Er jo noen år siden denne tråden var "varm", så ikke godt å si hva folk har opplevd der i det siste.
Var selv innom stedet på vei hjem fra arbeid nede på Neskollen en sommer for ett eller to år siden. Tok en spontan tur dit bare for å se stedet, siden jeg hadde hørt så mye rart om stedet. For det første merket jeg at det var et godt stykke ut til ruinene fra riksveien, på stort sett trang og svingete vei, og jeg møtte heldigvis ikke andre biler. For det andre var det jo utrolig flott utover der, med pen natur osv.
Når jeg kom til kirkeruinene så var det en god del folk der. Var skoleungdom i ungdomsskolealder, og de spillte fotball og hadde det helt toppers i det fine været. Virket ikke som de var påvirket av noe skummelt eller overnaturlig. hehe. Mange ruslet rundt inni og på utsiden av selve kirka og tittet og skravlet.
Jeg og ruslet rundt og fikk sett litt på alteret og veggene, selv om det fortsatt var restaureringsarbeid der med noen stilaser og gjerder her og der.
Tittet kjapt på noen av gravene der og ruslet rundt og koste meg i det fine sommerværet. Opplevde ikke stedet som skummelt, men derimot veldig idyllisk og "park-aktig".
Men fikk ikke ruslet ned mot vannet på den stien mange beskriver, siden tiden løp fra meg.
Dro derfra med et positivt inntrykk, og bilen ruslet og gikk som normalt.
Må jo være et fint sted for en picknik (skrives det slik?) og avslapning....
Ser det er en god del debatanter her fra Nes og Romerike her, så noen får bli med en tur til sommeren og nyte det fine stedet.
Hilsen Marius