Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

FILMER, BØKER OG MUSIKKHvilken bok leser du nå?

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod hjem, mod engler

Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Hvilken bok leser du nå?

Innlegg av g.r.y »

Terra skrev: 19 Jul 2022 15:02
g.r.y skrev: 18 Jul 2022 20:20
Terra skrev: 01 Jun 2022 15:02 Er akkurat ferdig med August av Victoria Hislop. En nydelig roman som er fortsettelse av Øya. Kan trygt anbefales.

Ahh.. Så hun går altså tilbake til utgangspunktet med denne her!? :lykkelig
Jeg elsket nemlig Øya, for så at jeg kastet meg over utgivelse nr.2 med gigantforventninger som kjapt falt i bakken med et brak da den i mine øyne var så kjedelig at jeg ikke engang gadd å lese den ut..
Nå skal det imidlertid sies at de fleste bøker i dramakategorien ender på dette viset for mitt vedkommende, for så at dette lille mindretallet som så utgjør unntaket fra regelen, brått føyer seg inn blant de man ikke glemmer! ;)
Er det boken hennes August eller en av hennes andre bøker du ikke likte Gry? :-)
Som sagt, var 'Øya' en innertier også for meg. Derfor gjøv jeg så løs på 'Hjemkomsten', der det var den spanske borgerkrigen som dannet bakteppet, med forventningene skrudd på maksimal styrke. Godt hjulpet av handlingsbeskrivelsen, ser jo jeg da for meg å sitte igjen med et tilsvarende utvidet perspektiv og fordypet innsikt med i form av en historie om hvordan en dramatisk krigssituasjon har avstedkommet med varige konsekvenser for hovedpersonens familie.
- Og plottet var jo som forutsett på papiret, for å si det sånn, men i mine øyne, så manglet den det gripende 'drivet' som gjorde 'Øya' til hva den var..
Nå er det ikke dermed sagt at boken ikke holder mål objektivt sett, for all del! For de som generelt liker drama-genren er den nok absolutt en god bok. Men for meg, hvis smak er svært så selektiv innen denne genren (og de forventningene jeg startet med bidro nok også med sitt), så føyde denne seg dessverre inn i rekken av de som rett og slett blir for kjedelige. Dernest følger et par utgivelser jeg allerede i handlingsbeskrivelsen innså neppe ville være min 'greie'.
Deretter har jeg vel i grunnen lagt meg forfatteren på minnet som en dramaforfatter som hadde denne ene utgivelsen som traff, og dermed ikke giddet å følge med på hva som siden har utkommet.
Av den grunn, har det dermed også gått meg hus forbi at hun så har gitt ut denne oppfølgeren til 'Øya', -som jeg selvsagt må lese asap! ;)
Antall ord: 408
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hvilken bok leser du nå?

Innlegg av Terra »

g.r.y skrev: 22 Jul 2022 03:23
Terra skrev: 19 Jul 2022 15:02
g.r.y skrev: 18 Jul 2022 20:20
Terra skrev: 01 Jun 2022 15:02 Er akkurat ferdig med August av Victoria Hislop. En nydelig roman som er fortsettelse av Øya. Kan trygt anbefales.

Ahh.. Så hun går altså tilbake til utgangspunktet med denne her!? :lykkelig
Jeg elsket nemlig Øya, for så at jeg kastet meg over utgivelse nr.2 med gigantforventninger som kjapt falt i bakken med et brak da den i mine øyne var så kjedelig at jeg ikke engang gadd å lese den ut..
Nå skal det imidlertid sies at de fleste bøker i dramakategorien ender på dette viset for mitt vedkommende, for så at dette lille mindretallet som så utgjør unntaket fra regelen, brått føyer seg inn blant de man ikke glemmer! ;)
Er det boken hennes August eller en av hennes andre bøker du ikke likte Gry? :-)
Som sagt, var 'Øya' en innertier også for meg. Derfor gjøv jeg så løs på 'Hjemkomsten', der det var den spanske borgerkrigen som dannet bakteppet, med forventningene skrudd på maksimal styrke. Godt hjulpet av handlingsbeskrivelsen, ser jo jeg da for meg å sitte igjen med et tilsvarende utvidet perspektiv og fordypet innsikt med i form av en historie om hvordan en dramatisk krigssituasjon har avstedkommet med varige konsekvenser for hovedpersonens familie.
- Og plottet var jo som forutsett på papiret, for å si det sånn, men i mine øyne, så manglet den det gripende 'drivet' som gjorde 'Øya' til hva den var..
Nå er det ikke dermed sagt at boken ikke holder mål objektivt sett, for all del! For de som generelt liker drama-genren er den nok absolutt en god bok. Men for meg, hvis smak er svært så selektiv innen denne genren (og de forventningene jeg startet med bidro nok også med sitt), så føyde denne seg dessverre inn i rekken av de som rett og slett blir for kjedelige. Dernest følger et par utgivelser jeg allerede i handlingsbeskrivelsen innså neppe ville være min 'greie'.
Deretter har jeg vel i grunnen lagt meg forfatteren på minnet som en dramaforfatter som hadde denne ene utgivelsen som traff, og dermed ikke giddet å følge med på hva som siden har utkommet.
Av den grunn, har det dermed også gått meg hus forbi at hun så har gitt ut denne oppfølgeren til 'Øya', -som jeg selvsagt må lese asap! ;)
Ja, da skjønner jeg hva du mener, Gry. Jeg tror du vil like "August" også. Jeg likte dessuten godt en annen av hennes bøker som heter "Tråden." Ellers er heller ikke jeg så overbegeistret for den boken du nevner, og heller ikke et par andre av hennes bøker ;-)
Antall ord: 469
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Hvilken bok leser du nå?

Innlegg av g.r.y »

Terra skrev: 22 Jul 2022 11:31
g.r.y skrev: 22 Jul 2022 03:23
Terra skrev: 19 Jul 2022 15:02
g.r.y skrev: 18 Jul 2022 20:20
Terra skrev: 01 Jun 2022 15:02 Er akkurat ferdig med August av Victoria Hislop. En nydelig roman som er fortsettelse av Øya. Kan trygt anbefales.

Ahh.. Så hun går altså tilbake til utgangspunktet med denne her!? :lykkelig
Jeg elsket nemlig Øya, for så at jeg kastet meg over utgivelse nr.2 med gigantforventninger som kjapt falt i bakken med et brak da den i mine øyne var så kjedelig at jeg ikke engang gadd å lese den ut..
Nå skal det imidlertid sies at de fleste bøker i dramakategorien ender på dette viset for mitt vedkommende, for så at dette lille mindretallet som så utgjør unntaket fra regelen, brått føyer seg inn blant de man ikke glemmer! ;)
Er det boken hennes August eller en av hennes andre bøker du ikke likte Gry? :-)
Som sagt, var 'Øya' en innertier også for meg. Derfor gjøv jeg så løs på 'Hjemkomsten', der det var den spanske borgerkrigen som dannet bakteppet, med forventningene skrudd på maksimal styrke. Godt hjulpet av handlingsbeskrivelsen, ser jo jeg da for meg å sitte igjen med et tilsvarende utvidet perspektiv og fordypet innsikt med i form av en historie om hvordan en dramatisk krigssituasjon har avstedkommet med varige konsekvenser for hovedpersonens familie.
- Og plottet var jo som forutsett på papiret, for å si det sånn, men i mine øyne, så manglet den det gripende 'drivet' som gjorde 'Øya' til hva den var..
Nå er det ikke dermed sagt at boken ikke holder mål objektivt sett, for all del! For de som generelt liker drama-genren er den nok absolutt en god bok. Men for meg, hvis smak er svært så selektiv innen denne genren (og de forventningene jeg startet med bidro nok også med sitt), så føyde denne seg dessverre inn i rekken av de som rett og slett blir for kjedelige. Dernest følger et par utgivelser jeg allerede i handlingsbeskrivelsen innså neppe ville være min 'greie'.
Deretter har jeg vel i grunnen lagt meg forfatteren på minnet som en dramaforfatter som hadde denne ene utgivelsen som traff, og dermed ikke giddet å følge med på hva som siden har utkommet.
Av den grunn, har det dermed også gått meg hus forbi at hun så har gitt ut denne oppfølgeren til 'Øya', -som jeg selvsagt må lese asap! ;)
Ja, da skjønner jeg hva du mener, Gry. Jeg tror du vil like "August" også. Jeg likte dessuten godt en annen av hennes bøker som heter "Tråden." Ellers er heller ikke jeg så overbegeistret for den boken du nevner, og heller ikke et par andre av hennes bøker ;-)


Sånn! Da var den ferdiglest!
Det er unektelig noe ved de karakterene som fascinerer meg på en måte som gjør at de ikke bare setter seg på minnet, men også trigger en iver etter å få vite resten av historien. Dermed ble boken slukt i løpet av få dager til tross for at den ikke nådde opp til Øya. For det første, var den første delen ulidelig 'trå', i det over 1/4 gikk med på å repetere det vi allerede visste fra Øya; Nemlig at Anna blir skutt på den festen, fulgt av at det dras ut med banaliteter i det uendelige. Og for det andre, så manglet den det bakteppet som gjorde sitt for at Øya ble så fengslende; Den reelle historikken rundt spedalskheten og kolonien på Spinalonga. Noe fremkommer selvsagt her også i form av at den gamle frykten for dette her sitter igjen, men den historiske susen som preget første delen av historien mangler..
Det blir vel igrunnen først skikkelig interessant for mitt vedkommende når Maria bestemmer seg for å besøke Andreas i fengslet. - For i mine øyne, var det Andreas, -og derav mine reaksjoner på ham, som var den som virkelig fengslet i den her boken, mens Maria var den som hovedsakelig bar frem Øya. Greia med Andreas, er at forholdene rundt drapet er skildret på et vis som gjør at en virkelig kan relatere. Med et flott utseende og penger i mengder, har han altså en bakgrunn som gjør at fasade er uforholdsmessig viktig. Når han så faller for dette narsissistiske kvinnemennesket, for så å finne henne i sengen med fetteren, som hadde vokst opp som en bror, i det han kommer hjem etter å ha fått vite at han umulig kan være far til barnet sitt, tror jeg en tilsvarende handling kunne vært utkommet hos de fleste. - Og spesielt når hun deretter med et flir forteller ham at hun elsker Manolis og ikke ham mens de sitter i bilen.. At Andreas dermed blir en 'persona non grata av alt og alle, syntes dermed regelrett urettferdig. Dernest, blir jo måten han går til grunne på i det jævlige fengslet, uten et eneste menneske som bryr seg før Maria brått dukker opp som den eneste, hva som virkelig blir sittende i en etter å ha lest ferdig..
Her syntes jeg imidlertid Manolis er blitt satt i et alt for flatterende lys, i det han fremstilles så til de grader sympatisk at en nærmest umiddelbart feier det under teppet at han uten skrupler har stått i med kona til han som i realiteten var som en bror i årevis! Det rettferdiggjøres jo til og med! Dessuten reagerer jeg på at han i det minste ikke begynner å se henne for den hun faktisk var etter det første sjokket hadde lagt seg.
Dessuten skjønte jeg ikke en dritt da boken plutselig var slutt sånn helt uten videre! Det er jo rett og slett bare stopp på sider midt i historien, så det bør jo bli en oppfølger rett rundt svingen på dette her. Den rakk jo ikke engang å nærme seg det som var hovedspm. fra Øya; Nemlig opptakten til Sofias brudd med familien så vel som hjembyen!
Men non the less, altså; Karakterene tar en så til de grader at boken, tross sine 'hick-ups', vil bli husket. Men den er faktisk avhengig av å ha en fortsettelse for ikke å bare bli en uferdig historie ;)
Antall ord: 1068
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hvilken bok leser du nå?

Innlegg av Terra »

Ja, brå og litt rar slutt er jeg enig med deg at det ble. Så satt igjen med følelsen av at hun kanskje planlegger en oppfølgere eller to jeg også...
Antall ord: 32
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hvilken bok leser du nå?

Innlegg av Terra »

Akkurat nå leser jeg Jo Nesbøs Kongeriket. Jeg må bare si at jeg bare elsker Harry Hole bøkene hans, men denne boken kan jeg ikke si at så langt fenger. Litt kjedelig og jeg kjenner at den ikke helt engasjerer meg. Det må være lov å si at jeg er litt skuffet. :roll:
Antall ord: 54
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Hvilken bok leser du nå?

Innlegg av g.r.y »

Terra skrev: 08 Aug 2022 20:23 Akkurat nå leser jeg Jo Nesbøs Kongeriket. Jeg må bare si at jeg bare elsker Harry Hole bøkene hans, men denne boken kan jeg ikke si at så langt fenger. Litt kjedelig og jeg kjenner at den ikke helt engasjerer meg. Det må være lov å si at jeg er litt skuffet. :roll:


Jeg oxo!! :D
Antall ord: 63
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hvilken bok leser du nå?

Innlegg av Terra »

Har akkurat fått tak i Johan Theorin sin bok beinrester :lykkelig

Jeg har vært veldig begeistret over hans tidligere bøker og gleder meg stort til å begynne med denne.
Det handler om Gerlof, en gammel og svak mann som nå har nådd en alder av 86 år, men som hjelper til med å løse saker sammen med politiet. Han bor nå på "gamlehjem" men hodet er det ingen ting feil med ;-)
Bare elsker disse bøkene fra Ørland! :-)
Antall ord: 80
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hvilken bok leser du nå?

Innlegg av Terra »

Skal straks begynne på Metusalem-prosjektet av Tom Egeland.

Ny Bjørn Beltø-roman hvor antihelten tar opp jakten på Odins opprinnelse. Den 10. boken om arkeologen Bjørn Beltø. Bjørn Beltø leder utgravningen av en vikinggrav på et norsk høvdingsete da de finner et skjelett som ikke har noe i graven å gjøre. Med seg på laget har han datteren Angelina som han fikk vite om i Sølvmyntene. Det viser seg at de har snublet over et mysterium der linjene trekkes mellom gammeltestamentlige myter og norrøn mytologi. En gammel munk skriver sitt livs viktigste krønike. Skrivermunken var trell og fulgte Leiv Eiriksson på ferden til Vinland (cirka år 1000). Han ble senere omvendt til kristendommen og lærte seg å skrive. Krøniken er i realiteten et oppdrag fra en kardinal i Vatikanet, som får sin befalig fra paven. Den er med andre ord en hemmelig rapport til den hellige far om fortellerens møte med en mann som Vatikanet har mistanke om at er Satan.
Antall ord: 172
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hvilken bok leser du nå?

Innlegg av Terra »

g.r.y skrev: 12 Aug 2022 15:38
Terra skrev: 08 Aug 2022 20:23 Akkurat nå leser jeg Jo Nesbøs Kongeriket. Jeg må bare si at jeg bare elsker Harry Hole bøkene hans, men denne boken kan jeg ikke si at så langt fenger. Litt kjedelig og jeg kjenner at den ikke helt engasjerer meg. Det må være lov å si at jeg er litt skuffet. :roll:


Jeg oxo!! :D
Psst, Gry, har du sett denne? ;-)
Harry Hole er i farta igjen... :lykkelig

Blodmåne. Bok nr. 13 med Harry Hole.
Harry har reist til Los Angeles for å drikke seg i hjel etter at livet hans er gått i stykker. Langt på vei har han greid det, men ikke helt. Han har hjulpet den eldre filmskuespilleren Lucille unna et narkotikakartell hun skylder én million dollar. Hun har gitt ham husly, selskap og en skreddersydd dress.

I Oslo er to jenter forsvunnet og drept. Én av de mistenkte er en kjent eiendomsbaron. Katrine Bratt vil kontakte landets fremste spesialist på seriemord, men for sjefene i Politiet er et samarbeid med Harry Hole uaktuelt. Den mistenkte eiendomsbaronen vil derimot hyre ham som privatetterforsker. Harry takker nei, men det er før kartellet tar Lucille som gissel. Løser han saken, skal han få en bonus som dekker Lucilles gjeld.

Hjemme i Norge samler Harry et lag bestående av en kokainselgende barndomsvenn, en korrupt politimann og en kreftsyk psykolog. Kartellet har gitt dem ti dager. Klokka tikker, og det er varslet blodmåne over Oslo.
Antall ord: 255
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Hvilken bok leser du nå?

Innlegg av g.r.y »

Terra skrev: 30 Aug 2022 15:26
g.r.y skrev: 12 Aug 2022 15:38
Terra skrev: 08 Aug 2022 20:23 Akkurat nå leser jeg Jo Nesbøs Kongeriket. Jeg må bare si at jeg bare elsker Harry Hole bøkene hans, men denne boken kan jeg ikke si at så langt fenger. Litt kjedelig og jeg kjenner at den ikke helt engasjerer meg. Det må være lov å si at jeg er litt skuffet. :roll:


Jeg oxo!! :D
Psst, Gry, har du sett denne? ;-)
Harry Hole er i farta igjen... :lykkelig

Blodmåne. Bok nr. 13 med Harry Hole.
Harry har reist til Los Angeles for å drikke seg i hjel etter at livet hans er gått i stykker. Langt på vei har han greid det, men ikke helt. Han har hjulpet den eldre filmskuespilleren Lucille unna et narkotikakartell hun skylder én million dollar. Hun har gitt ham husly, selskap og en skreddersydd dress.

I Oslo er to jenter forsvunnet og drept. Én av de mistenkte er en kjent eiendomsbaron. Katrine Bratt vil kontakte landets fremste spesialist på seriemord, men for sjefene i Politiet er et samarbeid med Harry Hole uaktuelt. Den mistenkte eiendomsbaronen vil derimot hyre ham som privatetterforsker. Harry takker nei, men det er før kartellet tar Lucille som gissel. Løser han saken, skal han få en bonus som dekker Lucilles gjeld.

Hjemme i Norge samler Harry et lag bestående av en kokainselgende barndomsvenn, en korrupt politimann og en kreftsyk psykolog. Kartellet har gitt dem ti dager. Klokka tikker, og det er varslet blodmåne over Oslo.
Wow! plottet virker jo iallefall veldig bra! Har spesielt sansen for Nesbø når han gir leseren sympati der denne normalt ikke er. Sønnen er derfor en absolutt favoritt. Den var rett og slett glimrende. :)
Antall ord: 298
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hvilken bok leser du nå?

Innlegg av Terra »

Blodmåne. Bok nr. 13 med Harry Hole. Spennende fra side 1 og anbefales på det aller, aller varmeste. Har du lyst til å lese noe virkelig fælt, ja da er det bare å lese denne boken... :notworthy:
Antall ord: 36
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Hvilken bok leser du nå?

Innlegg av Morris »

Terra skrev: 09 Sep 2022 20:50 Blodmåne. Bok nr. 13 med Harry Hole. Spennende fra side 1 og anbefales på det aller, aller varmeste. Har du lyst til å lese noe virkelig fælt, ja da er det bare å lese denne boken... :notworthy:
Denne? https://www.vg.no/rampelys/bok/i/pWJvAX ... lskabinett - Huff... nei!
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Hvilken bok leser du nå?

Innlegg av Terra »

Morris skrev: 10 Sep 2022 13:45
Terra skrev: 09 Sep 2022 20:50 Blodmåne. Bok nr. 13 med Harry Hole. Spennende fra side 1 og anbefales på det aller, aller varmeste. Har du lyst til å lese noe virkelig fælt, ja da er det bare å lese denne boken... :notworthy:
Denne? https://www.vg.no/rampelys/bok/i/pWJvAX ... lskabinett - Huff... nei!
Jo, den ja! :iiik
Men det er ikke pent å røpe for mye av handlingen. Det er en spoiler vet du ;-)
Jeg ville ikke lese alt der for holder ennå på med boken. Er på sluttinnspurten nå.
Antall ord: 98
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Hvilken bok leser du nå?

Innlegg av Morris »

Terra skrev: 10 Sep 2022 15:47
Morris skrev: 10 Sep 2022 13:45
Terra skrev: 09 Sep 2022 20:50 Blodmåne. Bok nr. 13 med Harry Hole. Spennende fra side 1 og anbefales på det aller, aller varmeste. Har du lyst til å lese noe virkelig fælt, ja da er det bare å lese denne boken... :notworthy:
Denne? https://www.vg.no/rampelys/bok/i/pWJvAX ... lskabinett - Huff... nei!
Jo, den ja! :iiik
Men det er ikke pent å røpe for mye av handlingen. Det er en spoiler vet du ;-)
Jeg ville ikke lese alt der for holder ennå på med boken. Er på sluttinnspurten nå.
Opps! Jeg leste ikke hele innholdsfortegnelsen her... visste ikke den var så laang! Men pleier å lese den før jeg kjøper boken eller filmen, det er det som avgjør om det blir et kjøp... :-)
Antall ord: 142

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Hvilken bok leser du nå?

Innlegg av g.r.y »

Terra skrev: 09 Sep 2022 20:50 Blodmåne. Bok nr. 13 med Harry Hole. Spennende fra side 1 og anbefales på det aller, aller varmeste. Har du lyst til å lese noe virkelig fælt, ja da er det bare å lese denne boken... :notworthy:
Holder på med bok 12 med Harry Hole, Kniv, nå, og vil fortsette med Blodmåne etter jeg er ferdig med denne :)
Antall ord: 65
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links