Mystical skrev:Jeg har inntrykk av at Bigfoot, som jeg ser på som samlenavnet for alle typer "hairy people", oppfører seg temmelig likt overalt.jeditrond skrev:Virker logisk at de har godt nattsyn all den tid de ofte rapporteres i skumring/kveldinga stort sett. Vet ikke hvordan det er med yetiene i Himalaya? Er de også nattaktive?Mystical skrev:Apropos avsløringer om Bigfoots overnaturlige egenskaper;
De kan nok, til tross for nylige avsløringer,over lengre perioder leve i vanlig fysisk tilstand med sine klansmedlemmer særlig om de har funnet et område der de får være i fred og de finner det de trenger.
Selv i den fysiske verden så er de flinke til å "gjemme seg" der de beveger seg gjennom busker og trær. De går ofte fra tre til tre for å ha noe å gjemme seg bak i alle fall om de ser mennesker eller om de er på jakt og må komme inn på byttet.
En annen fordel for dem er farten. De er raske til å komme seg unna og jeg har dessuten lagt merke til at de antagelig har et knep med plutselig å skifte bevegelsesretninger slik at de forvirrer "forfølgeren".
De opererer ofte om kvelden/ natten også og da er det jo lett å gå ubemerket omkring. (Har muligens nattsyn (?????))
"Yeti" er bare navnet de har på "Bigfoot" i Himalaya, slik jeg ser det.
Takk for oppklaringen