Jeg hadde iallefall ikke likt å se meg selv skikkelig stresset, men jeg hadde vel egentlig bare hatt godt av det på sett og vis sånn at jeg kan finne balansen. Men tviler på at det hadde vært ett pent syn da!Eireen skrev: Kanskje er det nettopp det vi har behov for, å se oss selv når vi er stresset? Innrømmer at tanken er skremmende og vet ikke om det er noe jeg ønsker for meg selv
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Gjenganger av seg selv?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 22 Apr 2005 13:56
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bergen
Antall ord: 80
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
Ad. spørsmål om regresjon, skulle jeg gjerne gått hos en aut. regresjonsterapeut, men dette er desverre for dyrt. Kanskje vi kan spleiseEireen skrev:karina skrev:
Nei, har ikke det, var bare noe som slo meg idet jeg våknet i morges. Spør ikke hvorfor!
Hyggelig at du kjenner deg igjen! Skal vi gå å regresjonere oss sammen?
Var vel mest ment som en spøk men... Har så lyst til å gå til en regresjonsterapaut! Men som du sier, det er aaaaltfor dyrt. Kanskje vi får en halv reg hver hvis vi spleiser?
Antall ord: 97
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Hmmm.... Dert er vel det som kallesnattlyset skrev:Tenk det sjokket man da skulle få hvis man da plutselig krasjet med seg selv i døra på vei ut om morgenen? Man er passe stresset fordi man forsov seg igjen, og akkurat på vei ut så smeller man i seg selv? Uhm..
Å MØTE SEG SELV I DØREN ....
Eller ??
A
Antall ord: 62
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 17:56
- 19
- Kjønn (valgfri): konemor
- Lokalisering: In My Mind
- Har takket: 5 ganger
- Blitt takket: 4 ganger
Bokstavelig taltAsbj. Aamot. PPVt skrev:Hmmm.... Dert er vel det som kallesnattlyset skrev:Tenk det sjokket man da skulle få hvis man da plutselig krasjet med seg selv i døra på vei ut om morgenen? Man er passe stresset fordi man forsov seg igjen, og akkurat på vei ut så smeller man i seg selv? Uhm..
Å MØTE SEG SELV I DØREN ....
Eller ??
A
Må innrømme at det hadde vært en interessant opplevelse..
Antall ord: 79
We make a living by what we get, we make a life by what we give.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Des 2002 20:28
- 21
- Lokalisering: Øvre Årdal
Men da er jo dette noe som er gjenntakende, og som går ann å "forske" litt på. Sånn ta opp lydene, stille seg selv eller en gjennstand i dennes rute, legge ting/teppe på gulv og se om disse blir påvirket.. Rett og slett prøve forskjelligt og se hva som skjer..Anizet skrev:Hei,
vi har "en sånn en" gående i stuen. Han går i fast rute mellom døra og peisen. I to år har vi mer eller mindre hørt ham hver kveld/natt, men for noen mnd siden begynte vi plutselig å se en grå "skygge" av en lang, tynn mann.
Vi var ganske sikre på at det var den tidligere huseieren, han som bygde huset og som bodde der til han døde.
I sommer hadde vi det danske ekteparet fra "Åndenes Makt" på besøk, og spurte da om denne mannen. Men de kunne ikke se eller kjenne at han var i stua! (Derimot mente de at det satt en hel vennegjeng der, og spilte kort)
Like fullt hører vi skrittene "hans" over gulvet når vi sitter på kjøkkenet.
Men om "han" går i kategorien ånd, det er jeg igrunnen litt i tvil om...
M v h
Anizet
Var en klassekammerat som påstod han hadde en sånn en som gikk frem og tilbake et bestemt sted, så han stilte seg i veien, og følte en enorme kulde når denne passerte gjennom..
The Edge
Antall ord: 251
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
For mange år siden skulle jeg overnatte hos en venninne og i trappen ned til kjelleren deres spøkte det.The Edge skrev:Var en klassekammerat som påstod han hadde en sånn en som gikk frem og tilbake et bestemt sted, så han stilte seg i veien, og følte en enorme kulde når denne passerte gjennom..
Jeg trodde hun tullet, men hun sa at dette var noe alle i huset var klar over.
Historien var da at i denne trappen, som er ganske lang med sving, så skulle det stå en mannskikkelse når man skrudde av lyset.
Da vi på kvelden skulle legge oss, måtte vi da ned denne trappen for å komme til rommet hennes.
Vi stod øverst i trappen, skrudde av lyset og der stod det jaggu f**n meg en kar midt i trappa, noen trinn nedenfor.
Jeg så omrisset av en mann, som en skygge som ikke er "festet" til noe, bare stående rett opp og ned foran meg.
Jeg visste ikke hva man skulle gjøre, så jeg gikk like greit rett igjennom hele fyren på vei ned til rommet.
Det sekundet jeg gikk igjennom han føltes som en evighet.
Det var iskaldt og det var som om jeg på den korte tiden så masse "utklipp" fra livet mitt.
Helt klart noe av det merkeligste jeg har opplevd.
Vi snakket ikke noe særlig mer om dette resten av denne kvelden.
Så når jeg på et senere tidspunkt snakket med hun igjen, måneder etter, spurte jeg hvordan det gikk med han fyren deres i trappa.
Da sa hun bare at han hadde vært borte siden den dagen jeg gikk igjennom han...
Jeg har spurt Harald(guide) om dette i senere tid, om hvor denne karen ble av og da svarte han at jeg hadde sent han over.
Hm, min første ubevisste utdrivelse ellerno?
Antall ord: 319
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Aug 2005 13:15
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Wow!Du viste jo ikke tegn på redsel?Kanskje det gjorde utslaget?Jeg hadde nok frosset til is....men det vet man jo ikke før man står midt oppe i det,bokstavelig talt!
Antall ord: 35
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Jeg kan ikke ha vært mer enn 13-14 år, så dette er endel år siden, men jeg kan virkelig ikke huske om jeg var veldig redd eller ikke.snowfall skrev:Wow!Du viste jo ikke tegn på redsel?Kanskje det gjorde utslaget?Jeg hadde nok frosset til is....men det vet man jo ikke før man står midt oppe i det,bokstavelig talt!
Tror egentlig jeg var litt i sjokk over at hun ikke tullet og at det faktisk stod en fyr i trappen
Antall ord: 88
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- 19
- Kjønn:
Første som slo meg var at du ikke VET når du hadde sendt ham over.Pusejenta skrev:Jeg har spurt Harald(guide) om dette i senere tid, om hvor denne karen ble av og da svarte han at jeg hadde sent han over.
Hm, min første ubevisste utdrivelse ellerno?
Jeg kan ikke ha vært mer enn 13-14 år, så dette er endel år siden, men jeg kan virkelig ikke huske om jeg var veldig redd eller ikke.
Tror egentlig jeg var litt i sjokk over at hun ikke tullet og at det faktisk stod en fyr i trappen
Dette KAN ha skjedd på et senere stadium, men at "fyren"# faktisk har merket at du hadde "noe med deg", og deretter fulgt etter deg ( på litt avstand, og holdt på "venteavstand" av Harald(guide)) , i påvente av rette tidspunkt.
Og rette tidspunkt, kan ha vært senere.
For på andre "siden" regner man ikke tid slik vi gjør, derfor kan det ha virket som minutter for "mannen", mens det var år for deg ?
Og når rette tidspunkt var der, og portal er åpen, så kunne "mannen svippe igjennom" ...
Og så stille at du ikke engang merket deg det.
Siden Harald(guide) sa du hadde sendt ham over, uten å tidfeste det, så kan det ha skjedd senere.
Dette er bare tanker og ideer som kom NÅ... , og behøver IKKE å ha realitetsverdi whatsoever ;-)
A
Antall ord: 240
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Jeg spurte Harald "hva med han fyren da, hun sa jo at han forsvant etter at jeg var der? Hvor ble han da av?"Asbj. Aamot. PPVt skrev:Første som slo meg var at du ikke VET når du hadde sendt ham over.
Dette KAN ha skjedd på et senere stadium, men at "fyren"# faktisk har merket at du hadde "noe med deg", og deretter fulgt etter deg ( på litt avstand, og holdt på "venteavstand" av Harald(guide)) , i påvente av rette tidspunkt.
Og rette tidspunkt, kan ha vært senere.
For på andre "siden" regner man ikke tid slik vi gjør, derfor kan det ha virket som minutter for "mannen", mens det var år for deg ?
Og når rette tidspunkt var der, og portal er åpen, så kunne "mannen svippe igjennom" ...
Siden Harald(guide) sa du hadde sendt ham over, uten å tidfeste det, så kan det ha skjedd senere.
Dette er bare tanker og ideer som kom NÅ... , og behøver IKKE å ha realitetsverdi whatsoever ;-)
A
Og da svarte han "du sendte han over."
Så jeg vet jo ikke når nøyaktig han gikk over..
Antall ord: 202
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- 19
- Kjønn:
Du kan jo se om du får spurt ved neste anledning ?Pusejenta skrev:Jeg spurte Harald "hva med han fyren da, hun sa jo at han forsvant etter at jeg var der? Hvor ble han da av?"
Og da svarte han "du sendte han over."
Så jeg vet jo ikke når nøyaktig han gikk over..
Kunne jo vært intr. å få vite om de tankene jeg "fikk" var egne, eller kom "utenfra"... ;-)
Men bare hvis det passer slik.
;-)
A
Antall ord: 82
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Nå har jeg snakket med Harald og spurte han om når nøyaktig jeg sendte han fyren over, om det var idet jeg gikk igjennom han.Asbj. Aamot. PPVt skrev:Du kan jo se om du får spurt ved neste anledning ?
Kunne jo vært intr. å få vite om de tankene jeg "fikk" var egne, eller kom "utenfra"... ;-)
Og det var visst da jeg hadde sendt han over, ja.
Antall ord: 71
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Jan 2005 23:12
- 19
- Lokalisering: Rogaland
Da må du i så fall ha sterk fantasi... Gjenganger er jo en forgangen som går igjen... I drømmene vandrer vi jo stadig på barndommens stier og hus - da har jeg opplevet å drømme at det har flyttet nye mennesker inn i huset - jeg vandrer rundt uten at de ser meg. Når jeg våkner har jeg av og til stilt meg spørsmålet om de som bodde der har sett meg - og har hatt lyst å oppsøke huset for å s hvem det virkelig er som bor der. Jeg fikk en følelse av at jeg så - hva skal jeg si - ikke den de er til daglig, slik de ser ut i hverdagen, men at jeg så dem som deres "sjele-kropper"....litt mystisk ...sikkert ikke mange som forstår hva jeg mener...?karina skrev:Ja nemlig. Men må personen som har eid sjelen være død? Jeg mener, kan jeg dra tilbake til der jeg bodde før og for eksempel se en gjenganger av meg selv?>wiz skrev:Gjenganger er bare avtrykk av en sjel. Som et bilde!
Antall ord: 185
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Jan 2005 23:12
- 19
- Lokalisering: Rogaland
JA Asbjørn - det tenker jeg også når du sier det! Jeg tror vi ofte har lett for å binde oss til vår tidregning - vår logikk npår vi har med den åndelige verden å gjøre---- og så funker det helt anderledes.....
JA Asbjørn - det tenker jeg også når du sier det! Jeg tror vi ofte har lett for å binde oss til vår tidregning - vår logikk npår vi har med den åndelige verden å gjøre---- og så funker det helt anderledes.....
Antall ord: 115
Hide post links |