Engler, Guider, Hjelpere, Skytsenglerkan noen lære meg å kominikasere med hjelperen min?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

doaivu skrev:
her er det jo klart at h*n henvender seg til folk som tror på det samme, så er det vel opp til h*n å vurdere utsagn fra andre om hjelpere som h*n føler stemmer eller ikke...
utifra spørsmålet h*n stiller er det jo underliggende at h*n tror på dette og vet at andre også gjør det, i tilfellet her som kanskje kan gi h*n et svar på hvordan h*n kan komme i kontakt med dem...
Og hva er det som er så forferdelig galt med noen jordnære innspill? Og om det blir relevant eller ikke er opp til hver enkelt å mene. I bunn og grunn er det ikke uvesentlig, for som BA har påpekt; tråden handler om hjelpere.
doaivu skrev: her kunne det være på sin plass å påpeke usakligheter som dere skeptikere er så flink til å påpeke hos andre, men ikke er klar over sine egne utsagn...

skal vi tilbake til tråden eller?
Ja, bare å påpeke det.

Vil du ha meg tilbake til tråden da? Jeg er jo så usakelig ;)
Antall ord: 191
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2008 13:59
16

Innlegg av open_palm »

BA. skrev:
open_palm skrev:
BA. skrev:MDJ har bl.a. skrevet at James Randi ikke har pengene han har lovet den som kan bevise noe paranormalt.
Har du god innsikt i regnskapet til James Randi?
Tja, http://tfcny.fdncenter.org/990_pdf_arch ... 12_990.pdf
Har ikke engang prgram som åpner fila :D
Men dog,kan dere ikke heller lage en "hjelpere,eksisterer de eller ikke" tråd der dere diskuterer om de finnes,så kan vi bruke denne tråden til å svare trådstarter på det h*n spurte om??
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Dj_Devil skrev:Sant det BA..
Men eg har aldri sett deg bli kalt for for eksempel stor gris :p
Folk vet mer om meg derfor kan bruke mer mot meg.
Men eg sitter nå her å koser meg når eg diskuterer.
Selv om eg har manglende kunnskap om mye av det du nevner.
Det beste eg vet er å se folk ta en diskusjon med et godt humør :)
Uansett hvor frustrert en blir :)
Noe som er en STOR mangelvare i denne å andre tråder.
:D

Men bare for å si det, så liker jeg ikke signaturen din.

Den sier indirekte at fysisk utviklingshemmede eller ulykkesrammede er mentalt tilbakestående. ¨Nå er jeg heldigvis fullt ut mobil selv, men synes en slik signatur sier noe om deg, som jeg ikke tror eller håper du står for.
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

open_palm skrev:
BA. skrev:
open_palm skrev:
BA. skrev:MDJ har bl.a. skrevet at James Randi ikke har pengene han har lovet den som kan bevise noe paranormalt.
Har du god innsikt i regnskapet til James Randi?
Tja, http://tfcny.fdncenter.org/990_pdf_arch ... 12_990.pdf
Har ikke engang prgram som åpner fila :D
Men dog,kan dere ikke heller lage en "hjelpere,eksisterer de eller ikke" tråd der dere diskuterer om de finnes,så kan vi bruke denne tråden til å svare trådstarter på det h*n spurte om??
Hvorfor kan ikke du bare svare på det trådstarter spurte om, og la andre diskutere det de vil?
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av open_palm »

BA. skrev:
Dj_Devil skrev:Sant det BA..
Men eg har aldri sett deg bli kalt for for eksempel stor gris :p
Folk vet mer om meg derfor kan bruke mer mot meg.
Men eg sitter nå her å koser meg når eg diskuterer.
Selv om eg har manglende kunnskap om mye av det du nevner.
Det beste eg vet er å se folk ta en diskusjon med et godt humør :)
Uansett hvor frustrert en blir :)
Noe som er en STOR mangelvare i denne å andre tråder.
:D

Men bare for å si det, så liker jeg ikke signaturen din.

Den sier indirekte at fysisk utviklingshemmede eller ulykkesrammede er mentalt tilbakestående. ¨Nå er jeg heldigvis fullt ut mobil selv, men synes en slik signatur sier noe om deg, som jeg ikke tror eller håper du står for.
Du måtte finne noe annet å klage på enn det dere egentlig skrev om?? :D
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

"Arguing over the internet is like running in the special olympics,even if you win you are still retarded" Denne du mener BA?

Da eg skulle oversette den for å komme med noe lurt så skjønte eg hva du mente :p *fjerner med en gang for du har meget rett*
Antall ord: 49
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
doaivu
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Jan 2008 16:19
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: skjærsilden

Innlegg av doaivu »

Kimbara skrev:
doaivu skrev:
her er det jo klart at h*n henvender seg til folk som tror på det samme, så er det vel opp til h*n å vurdere utsagn fra andre om hjelpere som h*n føler stemmer eller ikke...
utifra spørsmålet h*n stiller er det jo underliggende at h*n tror på dette og vet at andre også gjør det, i tilfellet her som kanskje kan gi h*n et svar på hvordan h*n kan komme i kontakt med dem...
Og hva er det som er så forferdelig galt med noen jordnære innspill? Og om det blir relevant eller ikke er opp til hver enkelt å mene. I bunn og grunn er det ikke uvesentlig, for som BA har påpekt; tråden handler om hjelpere.
doaivu skrev: her kunne det være på sin plass å påpeke usakligheter som dere skeptikere er så flink til å påpeke hos andre, men ikke er klar over sine egne utsagn...

skal vi tilbake til tråden eller?
Ja, bare å påpeke det.

Vil du ha meg tilbake til tråden da? Jeg er jo så usakelig ;)
vil gjerne ha deg tilbake til tråden jeg, men det måtte jo bety at du må forandre standpunkt i denne saken om du skal tilbake i tråden om du ikke tror på hjelpere, alltid gøy med skeptikere som stiller seg mere åpen til slike ting;)
Antall ord: 242
Bilde
- i fell in love with a spirit -

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

doaivu skrev:
vil gjerne ha deg tilbake til tråden jeg, men det måtte jo bety at du må forandre standpunkt i denne saken om du skal tilbake i tråden om du ikke tror på hjelpere, alltid gøy med skeptikere som stiller seg mere åpen til slike ting;)
Ok. Hvordan kontakter jeg hjelpere, og hvordan fungerer det? Hvordan kan jeg være sikker på at det er hjelpere jeg har kontaktet, og ikke får "respons" fra min egen psyke?
Antall ord: 83
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
doaivu
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av doaivu »

Kimbara skrev:
doaivu skrev:
Ok. Hvordan kontakter jeg hjelpere, og hvordan fungerer det? Hvordan kan jeg være sikker på at det er hjelpere jeg har kontaktet, og ikke får "respons" fra min egen psyke?
du kan jo prøve å kvitte deg med egoet ditt, frykt, traumer og innestengte følelser for å komme nærmere sjela di og naturen/universet...så kan du kanskje se hvilke erfaringer du får og sammenligne disse med andre som holder på med det samme...
det kan jo godt hende det er din egen psyke som spiller deg et puss, kanskje din underbevissthet som prøver å fortelle deg ting/som prøver å lære deg noe om deg selv eller universet ved å gi deg tegn eller hendelser som du kanhende vil tolke som hjelpere/ånder osv, eller det kan være at det virkelig er hjelpere...
hvis dette fungerer og hjelper deg med å få et mer harmonisk liv i forhold til deg selv og andre så spiller det vel strengt tatt ingen rolle om hjelperne eksisterer eller ikke?
selv om man tror på disse fenomenene trenger man da ikke miste fotfeste og være totalt avskåret fra virkeligheten.
Antall ord: 245
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

du kan jo prøve å kvitte deg med egoet ditt, frykt, traumer og innestengte følelser for å komme nærmere sjela di og naturen/universet...så kan du kanskje se hvilke erfaringer du får og sammenligne disse med andre som holder på med det samme...
det kan jo godt hende det er din egen psyke som spiller deg et puss, kanskje din underbevissthet som prøver å fortelle deg ting/som prøver å lære deg noe om deg selv eller universet ved å gi deg tegn eller hendelser som du kanhende vil tolke som hjelpere/ånder osv, eller det kan være at det virkelig er hjelpere...
hvis dette fungerer og hjelper deg med å få et mer harmonisk liv i forhold til deg selv og andre så spiller det vel strengt tatt ingen rolle om hjelperne eksisterer eller ikke?
selv om man tror på disse fenomenene trenger man da ikke miste fotfeste og være totalt avskåret fra virkeligheten.[/quote]

Det du beskriver er en slags psykoterapi, og jeg er helt enig i at man skal forøke å leve i harmoni med seg selv, selv om dette er så godt som umulig for de aller fleste. Naturen/universet...nja, jeg syns et slikt ordlag er litt vel episk, men om man får noe fint ut av det så er det selvfølgelig bare bra.

Det jeg er skeptisk til er denne troen på at man har "noe" som passer på seg. Det er nok ikke alle som er så åpne som du utgir deg for å være på dette punktet. Jeg tror det er en del troende som faktisk fester sin lit til slike "hjelpere", og i enkelte tilfeller går det for langt. Det er derfor jeg vil ha inn litt skepsis i slike tråder, da spesielt hvis noen uttrykker seg slik som Brenda gjorde. Jeg hadde nok ikke skrevet i denne tråden om det ikke var for det skråsikre innlegget der.

Svaret du gav nå er et helt greit svar å gi en som spør om slike ting, men det blir ofte litt for ensrettet og "i vilden sky" når det er snakk om slik tro. Det er mange som svarer at man må f.eks. "tømme tankene, og det navnet som dukker opp i hodet først, er navnet på hjelperen". Det virker jo uskyldig, men jeg mener det er med på å mislede folk, og kan ofte spille veldig på naiviteten og skråsikkerheten. Hadde noen sagt slik på en skole hadde det blitt bråk, for det er vranglære.
Antall ord: 431
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
open_palm
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av open_palm »

Hehe du klarte ikke å holde deg kimbara...En liten fin en med vranglære måtte du ha med
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
doaivu
Nybegynner
Nybegynner
16

Innlegg av doaivu »

Kimbara skrev:du kan jo prøve å kvitte deg med egoet ditt, frykt, traumer og innestengte følelser for å komme nærmere sjela di og naturen/universet...så kan du kanskje se hvilke erfaringer du får og sammenligne disse med andre som holder på med det samme...
selv om man tror på disse fenomenene trenger man da ikke miste fotfeste og være totalt avskåret fra virkeligheten.
Det du beskriver er en slags psykoterapi, og jeg er helt enig i at man skal forøke å leve i harmoni med seg selv, selv om dette er så godt som umulig for de aller fleste. Naturen/universet...nja, jeg syns et slikt ordlag er litt vel episk, men om man får noe fint ut av det så er det selvfølgelig bare bra.

Det jeg er skeptisk til er denne troen på at man har "noe" som passer på seg. Det er nok ikke alle som er så åpne som du utgir deg for å være på dette punktet. Jeg tror det er en del troende som faktisk fester sin lit til slike "hjelpere", og i enkelte tilfeller går det for langt. Det er derfor jeg vil ha inn litt skepsis i slike tråder, da spesielt hvis noen uttrykker seg slik som Brenda gjorde. Jeg hadde nok ikke skrevet i denne tråden om det ikke var for det skråsikre innlegget der.

Svaret du gav nå er et helt greit svar å gi en som spør om slike ting, men det blir ofte litt for ensrettet og "i vilden sky" når det er snakk om slik tro. Det er mange som svarer at man må f.eks. "tømme tankene, og det navnet som dukker opp i hodet først, er navnet på hjelperen". Det virker jo uskyldig, men jeg mener det er med på å mislede folk, og kan ofte spille veldig på naiviteten og skråsikkerheten. Hadde noen sagt slik på en skole hadde det blitt bråk, for det er vranglære.[/quote]

ja jeg er fullstendig enig i det at folk kan ta dette for langt, og fraskriver seg ansvaret for sitt eget liv, og som jeg sa er det ikke alle som mister fotfestet når det gjelder disse tingene, en ting jeg har lært om det "alternative" er å ikke la deg lede for mye bare pga at det høres fint, harmonisk og vidunderlig ut. Det å ha en hjelper kan jo være en fin idê, om det hjelper vedkommende å bli mere trygg på seg selv, som en dytt til å bli mer selvstendig og det å tenke uavhengig av andre...men det er mange som kan bruke dette som en virkelighetsflukt i områder der de ikke tør å stole på sine egne evner til å gjennomføre ting, der de kan undergrave seg selv til å bli avhengige av svar fra andre som "hjelperne" og ikke fungere uten.
hele poenget med disse åndelige hjelperne som jeg har forstått det er akkurat det de er - hjelpere, ikke noen som kjemper og tar valg for deg, men som kan guide deg gjennom de forskjellig veiene man tar her i livet.
I can only show you the door, but you are the one who have to walk through it
:D:D:D
Antall ord: 641
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

open_palm skrev:Hehe du klarte ikke å holde deg kimbara...En liten fin en med vranglære måtte du ha med
Hva gjør du egentlig i denne tråden?
Antall ord: 31
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FEUER
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Des 2007 16:14
16
Kjønn (valgfri): Gutt (14)
Lokalisering: spangereid

Innlegg av FEUER »

Kimbara skrev:
open_palm skrev:Hehe du klarte ikke å holde deg kimbara...En liten fin en med vranglære måtte du ha med
hva gjør du i tråden her da? gjør narr av folk som tror
på hjelpere?
Antall ord: 51
Hva er meningen med livet..

Nyt det mens du har det! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
17

Innlegg av Kimbara »

FEUER skrev:
Kimbara skrev:
hva gjør du i tråden her da? gjør narr av folk som tror
på hjelpere?
Jeg burde vel egentlig holde meg for god til å kommentere dette, men det blir så fantastisk dumt det du påstår at jeg ikke kan la det ligge.

*sukk*...Hvordan mener du jeg narr av folk her?
Antall ord: 91
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links