UFO, Kornsirkler & fenomenVG: " Apollo 14-astronaut: - Vi har skjult UFOer i 60 å

Forumet handler om Uidentifiserte Flygende Objekter, steder det har blitt observert UFO i og utenfor Norge, samt det verdenskjente fenomenet Kornsirkler

Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler

Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
17
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av rhonersen »

Ghost hunter skrev:du og den klovnen over deg burde ta dere et kurs i vitenskapsteori slik at dere kan sjekke prosessene for å skaffe beviser og hvordan man tester dem.
Hei. Jeg forventet mer av deg enn kjipe personangrep. Jeg forventet faktisk argumenter som en kan ta stilling til, ikke ubegrunnede slengbemerkninger om å ikke vite noe om vitenskap. Hva med å forme (begrunnede) argumenter som går på sak - her er noen punkter du kan begynne med:
- DP som 'non-profit' organisasjon.
- Evidens for /utenomjordiske/ UFOer.
Antall ord: 85

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Mar 2007 11:02
18
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Ghost hunter skrev:Vet du hva. Jeg gidder ikke lese gjennom alt dette tullet ditt.
Og du har sikkert argumenter for det og men jeg gidder bare ikke bruke tid på uvesentligher fra en totalt uinteressant person som du.

du og den klovnen over deg burde ta dere et kurs i vitenskapsteori slik at dere kan sjekke prosessene for å skaffe beviser og hvordan man tester dem.
Du får svar som passer til innleggene dine. Hvis du ønsker seriøs diskusjon så må jeg nok en gang oppfordre deg til å føre fokuset vekk fra å skulle "ta" motstanderene dine, over på å holde deg til å argumentere ut ifra ditt eget ståpunkt.

Hvis du synes dette er for vanskelig så hadde det kanskje vært best om du velger å ikke diskutere? Jeg skjønner ikke hva du håper på å få ut av din fremgangsmåte her?
Antall ord: 146
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Odin.01
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Des 2006 20:47
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Odin.01 »

Kimbara er bare en kverrulant som vrir og vrenger på alt, sånn at det passer han selv.. men ikke bry dere om han, sånne vokser på trær og er alt for mange av.. :mozilla_laughing:
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Nov 2006 01:10
18

Innlegg av Ghost hunter »

DP som 'non-profit' organisasjon.
Har lest det meste som er.
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
18

Kimbara er bare en kverrulant som vrir og vrenger på alt, sånn at det passer han selv.. men ikke bry dere om han, sånne vokser på trær og er alt for mange av
Ja det er jo helt komisk!!!!
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Kimbara »

Deres væremåte og reaksjoner er ganske underholdende, om ikke annet :)

Men...skal vi gå tilbake til tema nå?
Antall ord: 20
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FandenTa
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 12 Mar 2008 05:09
17
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av FandenTa »

Kimbara skrev:Deres væremåte og reaksjoner er ganske underholdende, om ikke annet :)

Kimbara er en liten gris
Antall ord: 27
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Odin.01
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Des 2006 20:47
18
Lokalisering: Oppland

Innlegg av Odin.01 »

Kimbara skrev:Deres væremåte og reaksjoner er ganske underholdende, om ikke annet :)

Skulle ikke lage en tråd som heter "kimbara" kverrulerer om alt og ingenting da? Det hadde vel vært et tema som passet deg bra.. hehe... neida sier mye bra du, men ikke i denne tråden, er nok ghosthunter som har de beste innleggene her..
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
19
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Ghost hunter skrev:
madjava skrev:Spørreundersøkelser angir muligens at så og så mange har sett ufo, dvs at det dermed ikkje lar seg samanlikne med dokumenterte observasjoner.
De er forskjellige kun på et punkt. Poenget er at i stedet for at vitner henvender seg til myndighetene for å leverere data så henter man ved spørreundersøkelser data hos vitnene. Spørreundersøkelsene skal være lik de spørsmålene man får når vitnene rapporterer selv (herav dokumenterte observasjoner). I tillegg trekker de fra en % sats for feilkilder som er i tråd med vitenskapelige termer. Dette på grunn av tilnærmingen av undersøkelsene. Ellers er tallene høyst sammelignbare og gir et mer reellt bilde siden man belyser skjulte tall.
Dokumenterte observasjoner kan evaluerast i forhold til flytrafikk, værfenomen osv samt at fleire kan observere det samme og såleis gi eit bedre grunnlag for evalueringa.

Spørreundersøkelser går ikkje inn på dette, her er det meir snakk om ein har observert ein ufo, om det er mnd/år sidan osv. Spørreundersøkelser viser eit utsnitt av ei gjennomsnittlig befolkning, og sia eg sjølv har jobba inna 2 av dei store her i norge er eg veldig godt klar over at dette gjennomsnittet aldri er optimalt. Grunnen til at man da trekker fra nokre prosent er for å gi undersøkelsen større troverdighet, sjølv om spørsmåla på mange måter er ledande og såleis undergraver dette.

Ghost hunter skrev:
madjava skrev:Slik eg forstod denne sida du viser til, kan det være snakk om opp mot millioner dokumenterte observasjoner, dette oxo estimert, dvs at det kan være rundt millionen dokumenterte observasjoner noko som er langt fra dine 100 millioner dokumenterte observasjoner.
Jeg har allerede forklart tidligere i tråden hvilke tall jeg bruker og hvorfor . Du må huske at disse undersøkelsene også er dokumenterte tall. Forskjellen er at rapportene har forskjellige tilnærmingsmetoder for å belyse skjulte tall. Faktorene er også eliminert. Videre kvalitetssikres dette med en annen undersøkelse som forsterker de opprinnelige tallene. Jeg har også grunnlag for å hevde at de tallene jeg bruker er de tallene UFOlogene, myndigheter, media og andre kilder bruker.
Media bruker di talla som passer best til overskrifta si, spesiellt viss det selger bra. Og når Ufo Evidence estimerer eit annslag på ca 1 million dokumenterte observasjoner syns eg det blir rart at du kan vise til 100 millioner. Det er ein viss forskjell...

Ghost hunter skrev:
madjava skrev:Om man rapporterer inn ein observasjon, der beskrivelse, tidspunkt osv vert teke med, vil ikkje det medføre noko negativt. Problemet oppstår viss man hardnakka påstår at dette er ufo som i at ufoen er styrt av aliens osv. Ser du forskjellen?
Nå legger du ord i munnen på meg. Jeg aldri sagt at det er Aliens jeg har sett men UFO. Det jeg sier er at idag har jeg ikke funnet ut hva fenomenet kan være og da blir det for meg feil og utelukke det ene og det andre. Men det jeg synes er så besynderlig er at dere skeptiktanker krangler på tallet av observerte fenomener. Det blir for meg helt feil og meningsløst.
Her mistolker du meg muligens. Tenker på ditt argument for at så få vil melde inn observasjoner. For meg er det meiingsløst at så mange trur at det er meldt inn mange fleire observasjoner enn kva som er tilfellet. Ikkje rart at nokre påstår at ufoer florerer om di leser dine tal og tek det for god fisk.
Ghost hunter skrev:
madjava skrev:
Ghost hunter skrev:
madjava skrev:Når det kjem til kor mange observasjoner som er dokumentert, viser dette seg vanskelig å finne da det er svært få land som har noko dokumentasjon å vise til. Nokre ufo-organisasjoner kan vise til egne dokumenter, men dei er ikkje alltid undersøkt opp mot eventuell flytrafikk, værfenomen osv...

Dette er jo direkte feil!!!!

Kva som er direkte feil?
At få land har dokumenterte observasjoner
Ååå...kor mange land har dokumenterte observasjoner?...og om man legger antal dokumenterte observasjoner saman vil man da komme i nærleiken av 1 million dokumenterte observasjoner?
Ghost hunter skrev:
madjava skrev:Kan godt være at 98 % oppklarte er nærmare sannheten enn 99 %...og da framstår du ikkje fanatisk slik eg fekk følelsen av med ein gang...så det får eg unnskylde for å ha stempla deg som...
Takk!! Da er vi venner da!! :mozilla_smile:
Vi er da alle venner sjølv om vi ikkje er enig i alt!! :)
Antall ord: 776
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av madjava »

Her var det mykje rart... :)

Veit at dette ikkje er retta mot meg men eg lure nå på nokre av dine påstander...
Ghost hunter skrev:Du snakker om DP men du vet ikke hvor mange medlemmer de har .
Du sier de ikke har detaljert info. Tok meg 3 minutter å finne det for deg
Om det tok deg 3 min å finne, så kunne du jo lagt ut linken oxo som viser det du påstår.

Ghost hunter skrev: Du tror det er to land som har utgitt sine UFOdokumenter når det i virkeligheten er 10.
Hmmm...og her lure eg virkelig på om det bare er så få som 10 land som har utgitt sine dokumenterte observasjoner, spesiellt sia du prater om at det er mange land? Forresten, kor mange dokumenterte observasjoner blir det fra desse 10 landa til saman?

Ghost hunter skrev: Du sier dette ikke er av interesse men virkeligheten er at nettverkene som innehold UFOfilene til de to landene falt helt sammen pga stor interesse.
Her blander du interesse, sjølv om mange ville studere ufo-filene var det ikkje stort å hente i desse filene, dvs som at ufo-filene kunne vise til eksistensen av alien eller at di flyr rundt om på jorda.

Ghost hunter skrev: Du identifiserer deg med vitenskap men vet ikke hva en spørreundersøkelse liksom skal bevise.
Ein spørreundersøkelse beviser ingenting, den viser eit røft overslag som i verste fal kan være heilt feil og i beste fall i nærleiken av det som vert etterspurt.

Spørsmål vedrørande kjønn og alder er ofte riktig fordi få har behov for å lyge om det.

Spørsmål vedrørande tro, myter osv gir eit røft overslag men vil aldri kunne vise til noko reelt. Det viser i større grad kva som opptek folk, motebilde og medias påvirkning.

Dernest er ofte spørsmål ledande noko som gjerne vert brukt aktivt om spørreundersøkelsen er bestillt av ein spesiell organisasjon og målet er å få fram at så og så mange tilber...agurker for eksempel...
Antall ord: 355
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av madjava »

Ghost hunter skrev:Eller vitenskap. Du burde vel vite at dette matrialet av spørreundersøkelsen er bevis på hvor mange uidentifiserte gjenstander som er der ute.
Her tek du veldig feil...ein spørreundersøkelse er aldri eit bevis når det kommer til tro, myter osv...

Ghost hunter skrev:Og videre at ca 98 % av dette er et mysterium. Noe som danner grunnlaget for hele debatten i diverse forum verden rundt. Skjønner?
Hehe...er du blitt fanatisk igjen? Dette har du lira av deg førut i denne tråden:
Ghost hunter skrev:...Vil også bare tilføye at 98 % av verdens UFOsightings er uoppklarte.

...Videre må jeg beklage tastefeil. uoppklarte skulle være oppklarte... Men jeg holder meg til 98 %
Så når du enda ein gang påstår at 98% er eit mysterium lure eg virkelig på grunnen til at du roter så fælt?

Ghost hunter skrev:Skal du i det hele tatt være stor i kjeften er dette det minste man bør vite skal man diskutere UFO og t.o.m da bør man være udmyk. Det er poenget.
For å seie det slik...det er ikkje mykje å vite om ufo. Og antal medlemmer hjå DP...kor mange land som har åpna sine filer med dokumenterte observasjoner...forteller heller ikkje noko om at aliens eller etv's eksisterer.

Og din kunnskap om vitenskap viser seg å være heilt feil...spesiellt sia spørreundersøkelser ikkje er bevis i forhold til ufo(tro, myter osv)...samt at 98% av dokumenterte observasjoner neppe er mysterium.

Så her har du virkelig tråkka ut i salaten...og når du i tillegg går til personangrep på Kimbare pga av at h*n har ei anna meining enn deg...er du mildt sagt barnslig i opptreden...
Antall ord: 304
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av madjava »

Ghost hunter skrev:
DP som 'non-profit' organisasjon.
Har lest det meste som er.
Her forherliger du DP som noko anna enn det er og så greie du ikkje argumentere for deg ein gang?

Og alle som ikkje trur på ufo osv bør være ydmyke men di som trur kan la være å svare for seg?

Burde du ikkje gå foran med eit godt eksempel?

Kvar er bevisa for aliens, ufo osv? DP påstår di eksisterer...
Antall ord: 84
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av madjava »

FandenTa skrev:

Kimbara er en liten gris
Anbefaler briller...eventuellt eit lesekurs...så kan du sikkert få med deg temaet i denne tråden...
Antall ord: 46
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Kimbara »

Odin.01 skrev:

Skulle ikke lage en tråd som heter "kimbara" kverrulerer om alt og ingenting da? Det hadde vel vært et tema som passet deg bra.. hehe... neida sier mye bra du, men ikke i denne tråden, er nok ghosthunter som har de beste innleggene her..
Dette sier du fordi du er enig i hans/hennes ståpunkt, så selvfølgelig vil det virke bra for deg. Men hvis du virkelig mener Ghost Hunter har en god måte å diskutere på i de senere innleggene h*n har kommet med - da lurer jeg litt på dømmekraften.

Lag gjerne en tråd om meg, så slipper vi kanskje disse evinnelige barnslige avsporingene stadig...:)
Antall ord: 139
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ghost hunter
Nybegynner
Nybegynner
18