Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHører dem?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Lille Drøm
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Jul 2005 21:40
19

Innlegg av Lille Drøm »

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver.
Har hørt en manns stemme et par ganger, som roper navnet mitt.
Så du er ikke alene! Kall det drøm og fantasi, men jeg mener at det er noen som forsøker på å få kontakt med deg. Tillkall et medium, hvis det plager deg eller bare er nyskjerrig.

Uansett Lykke til :)
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dansende Leah
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Aug 2005 22:11
19

Innlegg av Dansende Leah »

Lille Drøm skrev:Jeg kjenner meg igjen i det du skriver.
Har hørt en manns stemme et par ganger, som roper navnet mitt.
Så du er ikke alene! Kall det drøm og fantasi, men jeg mener at det er noen som forsøker på å få kontakt med deg. Tillkall et medium, hvis det plager deg eller bare er nyskjerrig.

Uansett Lykke til :)
Det har jeg også opplevd flere ganger og jeg grøsser hver gang! Godt å høre at andre opplever det samme så vet jeg at det ikke er jeg som er surrete! :shock: :D
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Jeg har hørt ved tre anledninger. Det er en fin opplevelse :roll:
Antall ord: 12
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Tutta

Innlegg av Tutta »

Det ligner litt på det jeg har,men jeg er ikke sikker på om det er søvnparalyse(det står endel om det her) eller om det er en annen tilstand når man er i mellomstadiet våken/sover.. Jeg lurer på om det er samme følelse som å være i en dyp meditasjon? ..i og med at jeg aldri får det til siden jeg bare sovner.. Jeg har også hørt stemmer,en mannsstemme. men klarte ikke å høre hva han sa.
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lulipopp
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Aug 2005 19:13
19
Lokalisering: Drømmeland

Innlegg av lulipopp »

jeg bare må fundere jeg, hvorfor bare mannstemme? ... hører ofte lyder dunke lyder jeg da meneh... kanskje ikke det samme...akuratt som om noen slår i noe når jeg sover, skvetter men er blitt vant til det så reagerer ikke lenger :roll: men litt skumlere med en stemme....
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Hadde en sånn "artigper" en periode som kom med ekle meldinger rett før jeg våknet. Ikke alltid de klaffet, men noen ganger gjorde de det. Som f.eks. da fisken min døde...da hveste denne stemmen "han skal dø" til meg i søvne. Da bråvåknet jeg med hjertet i halsen! :shock: Men i det siste har han holdt seg unna..Liker å tro at det er fordi jeg har avansert energimessig i forhold til ham. :roll:
Antall ord: 80
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kent
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Mar 2005 14:53
19
Lokalisering: Troms

Innlegg av Kent »

Tidligere hadde jeg søvnparalyse ganske ofte. etterhvert klarte jeg å få med meg hva som skjedde i paralysen så det ble ikke så skremmende lenger. da hørte jeg ofte stemmer.

Jeg har i lengre tid trent på å meditere (etter en liten innledning fra pusejenta, takker for den ) jeg føler at jeg står fast og ikke fr noe særlig ut av dette, men det jeg har merket er at etter jeg begynte å meditere har jeg ikke opplevd søvnparalyse en eneste gang.

I og med at jeg ikke har fått skikkelig til å meditere, har det blitt mindre og mindre av dette i det siste, det som er litt rart,er at den siste tiden har jeg ofte våkenet av at jeg har hørt noen si navnet mitt like før jeg sovner. lurer på om det kan ha noen sammenheng med søvnparalysen/meditasjon og nå denne stemmen som sier navnet mitt.

er en egen tråd hvor jeg beskriver mine søvnparalyser.
Antall ord: 169
Face your fears,live your dreams. carpe diem!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Catra
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Aug 2005 22:44
19
Lokalisering: Hedmark

Innlegg av Catra »

og med at jeg ikke har fått skikkelig til å meditere, har det blitt mindre og mindre av dette i det siste, det som er litt rart,er at den siste tiden har jeg ofte våkenet av at jeg har hørt noen si navnet mitt like før jeg sovner. lurer på om det kan ha noen sammenheng med søvnparalysen/meditasjon og nå denne stemmen som sier navnet mitt

jeg hører også ofte navnet mitt like før jeg sovner? Hva er dette egentlig? Noenganger er det en kjent stemme (min mor faktisk) og andre ganger er det ikke greit å kjønne hvem det skulle være. Bare lurer på om det er noen som på en måte prøver i kontakte deg eller om det kan forklares naturlig slik som med f.eks at det rykker i bena før vi sovner noen ganger. Det er jo visstnok elektriske utladninger i hjernen. Er ingen tviler altså, ble skikkelig nysgjerrig her nå :) [/quote]
Antall ord: 168

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kent
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Kent »

jeg aner ikke. den stemmen som sier navnet mitt er helt ukjent for meg og det virker som navnet blir sagt på en aggressiv måte. ser ikke noen logikk i det så jeg tror det bare er innbilning., men de stemmene og de tingene jeg har oplevd i søvnparalyse tror jeg er reelle.

har lyst å utvikle meg vidre, men å drive på for seg selv er vanskelig og det er svært få av de jeg kjenner som har intresserer seg for dette.

har lyst å møte et medium eller være med på et alternativt-treff for å opprette nye kontakter med folk med samme interesse, men er vanskelig når man bor her jeg bor :(

ikke så mange medium her rundt tror jeg, og om jeg evt skulle ta kontakt med et, vet jeg ikke helt hva jeg vil ha ut av det.. kom litt på siden dette..hehe.
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Sånn egentlig...så tror jeg at disse stemmene er inni hodet vårt...
Det kommer an på hvor åpen en er for "paranormale" forklaringer på hva det kan være. En "ikke-troende" ville sagt at det bare var utladninger eller "drømmer". Para-troende vil at det skal være ånder.
Jeg er åpen for begge deler, men jeg tror nok at det er litt mer komplisert enn som så; vi er jo begrenset av fysiske kropper, hukommelsestap m.t.p. hvem vi egentlig er o.s.v., disse stemmene kan like gjerne være såkalte "fantomer". D.v.s. ting som på en måte er plantet i vårt sinn for at vi skal jobbe gjennom karma. Frykt er et slikt fantom, og det er felles for alle. For mitt vedkommende er "stemmer i hodet mitt" mine egne tanker som er fryktelig negative. Med unntak av denne ene stemmen, som ikke er min, men som sikkert kan være produkt av noe jeg har manifestert fra en negativ opplevelse....?
Bare litt tankerot fra meg en sen kveld :lol:
Antall ord: 182
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kent
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Kent »

jeg er enig med deg. er en grunn til at jeg "vanker" her inne.

Som jeg sier lurer jeg på om det er sammenheng med de hyppige søvparalysene jeg hadde før ( som utviklet seg og ble sterkere etterhvert) og den rolige perioden hvor jeg prøvde å lære meg å meditere. og hvor jeg nå ikke har hatt hverken søvnparalyse eller meditert i det siste, om nå evt søvnparalysen min er på vei tilbake? hva mener du om det? for i søvnparalysene mine før hørte jeg stemmer og så skikkelser.

jeg mener, kan dette være starten på et tilbakefall på en måte..? har hørt denne stemmen ganske ofte i den senere tid... :?
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
20

Innlegg av Hecate »

Vel, jeg tenker kanskje at når du mediterer jevnlig, så høyner du frekvensen din og blir mer balansert. Da er du mer på plass i deg selv, liksom, m.a.o. bedre kontakt med ditt høyere selv og "høyerevibrerende" entiteter. Slike søvnparalyse-vesener tror jeg kan være høyst reelle, men de hører til lavere vibrasjonsmessige nivåer. Prøv å fokusere på å puste dypt og slappe av før du legger deg og tenk positive tanker, så kanskje det avtar? Det kan jo være verdt et forsøk, det blir sikkert ikke noe verre! :shock: :roll:
Antall ord: 102
~Lao Tzu

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links