Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerErkeengler

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Takk for artikkelen, Misty. :)
Selv må jeg ærlig innrømme at jeg har det best i livet når jeg ikke tenker på hvem, hva, hvor og hvorfor, men bare aksepterer alt som det er.

Og ja, jeg tviler. Jeg tviler på alt det åndelige snikk-snakket. Det dreier seg mer om ønsketenkning enn om tro. I all sin enkelhet kan jeg bare stole på meg selv og det private båndet jeg har til Gud. Jo mer jeg lærer, jo mindre forstår jeg. Kanskje det er fordi "truth is stranger than fiction" eller bare fordi alt er formidlet av mennesker...som påvirkes og påvirker i alle retninger og derfor blir jeg kritisk til alt?

Jeg trenger ihvertfall en pause fra alt åndståkeprat og bare konsentrere meg om det som virkelig betyr noe, de nære relasjonene, menneskene jeg møter på min vei og å være et medmenneske. Så får det andre bare være...:)
Antall ord: 162
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
misty-gutt
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1415
Startet: 20 Aug 2005 21:40
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av misty-gutt »

Greit det Hecate. :)

Joda, pauser må man og skal man ha. Vi høres vel ved en senere anledning.

Til da, alt vel. :)
Antall ord: 23
Se, jeg står for døren og banker; om noen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde måltid med ham, og han med meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kevenandre
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 131
Startet: 20 Mar 2007 10:51
17
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Fogn

Innlegg av kevenandre »

Hecate skrev:Det finnes masse informasjon på nettet, men vær litt kritisk. Du vil se det er mange motsigelser og inkonsistens, så mitt råd er å henvende deg til dem selv. De venter bare på din oppmerksomhet.
Jeg har mest "kontakt" med Michael. Det skyldes nok mye at jeg har hatt en tilknytning til h*n siden jeg var barn (katolsk og antroposofisk påvirkning). I de healingprosesser jeg har gått i, er det Michael som har gitt seg til kjenne fordi h*n har den "kompetansen" jeg har hatt behov for, nemlig transformasjon og løsrivelse. Jeg har aldri sett Michael i egen høye person, men jeg har sett hans/hennes sakrament. Og jeg fant det først ut i ettertid at det var det jeg hadde sett....det er vel noe ala det kristne snakker om når de "ser lyset" :)
Er ikke Mikael djevelen da?
Antall ord: 151
Åndene eksisterer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 446
Startet: 03 Nov 2007 02:10
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tønsberg
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Shania »

Har samlet en masse om erkeengler selv.
Klikk på bidlene, så får du opp linken og kan lese selv. Jeg går ikke god for alt, men det ser ut for meg til å være ålreite sider.

http://picasaweb.google.com/ingerbjola/ArchAngelsLinks#


Her er det ren informasjon. Budskap fra flere av dem. Og jeg har konsentrert meg om Mikael, Rafael, Gabriel og Uriel. Jeg vet none snakker om flere, men det er disse som jeg forstår og opplever være de erkeenglene som arbeider direkte med mennesker på jorden.
Antall ord: 92
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jon blund
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 574
Startet: 30 Jul 2007 14:29
16
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av jon blund »

kevenandre skrev: Er ikke Mikael djevelen da?
Mikael er han som banka djevelen, som heter Lucifer.

Det er fullt av ærkengler. Mange er ikke så kjent. Og hver ærkeengel har en hærskade av engler som en del av sin orden. Så ofte når man kommuniserer med en engel som kaller seg Mikaell f.eks., så er det gjerne en av de hundretusner av engler som jobber i Mikaels avdeling.

Jeg jobbet mye med engler av alle størrelser før i tida. Både hjelpere og de i de høyere sfærer. En eneste gang har jeg hatt en direkte opplevelse med besøk av en engel. Ikke som en del av en meditasjon eller på det indre, men et ekte fysisk besøk. Det kan virkelig ikke sammenlignes med noe annet. Det er en nesten skadelig opplevelse. Jeg hadde store problemer i mange dager etterpå.
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
First Day
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 588
Startet: 18 Feb 2007 21:12
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Norra Skandinavien
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av First Day »

3:14. 3:13. 10:8. 9:1. 11:1. 3:2. 7:5. 3:10. 10:9. 11:2. 3:2. 7:6. 5:6. 5:4. 10: 1. 5:5. 1:4. 5:3. 9:2. 5:2. 11:3. 9:6. 2:2. 10:10. 10:2. 7:7. 8:1. 5:1 ...

Kombinationerna blir oändliga vilket samtidgt gör att du kan öppna oändligt många dörrar där även en ständig förändring pågår.

Det är i stort sett omöjligt att få ett helhetsbegrepp. Det som var sant för några sekler sedan visar sig många gånger vara falskt i dagsläget.

Kontentan av detta blir att man alltid skall vara sig själv närmast och lita på sin innre kraft.

Änglar finns men det finns ingen som kan förklara hur dom kan se ut. En del kan känna beröring och dofter medans andra får uppleva det som vi i vardagligt tal kallar "mirakel".

För mig finns ytterligare en stor kraft och det är det dynamiska fältet som omger allt och alla. Indianer säger vinden är min moder och visst det finns ingen som kan säga att det är fel.

Frågan är kan detta energifält vara en livsform som ser och känner det mesta inom vibrationernas språk. Har kommit så pass långt att jag kan känna att andra och däribland änglar påverkas av detta fält.

I en harmonisk värld verkar krafter gemensamt, där toner och vibrationer blir till ljuv musik som ger avklang i nya helt oväntade avknoppningar.

3,14......i oändlighet

It´s alive :mozilla_innocent:
Antall ord: 293
The substans of your thoughts is the key.
Probably also one part of the buildning of the Universe.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Elisenbetten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 15
Startet: 06 Okt 2008 10:59
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Re: Erkeengler

Innlegg av Elisenbetten »

Doreen Virtue, som har en professorgrad i engler, har skrevet mye interessant om engler og erkeengler og har orakelkort som virkelig fungerer kjempebra.

"Angels 101" er en liten innføring som kan være veldig nyttig.
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sandalfon

Re: Erkeengler

Innlegg av sandalfon »

Elisenbetten skrev:Doreen Virtue, som har en professorgrad i engler, har skrevet mye interessant om engler og erkeengler og har orakelkort som virkelig fungerer kjempebra.

"Angels 101" er en liten innføring som kan være veldig nyttig.
doreen virtue har også engle kort, erke engle kort

Det er kjempefine kort! til ikke en avskrekkende pris heller. det er i erkeengle kortene jeg fikk ideen til min avertar :P fine kort å ta fram ,når en trenger oppmuntring eller litt trøst, osv det står og så hva de ulike erkeenglene har til oppgave, samt hvilke krystaller som den engelen gir kraft til,,

for eksempel erkeengel rafael hans kraft er helbredelse med sin smaragdgrønne aura. krystallene som passer til rafaels helbredende energi er smaragd og malakitt,
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Erkeengler

Innlegg av Terra »

Lyra skrev: 09 Okt 2008 10:56 Kan noen hjelpe meg med info om erkeengler. Vil gjerne vite mer om dem.
De fire retningene
Konseptet med erkeengler som styrer jordens fire kardinalpunkter kommer fra tolkninger av passasjer i Bibelen og Toraen (som Sakarja 2:6, Daniel 7:2 og Matteus 24:31) der Gud nevner fire himmelvinder. Akkurat som Gud har skapt fire retninger på jorden som du kan navigere fysisk med et kompass, har han gitt sine budbringere – engler – for å veilede deg åndelig.

Ulike aspekter av livet har blitt tradisjonelt assosiert med de fire retningene på planeten vår – nord, sør, øst og vest – og de forskjellige energitypene som erkeengler sender til mennesker fra himmelen til jorden gjennom. lysstråler.

De fire erkeenglene som tradisjonelt er knyttet til de fire retningene antas også å jobbe med kjerubengler i himmelen som sikkerhetsvakter rundt de fire metafysiske hjørnene av Guds trone.

En berømt sengetidsbønn
En tradisjonell jødisk bønn kalt 'Kriat Shma' beskriver erkeenglene i de fire retningene og ber om deres velsignelse av beskyttelse og veiledning under søvn og drømmer. En del av bønnen sier:

'Til høyre for meg Mikael og til venstre for meg Gabriel, foran meg Uriel og bak meg Raphael, og over mitt hode Shekhinah [Guds nærvær gjennom sin Hellige Ånd].'


Nordens Uriel
Erkeengelen Uriel representerer den nordlige retning. Uriel har spesialisert seg på å hjelpe med kunnskap og visdom. Noen praktiske måter Uriel kan hjelpe deg på er å inkludere og å oppdage Guds visdom, utvikle tillit til deg selv og motivere deg til å tjene andre.

Sør: Michael
Erkeengelen Michael representerer den sørlige retning. Michael har spesialisert seg på å hjelpe med sannhet og mot. Noen praktiske måter Michael kan hjelpe deg på er å inkludere og å støtte deg under en krise, forsikre deg om at Gud og hans engler bryr seg om deg, og vise deg Guds hensikter med livet ditt.

Øst: Rafael
Erkeengelen Rafael representerer den østlige retning. Rafael spesialiserer seg på å hjelpe med og helbrede kropp, sinn og ånd. Noen praktiske måter Rafael kan hjelpe deg på er å inkludere og å gi deg ny informasjon eller ideer som fremmer bedre helse, oppfordre deg til å nyte tiden i naturen og veilede deg til å gjenopprette ødelagte forhold i livet ditt.

Vest: Gabriel
Erkeengelen Gabriel representerer den vestlige retning. Gabriel har spesialisert seg på å hjelpe med å forstå Guds budskap. Noen praktiske måter Gabriel kan hjelpe deg med å veilede deg til å planlegge for fremtiden, avsløre hvordan du løser problemer og formidle Guds visdom til deg gjennom drømmer.

Kilde: Hvordan erkeengler kan hjelpe deg med å balansere livet ditt (ndu.ac)
https://no.ndu.ac/archangels-four-directions
Antall ord: 453
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Erkeengler

Innlegg av Terra »

Uriel er kjent som den frelsende erkeengel. Han står med et brennende sverd ved inngangen til det tapte Eden. Hans symbol er en åpen hånd som holder en flamme som han tilbyr som kjærlighetens flamme til alle sjeler.


Bilde

Kilde: https://no.wikipedia.org/wiki/Erkeengelen_Uriel
Antall ord: 49
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Erkeengler

Innlegg av Terra »

Rafael er blitt identifisert med den engelen som er nevnt i Joh 5,4: «For en Herrens engel steg fra tid til annen ned i dammen og rørte opp vannet. Den første som steg ned i dammen etter at vannet var blitt rørt opp, ble frisk, hvilken sykdom han så led av.»

Han finnes også i Tobits bok (Tob 3,25; 5,5 ff) som Tobias ledsager på reisen.

Ledsager
Alle mennesker ledsages av en verneengel på reisen gjennom livet. Siden Rafael var Tobias ledsager er han knyttet til pilegrimer og det finnes en statue av ham i Lourdes. Han er ofte avbildet sammen med Mikael og Gabriel, men kan skilles fra dem da han ofte vises sammen med sin ledsager Tobias som har med seg en fisk.

Vernehelgen
Rafael er skytshelgen for reisende, pilegrimer, apotekere, helbredere, gruvearbeidere, skippere, taktekkere, tyske utvandrere, ektefolk og de elskende.


Bilde

Kilde: https://no.wikipedia.org/wiki/Erkeengelen_Rafael
Antall ord: 157
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Erkeengler

Innlegg av Terra »

Ut ifra det som står i Judas 9 og Daniel 12:1 identifiserer mange[hvem?] Mikael med den engelen som ledet israelittene gjennom ødemarken.

Innenfor koptisk kristendom regnes Mikael som «Guds hærfører og den fremste av de sju erkeenglene som står foran Gud.»[9] Boken om erkeengelen Mikaels innsettelse er en koptisk tekst fra 400- eller 500-tallet.


Bilde

Kilde: https://no.wikipedia.org/wiki/Erkeengelen_Mikael
Antall ord: 70
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Erkeengler

Innlegg av Terra »

Av alle englene som er omtalt i Bibelen, er kun tre nevnt ved navn – Mikael, Rafael og Gabriel. Ifølge Bibelen er Gabriel en engel med høy rang som står i nær forbindelse med Guds trone, han blir sendt ut av Gud for å overbringe spesielle budskaper til Guds tjenere på jorden. Når denne engelen viser seg for mennesker blir han beskrevet som «en skikkelse som så ut som en mann». Det hebraiske ordet gever som blir oversatt med «mann» har betydningen «ung og sterk mann». Dette passer godt til betydningen av hans navn (der elementet gabr-, hebraisk gavr-, er en form av gever). Og litt om selve navnet: Gabriel er et mannsnavn med opprinnelse i det hebraiske navnet Gavri'el (גַבְרִיאֵל). Det er dannet av de hebraiske navneleddene geber, «mann», eller gabar, «sterk», og el, «Gud».


Bilde

Kilde: https://no.wikipedia.org/wiki/Gabriel
Antall ord: 146
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Erkeengler

Innlegg av Terra »

Erkeengler, navn, egenskaper, funksjoner

Bilde

Her kan en lese mer om englene:
Kilde: https://www.postposmo.com/no/erkeengler/
Antall ord: 18
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Erkeengler

Innlegg av Terra »

P5u7nJ2413c
Antall ord: 1
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links