Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Finnskogens onde energier.
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Jan 2009 14:05
- 15
- Kjønn (valgfri): Kvinne
- Lokalisering: Østfold
Re: Finnskogens onde energier.
Forøvrig tror jeg ikke det bare er "onde energier" på Finnskogen. Selvom jeg ikke har opplevd stort der selv, så kan jeg ikke tenke meg at de gamle finnene brukte evnene sine på onde måter. Jeg vil tro de var for kloke til det. Men såklart kan det jo enkelte steder ha festet seg mer negative energier, kanskje i ettertid også.
Antall ord: 64
Størst av alt er kjærligheten
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 18 Jan 2006 22:51
- 18
- Kjønn (valgfri): supahuman
- Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
- Har takket: 18 ganger
- Blitt takket: 18 ganger
Innlegg som forstyrret trådens tema er fjernet.
Dette innlegget er OT og skal ikke kommenteres, ta det evnt. på pm.
Vilma
Dette innlegget er OT og skal ikke kommenteres, ta det evnt. på pm.
Vilma
Antall ord: 22
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 20 Mar 2010 08:13
- 14
- Kjønn (valgfri): Sugge
Jeg har en teori. vel og merke kun en teori. i og med at det finnes folk der som leier ut hytta si til mturister, for å se på korset, så kanskje de rett og slett heller ugressmiddel i korset eller arsenikk. Bare for å holde turistene interresserte. Og hvem vet om de også sniker seg til å luke litt hver dag for å fjerne hva som enn måtte dukke opp. det så forresten ikke ut som korset var inngjærdet.
Er det bare meg som synes dette lukter ?
Dessuten er det også mulig å skjære dype dype renner formet som kors og fylle inn med sand og stein. Da er det tross alt bare kaktuser nsom vil trives der. Prøv å sett en kaktus der, så får man se hva som skjer.
Synes dette lukter Amityville. Amityville har ikke plaget noen andre familier enn Lutz familien. Så det er merkelig at folk tror på det tøvet enda. ketcham var også dessuten ikke bosatt i amityville. BANG goes that theory!!!
Ikke tro alt man hører. noen tjener penger på dette.
Skal forøvrig sette inn litt fakta om Amityville, så dere lærer å skille facts from fiction
Dessuten er det også mulig å skjære dype dype renner formet som kors og fylle inn med sand og stein. Da er det tross alt bare kaktuser nsom vil trives der. Prøv å sett en kaktus der, så får man se hva som skjer.
Synes dette lukter Amityville. Amityville har ikke plaget noen andre familier enn Lutz familien. Så det er merkelig at folk tror på det tøvet enda. ketcham var også dessuten ikke bosatt i amityville. BANG goes that theory!!!
Skal forøvrig sette inn litt fakta om Amityville, så dere lærer å skille facts from fiction
Antall ord: 197
Use your psykic abilities like an umbrella. use it only when it rains.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Jan 2010 21:43
- 14
- Blitt takket: 2 ganger
Kan jo godt hende purka har et poeng der. Kommersielle interesser er alltid en faktor. Men å hindre at noe gror ved å fylle bare sand ned i ei renne formet som et kors, det går ikke. Vet fra planering og masse hagearbeid, at ugress og annet likegodt kan vokse i sand. Spesiellt etter mange nok år med blanding av sand og matjorda rundt pga regn osv. Men ugressmiddel er jo teknisk sett en mulighet. Må nesten ha et overvåkningskamera der da for å få bukt med dette. Eller bytte ut matjorda i korset og se om det blir borte. Kansje dette er testet ut alt.Purka skrev:Jeg har en teori. vel og merke kun en teori. i og med at det finnes folk der som leier ut hytta si til mturister, for å se på korset, så kanskje de rett og slett heller ugressmiddel i korset eller arsenikk. Bare for å holde turistene interresserte. Og hvem vet om de også sniker seg til å luke litt hver dag for å fjerne hva som enn måtte dukke opp. det så forresten ikke ut som korset var inngjærdet.
Antall ord: 304
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Etter hva jeg har hørt/lest engang, så er det blitt forsøkt å plante noe i korset, men at dette bare døde. Er også blitt tatt forskjellige tester av jorden.
Antall ord: 32
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Ja, jeg mener og å ha lest det. Men lurer på hva som ble resultatet av disse prøvene. Ikke godt å si hvis ikke de som analyserte jorda vil stå frem med det. Kansje de fant noe som ikke tålte dagens lys, eller de ikke fant noen verdens ting (muligens utenom meitemarkbæsj/bomelom)...Grevinne skrev:Etter hva jeg har hørt/lest engang, så er det blitt forsøkt å plante noe i korset, men at dette bare døde. Er også blitt tatt forskjellige tester av jorden.
Antall ord: 88
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Hvis man går inn og leser under Finnskogen Turist og villmarkssenter, http://finnskogen.net, kan man lese kort om de mest kjente attraksjonene. Tilbys guidede turer også.
Endret: Endret ; Fikset link. A
Antall ord: 33
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
jeg for min del liker å forholde meg skeptisk, til det motsatte er bevist.
Antall ord: 13
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Er jo fullt lovlig å være skeptisk. Selv er jeg vel av det "åpne"slaget, dvs at selv om jeg ikke har sett så mye bevis for ting og tang, så vet jeg at det er myyye mellom himmel og jord som finnes til tross for at vi ikke får filmet og dokumentert absolutt alt. Så inntil det motsatte er bevist, så er jeg åpen for det meste.Purka skrev:jeg for min del liker å forholde meg skeptisk, til det motsatte er bevist.
Men; når det gjelder Finnskogen... Hvis du er skeptiker uten alt for dyp tro på at dette vi hører om i Finnskogen er sant, så måtte jo du vært ypperlig kandidat for å teste ut litt av ryktene der ute i de dype skoger!
Du kunne dratt ut dit og gjort alle de tingen som de anbefaler at folk IKKE skal gjøre!
Så kunne vi funnet ut om det bare er tull eller ei. En uredd skeptiker bryr seg vel ikke om gamle rykter og overtro og konsekvenser hvis en "går i mot" og spotter krefter som vi likevel ikke har bevis for at eksisterer?
Eller hur??
Antall ord: 196
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
jeg finner det underlig å leie ut hytter i områder som har såkalt "ond energi".
Hvis det er så farlig som de sier. Så hvorfor ikke totalsperre området?
hvorfor ta imot betaling for å utsette folk for fare?
nei dette lukter.
nei dette lukter.
Antall ord: 42
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Hytteutleie er nok ikke uvanlig, selv utenom steder som har såkallte "onde energier".Purka skrev:jeg finner det underlig å leie ut hytter i områder som har såkalt "ond energi".
nei dette lukter.
Men jeg har jo aldri vært der, og jeg vet heller ikke om noen som har vært der har ønsket å skrive om det i det offentlige rom. Sikkert et ypperlig sted å teste ut historikken. Slå opp telt inntil den rimelig berømte grunnmuren og overnatte f.eks. Da hadde en kansje fått svar, uansett hva svaret måtte være.
Noen som blir med?
Antall ord: 125
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Aug 2010 21:39
- 14
- Kjønn (valgfri): jente
Hei!
morsomt dette emne om finnskogen!
jeg har hytte der og har hatt det i 10 år med familien. det er mye sagn og myter herfra, hvor mange også er sanne. rykter om småtroll, hekser og andre skapninger har jeg hørt historier om siden jeg var liten. min hyttenabo er fast boende, og han sier at på finnskogen skjer mye nifst.
som på gårdsplassen hans hadde krøsamarja og en annen finsk heks hatt heksekamper, hans bestemor kunne stoppe blod og flere fasst beboere har forskjellige spennende egenskaper.
jeg har vært på korset i røjden, sett det men ikke tatt på det. rimelig imponerede! jeg husker ikke så mye, men man fikk noen grøsninger av å være der, men det var kun morro. det finns også to tjern der, de ligger nærme hverandere, når det er tørke og alle tjern tørker inn er disse fulle og renner over til hverandre, mens når det er flom og masse regn er disse tørre. jeg var der en gang, det var ikke en god følelse. det er også snakk om hjemsøkte steder, det var en prest som dro til finnskogen for å undersøke et bruk, her ble bibler slengt rundt om han, og uforklarlige ting hendte. jeg har hatt hytte der såpass lenge at jeg ikke tenker over disse tingene lenger, men bare koser meg på hytta. aldri opplevd noe skummelt. torp der grunnmuren er vil jeg ikke anbefale å dra til. der ligger et gårdsbruk hvor noen bor, tror ikke de er interesert i ukjent besøk, i følge min hytte nabo. det er også en STOR sten som ligger inne i skogen, men det snåle ved denne er at den berører ikke bakken NOEN steder. den har på mystisk vis havnet oppå mange mindre stener som balanserer denne stenen. hvordan den havnet slik er det ingen som vet.
masse mer uforklarlig der oppe og spennende ting å se, vil virkelig anbefale å dra hit.
jeg har hytte der og har hatt det i 10 år med familien. det er mye sagn og myter herfra, hvor mange også er sanne. rykter om småtroll, hekser og andre skapninger har jeg hørt historier om siden jeg var liten. min hyttenabo er fast boende, og han sier at på finnskogen skjer mye nifst.
som på gårdsplassen hans hadde krøsamarja og en annen finsk heks hatt heksekamper, hans bestemor kunne stoppe blod og flere fasst beboere har forskjellige spennende egenskaper.
jeg har vært på korset i røjden, sett det men ikke tatt på det. rimelig imponerede! jeg husker ikke så mye, men man fikk noen grøsninger av å være der, men det var kun morro. det finns også to tjern der, de ligger nærme hverandere, når det er tørke og alle tjern tørker inn er disse fulle og renner over til hverandre, mens når det er flom og masse regn er disse tørre. jeg var der en gang, det var ikke en god følelse. det er også snakk om hjemsøkte steder, det var en prest som dro til finnskogen for å undersøke et bruk, her ble bibler slengt rundt om han, og uforklarlige ting hendte. jeg har hatt hytte der såpass lenge at jeg ikke tenker over disse tingene lenger, men bare koser meg på hytta. aldri opplevd noe skummelt. torp der grunnmuren er vil jeg ikke anbefale å dra til. der ligger et gårdsbruk hvor noen bor, tror ikke de er interesert i ukjent besøk, i følge min hytte nabo. det er også en STOR sten som ligger inne i skogen, men det snåle ved denne er at den berører ikke bakken NOEN steder. den har på mystisk vis havnet oppå mange mindre stener som balanserer denne stenen. hvordan den havnet slik er det ingen som vet.
masse mer uforklarlig der oppe og spennende ting å se, vil virkelig anbefale å dra hit.
Antall ord: 339
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
SÅ bra det er noen der ute som har førstehåndserfaring der oppe. Slik jeg forstår deg, så ligger altså den berømte grunnmuren på en annen gård som er bebodd, og som da ikke ønsker besøkende?nuss093 skrev:Hei!
Den steinen høres jo litt artig ut da. Kan nok hende at det er mye rart der oppe i de dype skogene i tilegg til den flotte naturen:-)
Antall ord: 411
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 21 Aug 2010 21:39
- 14
- Kjønn (valgfri): jente
det er godt mulig jeg blander, min mor sa nå at det er flere hjemsøkte gårder der oppe. men torpa, det var der denne presten dro, hvor grunnmuren er, da ble alt mulig kastet rundt i rommet og presten måtte forelate stedet. tror dette er ubebodd nå. det var en annen gård jeg mente, tror jeg det var bygdefolket på finnskogen som ikke anbefalte torpa. det er også en annen gård hvor en kar hang seg og nå går han igjen.vhan bor visst i et gammelt mat kammer som er bygd inn i et fjell. mye morsomt på finnskogen, dere får ta en tur!
Antall ord: 112
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
den som bare hadde tid
Antall ord: 5
Hide post links |