Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderGjenganger av seg selv?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Gjenganger av seg selv?

Innlegg av karina »

Så vidt jeg vet er gjenganger et spor av fortiden, for eksempel at en person som har gått på samme sted hver dag i 10 år, for så å bli sett senere. Rett meg hvis jeg tar feil, men dette er vel ingen ånd?

Det jeg da lurer på er om det går an å se en gjenganger av seg selv?
Bare slo meg dette, og vil gjerne høre hva dere mener :D
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Anizet

Innlegg av Anizet »

Hei,
vi har "en sånn en" gående i stuen. Han går i fast rute mellom døra og peisen. I to år har vi mer eller mindre hørt ham hver kveld/natt, men for noen mnd siden begynte vi plutselig å se en grå "skygge" av en lang, tynn mann.
Vi var ganske sikre på at det var den tidligere huseieren, han som bygde huset og som bodde der til han døde.
I sommer hadde vi det danske ekteparet fra "Åndenes Makt" på besøk, og spurte da om denne mannen. Men de kunne ikke se eller kjenne at han var i stua! (Derimot mente de at det satt en hel vennegjeng der, og spilte kort)
Like fullt hører vi skrittene "hans" over gulvet når vi sitter på kjøkkenet.

Men om "han" går i kategorien ånd, det er jeg igrunnen litt i tvil om...

M v h

Anizet
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Jeg trodde en gjenganger var det samme som et gjenferd, altså en som går igjen?

Jeg utelukker ikke muligheten for at en kan bli igjen på jorden selv etter at man er død, men jeg tror i mange tilfeller det bare er sterke energier som henger igjen og som kan oppleves mange, mange år etterpå av de som er sensitive for den slags.
Antall ord: 65
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Gjenganger er bare avtrykk av en sjel. Som et bilde!
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Innlegg av Eaglespirit »

Så har vi forgjenger og ettergjenger som er levende mennesker.
Jeg har forgjenger sies det :shock:
Antall ord: 15
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Natte

Innlegg av Natte »

Jeg tror nok vi kan legge igjen energi på steder selvom vi ikke er døde. Noen ganger når jeg våkner om natten, tror jeg at jeg er på rommet i barndomshjemmet mitt, men nå bor det en helt annen familie der. Om de merker noe tilstedeværelse av meg da, vet jeg ikke, men jeg har jo tenkt litt på det.. ;)
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av karina »

>wiz skrev:Gjenganger er bare avtrykk av en sjel. Som et bilde!
Ja nemlig. Men må personen som har eid sjelen være død? Jeg mener, kan jeg dra tilbake til der jeg bodde før og for eksempel se en gjenganger av meg selv?
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 27 Apr 2004 14:45
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 2 ganger

Re: Gjenganger av seg selv?

Innlegg av Eireen »

karina skrev:Så vidt jeg vet er gjenganger et spor av fortiden, for eksempel at en person som har gått på samme sted hver dag i 10 år, for så å bli sett senere. Rett meg hvis jeg tar feil, men dette er vel ingen ånd?

Det jeg da lurer på er om det går an å se en gjenganger av seg selv?
Bare slo meg dette, og vil gjerne høre hva dere mener :D
Du har nok rett i antakelsene dine, en gjenganger er ikke en ånd, men et energiavtrykk etter et individ som har gått over til den andre siden :wink:
Men må personen som har eid sjelen være død? Jeg mener, kan jeg dra tilbake til der jeg bodde før og for eksempel se en gjenganger av meg selv?

Også mennesker som lever kan etterlate seg energiavtrykk, noen ganger så sterke at mennesker som er sensitive kan ta dette inn, feks sorg, glede, frustrasjon og sinne. Hvorvidt man kan se en "gjenganger" av seg selv, er jeg derimot usikker på, skjønt jeg tror det kan være mulig.

Selv har jeg et stadig tilbakevendende minne av meg selv i en situasjon jeg var meget lykkelig. Det spesielle er at når jeg gjenkaller dette minnet og/eller det kommer til meg, ser jeg meg selv utenfra. Jeg betrakter meg selv i den situasjonen som om jeg var en tilskuer, selv om jeg ikke kan huske noen UKO på det aktuelle tidspunkt :lol: På denne måten har jeg både et minne av meg selv og den berusende følelsen av lykke og samtidig et bilde av hvordan jeg ser ut - sett med andres øyne - når jeg er lykkelig.
Antall ord: 286
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av karina »

Det syns jeg var veldig interessant Eireen!

Jeg har selv såkalte ''flashs'', der jeg opplever en enorm lykkefølelse. De varer knapt i ett sekund, men er fantastiske. Selv tror jeg de har noe med tidligere liv å gjøre. Egentlig ganske vanskelig å forklare dette, men det er akkurat som det er noen spesielle elementer som kan fremkalle dette. Jeg har på en måte flere 'grupper'' av flashs, men den aller beste er veldig forbundet med naturen. Det er akkurat som jeg kjenner meg igjen i visse typer gamle hus, og andre elementer som kan hente frem flashsene, er regn, veldig grønt gress, spesiell musikk, skogen, osv. Det er utrolig deilig når jeg får oppleve disse, nesten litt fælt fordi jeg vet at det kommer fra en tid der jeg hadde det utrolig bra og var utrolig lykkelig. Jeg har også to andre grupper, som er litt mindre tydelige, en som fremkalles når jeg er i byen, og det er dette som har gjort at jeg elsker storbyer som for eksempel London. Den siste gruppen er negativ og kommer når jeg sitter på fly og en sjelden gang tog, eller ser på filmer som inneholder ulykker med forskjellige transportmidler. Jeg blir redd i hele meg og kjenner med ett den følelsen passasjerer i et fly rett før det krasjer i bakken eller lignende. Helt grusomt. Da jeg så på første episode av Lost og så flyulykken fra inne i flyet, begynte jeg å gråte. Det er fælt, og jeg VET jeg har opplevd noe som slekter på dette. Har igrunn veldig lyst til å prøve regresjon for å finne ut om noe av tankene jeg har rundt fenomenene stemmer.

Forresten, het du noe annet før? :lol:
Antall ord: 296

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Eireen »

Ja, nicket mitt var Irmelena Sara Sol :wink:

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver forresten. Jeg har også mange "flashbacks" og har konkludert med at dette har med tidligere liv å gjøre.

Angående tråden, har du opplevd å se en gjenganger av deg selv?
Antall ord: 46
Jeg takker Deg for enda en dag. Jeg ber Deg gi meg styrke til å gå med verdighet denne dagen, slik at jeg kan legge meg uten skam i kveld.

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av karina »

Eireen skrev:Ja, nicket mitt var Irmelena Sara Sol :wink:

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver forresten. Jeg har også mange "flahbacks" og har konkludert med at dette har med tidligere liv å gjøre.

Angående tråden, har du opplevd å se en gjenganger av deg selv?
Nei, har ikke det, var bare noe som slo meg idet jeg våknet i morges. Spør ikke hvorfor! :?

Hyggelig at du kjenner deg igjen! Skal vi gå å regresjonere oss sammen? :lol:
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Eireen »

karina skrev:
Nei, har ikke det, var bare noe som slo meg idet jeg våknet i morges. Spør ikke hvorfor! :?

Hyggelig at du kjenner deg igjen! Skal vi gå å regresjonere oss sammen? :lol:
:D Da skal jeg ikke spørre hvorfor du tenkte den tanken, ha ha.

Vel, sannheten er at jeg har tenkt på det :wink: Besitter du evnen til klarsyn, klarhørsel og/eller klarfølelse og har evnen til å se i fortid, ser jeg det ikke som umulig at du en dag opplever å se en gjenganger av deg selv, dog som et mentalt bilde og ikke som en materialisering. En god gammeldags synsk, kan jo se mentale bilder av deg og livet ditt, så om du har evnen skulle det jo ikke være noe i veien for at du skulle kunne gjøre det samme?

Ad. spørsmål om regresjon, skulle jeg gjerne gått hos en aut. regresjonsterapeut, men dette er desverre for dyrt. Kanskje vi kan spleise :?: :wink:

I mellomtiden tester jeg ulike teknikker for selv å kunne finne noen svar. Jeg har også opplevd noen av mine tidligere liv i kurssammenheng. Til nå har jeg bare vært en snill og hjelpsom person (har grått i bøttevis, også i tidligere liv :lol: ), så det spørs hva som venter meg når jeg går inn i en større regresjon 8-[
Antall ord: 227

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

karina skrev:
>wiz skrev:Gjenganger er bare avtrykk av en sjel. Som et bilde!
Ja nemlig. Men må personen som har eid sjelen være død? Jeg mener, kan jeg dra tilbake til der jeg bodde før og for eksempel se en gjenganger av meg selv?
Ja det tror jeg. Selv om jeg ikke har hørt om det.
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nattlyset
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 22 Apr 2005 13:56
19
Lokalisering: Bergen

Innlegg av nattlyset »

Tenk det sjokket man da skulle få hvis man da plutselig krasjet med seg selv i døra på vei ut om morgenen? Man er passe stresset fordi man forsov seg igjen, og akkurat på vei ut så smeller man i seg selv? Uhm.. :roll:
Antall ord: 44
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eireen
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Eireen »

nattlyset skrev:Tenk det sjokket man da skulle få hvis man da plutselig krasjet med seg selv i døra på vei ut om morgenen? Man er passe stresset fordi man forsov seg igjen, og akkurat på vei ut så smeller man i seg selv? Uhm.. :roll:
Kanskje er det nettopp det vi har behov for, å se oss selv når vi er stresset? Innrømmer at tanken er skremmende og vet ikke om det er noe jeg ønsker for meg selv :shock: 8-[
Antall ord: 81

*Bear Heart*

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links