Universet & dets hemmeligheterNibiru 2012

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17
Blitt takket: 5 ganger

Innlegg av Dr. Doktor »

Gaute skrev:Dr. Doktor:

Jo, vi har en livsplan...men vi har også den frie vilje til å gjøre hva vi vil med den. Vi kan ta valg i kjærlighet og tillit - og følge reiseruta...eller vi kan ta omveier ved å ta valg i frykt og tvil.

Jeg er enig med deg i at det er brødbakerns vilje som skaper brødet. Og dersom noen hadde forgiftet brødet og tatt livet av brødbakern, så er også det brødbakerns vilje. Brødbakerns sjel's vilje vel og merke.
Dette blir paradoksalt.
La oss kalle brødbakeren for person A, forgifteren for person B.
A's sjel har en vilje. Den vil at han skal leve til han blir 80 år, og at han skal få 20 barn. Dette er hans livsplan.
Person B har også en sjelevilje. Sjelen hans vil at han skal bli den neste kongen i Norge, og han skal alltid være snill og grei. Men istede bruker person B sin frie vilje og forgifter person A.

Her kan det være et av to svar:
- Person A dør mot sin vilje.
eller
- En universial lov hindrer den frie viljen.

Summa summarum:
- En person kan dø mot sin sjelevilje.
eller
- Fri vilje er begrenset også utover de fysiske lovene.
Antall ord: 218

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

Doktor..

Det er ikke så vanskelig :)
En person kan dø mot sin menneskelige vilje, kanskje som et resultat av karma, altså at sjelen høster av et tidligere valg i frykt og tvil, eller fordi sjelen ganske enkelt skal videre på reisen. Sjelen leder oss uansett alltid dit vi skal, enten vi flyter med sjelsveien i kjærlighet og tillit, eller tar omveier i frykt og tvil og høster virkningen av det...som både person A og B i eksempelet ditt har gjort. Om person A etter sjelsplanen var ment å leve til han ble 80, så måtte han ha tatt et valg i frykt og tvil som førte til at Universet (og hans egen sjel) ledet person B til å ta livet av ham.

De universelle lovene hindrer aldri den frie menneskelige viljen, det er et valg i frykt og tvil som "hindrer"/motarbeider sjelen/kjærligheten/de universelle lovene....som dermed slår tilbake fordi vi høster det vi sår.
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dr. Doktor
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2007 23:12
17

Innlegg av Dr. Doktor »

Muligens du ikke greier å se det selv, men du beskriver faktisk en lov som regulerer den frie viljen utover de kjente fysiske lovene.
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Anunaki
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jan 2008 07:23
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: bergen

Re: Nibiru 2012

Innlegg av Anunaki »

Regn skrev:Har lest en del og sett en del filmer som omhandler denne planeten som tydeligvis er vitenskapelig bevist på vei mot jorden. Jeg synes dere skal se hele denne filmen, som er siste del av serien "Are you ready". Ganske interessant spør du meg.

http://www.youtube.com/watch?v=5hI7bbaqEl4

Nibiru skal ikke støte sammen med jorden, men gå ganske nære forbi oss, noe som i stor grad vil påvirke vær og klima på jorden, og forårsake enorme naturkatastrofer.
Når det gjelder skapninger som skal ha/ha hatt sitt hjem på Niribu, vil jeg personlig tro dette bare er en myte, symbolikk..

Film makeren har i hvertfall helt rett i det han får frem mot slutten av filmen, at det er mye regjeringer og myndigheter vet om, men som de prøver å holde så hemmelig som mulig, av frykt for total kaos blant mennesker. Og det er jo det som hadde skjedd.
Hvis ditt yndlingsprogram på TV hadde blitt avbrytt av en ekstra nyhetssending hvor f.eks presidenten i USA forteller deg at nesten hele jordens befolkning stryker med i 2012... Hadde du klart å fortsette å leve "normalt"?

Et fint sitat om enkelte regjeringsmedlemmer:
"Det kan være veldig vanskelig for en person å forstå og erkjenne noe, når hans inntekt er avhengig av at han ikke forstår det."

Hadde vært interessant å høre andres meninger angående temaet Nibiru, og også andre temaer regjeringer skjuler, og 2012 selv om det fins for mange tråder om dette allerede.
Bilde
Bilde

Hey, vill bare si takk skall du ha for mange bra innlegg!!!

Jeg har selv studert Niberius over ganske lang tid. Ikke glem hva jesus sa ( vertfall skrevet i bibelen ) "De Yngste Skall Bli De Første!! Men ikke glem at noen menesker mener at Nordmen er det UTVALGTE folkeslag og Frelseren vill gjenopstå... Husk ALLE lands ledere er klarover denne trusselen og jobber med en løsning..
og ikke glem bildeberger folka, som har som st høyeste mål å redusere verdensbefolkning med 90%, alts at ca 500.000.000 mennesker igjen på jorden er målet:( Dette er en ting di har jobbet oppmot sammen med Frimurerene. Siv Jensen ble bildeberger i 2006, de fleste store ledere er bilderger, sjef for tv2,nrk er også bildeberger.. kortsakt lever vi i en korupt verden som jobber mot en one world goverment...

Poenget er at Utslettingen som vill kje NÅR Nibirus kommer mellom Solen og jorden, da vill dens påvirkning på jorden bli sterkest, og avstanden kortest, (Niberius er synlig for oss NÅ, jeg ser den vær kveld på himmelen) niberius sett fra jorden da er på størrelse med månen.

Bilde

Begge Polene vill da forflytte seg ca 20 grader, dette villd a lage exstremt store flodbølger, orkaner bulkanutbrudd som vill utslette mesteparten av jorden og gjøre jorden om til en NESTEN totalt vann planet!, som faktisk jorden var helt i begynnelsen... da
Niberius besøkte jorden for første gang, tømte den masse vann med liv ned på jorden!!
tenk hvist di IKKE trenger å ta kontakt med oss, men tar kontakt med det dyret på jorden med HØYEST utviklet språk, altså de store valene. (menesket er nr 9 på den skalaen, 3 delefiner og aper, nr 1 er valene) hehe, sprøtt ikke sant:D
Hvis Niberius har beboere som noen kaller for Annunaki, annunukai eller Anunaki.. vill disse vesnene på nytt reise til jorden på tidspunktet jorden og niberius er nærmest hverandre... beboerne på niberius ligger ikke mere en 100 år frem i tid i forhold til oss når det kommer til teknologien...

Bilde

Jeg personlig skall lage meg en underjordisk bunker 5 km under bakken langt oppe på hardanger vidden, skall lage den slik at jeg kan overleve i bunkern i minst 100 år:D ha en ubåt, hellikopter også. mat og drikke og energi og brenstoff... kansje jeg fr energien jeg renger fra vannkraft...:) er laget motorer for biler og fly som faktisk går på H2O hehe
Hadde vært en glede og ære om kansje flere hadde lyst ¨være med på mitt prosjekt:)

husk at sammen er vi sterke, alene er vi INGENTING i denne korupte værden vi desverre ble føtt til, vi ( da mener jeg alle SEVILE) har alle mulighetene, men vi må stå sammen for å ikke dø ut!!!, ting tyder på Livet på jordn har DØD UT MANGE ganger tidligere i jordens historie, men bare VI har tenologien og muligheten for å overleve! TRO HÅP OG KJÆRLIGHET er ALFAOMEGA!!!
Sist redigert av Anunaki på 12 Jan 2008 11:34, redigert 3 ganger totalt. Antall ord: 774
DOWN WITH THE CORUPT GOVERMENT! THE PEOPLE WILL KNOW THE TRUTH TO EVERYTHING AND WE WILL PROVALE!!!

Bilde
Maya Calender- ends 21/12-2012

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Anunaki
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jan 2008 07:23
16
Lokalisering: bergen

Innlegg av Anunaki »

Space Weather Forecast: More Solar Storms on the Way

John Roach
for National Geographic News
January 9, 2008

The appearance last Friday of a lone dark spot on the sun signals that a new 11-year cycle of heightened solar activity is on the horizon, experts said.
Solar storms can knock out power grids, shut down satellite communications, and expose spacewalking astronauts to harmful radiation.

http://news.nationalgeographic.com/news ... spots.html

http://space.newscientist.com/article/d ... cycle.html

http://www.space.com/scienceastronomy/a ... cycle.html
Antall ord: 88
DOWN WITH THE CORUPT GOVERMENT! THE PEOPLE WILL KNOW THE TRUTH TO EVERYTHING AND WE WILL PROVALE!!!

Bilde
Maya Calender- ends 21/12-2012

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang

Innlegg av Deep Space »

Denne tråden har tatt helt av :-)
Tror man skal la være å spre frykt på denne måten. Youtube er genialt for å spre frykt om ufo'er og at nå kommer de å tar oss.. Det hjelper ingen.. Hvis nå Nibiru kommer på besøk, dvs andre vesener fra verdensrommet, så kommer de jo ikke hit for å ødelegge jorda? Hva har vi gjort dem? Hva tjener de på det? Hvis de da ikke er nandertalere med kun ett mål for øyet, søke opp, angrepe og drepe sitt bytte, hvilket jeg tviler meget sterkt på. De eneste som kan vinne på å ødelegge oss er jo militæret.. De som driver med våpen. De taper enormt på fred. Bare en teori, men kan tenke meg at det lureste de kan gjøre er å få oss til å tro at vi blir angrepet fra verdensrommet.. Ikke spør meg hvordan, men jeg vet at det er satt ut militære våpensystemer som går i bane rundt jorda...Du kan jo spørre deg selv hvorfor..
Men dette med polene skal man vel ikke stikke under en stol..snur de veldig kjappt så sliter vi.
Antall ord: 195
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Sep 2004 20:01
20
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Regn »

Deep Space skrev:Denne tråden har tatt helt av :-)
Tror man skal la være å spre frykt på denne måten. Youtube er genialt for å spre frykt om ufo'er og at nå kommer de å tar oss.. Det hjelper ingen.. Hvis nå Nibiru kommer på besøk, dvs andre vesener fra verdensrommet, så kommer de jo ikke hit for å ødelegge jorda? Hva har vi gjort dem? Hva tjener de på det? Hvis de da ikke er nandertalere med kun ett mål for øyet, søke opp, angrepe og drepe sitt bytte, hvilket jeg tviler meget sterkt på. De eneste som kan vinne på å ødelegge oss er jo militæret.. De som driver med våpen. De taper enormt på fred. Bare en teori, men kan tenke meg at det lureste de kan gjøre er å få oss til å tro at vi blir angrepet fra verdensrommet.. Ikke spør meg hvordan, men jeg vet at det er satt ut militære våpensystemer som går i bane rundt jorda...Du kan jo spørre deg selv hvorfor..
Men dette med polene skal man vel ikke stikke under en stol..snur de veldig kjappt så sliter vi.
Seriøst, dette skal vel være et sted hvor vi kan dikutere ting som dette, ting som kan være både uforklarlige OG skremmende. Er lei av folk som ber andre her inne la være å spre frykt. Det er politikernes og avisenes oppgave..:P Noen blir skremt fra vettet av snakk om spøkelser, demoner og ånder, andre blir skremt fra vettet av prat om romvesener, eller framtid og "jordens undergang". Men dette er da en nettside for ungdom og voksne som bør klare å luke ut selv hva de velger å tro på å la seg skremme av, fra det de leser.

Og bare en kommentar til, ikke ta den for seriøs;) Vi mennesker slakter og dreper da andre levende vesener som fisker og dyr, både for å overleve og få mat, og for vår egen lyst som f.eks JAKT som hobby (ikke jeg da;)) Så hvis det finnes utenomjordiske, hvorfor skal alle de være så mye bedre/godere enn oss på det området....?
Antall ord: 368
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av Regn »

Frykt ikke at ditt liv skal slutte... Frykt heller at det aldri skal begynne...:)
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mattao92

Innlegg av mattao92 »

litt skremmende å tenke på, da.
som om vi ikke har nok problemer med klimaendringene i fra før,
så skal det plutselig komme en planet susende forbi å lage mer kaos...
jaja, :D jeg håper at det er folk/skapninger der, sånn at ikke myndighetene har noe di skulle ha sagt for å dysse det ned lenger.
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Anunaki skrev: Poenget er at Utslettingen som vill kje NÅR Nibirus kommer mellom Solen og jorden, da vill dens påvirkning på jorden bli sterkest, og avstanden kortest, (Niberius er synlig for oss , jeg ser den vær kveld på himmelen) niberius sett fra jorden da er på størrelse med månen.

Hvor? Skulle gjerne sett den!!
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Har takket: 1 gang

Innlegg av Deep Space »

ja kom med bevis på at den er der ute.. at vi kan se nibiru, så skal jeg bli med på bølgen jeg og :-D
Antall ord: 26
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Lilja skrev:
Anunaki skrev: Poenget er at Utslettingen som vill kje NÅR Nibirus kommer mellom Solen og jorden, da vill dens påvirkning på jorden bli sterkest, og avstanden kortest, (Niberius er synlig for oss , jeg ser den vær kveld på himmelen) niberius sett fra jorden da er på størrelse med månen.

Hvor? Skulle gjerne sett den!!
Spørs om ikke Anunaki blingser voldsomt, tror h*n ser 2 måner
:D
Antall ord: 76
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Eit skremmande dobbelt syn her...men hadde vore arti å sjekka ut kva som ligger bak denne infoen...hehe

Anunaki;
Håper du får hjelp til gravinga...
Antall ord: 27
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
-Pedersen-
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Apr 2007 17:27
17
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 12 ganger

Innlegg av -Pedersen- »

Det finnes allerede flere bilder av Nibiru.

Istede for å diskutere hva som skjer og ikke skjer, hva med å ha en tanke på hva man kan gjøre for å forbedere seg? Uten å ta helt av selvfølgelig.

Jeg for min del tror Nibiru (Planet X) kommer til å passere vårt sol-system.

La oss si det skjer, hva gjør vi? :)
Antall ord: 60
KNOWING IS POWER
UNDERSTANDING IS WISDOM

And they that are wise among the people shall instruct the many

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av Regn »

-Pedersen- skrev:Det finnes allerede flere bilder av Nibiru.

Istede for å diskutere hva som skjer og ikke skjer, hva med å ha en tanke på hva man kan gjøre for å forbedere seg? Uten å ta helt av selvfølgelig.

Jeg for min del tror Nibiru (Planet X) kommer til å passere vårt sol-system.

La oss si det skjer, hva gjør vi? :)
Hvis det skjer, så er det helt naturlig og helt ment å skulle skje fra tidenes begynnelse, siden alt går i baner og sykluser, og alltid har gjort det. Skulle gjerne visst om noe konkret informasjon/bevis/fakta om denne planetens eksistens... Fins det? Noen som vet? Eller er det bare diverse forfattere, historikere og vitenskapsmenn som har funnet en teori? hmm...
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links