Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserhvit magi?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

>wiz

Innlegg av >wiz »

qinqong skrev:
>wiz skrev:Kan noen nevne er spell eller et ønske som ikke er egoistisk?
Om man mediterer over Fader vår, og fra hjertet bruker ordene "Skje din vilje", eller "la din vilje skje, ikke min", ja så skal jeg love deg at du har "spellet" ditt........
Hvis man ber til gud om at hans vilje skal skje vil jeg si det er snev av egoisme i det. Ikke at det er noe galt i å være litt egoist, vi er da dyr alle sammen.
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

>wiz skrev:vi er da dyr alle sammen.
Nei, vi er ikke dyr, men mange mennesker er mennesker med dyrisk mentalitet, som sliter i en overgangsfase og som nok er dyret overlegent i egoisme, men dette er da langt fra gjeldende for alle mennesker, selv om det gjelder majoriteten.
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Er vi ikke dyr? Har vi ikke utviklet oss gjenno evolusjonen. Tror du en stor hjerne gir oss åndestatus?

Hadde vi vært høyt utviklet hadde vi ikke vært her på jorda.
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

evolusjonsteorien har vel falt ut av skolebøkene for en stund siden......
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Amine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 81
Startet: 04 Jun 2005 00:39
18

Innlegg av Amine »

Kanskje et lite sidespor dette, men ettersom det er snakk om dyr her så må jeg bare vrenge ut av meg noe jeg ofte har reagert på.

Når et menneske har utført en utspekulert og grusom handling så blir det ofte sagt at dette er UMENNESKELIG..
Javel... Og hva er det da? Skal man prakke disse egenskapene som man ikke vil assosiere seg med over på dyr?
Og åndelig kan man vel slå fast at det ikke er, så da er det iallefall for meg et ganske innlysende svar. Det er MENNESKELIG.

Måtte bare ta dyrene litt i forsvar her.
Antall ord: 103

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Helt enig. Man kaller også grusomme handlinger for dyriske. Dyr dreper og plager KUN av nødvendighet eller frykt. Ikke for penger eller moro skyld.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

qinqong skrev:evolusjonsteorien har vel falt ut av skolebøkene for en stund siden......
Javel. Det er vel ikke så altfort lenge siden det gikk en dokumentar om dette på nrk på fredager. Der var evolusjonsteorien høyest aktuell.

Tror du mennesker ble plassert her av gud for 50 000 år siden?
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

først så vil jeg nevne at vi er dyrene overlegne hva gjelder det å drepe, og at det er en dyrisk mentalitet med den sterkestes rett, se det er vel en realitet. Om man ikke var på sommerparaden og så hva som foregikk der, ja så var det vel også til dels dyrisk.

Angående evolusjonsteorien, ja se, hva statskanalen giver er ikke blot brød alene, men meget sunn informasjon. Med KjellMangle Bondevik som hovedaktør på kanalen, ja, se da er jeg villig til å tro på evolusjonsteorien, men nei, jeg må jo si at det har kommet mange gode teorier på dette etterhvert, og at vi nok kanskje må se litt lenger tilbake enn 50.000 år, og bare for å ha sagt det, ja så er det ikke mange år siden den historien ble omskrevet fra 4.000 år.

Hvordan dette skjedde, se det har jeg mine egne teorier om, og topicen er vel ikke akkurat for den teorien her.

Jordens fjernhistorie sett i et annet lys kan i kortversjon leses her.: http://rune.galactic.to/fjernhis.html
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
>wiz

Innlegg av >wiz »

Interessant. Er det du som har skrevet det?
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Palladium
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 59
Startet: 27 Sep 2004 07:36
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Palladium »

Først et svar til tema: Hvit magi er den gamle betegnelsen på snill magi. Sort blir da motparten, ond magi.
For de som fremdeles sitter fast på 1800tallet har vi med kaosmagien innført ikke mindre en 8 farger av magi.
Hvit og svart magi kommer fra tider der folk faktisk trodde at det fantes sort/hvitt. (Med dette mente de: gud/satan)
I vår tid har de fleste oppdaget at dette ikke er tilfelle. Vi lever i et altfor komplisert samfunn, og det er altfor mange unntak. Mange av oss ønsker å leve i et enklere samfunn, og blir f.eks kristne eller lignende, men for de av oss som faktisk liker utvikling og utfordringer går det ikke å leve i en verden uten talløse skygger og gråtoner.

Det er opp til hver enkelt av oss å definere for oss selv ikke bare hva godt og ondt er, men hvor våre egne grenser går.
Jeg selv er i mot vold i nesten alle situasjoner, men vet at i riktig situasjon hadde jeg ikke bare tydd til vold uten å nøle, men kunne også drept noen. (Ikke ta meg feil, jeg er en rolig og stille type som ikke er voldelig av meg, men om jeg ser at kjæresten min bli voldtatt eller ungen min misshandla hadde jeg, og de aller fleste, reagert ekstremt)


Så til det andre som ble tatt opp, og som burde vært en egen tråd.
Jeg skjønner ikke hvordan folk kan misstro evolusjonsteorien.
Er det fordi man ikke ser dyr utvikle seg masse på kort tid?
Det er lett å se evulosjonsteorien i praksis, les litt om bakterier og antibiotika. Ikke bare er det skummelt, men det beviser at Darwin var en lur type.
Men til dere som leser dette og mener evolusjon bare er humbugg, hvordan forklarer dere verden?
Og til de av dere som forklarer verdens utvikling med romvesner og den slags; er ikke romvesner bare å forskyve problemet et hakk. Hvor kom de gudommelige kjærlighetsgartnerfra fra, om ikke de også en gang krabbet opp fra en dam og så ut som fisk eller noe?
Antall ord: 358
You are false data, therefore I will ignore you. Let there be light.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links