Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerDen suverene hjelper

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Fant hele sangen hvor vennens navn Steven nevnes, og da nettopp dette med den store kjærligheten. Det er jo også alt dette, det igrunnen handler om. Det er ikke tvil her hos meg BA, om at det var et ekte vennskap vi får ta en liten del av her.

Jeg merket meg spesiellt siste del av sangen, der hvor Steven nevnes.

How He Loves: http://www.myspace.com/johnmarkmcmillanworship
Antall ord: 71
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
murmel
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 436
Startet: 20 Nov 2006 15:31
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: moss

Innlegg av murmel »

misty-gutt skrev:Fant hele sangen hvor vennens navn Steven nevnes, og da nettopp dette med den store kjærligheten. Det er jo også alt dette, det igrunnen handler om. Det er ikke tvil her hos meg BA, om at det var et ekte vennskap vi får ta en liten del av her.

Jeg merket meg spesiellt siste del av sangen, der hvor Steven nevnes.

How He Loves: http://www.myspace.com/johnmarkmcmillanworship
det var en fin sang da [-o<
Antall ord: 80
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

murmel skrev:
misty-gutt skrev:Fant hele sangen hvor vennens navn Steven nevnes, og da nettopp dette med den store kjærligheten. Det er jo også alt dette, det igrunnen handler om. Det er ikke tvil her hos meg BA, om at det var et ekte vennskap vi får ta en liten del av her.

Jeg merket meg spesiellt siste del av sangen, der hvor Steven nevnes.

How He Loves: http://www.myspace.com/johnmarkmcmillanworship
det var en fin sang da [-o<
Ja enig. :mozilla_smile:

Kanskje du liker denne også? Focus: http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... =220873011

Bilde
Antall ord: 100
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
BA. skrev:
misty-gutt skrev:
BA. skrev:Det kan hende foreldrene/vennene/kjæresten/barna hans var glade i denne karen, og skulle likt å ha ham levende en stund til. Det er ikke sikkert de synes det er så OK å høre denne artisten snakke og grine så innstudert om hvordan han ønsket å dø for å omvende ungdom. Hans død omvender neppe en eneste ungdom. Det er isåfall disse krokodilletårene som fører til ungdoms omvendelse.
Nå hadde jo ikke bestevennen hans, McMillan noe med den bilulykken å gjøre. Slikt skjer, og godt at han var frelst da, sier nå jeg.
?

Hva har det med saken å gjøre? Det er da enda godt han ikke tok livet av kameraten for å gjøre penger på det, men jeg har da aldri påstått noe slikt, har jeg?
Nei det kan jeg ikke se at du skulle ha gjort, har heller ikke antydet det. Litt nærtagen nå Ba? Ja ja, det ligger til kjødet, den menneskelige natur. Denne syndenaturen i oss som bare Herren kan frelse oss ifra.
Nei, overhodet ikke nærtagende. ;)

Jeg lurte på hva i all verden det hadde med saken å gjøre. Hvor du fikk påskudd til å blande McMillan med årsaken til ulykken. Jeg kan ikke se at jeg har skrevet noe som skulle pense deg inn på en slik tanke, og det har ingen ting med nærtagenhet å gjøre. :D

[
quote]Unnskyld. Han var helt sikker tlei seg over at kameraten døde. Poenget er at denne sceneopptredenen virket innstudert. Det eneste inntrykket den gjorde på meg var at jeg ble uvel.
Det var da leit at du ble uvel. På meg hadde sceneopptredenen hans en positiv effekt.[/quote]Jaja, jeg synes nå slik kynisk utnyttelse av andres ulykke er direkte ufyselig. Jeg ar vel kanskje for mye medfølelse med offeres pårørende.
Antall ord: 317

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

Uff, jeg orker ikke oppdatere meg i denne tråden. Hjernen min blir helt fragmentert av det samme maset om og om igjen. Hvordan er det mulig å ikke være i stand til å høre hva folk sier - aldeles, totalt ute av stand til å møte andre mennesker. Jeg fatter ikke at det går.
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev: Jaja, jeg synes nå slik kynisk utnyttelse av andres ulykke er direkte ufyselig. Jeg ar vel kanskje for mye medfølelse med offeres pårørende.
Bare for å avslutte dette, vi ser ulikt på denne saken også, som det meste. ;)

Jeg synes at det var en verdig måte han mintes vennen på, samt at det hadde stor nytteverdi. Har lest mange kommentarer av mennesker som ble rikelig velsignet av sangen hans om Steven og hva Jesus betød for ham, ja vitnesbyrdet i seg selv taler sitt tydelige språk...
Antall ord: 93
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Globeline skrev:Uff, jeg orker ikke oppdatere meg i denne tråden. Hjernen min blir helt fragmentert av det samme maset om og om igjen. Hvordan er det mulig å ikke være i stand til å høre hva folk sier - aldeles, totalt ute av stand til å møte andre mennesker. Jeg fatter ikke at det går.
Saken er at vi mener helt ulikt om dette, ja som natt og dag er ulike, så også vi, Globeline.
Antall ord: 77
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

misty-gutt skrev:
Globeline skrev:Uff, jeg orker ikke oppdatere meg i denne tråden. Hjernen min blir helt fragmentert av det samme maset om og om igjen. Hvordan er det mulig å ikke være i stand til å høre hva folk sier - aldeles, totalt ute av stand til å møte andre mennesker. Jeg fatter ikke at det går.
Saken er at vi mener helt ulikt om dette, ja som natt og dag er ulike, så også vi, Globeline.
Saken er ikke at vi mener ulikt om dette. Saken er at du faktisk unngår å svare på det som blir sagt i tråden. Og i stede velger du å slenge ut sitater som oftest ikke har relevans med det som er blitt sagt.
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Globeline skrev:
misty-gutt skrev:
Globeline skrev:Uff, jeg orker ikke oppdatere meg i denne tråden. Hjernen min blir helt fragmentert av det samme maset om og om igjen. Hvordan er det mulig å ikke være i stand til å høre hva folk sier - aldeles, totalt ute av stand til å møte andre mennesker. Jeg fatter ikke at det går.
Saken er at vi mener helt ulikt om dette, ja som natt og dag er ulike, så også vi, Globeline.
Saken er ikke at vi mener ulikt om dette. Saken er at du faktisk unngår å svare på det som blir sagt i tråden. Og i stede velger du å slenge ut sitater som oftest ikke har relevans med det som er blitt sagt.
Du oppfatter det slik, og ser det slik. Altså ser vi det hele fra to ulike ståsted, det er fakta og intet annet.
Antall ord: 150
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

misty-gutt skrev:
BA. skrev: Jaja, jeg synes nå slik kynisk utnyttelse av andres ulykke er direkte ufyselig. Jeg ar vel kanskje for mye medfølelse med offeres pårørende.
Bare for å avslutte dette, vi ser ulikt på denne saken også, som det meste. ;)

Jeg synes at det var en verdig måte han mintes vennen på, samt at det hadde stor nytteverdi. Har lest mange kommentarer av mennesker som ble rikelig velsignet av sangen hans om Steven og hva Jesus betød for ham, ja vitnesbyrdet i seg selv taler sitt tydelige språk...
Jaja, hvis du synes slik innstudert kynisk utnyttelse er en verdig måte, så er det vel ikke mer å diskutere. Vi er enige om at nytteverdien er stor for McMillan ihverftfall.

Takk for praten da.
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

BA. skrev: Jaja, hvis du synes slik innstudert kynisk utnyttelse er en verdig måte, så er det vel ikke mer å diskutere. Vi er enige om at nytteverdien er stor for McMillan ihverftfall.

Takk for praten da.
Kan ikke se av det du skriver her at vi skulle ha blitt enig, men men...uansett,takk for praten selv BA. :)
Antall ord: 59
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Globeline
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 932
Startet: 27 Nov 2006 17:27
17

Innlegg av Globeline »

misty-gutt skrev:
Globeline skrev:
misty-gutt skrev:
Globeline skrev:Uff, jeg orker ikke oppdatere meg i denne tråden. Hjernen min blir helt fragmentert av det samme maset om og om igjen. Hvordan er det mulig å ikke være i stand til å høre hva folk sier - aldeles, totalt ute av stand til å møte andre mennesker. Jeg fatter ikke at det går.
Saken er at vi mener helt ulikt om dette, ja som natt og dag er ulike, så også vi, Globeline.
Saken er ikke at vi mener ulikt om dette. Saken er at du faktisk unngår å svare på det som blir sagt i tråden. Og i stede velger du å slenge ut sitater som oftest ikke har relevans med det som er blitt sagt.
Du oppfatter det slik, og ser det slik. Altså ser vi det hele fra to ulike ståsted, det er fakta og intet annet.
Nei, vi ser det ikke fra to forskjellige ståsted. Det er FAKTA at du unngår å svare, forklare og å greie ut om din side, dine meninger, ditt ståsted og dine argumenter for det du sier. Det er ikke fordi andre ikke forstår deg. Det er fordi du ganske enkelt velger å ikke si din mening, men i stede henviser til en masse med skrifter som ikke begrunner noe som helst.

Du kan snu og vri det til du blir ør i hodet. Likevel er det slik det er. Helt og holdent.
Antall ord: 246

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Globeline skrev:Nei, vi ser det ikke fra to forskjellige ståsted.
Du ser det slik ja, har forstått det. Men fakta er det motsatte, og du vil nok én dag forstå det.
Det er FAKTA at du unngår å svare, forklare og å greie ut om din side, dine meninger, ditt ståsted og dine argumenter for det du sier.
Jeg svarer slik det er gitt meg å svare. Min Herre og Mester er den jeg viser til i mine innlegg, ja, du kan lese alt om det i Bibelen. Men pass på å ha et åpent hjerte og sinn når Guds Ord leses, for da vil Han selv lære deg livets vei.
Det er ikke fordi andre ikke forstår deg. Det er fordi du ganske enkelt velger å ikke si din mening, men i stede henviser til en masse med skrifter som ikke begrunner noe som helst.
Saken er at mine meninger uten Guds veiledning ikke holdt mål, men slik er det for alle oss syndige mennesker, vi trenger Frelseren, iallefall om vi skal få en lykkelig utgang av denne verden og over i den evige. Jeg har kommet til denne sanne erkjennelse, og Gud alene være takk for det.
Du kan snu og vri det til du blir ør i hodet. Likevel er det slik det er. Helt og holdent.
Vel, Globeline, det er slik du ser det.
Sal 119:105 Ditt ord er en lykte for min fot og et lys for min sti.

Ordspr 6:23 For budet er en lykte og læren et lys, og tilrettevisninger til tukt er en vei til livet,
Av Guds nåde og godhet er jeg gått over i fra mørke til LYS.

Og hva kan vel jeg for det?
Antall ord: 296
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av Kimbara »

Mist-gutt: Skjerp deg. Her vet du innerst inne at Globeline har 100% rett. Du har enkelt og greit unlatt å svare på nesten alle spørsmål som er stilt deg her. Du må gjerne sitere Bibelen til du får glorie over huet, men du fremstår bare mer og mer som en sau i den stadig krympende ekstremkristenflokken. Det er mulig din diskusjonsteknikk fungerer i Filadelfia eller Vakttårnet, men her blir den bare latterlig.

Hvis du vil vinne litt respekt her, så svarer du skikkelig på ting. La Bibelen ligge, og bruk egne ord slik du lærte på barneskolen.
Antall ord: 103
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Queen Gorgo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 207
Startet: 05 Nov 2007 20:54
16

Innlegg av Queen Gorgo »

Må si meg enig i det Kimbara sier her.

Å støtte seg så blindt til det bibelen sier....da får jeg følelsen av en som ikke har opplevd så mye til å sette tvil til egen tro. Selv har jeg opplevd og erfart en del, og det har ført til at jeg har funnet min egen tro. At det finnes en guddommelig kraft,- ja. Men slik bibelen fremlegger det,- neppe

Man ser jo at dem som tror så blindt på bibelen ikke kan svare for seg en gang...
Antall ord: 90
Queen Gorgo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links