere av det :)

Det vil foregå på en måte som gjenspeiler deres bevissthet og deres forståelse for menneskeheten. Det vil si at det er dere som avgjør hvordan det hele vil skje.
Men det som er sikkert er at jordens endringer vil holde dere mer samlet slik at det vil bli enklere for dere å gjennomgå de jordendringene som er på vei.

Det vil være mye elendighet og intense kamper mellom lyset og mørket. Men det vil bare gi dere mer engasjement til å gi slipp på de egoistiske energiene deres, det vil hjelpe dere til å se hvor viktig det er å holde seg helt fri fra egoet.
Smerten dere opplever vil etter hvert få dere til å holde dere mer engasjert i å endre deres bevissthet mot den helhetlige forståelsen av alt som er.

Det er ingen overraskelse at dere vil møte disse motarbeidende energiene som gjør dere i tvil om dere er på rett vei i livet. Det er fordi dere har disse energiene selv, og det er nødvendig å møte disse energiene for å bli fri fra dem.
Det er ingen som har til hensikt å hindre deres utvikling, det er bare de negative energiene som dere selv har inne i dere som må behandles gjennom å oppleve smerte og lidelser, eller frykt og tvil - gjennom de energiene som dere får ifra jordendringene og fra de menneskene som har til oppgave å hjelpe dere mot opplysningen gjennom sine egne egoistiske intensjoner eller uvitende handlinger.

Det er ingen negativitet som vil nå et klimaks i deres verden, men det er riktig det du sier at det vil skje mye fremover som vil gi dere en støkk. Men det er ingenting som er negativt i det dere opplever, det er bare energier som kommer frem for å gi dere en sjanse til å endres for å bli hele. Det er det som er målet med endringene dere er i ferd med å oppleve nå i tiden fremover. Alle vil testes på deres handlinger, om dere vil velge å gå mot egoet eller mot opplysning. Det er viktig nå at dere virkelig engasjerer dere i dette, og gjør bevisste valg fremover som gir dere den utviklingen dere trenger for å nå trygghet og indre ro.
Den roen vil dere få når egoet har viket unna, da vil dere kjenne dere hele.

Hvordan vil endringene skje?
Det som vil skje er at jordens overflate vil hele tiden være i endring, ikke bare fysisk, men også energimessig, slik vil alle de energiene i dere som trenger å renses komme frem til overflaten. På samme måte som de ødeleggelsene jorden vil sette i gang, så vil det også bli energier i dere som må opp til overflaten for å renses. Det er ingen jordendringer som vil skje uten at dere kjenner at det også endres i deres kropp og sinn. Alt det som foregår inne i dere, vil også skje i form av jordens egne renselsesprosesser. Det vil bli en del ødeleggelser i form av naturkatastrofer og det vil bli enorme utladninger i dere mennesker i form av emosjonelle egoistiske holdninger som må opp til overflaten for å bli transformert til kjærlighet.

Endringenes funksjon, og hvordan takle de
Vær helt trygg på at de endringene vil hjelpe dere til å lære hvordan dere skal behandle deres medmennesker, og ikke vær engstelig for at dere ikke vil klare den oppstigningen dere er inne i. Det er mye som vil skje for at hver enkelt av dere vil få sjansen til å bli hele. Det er ingen som vil oppleve å være igjen i det gamle uten at de selv har valgt det før de ble født til dette livet.
En del kommer til å måtte finne freden helt uten å engasjere seg i det. Disse vil oppleve emosjonelle påkjenninger som vil hjelpe dem til å nå den tilstanden av enhet og indre ro.

Det er viktig nå at dere ikke identifiserer dere med det som dere vil oppnå, men at dere heller lar egoets krefter komme frem i dere slik at alle de følelsene som dere har inne i dere, men som dere ikke tør få utløp for, får komme gjennom de blokkeringene dere har. Vit at de ikke er farlige, men at det er nødvendig å kjenne på dem for at de kan forsvinne for godt. Hvis ikke blir dette til blokkeringer som dere må bruke lengre tid på å forløse. Men når det er sagt, ikke vær så ivrige at dere lar egoet gå utover deres medmennesker. Det er kanskje ikke helt enkelt å vite når det passer seg å få disse utbruddene av emosjoner, men dere vil kjenne hvordan dere kan gjøre dette helt uten å være til bry for andre mennesker.

Det er tøft å vedkjenne seg de følelsene man ikke har latt komme frem tidligere av frykt for at de er negative og vonde, at de egentlig ikke er en del av oss, men noe vemmelig som vi må undertrykke. Da må dere vite at alle de følelsene trenger å være en del av dere, men dere må ikke la de følelsene henge seg fast i deres hverdag. Bare vær helt i ro med at dere har disse følelsene, men uten å identifisere dere med dem. Det er helt menneskelig å ha disse følelsene og det er viktig at de blir akseptert som en del av dere.

Ikke vær redd for å være onde eller meningsløse i det dere føler, bare ikke la det gå utover andre. Men kjenn på følelsen og aksepter at den er der, det er først da at den gir slipp. Det er slik mange mennesker blir vandrende emosjonelle bomber, fordi de har undertrykte følelser som de ikke har fått utløp for. De har ikke visst at indre uro kommer av indre blokkerte følelser som må frem i lyset før de kan endres til kjærlighet og indre ro.

Det som skiller de som har indre ro, fra de som har indre uro, er at de med roen er helt inneforstått med at de følelsene er en del av dem, og at de ikke må identifisere seg med de følelsene som har den enkle hensikt å lette på trykket som dere hele tiden får gjennom emosjonelle inntrykk. De uten roen, vet ikke at de følelsene må ut, men de tror at de er der for å hindre deres utvikling. De vet ikke at følelsene er en naturlig del av dem, samtidig identifiserer de seg med de følelsene, og tror at de er vonde eller slemme, eller at de har indre blokkeringer som ødelegger for andre de gangene de tar dem ut gjennom utbrudd eller engstelser. Husk det at indre uro kan kun lindres ved å få utløp for innestengte følelser, men da selvfølgelig uten å være til bry for de rundt dere. Det er mange måter dere kan få utløp for følelser på, uten å være til bry.

Hvorfor ikke alle tar til seg informasjonen
Enkelte av dere vil ikke ta til dere de beskjedene som kommer fordi dere ikke ser forskjell på det som er rent og det som er et uttrykk for indre uro og egoistiske holdninger til de enkleste tema. Disse vil ikke forstå det som blir fortalt her, fordi de henger seg opp i det som de selv har blitt fortalt oppgjennom hele livet. De er låst i det gamle og de vet ikke hvor enkelt det hele er.

De har en opplevelse av at det som blir fortalt gjennom deres ledere er det eneste riktige, at det er det eneste de trenger å forholde seg til. De følger en norm som er fremmet av mennesker som har til hensikt å hindre dere fra å bli fri fra ego og indre uro. Det er mange vi vet om som virkelig vil hindre dere i å finne freden. Disse er avhengige av at dere beholder uroen deres fordi de trenger dere som arbeidsmaur og til å hele tiden være tilgjengelig for deres egen økonomiske vinning, slik at de kan endre på det de selv mener er viktig å endre – nemlig sine egne liv i form av det de selv ønsker seg av materielle og maktbetonte verdier.

De som leder verden deres i dag er meget urolige for det som nå skjer i verden, det at flere og flere bli opplyste og vet hva hele oppstigningen dreier seg om. De er redde for å miste den makten de har over dere, og de vil gjøre det de kan for å hindre deres utvikling. Dette er fordi de vet at det som skjer nå er med på å endre deres liv i den grad at deres egoistiske behov står i fare for å ikke bli mettet. Uansett vil de ikke kunne gjøre noe for å hindre den oppstigningen dere er inne i nå.

Menneskeheten når de energiene som kreves for at endringene kan iverksettes og dette vil dere få kjenne i dere med tiden. Dere vil kjenne den roen som dere har lengtet etter, og de emosjonelle engstelsene dere har kjent i så lang tid vil forsvinne i takt med hjertefrekvensen som økes. Dere vil nå et helt annet bevissthetsnivå i fremtiden, og da vil det ikke lenger være egoistiske maktmennesker i lederstillingene på jorden. Disse vil bli erstattet av de som er rene i hjertet og de som har til hensikt å hjelpe menneskeheten til å utvikle den samme helheten i hjertet. Dere har en eventyrlig fremtid i vente, men først må dere vite at det er nåtiden dere må være med å endre gjennom å bli fri fra deres egoistiske væremåte.
Antall ord: 1690

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Des 2005 13:23
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Riegrot »

Dette er innteresant! Takk for at du deler dette.
Antall ord: 9
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Gaute skrev:
Hecate skrev:Det jeg imidlertid tolker utifra dette med hjertesenteret er at det vil skje noe "stort" igjen som vil sette et støkk i oss. Eller er det slik at den "negative" utviklingen som vi ser i dag fortsetter mot klimaks?
Jeg sendte spørsmålet ditt videre jeg. Svaret ble MYE lenger enn forventet, håper du blir noe klokere av det :)

Det vil foregå på en måte som gjenspeiler deres bevissthet og deres forståelse for menneskeheten. Det vil si at det er dere som avgjør hvordan det hele vil skje.
Men det som er sikkert er at jordens endringer vil holde dere mer samlet slik at det vil bli enklere for dere å gjennomgå de jordendringene som er på vei.

Det vil være mye elendighet og intense kamper mellom lyset og mørket. Men det vil bare gi dere mer engasjement til å gi slipp på de egoistiske energiene deres, det vil hjelpe dere til å se hvor viktig det er å holde seg helt fri fra egoet.
Smerten dere opplever vil etter hvert få dere til å holde dere mer engasjert i å endre deres bevissthet mot den helhetlige forståelsen av alt som er.

Det er ingen overraskelse at dere vil møte disse motarbeidende energiene som gjør dere i tvil om dere er på rett vei i livet. Det er fordi dere har disse energiene selv, og det er nødvendig å møte disse energiene for å bli fri fra dem.
Det er ingen som har til hensikt å hindre deres utvikling, det er bare de negative energiene som dere selv har inne i dere som må behandles gjennom å oppleve smerte og lidelser, eller frykt og tvil - gjennom de energiene som dere får ifra jordendringene og fra de menneskene som har til oppgave å hjelpe dere mot opplysningen gjennom sine egne egoistiske intensjoner eller uvitende handlinger.

Det er ingen negativitet som vil nå et klimaks i deres verden, men det er riktig det du sier at det vil skje mye fremover som vil gi dere en støkk. Men det er ingenting som er negativt i det dere opplever, det er bare energier som kommer frem for å gi dere en sjanse til å endres for å bli hele. Det er det som er målet med endringene dere er i ferd med å oppleve nå i tiden fremover. Alle vil testes på deres handlinger, om dere vil velge å gå mot egoet eller mot opplysning. Det er viktig nå at dere virkelig engasjerer dere i dette, og gjør bevisste valg fremover som gir dere den utviklingen dere trenger for å nå trygghet og indre ro.
Den roen vil dere få når egoet har viket unna, da vil dere kjenne dere hele.

Hvordan vil endringene skje?
Det som vil skje er at jordens overflate vil hele tiden være i endring, ikke bare fysisk, men også energimessig, slik vil alle de energiene i dere som trenger å renses komme frem til overflaten. På samme måte som de ødeleggelsene jorden vil sette i gang, så vil det også bli energier i dere som må opp til overflaten for å renses. Det er ingen jordendringer som vil skje uten at dere kjenner at det også endres i deres kropp og sinn. Alt det som foregår inne i dere, vil også skje i form av jordens egne renselsesprosesser. Det vil bli en del ødeleggelser i form av naturkatastrofer og det vil bli enorme utladninger i dere mennesker i form av emosjonelle egoistiske holdninger som må opp til overflaten for å bli transformert til kjærlighet.

Endringenes funksjon, og hvordan takle de
Vær helt trygg på at de endringene vil hjelpe dere til å lære hvordan dere skal behandle deres medmennesker, og ikke vær engstelig for at dere ikke vil klare den oppstigningen dere er inne i. Det er mye som vil skje for at hver enkelt av dere vil få sjansen til å bli hele. Det er ingen som vil oppleve å være igjen i det gamle uten at de selv har valgt det før de ble født til dette livet.
En del kommer til å måtte finne freden helt uten å engasjere seg i det. Disse vil oppleve emosjonelle påkjenninger som vil hjelpe dem til å nå den tilstanden av enhet og indre ro.

Det er viktig nå at dere ikke identifiserer dere med det som dere vil oppnå, men at dere heller lar egoets krefter komme frem i dere slik at alle de følelsene som dere har inne i dere, men som dere ikke tør få utløp for, får komme gjennom de blokkeringene dere har. Vit at de ikke er farlige, men at det er nødvendig å kjenne på dem for at de kan forsvinne for godt. Hvis ikke blir dette til blokkeringer som dere må bruke lengre tid på å forløse. Men når det er sagt, ikke vær så ivrige at dere lar egoet gå utover deres medmennesker. Det er kanskje ikke helt enkelt å vite når det passer seg å få disse utbruddene av emosjoner, men dere vil kjenne hvordan dere kan gjøre dette helt uten å være til bry for andre mennesker.

Det er tøft å vedkjenne seg de følelsene man ikke har latt komme frem tidligere av frykt for at de er negative og vonde, at de egentlig ikke er en del av oss, men noe vemmelig som vi må undertrykke. Da må dere vite at alle de følelsene trenger å være en del av dere, men dere må ikke la de følelsene henge seg fast i deres hverdag. Bare vær helt i ro med at dere har disse følelsene, men uten å identifisere dere med dem. Det er helt menneskelig å ha disse følelsene og det er viktig at de blir akseptert som en del av dere.

Ikke vær redd for å være onde eller meningsløse i det dere føler, bare ikke la det gå utover andre. Men kjenn på følelsen og aksepter at den er der, det er først da at den gir slipp. Det er slik mange mennesker blir vandrende emosjonelle bomber, fordi de har undertrykte følelser som de ikke har fått utløp for. De har ikke visst at indre uro kommer av indre blokkerte følelser som må frem i lyset før de kan endres til kjærlighet og indre ro.

Det som skiller de som har indre ro, fra de som har indre uro, er at de med roen er helt inneforstått med at de følelsene er en del av dem, og at de ikke må identifisere seg med de følelsene som har den enkle hensikt å lette på trykket som dere hele tiden får gjennom emosjonelle inntrykk. De uten roen, vet ikke at de følelsene må ut, men de tror at de er der for å hindre deres utvikling. De vet ikke at følelsene er en naturlig del av dem, samtidig identifiserer de seg med de følelsene, og tror at de er vonde eller slemme, eller at de har indre blokkeringer som ødelegger for andre de gangene de tar dem ut gjennom utbrudd eller engstelser. Husk det at indre uro kan kun lindres ved å få utløp for innestengte følelser, men da selvfølgelig uten å være til bry for de rundt dere. Det er mange måter dere kan få utløp for følelser på, uten å være til bry.

Hvorfor ikke alle tar til seg informasjonen
Enkelte av dere vil ikke ta til dere de beskjedene som kommer fordi dere ikke ser forskjell på det som er rent og det som er et uttrykk for indre uro og egoistiske holdninger til de enkleste tema. Disse vil ikke forstå det som blir fortalt her, fordi de henger seg opp i det som de selv har blitt fortalt oppgjennom hele livet. De er låst i det gamle og de vet ikke hvor enkelt det hele er.

De har en opplevelse av at det som blir fortalt gjennom deres ledere er det eneste riktige, at det er det eneste de trenger å forholde seg til. De følger en norm som er fremmet av mennesker som har til hensikt å hindre dere fra å bli fri fra ego og indre uro. Det er mange vi vet om som virkelig vil hindre dere i å finne freden. Disse er avhengige av at dere beholder uroen deres fordi de trenger dere som arbeidsmaur og til å hele tiden være tilgjengelig for deres egen økonomiske vinning, slik at de kan endre på det de selv mener er viktig å endre – nemlig sine egne liv i form av det de selv ønsker seg av materielle og maktbetonte verdier.

De som leder verden deres i dag er meget urolige for det som nå skjer i verden, det at flere og flere bli opplyste og vet hva hele oppstigningen dreier seg om. De er redde for å miste den makten de har over dere, og de vil gjøre det de kan for å hindre deres utvikling. Dette er fordi de vet at det som skjer nå er med på å endre deres liv i den grad at deres egoistiske behov står i fare for å ikke bli mettet. Uansett vil de ikke kunne gjøre noe for å hindre den oppstigningen dere er inne i nå.

Menneskeheten når de energiene som kreves for at endringene kan iverksettes og dette vil dere få kjenne i dere med tiden. Dere vil kjenne den roen som dere har lengtet etter, og de emosjonelle engstelsene dere har kjent i så lang tid vil forsvinne i takt med hjertefrekvensen som økes. Dere vil nå et helt annet bevissthetsnivå i fremtiden, og da vil det ikke lenger være egoistiske maktmennesker i lederstillingene på jorden. Disse vil bli erstattet av de som er rene i hjertet og de som har til hensikt å hjelpe menneskeheten til å utvikle den samme helheten i hjertet. Dere har en eventyrlig fremtid i vente, men først må dere vite at det er nåtiden dere må være med å endre gjennom å bli fri fra deres egoistiske væremåte.
Tusen, tusen takk Gaute. Jeg følte noe av dette gikk rett på meg. Tror nok guidene dine har smugtittet i akash'en min hehehe. Du kan hilse og si jeg skal jobbe med det ;)
Jeg følte på meg at dette hadde med klimaforandringene å gjøre. Som menneske er det vondt å tenke på at de som hjelper til med oppstigningen er mennesker nå, og er uskyldige ofre i de omveltninger som vil skje. Men det er vel slik at det er nettopp dem som må folk til å åpne seg, ingen ville likevel hatt nestekjærlighet for de som ikke var svake og uskyldige...dessverre. Det er godt vi er på vei bort derfra. Jeg tror "Gaias folk" vil klare det! :)

Jeg er vel intuitivt klar over at det ikke er noe klimaks i den forstand. Det dreier deg vel mer om at lyssky begivenheter får konkurranse fra lyset om dagen.
Hadde du giddet å spurt dine guider om det er nok? (De vet hva jeg spør om;) )
Takk igjen :)
Antall ord: 1863
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

BA skrev:
Heia skrev:Som tidligere student der, så er jeg vel kanskje inhabil :D Men ja, ITA er seriøst. Mange flinke folk der- ikke bare Knut Jørgen ;)
Ja det var instituttet jeg tenkte på, ikke KJRØ. ;) Ikke misforstå, han er sikkert seriøs han også, men han har en tendens til å overforenkle en del ting synes jeg, og den entusiasmen kan bli litt slitsom. :)
Nei det gjør han jo bare kjempesøt og sjarmerende. Det er flott å se folk som er så utrolig inni det de driver med. Også er han prikk lik han som kalte seg Åndevandreren her en stund. Hehe.
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Gaute.
Det er veldig merkelig, for jeg vet ikke om jeg tror på kanalisering alltid.
Jeg tror at fenomenet kan eksistere, men jeg føler det er blitt misbrukt så mange ganger at folk har "kanalisert" ting, at de sier dette for å virke mer interessante ut.
Men når jeg leste det du her har gitt oss i denne tråden fikk jeg en merkelig følelse av å kjenne meg igjen i mye av det som sto der. Og alt i alt ga det en dyp mening for meg.
Jeg har nemlig idéer og tanker, kall det gjerne drømmer, som tilsvarer noe mer eller mindre identisk med det du har skrevet her om tilhørighet og kjærlighet, og hvordan vi alle kan finne kjærlighet på et nivå vi ikke visste eksisterte. Nemlig fordi jeg har følt det fra før. I mine drømmer, og jeg har fått prøvesmakt også i denne parten av livet (våken).

Uansett om jeg er litt skeptisk til kanalisering, generelt, så hadde det vært fint om folk flest tok seg tid til å lese gjennom det du her delte med oss.
Nettopp fordi det uansett er fine tanker.
Og ikke minst fine "leveregler" å gå etter, når vi møter framtiden.
For det gjør vi jo hele tiden, og slik utvikling har vært lenge nå, burde vi være forberedt på at det skal snu. Og vi er jo framtiden selv, det er vi som skal snu på det. Sammen.
Egoisme er egentlig bare kjærlighet til seg selv, spør du meg, men det er å gå for langt i én bestemt retning (innover), og tenke på å gagne seg til forholdene (utover).
Det er et spørsmål om å ta mer enn man gir.
Og hvis alle begynner nettopp DER;
gi mer enn dere tar;
så er vi godt på vei til en bedre framtid.

:)
Antall ord: 320
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Unnskyld meg, men er det virkelig noen som tror på dette sprøytet fra Gaute?

Vi er på vei mot en istid, sier han, som den største selvfølge, men fakta er jo at vi er inne i en mellomistid, og at temperaturene nå stiger.

Bilde

Det er noe uenighet om hvor mye de stiger, og om dette er menneskeskapt, men at de stiger er det enighet om.

Innleggene inneholder ikke noe særlig nytt, ikke noe særlig revolusjonerende, og det inneholder ingenting som gjør at man kan vurdere sannheten i dem. Derfor sier jeg som Wolfgang Pauli, denne artikkelen er ikke riktig – den er ikke engang feil!

Det er imidlertid enkelt å se at jeg ikke er en av de som vil villede noen, for mitt syn på verden er vel ganske kjent her, også fra lenge før denne "kanaliseringen"
De vil forsøke å få dere til å tro at det finnes ingenting godt i verden...
Men han har rett i noe, som f.eks. "De vil komme med meninger som ikke høres så veldig feil ut, men som likevel ikke er ifra hjertet". Det kommer ikke fra hjertet, men fra hodet. Det er fornuften som taler mot å stole på slikt.
Antall ord: 204

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

glem det. <redigert>
Antall ord: 3
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Dj_Devil skrev: Slettet innlegg
OK. :)
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

BA skrev:
Dj_Devil skrev: Slettet innlegg
OK. :)
eg leste litt for fort så missforsto litt. så leste eg en gang til etter eg hadde posta. så såg at det var liten vits å ha den der. :)
Antall ord: 36
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Spiser skiva mi og gumler på denne tanken: det som skjer det skjer.. skal liksom kanaliseringer og forvarsler få oss til å oppføre oss bedre?.. har ingen verdi da.. man kan starte å bli ett bedre menneske her og nå.. ikke for å redde sitt eget skinn en viss dato.. men for nuet og for kjærlighetes skyld... her og nå.. skje det som skjer... namnam.. mat er godt... mums mums :mozilla_tongue:
Antall ord: 69
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links