Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Silky skrev:hei atmi! skjønner at du synes dette er helt sykt når du ikke har opplevd det selv.. Jeg har aldri opplevd at de er skikkelig onde, så min teori på det er frykten hos mennesket, for frykt kan forveksles med ondskap. Og jeg prøver aldeles ikke å skremme folk, bare dele min opplevelse.. Jeg har også god intuisjon, men jeg føler ikke noe ondt med denne tråden, bare frustrerte mennesker som ønsker å dele opplevelsene sine med andre. Jeg tror vesnene finnes, fro det er umulig at så mange har opplevd akkurat det samme og at de ser like ut..det er rett og slett umulig. Jeg Må tilføye at jeg var HELT VÅKEN da dette skjedde..kveld etter kveld. og jeg var heller ikke "rusa" som du sier.
Disse vesnene er tydeligvis "hungrige" som jeg velger å kalle det..de virker bare sultne og misunnelige og er ikke farlige i den forstand. Det eneste som er farlig, er hvis folk tolker dem sånn.. Beklager hvis du synes dette er vemmelig. Håper heller ikke at du opplever det, selv om du da hadde vært litt mer ydmyk ovenfor oss osm har det..
Ps! "Satan selv som stikker skarpe fingre opp i livmoren"? Hva er det for no`? har du opplevd det eller? det synes jeg hørtes vemmelig ut!
Jeg sa jo jeg hadde opplevd det - sant?
Det er og derfor jeg så hardnakket påstår at det er bullshit. Fordi jeg har opplevd det - som sagt - så vemmelig som jeg tror det er mulig å oppleve det. Derfor vet jeg også hva det er Og, det er frykt - blanding av frykt og mareritt. Og ja, det er helt naturlig å være helt våken - det er følelsen av å være helt våken som gjør opplevelsen ekstra sterk.
Jeg kan ikke vise til noe, for jeg har ikke undersøkt det. Men jeg skal nesten vedde på at dette her, det har de forsket på og de har helt naturlige forklaringer på det.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Silky
Nybegynner
Startet: 08 Des 2005 00:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: vestfold
Innleggav Silky »
ok, jeg har ingen intensjoner om å prøve å "omvende" deg, folk har forskjellige opplevelser og det er forskjellig hva man velger å legge i det.. Jeg har aldri opplevd noe så fælt som deg. men jeg er nå rimelig overbevist om at jeg ikke inbillte meg ting.(jeg har faktisk veldig lenge trodd det.. men når så mange andre opplever AKKURAT DET SAMME..så er jo det litt rart.) Det er ikke frykt, for veldig mange av gangene, dvs. da jeg hadde vent meg til dem, var jeg ikke redd lenger.. jeg ble liksom bare lei av dem, men de var der for det. jeg må akseptere at du ikke tror på dette, og da bør du akseptere at andre kan tro på det.. eller hva?
Antall ord: 128
"If you want to catch something, running after it isn't always the best way."
- Lois McMaster Bujold
Atmi skrev:Jeg syns denne tråden er direkte vemmelig.
Skille mellom søvnparalyse og dette? Har dere noen gang hatt en skikkelig vemmelig søvnparalyse der selveste satan stakk lange spisse fingrer langt oppi livmora deres?
Jeg tror tråden er usunn, og de bildene jeg har sett virker ikke troverdige. Jeg tror ikke på det.
Ja, jeg tror at redsel kan frembringe slike følelser. Helt klart. Men at det er skyggefolk, eller marer som Margit Sandemoe kaller dem!?!?!?
Og om de så er der. Hvorfor klarer så ikke medier å se dem? Hvorfor sier mediene at det er søvnparalyse? Fordi at det er søvnparalyse, men at når dere ser dem uten å være i søvnparalyse så er det ekte?
Nei - tror ikke det. Det er fordi dere skremmer dere selv og tror der er noen der. Muligens fordi dere er mørkredde likevel. Som barn trodde vel de fleste av oss at der var noen under sengen. Men den gikk bort når mor eller far kom. Og så kom den tilbake når de gikk. Tror dere virkelig disse skyggefolkene hadde giddet springe frem og tilbake fra under sengen alt ettersom hvem som kom inn i rommet? Eller er barns mareritt og skygger ikke egentlig skyggefolk de heller?
Ja, jeg virker litt sur. Jeg er litt irritert på denne tråden. Fordi jeg oppfatter den som veldig, veldig negativ. Det dystreste av det dystre. Det er for meg på lik linje med de som prater om helvete i Sibir og forteller at de har sett smådjevler fly rundt der.
Men ok
La oss si de finnes. Og la oss si at styrke og uvilje til å gi dem oppmerksomhet fjerner dem. Hva er da vitsen med dette? Frembringe dem?
For en ting skal jeg si. Hvis de er virkelige, noe jeg ikke tror det er da jeg faktisk tror det er søvnparalyse. Og, jeg har opplevd det, mer enn en gang - akkurat så vanvittig og utrolig vemmelig som jeg tror det er mulig det kan oppleves. Og det var så utrolig vemmelig og umulig å leve med, at jeg faktisk måtte ta en grundig gjennomgang. Etter den gjennomgangen fant jeg faktisk helt normale grunner til at slike opplevelser er alt annet enn spøkelser.
Og ikke alle klarer det. Jeg mener faktisk at dette her er å leke med psyken. Alvorlig. De mørke stedene inni oss, de er veldig reelle, spøkelser eller ikke spøkelser. Og jeg tror det er viktig å være litt skeptisk til hva vi forsker i.
For hvis de nå eksisterer. Vi skal jo ikke komme med konklusjoner så lenge noen andre hardnakket påstår de vet noe. Men hvis de nå eksisterer, da kan de faktisk skade deg. Både litt fysisk, og de kan skade deg psykisk for resten av livet. Jeg bare sier det.
Høres nok hysterisk ut nå. Men dette her anser jeg som veldig alvorlig faktisk. Har sett på denne tråden lenge uten å si noe slikt. Fordi jeg ikke har lyst å ødelegge eller virke som jeg vil nekte noen å prate om det de brenner for. Men nå blir det bare som en laaaaaang skremselspropaganda. Hvem med hodet på rett plass bruker så mye energi på noe slikt? Hvis du har en negativ opplevelse som forsvinner dersom du overser den - da overser du den, du overfokuserer ikke på den. Da vil du jo forsterke den, mange ganger.
Nei, denne tråden er ikke bra. Jeg føler vonnskap fra den. Sjelden jeg oppfører meg slik. Men faktisk - kjenner jeg blir like prippen som når frelsesarmeesoldatene må sitte i et rom med tarotkorter.
Eller la oss si det slik. Jeg har ikke dårlig intuisjon, selv om jeg ikke er synsk. Og en ting vet jeg - dette her har ikke noe med ting vi bør drive med å gjøre. Enten er det oppspinn fra ende til annen, eller så er det ren vonnskap. Der er ikke noe spennende eller fascinerende her. Det er bare vemmelig.
Og bildene?!?!? Bullshit. Se spesielt på den serien med bilder. Ærlig talt. Skulle en skygge springe rundt og flytte stoler? Det er naivt å tro annet enn at den serien er tullball fra ende til annen. Dessuten viser hele siden at det er tull. Og om dere bruker intuisjonen litt så vet dere også at det er tull.
Kutt ut dette da?
Hilsen en frustrert
Atmi
Nå har ikke jeg lest denne tråden fra ende til annen, og jeg kan ikke kommentere de som påstår de har hatt slike opplevelser i våken tilstand ettersom jeg ikke har hørt om akkurat det før. Men det jeg veit, er at slike vesener kan man møte i søvnparalyse, og jeg har selv vært borti ekle skapninger, om ikke akkurat som på bildene, så iallefall mørke og dystre like så fullt.
Nå skjønner jeg ikke helt hva du sikter til når du sier oppsøke det/dem?. Jeg skal si meg enig i at slike ting er ikke ting man oppsøker, men informasjon synes er viktig, ettersom slike ting er "relativt" vanlig for folk som driver med UKO. Kan også føye til at min erfaring med dem er at de ikke er farlige, men heller bare prøver å skremme.
Nei. Sånn sett har jeg nok ikke lest hele tråden jeg heller. Leste litt tidligere og har skummet litt gjennom nå. Men sitter med inntrykk av at der skal være noen små ekle vesener som bla kryper opp og tar kvelertak på personer.
Visst tror jeg der er vesener som ikke er helt gode ja. Det gjør jeg. Men jeg syns det er viktig å ikke tenke søvnparalyse som slike vesener. Jeg har hatt skikkelig vemmelige søvnparalyser selv, hørt skritt og hatt ekstremt vemmelige opplevelser med det. Men jeg har også klart å trekke opplevelsene ned til et nivå der jeg kan forstå hvorfor dette kommer frem. Og søvnparalyse, med sine ekle opplevelser er et kjent begrep. Det er vanlig og det er ikke vanlig å tenke at det er ånder. Det er vel egentlig det jeg reagerer mest på.
Det jeg sier med å tiltrekke dem (husker ikke helt hvordan du ordla deg) Det sa jeg fordi at i denne diskusjonen prater folk om at beste måten å få bukt med disse vesenene er å overse dem, være positive og ikke vise redsel. Derfor legger mitt hode sammen to og to - og tenker da at det er ulogisk og lage en sånn diskusjon ut av noe man best kan overse og ikke være redd for.
Jeg er mer redd for redselen for at små vesener kravler over sovende kropper og tar kvelertak og lignende, enn for selve vesenene. Og jeg er overbevist om at slike skal vi ikke være redd for. Mange hevder å se småfolk, og mange sier de ser skyggelignende vesener. Jeg kan ikke si noe på dette - slikt er ting jeg ikke en gang befatter meg med, om jeg ser eller føler slikt tar jeg helt avstand og regner det som ikke-eksisterende. Fordi jeg tror ikke det er slikt vi skal bruke energi på. Men det er ikke så vesentlig egentlig. Det som er vesentlig, er at mulig folk ser småfolk og små skyggelignende vesener. Mulig der er slike ute - men jeg tror ikke det er smådjevler som driver på som her. Og jeg må bare si det - denne diskusjonen, det jeg har fått med meg, er skikkelig vemmelig og jeg oppfatter det som en gjeng som sitter og skremmer hverandre opp.
Jeg er veldig enig med atmi her. Den beste kuren for disse vesnene er selvkontroll og trygghet på seg selv.
La oss være helt ærlig her nå. Jeg har opplevd dette mange ganger. Opplevd at de prøver å kvæle meg og jeg får faktisk ikke puste. De har dratt meg ut av senga og prøvd å knekke nakken min. ALT det der er mest sannsynlig søvnparalyse, selv om jeg vet om enkelte tilfeller som er annerledes.
Hvis disse skyggemenneskene hadde hatt slik makt så hadde mange av oss vært døde akkurat nå. Til sammen har vi blitt angrepet mange ganger. Selvfølgelig, hvis noen dør så finner ikke vi ut av det. Men det burde ikke jeg sagt fordi nå vil noe lage en historie oppi hodet sitt at han eller henne er det lenge siden vi har sett. hmmmm, var det ikke hun som opplevde så mye skyggevesner. Hmmmm, kanskje hun er drept?
Psyken vår kan virkelig frembringe mye rart, til og med fysiske ting.. Har hørt en historie hvor folk frøs i hjel i et kjølerom, selv om det ikke engang var minus grader der.. Fordi psyken innbildte seg kulden.. om dette stemmer, vet jeg ikke, men poenget er at psyken vår er helt utrolig sterk, vi kan innbilde oss de utroligste ting.. Bare fantasien setter en stopper.. Jeg sier ikke dermed at alt en opplever er innbildning, men en må stille seg litt kritisk til episoder der redsel har en stor innvirkning..
Hvis noen her har lest noe av Margit Sandemo, så nevner hun faktisk noe om dette skyggefolket.. Men som forskjellige guder, demoner osv. så forteller hun også at det er vi mennesker som har skapt dem, ikke omvendt.. De blir altså "levende".. fordi vi tror på dem.. Og akkurat her mener jeg at hun har et poeng.. tror vi nok på noe, blir det til slutt virkelighet.. :mozilla_wink:
Har sjekka nokre av desse linkane og vart ikkje imponert. Sitte att med ein følelse av at mange her inne har stor glede av å skremme opp andre til å tru på dette tullet. Skjønar ikkje vitsen med det. Dette som mange av dåkke later til å ha opplevd har ikkje noko med virkeligheten å gjere. Alt skjer i fantasien til kvar enkelt, gjerne påvirka av mørket som mange forsatt er redd for, eller påvirka av noko dei frykter/vert skremt av. Det at så mange av dåkke nører opp under denne skremselspropagandaen vitner om kor redde dåkke egentlig er for å være åpne, ærlige mot dåkke sjøl og andre. I tillegg vil mange av dåkke oppleve dette sterkare og oftare fordi dåkke lar dåkke skremme.
Dette er kanskje formålet, skremme opp dei andre her, skape ein negativ stemning som passer inn i den mørke tankeverda nokre søker mot.
Eg kan ikkje la være å le av dette, skjønar at det er lite som skal til for å velte fjell her inne, desse naive men så målretta påstandane om skyggefolk som vil dåkke vondt, spøkelser som er fysiske, onde energier, onde ånder...hehe
*Mennesket er sin mørkaste fiende i mørket*
Antall ord: 219
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
Hmmmm.....Kanskje det er frykt som manifesterer disse "monstrene"? Kan fortsatt ikke fatte hvorfor venninnen min skulle oppleve dette da, men....
Det skulle være mer nærliggende at jeg skulle oppleve det som har slitt med angst i 25 år! Kan likevel oppleve at jeg skaper en veldig negativ energi i huset når jeg har mine kjipe perioder, men ingen skyggefolk. Heldigvis. :mozilla_smile:
Antall ord: 66
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Heia skrev:Hmmmm.....Kanskje det er frykt som manifesterer disse "monstrene"? Kan fortsatt ikke fatte hvorfor venninnen min skulle oppleve dette da, men....
Det skulle være mer nærliggende at jeg skulle oppleve det som har slitt med angst i 25 år! Kan likevel oppleve at jeg skaper en veldig negativ energi i huset når jeg har mine kjipe perioder, men ingen skyggefolk. Heldigvis. :mozilla_smile:
Ja, men nå skjer jo dette når man er i en helt annen tilstand. Jeg har opplevd dette mange ganger. Jeg har også lært meg å takle det. Derfor vet jeg med 100% sikkerhet at vår psyke i det minste har en finger med i spillet. Som Sunna sa tidligere i denne tråden så er slike paralyseren glimrende mulighet til å få ut av kroppen opplevelser.
Om disse skapningene er reelle elller ikke, så ble jeg veldig fascinert av dette med søvnparalyse i kombinasjon med opplevelsen av dette "skyggefolket".
Etter å ha lest litt om dette drev jeg å "fisket" litt blant familie og venner, og jeg må si jeg ble mildt sagt overrasket over hvor mange som opplever dette!
Det som ofte går igjen er at under paralysen så kommer disse skapningene bort til sengekanten og bare står der og betrakter personen og alltid fra fotenden av senga. Noen hører noe/noen som kommer bort til senga eller inn rommet. En person hadde en fysisk opplevelse ved at noe satte seg i stolen ved siden av senga. Når denne personen så våknet, snurret stolen rundt. Det må sies at han som hadde denne opplevelsen var alene hjemme.
De personene som har hatt disse opplevelsene har alle i liten eller ingen grad fortalt om dette til andre, som oftest i frykt av å bli oppfattet som "smårar".
Mange av de jeg snakket med er personer som oppfattes som veldig jordnære og lite "alternative". Noen var sikker på at opplevelsene var fantasi, mens andre følte disse skapningene som virkelige. Noen skapninger var små mens andre var høye, men de kunne også opptre sammen. Men de fleste så som regel bare en skapning.
Derimot ingen av de jeg har snakket med så langt, har hatt opplevelser av å bli kvalt eller at disse skapningene har hatt "onde" hensikter, som jeg har lest at andre har hatt.
Må påpeke at dette ikke har vært noen stor eller seriøs "undersøkelse". I min bekjentskapskrets vet jeg av så langt 7 stk som har hatt disse opplevelsene. Har snakket med ca 20.
Det som jeg synes er interessant er at disse opplevelsene er så like. Søvnparalyse kan visstnok gi hallusinasjoner og det er nærliggende å tro at disse skulle ha større variasjon og ikke bare en hallusinasjon av en menneskelignende skapning som står å stirrer på deg.
Uansett om dette er psykisk betinget eller om det er "virkelige" skapninger, så synes jeg det er utrolig interessant at så mange deler disse opplevelsene, enten fra et vitenskapelig eller paranormalt ståsted.
Leste en bok om ei som hadde en nærdøden opplevelse. Hun ble angrepet av små (Skyggevesen). De lignet mer på smådjevler.Mens hun lå i sengen ble det lagt en beskyttelse rundt kroppen. Hun kalte det en kuppel fra ingen steds.
De klorte på denne kuppelen, men kom ikke igjenom.
Intressant dette.
Antall ord: 55
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
Eaglespirit skrev:Leste en bok om ei som hadde en nærdøden opplevelse. Hun ble angrepet av små (Skyggevesen). De lignet mer på smådjevler.Mens hun lå i sengen ble det lagt en beskyttelse rundt kroppen. Hun kalte det en kuppel fra ingen steds.
De klorte på denne kuppelen, men kom ikke igjenom.
Intressant dette.
Dette med skyggevesen kan jo sikkert ha paralleller til mange opplevelser og skapninger...feks "småfolk", hjelpere, gjengangere, kanskje til og med aliens. De som har opplevd det de kaller bortføringer hevder ofte det foregår i en tilstand der personen er paralysert. Kanskje det er en form for søvnparalyse med hallusinasjon. Det de opplever er reelt nok, men kanskje er det en form for hallusinasjon på lik linje med at andre oppplever dem som skyggefolk, isteden for aliens. Kanskje er aliens i realiteten skyggefolk eller motsatt.....Mye å gruble over her..Interessant er det ihvertfall :mozilla_smile:
Men en ting, til dere som sier at skyggefolket kun er søvnparalyse, ettersom hva jeg har forstått er man lammet under søvnparalyse? Men ikke når skyggefolket kommer på visitt? Er ikke det litt merkelig?