Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Bli spådd !Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Her kan du bli spådd, men vær obs:
Svarene du får gis av mange forskjellige mennesker, noen KAN mer enn andre, mens andre kanskje bare svarer for morroskyld.
Du kan altså IKKE stole på de svarene du får, og om svarene du får er feil, så er det DITT ansvar å ta avgjørelser ut fra eget hode, og IKKE ut fra hva enkelte svar her kan antyde....
Paranormal.no frasier seg ethvert ansvar for de følger det måtte ha om du følger dårlige råd gitt av brukere her inne

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Forum regler
Her kan du bli spådd, men vær obs:
Svarene du får gis av mange forskjellige mennesker, noen KAN mer enn andre, mens andre kanskje bare svarer for morroskyld.
Du kan altså IKKE stole på de svarene du får, og om svarene du får er feil, så er det DITT ansvar å ta avgjørelser ut fra eget hode, og IKKE ut fra hva enkelte svar her kan antyde....
Paranormal.no frasier seg ethvert ansvar for de følger det måtte ha om du følger dårlige råd gitt av brukere her inne
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Svartepus »

ludoburgero skrev:Hei Svartepus!

Tusen takk for det forrige legget - det gir meg tanker om at jeg burde tatt rådene til etterretning for allerede ett og et halvt år siden, men nå som skaden er skjedd; kunne du tenke deg å legge et nytt opplegg til meg?

Jeg har noen konkrete grublinger:

Er det endelig avgjort, og vil det i denne omgang bli så unyansert og absurd som jeg frykter det blir?

Hvordan er de økonomiske utsiktene, hva med jobb, og hvordan kan det best mulig ordne seg nå?

Vil den lille gutten fortsette med det samme eller vil det skje endringer av betydning nå?

Hva tenker hun fra fortiden, hun fra skolen min, om meg egentlig? Og hva føler hun? Og vil hun snart få oppleve rettferd og fred fra de som plager henne? Er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe henne, etter så godt hun tar vare på meg?

Og til slutt - hvis dette ikke er endelig, og resultatet blir som jeg frykter. Har du noen initialer til hvem jeg skal bruke neste gang? Mann eller kvinne? Og hva bør jeg vektlegge? Og hvordan får jeg kommet best til orde denne gang (dvs. i det hele tatt)?

Viktige spørsmål for meg.
Hei Ludo!
Du skal selvfølgelig få noen kort hos meg, forhåpentligvis med noen kloke ord som du finner mening i. Men i kveld er jeg såpass sliten i hodet etter jobb at jeg sparer det til jeg er mer opplagt og avslappet. Det kommer, forhåpentligvis i løpet av helga ;)
Antall ord: 264
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Svartepus »

Da Ludo, skal Svartepusen prøve å fomle litt med kortene på fredagskvelden. Jeg tar det punkt for punkt etter din liste. Håper du får noe ut av dette:


Er det endelig avgjort, og vil det i denne omgang bli så unyansert og absurd som jeg frykter det blir?

Du fikk kortet for gjenforening. Dette handler om en fortid med noe uoppgjort og lærdom fra tidligere handlinger og feil avgjørelser. Det handler om at mennesker møtes og jobber med å finne ut av alt det tidligere uoppgjorte. Jeg tror ikke noe er helt avgjort enda, men det er heller ingenting som tyder på at det blir fullstendig unyansert eller absurd. Det er noen krefter i sving her som handler om å gå tilbake i tid og rydde opp i gammelt grums. Sjansen er faktisk til stede for at noen etterhvert innser at de har handlet galt og at det er på tide å gå i seg selv og legge fra seg fortidens feilsteg. Du/dere er i en veldig vanskelig situasjon og det bunner i at det er og har vært veldig mye følelser involvert.

Hvordan er de økonomiske utsiktene, hva med jobb, og hvordan kan det best mulig ordne seg nå?

Her dukker det opp en dame faktisk. En dame som er der for deg og er rask med å ta din side. En veldig sympatisk og forståelsesfull dame som hjelper deg til å forstå hva du trenger å gjøre for å få suksess på arbeidsmarkedet. Hun er en sterk og humørfylt dame som støtter deg og kan være med på å lede deg i riktig retning.
Du vil nok oppleve at det er mange om benet på stillinger du ønsker og jakten på jobb kan bli veldig uforutsigbar. Kortet viser til at du prøver å være kreativ i jakten på jobb og prøver å se nye måter å bruke kunnskapene og erfaringen din på. Muligheten er til stede for at noen vil forsøke å stikke kjepper i hjulene dine, men kortet viser også til en reell jobbmulighet. Et av stikkordene for kortet er faktisk suksess i forretningslivet, så i følge kortet ligger det en mulighet foran deg! Du må bare overse forsøk fra andre på å underminere planene dine og ta i mot de mulighetene du får. Du fortjener dem, ikke la noen andre fortelle deg noe annet.

Vil den lille gutten fortsette med det samme eller vil det skje endringer av betydning nå?

Kortet du fikk er i hvertfall et meget positivt kort! Det tyder på positive endringer, at mer lys kommer inn i livet ditt. Kortet forteller om følelsesmessig harmoni (stabile følelser/adferd?), god helse og at du er på vei inn i en periode der ting letner. Kortet står for kraftfullt lys og fertilitet, så det er nesten så jeg lurer på hva som egentlig skjer i livet ditt? Er du på vei inn i et forhold?
Så altså, hvis jeg tolker kortet rett så vil den lille gutten få mer ro over seg, bli mer stabil, og om det skjer endringer så er de positive.

Hva tenker hun fra fortiden, hun fra skolen min, om meg egentlig? Og hva føler hun? Og vil hun snart få oppleve rettferd og fred fra de som plager henne? Er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe henne, etter så godt hun tar vare på meg?

Hvis jeg tolker kortet rett tenker hun at du (eller kanskje dere begge) fremdeles har en del å lære i livet. Det er mye som tyder på at en av de tingene hun setter mest pris på ved deg er at du er så ekte og likefrem. Du prøver ikke å være noe du ikke er, du er ærlig og autentisk. Jeg sliter litt med å få opp hva hun føler men jeg aner en usikkerhet og redsel for å ikke være god nok. Kanskje dette henger sammen med at hun har blitt plaget av andre og dermed holdt nede så lenge at hun har mistet troen på seg selv.
Kortet sier at hun trenger en følelse av komfort i livet, og sikkerhet. Kanskje det hun trenger fra deg er en trygg havn, at du bare er der for henne og gir henne et tilfluktssted der hun kan være seg selv sammen med en person som hun stoler på og som forstår henne. Jeg tror ikke hun trenger stort mer fra deg, denne tryggheten er verdt så mye mer enn noe som helst annet. Bare vær deg selv tvers i gjennom og vær der for henne.

Hvis dette ikke er endelig, og resultatet blir som jeg frykter. Har du noen initialer til hvem jeg skal bruke neste gang? Mann eller kvinne? Og hva bør jeg vektlegge? Og hvordan får jeg kommet best til orde denne gang (dvs. i det hele tatt)?

Her svarer kortene ved å gi meg et kort som står for glede, det å være lykkelig. Det sier at du vil få belønning for din tålmodighet og uselviske kjærlighet. Det handler også om følelsesmessig stabilitet og frihet. Her kommer også frem et fokus på forelskelse og et forhold der de involverte støtter og forstår hverandre.
Hva er dette, Ludo? Har du noe på gang midt oppi alle problemene dine? Har du sett et bittelite lys i enden av tunellen? Nå er jeg kanskje utpå tynn is og padler på en vindskjeiv sykkel men dersom du faktisk har følelser for ei spesiell dame, så ikke tvil. Dere er faktisk ment for hverandre. Dere vil gjøre hverandre godt!

For å utfylle siste del av spørsmålet ditt om hvem du eventuelt skal bruke neste gang, trakk jeg et kort til for å prøve å forstå mer. Da fikk du einstøingen (også kalt "mannen i kappen/hetta"). Om man skal tolke rett frem er det kanskje en mann du bør bruke neste gang. Hvis du kjenner en mann som er litt tilbaketrukket, bor alene og kanskje til og med lever litt på kanten av loven eller det sosialt aksepterte, så er det han du burde satse på. Hvis du ikke helt klarer å forstå hvem denne mannen kan være, så er det faktisk også mulig at mannen er deg selv. At du må stole på deg selv og stå opp for deg selv. Du er den du er og så lenge du vet det, vil etterhvert andre innse det også. Sannheten kommer for en dag.
Antall ord: 1090
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
superbanan
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 28
Startet: 13 Jul 2012 12:13
11
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av superbanan »

Oi!!! Har ikke logget inn før nå, og visste ikke at du faktisk hadde spådd meg, men dette var jo spot on!! Veldig imponert :-) Du får mye ut av de kortene dine!

Kan du sie noen om hva som er livsoppgaven min? Og hvilket yrke jeg vil trives best i?
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Atmosphere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 137
Startet: 05 Feb 2009 23:11
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Stjørdal
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 16 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Atmosphere »

Hei svartepus :)
Hvis du føler for det, kan du legge/trekke noen kort for meg også? :)
Jeg lurer på hva jeg skal bli når jeg blir stor. (Helst før jeg blir pensjonist)
Altså; er det noen som helst slags retning som kunne vært bra for meg karrieremessig?
Antall ord: 51
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Svartepus »

Atmosphere skrev:Hei svartepus :)
Hvis du føler for det, kan du legge/trekke noen kort for meg også? :)
Jeg lurer på hva jeg skal bli når jeg blir stor. (Helst før jeg blir pensjonist)
Altså; er det noen som helst slags retning som kunne vært bra for meg karrieremessig?
Jeg spurte dyreoraklene mine og fikk svar fra geparden: Ikke vær redd for å tenke stort! Og ikke tenk at det er for sent! Hvis det er noe du virkelig vil så råder geparden deg til å slutte å lage unnskyldninger for deg selv eller være redd for å ikke klare det. Skriv ned hvilke planer og intensjoner du har for fremtiden. Se for deg at dette er noe du allerede har og lag deg gjerne et slags mantra som du gjentar for deg selv for å bekrefte at dette er noe du allerede er på vei til å fullføre. Så skriver du en liste med steg du må ta for å få planene satt ut i livet. ikke forhast deg men hold blikket langt frem og ta den tiden du trenger. Når du har kommet deg i gang så stopp litt opp og gi deg selv et klapp på skuldra, for hvert steg du kommer nærmere målet. Vit at du allerede er på vei dit og stol på at du kan klare det! For å sitere geparden: run for it!

For å få hint om retning spurte jeg tarotkortene mine. Jeg fikk ikke noe særlig klart svar men noe som nevnes er omsorg (det å ta vare på dem som ikke har vært like heldig her i livet), miljøbevissthet og kanskje noe innen frivillighet (men det er vel ikke så mye karriere, heller fritidssyssel kanskje?). Du kan også godt satse på noe innen mekling. Det eneste som slår meg ut i fra de vage kortene er noe innen helse/sosial. Eventuelt juss.
Kortene var skikkelig hemmelighetsfulle i dag... Beklager at jeg ikke klarte å gi deg mer konkrete svar!
Antall ord: 333
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Atmosphere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 137
Startet: 05 Feb 2009 23:11
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Stjørdal
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 16 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Atmosphere »

Tusen takk!
Geparden har noen gode poenger... men det var å finne det motet da!

Nei, tarotkortene sier vel nøyaktig det samme som meg - jeg vet ikke! :D Men tingene du nevnte er jo faktisk ting jeg vurderer. Problemet er vel mye at de tingene jeg liker å holde på med er hobbyer, ikke noe man kan tjene penger på!

Men igjen, takk - alltid spennende med noen nye tanker! Skal sette meg ned og skrive litt lister og planer.
Antall ord: 77
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av ludoburgero »

Hjertelig takk, Svartepus.
Jeg fikk ikke med meg dette før nå. Varslinger funker ikke lenger ..

Jeg vil si at her er der denne gang veldig blandet sett både tilbake i tid til mai og frem til nå. Alt går stort sett bare verre, og jeg har likevel tro på dette med stabilitet. Jeg klinger meg til håpet. Jeg lurer veldig på hva kortene ville sagt om det samme den dag i dag for spørsmålene er faktisk fremdeles de samme. Du nevnte også en del om forhold og spurte om dette og så sterke følelser i sving der, men om det ikke skulle være hun fra skolen så krasjer det liksom på en måte også, da det du skriver om hun er nesten "omvendt". Jeg kjenner ingen med sterkere tro på seg selv - og har vanskelig for å tro at hun ikke skulle føle seg "god nok", men kanskje innerst inne? Hun har blitt holdt nede, å ja, så absolutt og altfor lenge men ... Dette er verdens sterkeste menneske slik jeg kjenner henne etter all motgang. Hele hennes liv og historie er et mirakel og omsorgen og omtankene hun sprer er så vanvittig stor, spesielt ovenfor meg. Så det med forhold .. Jeg har ikke vært med noen andre enn henne omtrent det siste året . Det er bestandig vi to. Så jeg stusser over kortenes tvetydighet denne gang .

Men tusen hjertelig takk!
Antall ord: 239
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Svartepus »

Kortene (og jeg) kan jo bomme av og til da! Man kan både tolke litt feil og gå rett på trynet. Det vanskeligste for meg er å spå dem som jeg kjenner litt i fra før. Nå kjenner jeg jo ikke deg personlig men jeg har jo fått litt info her og der, og det kan faktisk tulle litt med intuisjonen min fordi jeg begynner å tolke feil og legge feil ting i det jeg ser i kortene. Nesten som om logikk og forventninger tar over og så kommer svarene fra forventningene mine istedet for fra intuisjonen. If you know what I mean :)
Og noen ganger er man bare sliten og ikke helt påkobla riktig stasjon.

Men jeg tar imot flere spørsmål dersom du eller noen andre skulle ønske det!
Antall ord: 134
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av ludoburgero »

Ok, et helt konkret spørsmål:

Det som skjedde nå i kveld det som ble snakket om den siste halvannen timen, fra kl. 21:25 til 22:45, på telefon med nr. som begynner på 930, og det som ble sagt av begge parter, der det ble gråt og sterke følelser, og temaet som ble tatt opp.

Hvor leder det hen? Hva mente den andre parten, og vil dette forandre seg? Si ifra hvis du trenger mer. Jeg kan gi flere opplysninger dersom det trengs. Men helt konkret lurer jeg på hva som må til av endringer og om det finnes noen muligheter for at det temaet som ble tatt opp vil bli bedre og mer "enighet" om?
Antall ord: 121
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Miss4ofWands
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 16 Sep 2018 22:55
5
Kjønn (valgfri): Dame
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Miss4ofWands »

Har også lyst på noen kort, om du har mulighet:) Kan selvfølgelig legge noen på deg også om du har lyst senere, bare send pm anytime :)
Er jo enklere med et spørsmål, så spør følgende: Hvorfor forteller ikke min "av og på" forbindelse sannheten? Tvilling sol, med jomfru måne er "av og på". Jeg er vekt sol, med løve måne.
Hadde jo vert veldig gøy å se hva du fikk opp, siden vi ikke kjenner hverandre må du jo stole på kortene og din egen intuisjon:) Er veldig sant at når man spår folk mye eller kjenner dem, så er man ikke helt nøytral.
Antall ord: 115
Som på jorden, så i himmelen<3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Svartepus »

ludoburgero skrev:Ok, et helt konkret spørsmål:

Det som skjedde nå i kveld det som ble snakket om den siste halvannen timen, fra kl. 21:25 til 22:45, på telefon med nr. som begynner på 930, og det som ble sagt av begge parter, der det ble gråt og sterke følelser, og temaet som ble tatt opp.

Hvor leder det hen? Hva mente den andre parten, og vil dette forandre seg? Si ifra hvis du trenger mer. Jeg kan gi flere opplysninger dersom det trengs. Men helt konkret lurer jeg på hva som må til av endringer og om det finnes noen muligheter for at det temaet som ble tatt opp vil bli bedre og mer "enighet" om?
Oioi, dette blir litt av en utfordring... Det konkrete spørsmålet var temmelig innviklet ;) Men jeg prøver.

Først trakk jeg ut et kort som havnet øverst i bunken da jeg hadde samlet kortene, men jeg ble litt usikker på om det egentlig var "ditt" kort. Kortet har vel kanskje litt rett i at du er et sort hull av fortvilelse nå for tiden, der alt det som måtte være litt positivt nærmest blir slukt og borte i all elendigheten. Men dette sier vel kanskje mer om sinnstilstanden din nå enn det du faktisk spurte om? Eller er dette noe som også har blitt nevnt av den du snakket med, kanskje i en negativt, bebreidende tone?

Anyways... For å prøve å finne svar på spørsmålene dine velger jeg å gjøre noe jeg ikke har gjort på veldig lenge; jeg legger et godt gammaldags tarotlegg. Jeg har etterhvert vent meg til å bare trekke noen kort og så se på dem hver for seg og i sammenheng med hverandre uten noe spesielt legg. Men spørsmålet ditt er så komplekst at jeg velger å legge flere kort i formasjonen Verdenstre-legget, åtte kort. Here we go:

1. kort: roten til problemet/saken/konflikten
Tydeligvis en person, så kanskje det er den du snakket med som kommer fram her. En kvinne? En veldig ærlig og pålitelig person som er rett på sak og sier ting ganske rett ut. Hun (?) er rask til å skjønne hva som foregår når det er noe. Hun leser deg ganske godt og gjennomskuer deg fort om du lyver eller prøver å skjule noe. Kortet sier at samtalen dere har hatt var preget av ubehagelige sannheter, dere har diskutert og vurdert noe som er vanskelig å finne ut av. Det er en sorg grunnet noe en av dere eller begge har mistet eller er på tur å miste, og det er en overhengende sorg som sitter i lenge etterpå. Jeg får nesten følelsen av at dette er snakk om et vennskap som holder på å ryke, at en av dere eller begge vurderer å bryte kontakten på grunn av situasjonen du/dere er i. Er dette en person du har sett veldig opp til men som du nå kanskje ser i et litt mindre ideelt lys? Kortet sier i hvertfall at her er det noe som må ryddes opp i og kanskje til og med avsluttes for at ting skal bli bedre.

2. kort: Hvilke muligheter har du/dere?
Her kommer det opp et veldig stort problem som roter alt veldig til mellom dere. Det er tydeligvis mange misforståelser og irrasjonell frykt ute og går. Det tyder på at en stor del av problemet bunner i at du tolker for mye negativt inn i det som blir sagt og tillegger den andre meninger og følelser som ikke er der. Du projiserer mørket ditt over på den andre. Du er i "slåss eller flykt"-modus, noe som er en naturlig del av mennesket i vanskelige tider. Bare husk at ting ikke alltid er som du tror, og at uansett hvor mørkt og vanskelig alt virker nå så finnes det en vei ut av denne vanskelige situasjonen. Den er betent men kan ryddes opp i.

3. kort: Hva bør du ta med videre fra denne situasjonen?
Du har tatt et skritt tilbake, holder deg rolig og betrakter alle sidene av din eksistens. Nå er du der at du er nødt til å forholde deg til alle mørke kroker av sinnet ditt og kan ikke lenger overse noe av det eller leve i fornektelse. Dette kortet står for balanse, og denne balansen handler om å forstå og innse at du har både lyse og mørke sider. Kvitt deg med frykt og slutt å tvile på deg selv, det gjør deg bare spirituelt døv, stum og blind. Se deg selv i øynene, vær ærlig og finn balansen i situasjonen.

4. kort: Hva bør du kvitte deg med og legge bak deg?
Stolthet. Du har blitt utfordret og her ser det ut til at du må kvitte deg med en god del av din egen stolthet og slippe tak i det underliggende ønsket om å ha overtaket og kontrollen. Og ikke minst: kvitt deg med dårlig selvtillit og overdrevet selvmedlidenhet.

5. kort: Hva håper du på?
Generøsitet og at du skal få noe igjen for strevet. Du ønsker å være en god person og håper naturligvis også at dette skal slå tilbake på deg. Innerst inne håper du at det finnes karma som snart lar deg høste det du har sådd. Kanskje har du gitt mye av deg selv til denne personen og føler at det er på tide å få noe igjen.

6. kort: Hva frykter du?
Ansvar. Kortene antyder at du sliter med å ta ansvar for situasjonen, og dette bunner ut i dårlig selvtillit. Dette går ut over deg selv og din psyke, og i tillegg virker det ødeleggende på forholdet ditt til andre.

7. kort: Hva kan gjøre deg i stand til å gjøre noe med situasjonen?
Kortet antyder at du har en tendens til å lytte til andre eller navigere etter tradisjonelle verdier når du tviler på noe eller har problemer, så rådet her er å ikke la deg påvirke så mye av andre og deres meninger. Kortet sier også at du må bli flinkere med penger og det å holde styr på egen økonomi, og at du må bli flinkere til å sette pris på de gode sidene av livet. Hvis du først skal lytte til andre så still deg selv spørsmålet om hvem som er verdt å lytte til og hvem sine meninger du bare burde la prelle av deg. Du er på mange måter en ensom ulv som trenger litt støtte fra flokken av og til. Du kan gjerne lytte til andre, men sorter rådene godt og ta avgjørelsene selv. Det er ditt liv.

8. kort: Den skjulte visdommen i denne saken/situasjonen:
Kortet peker på noen av dine styrker; at du er helt overlegent god på å oppfatte sannheten i nesten alle situasjoner, og at du er en fri sjel med en original og unik personlighet.
Her peker kortet på at du må jobbe deg oppover stigen og lære deg å takle livet. Bli flinkere til å kaste deg ut i ting og ikke ta det så hardt om det ikke går som forventet. Kortet peker også på uventede nyheter og plutselig hjelp fra uventet hold.

Så oppsummert sier kortene meg at du og den andre personen har en eller annen konflikt på gang som er såpass alvorlig at det er fare for brudd eller en pause. Det er tydeligvis masse vanskelige følelser og du føler deg usikker (det er kanskje den andre personen også). Det jeg tolker ut i fra kortene er at denne personen mener du må ta mer tak selv og ta ansvar for eget liv, da det er vanskelig å forholde seg til deg og forstå deg når du er i dette sorte hullet som bare sluker alt det positive. Jeg får inntrykk av at du trenger støtte og svar på ting, men at vedkommende ikke klarer å gi deg det du trenger fordi hun (?) er redd for å bli sugd inn i dette mørket. Dere er ikke lenger så tett og så på bølgelengde som før, noe som blant annet handler om deg og din situasjon. Du er fortvilt og hun er oppgitt, og dere er begge usikre om dere har mer å gi.
Kortene antyder at det ikke er noen enkel utvei og at det ikke er garantert at ting løser seg for dere. Det er håp her men det krever mye av dere, og tydeligvis mest av deg. Sånn som jeg tolker kortene avhenger dette mye av deg og hvordan du takler dette og velger å forholde deg. Som tidligere nevnt må du passe deg for å legge for mye tolkning i det som har blitt sagt, og heller konsentrere deg om deg selv, ditt ansvar oppi dette og også hvilket behov du har. Har du behov for pause eller at dere bryter kontakten? Har hun ytret dette behovet? Eller har du tolket det sånn at dette er noe hun ønsker?
Det er muligheter for at ting endrer seg og blir bedre, men det skjer ikke av seg selv. Dere har et stykke å gå men alt tyder på at det er verdt å prøve hvis dere begge ønsker det.
Antall ord: 1563
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Svartepus »

Miss4ofWands skrev:Har også lyst på noen kort, om du har mulighet:) Kan selvfølgelig legge noen på deg også om du har lyst senere, bare send pm anytime :)
Er jo enklere med et spørsmål, så spør følgende: Hvorfor forteller ikke min "av og på" forbindelse sannheten? Tvilling sol, med jomfru måne er "av og på". Jeg er vekt sol, med løve måne.
Hadde jo vert veldig gøy å se hva du fikk opp, siden vi ikke kjenner hverandre må du jo stole på kortene og din egen intuisjon:) Er veldig sant at når man spår folk mye eller kjenner dem, så er man ikke helt nøytral.
Det kan godt hende jeg ber om et kort eller to fra deg en gang jeg lurer på noe, det er alltid spennende ;)
Men selvfølgelig kan jeg legge noen kort på deg og se hva jeg får opp.

Spørsmålet er altså hvorfor din "av og på"-forbindelse ikke forteller sannheten.

Denne forbindelsen din virker som en sterk og nesten litt dominerende person. Vedkommende er ikke redd for å stikke seg frem og ta kommandoen. På den negative siden kan det lure personlighetstrekk som selvrettferdig og nesten litt bøllete. Dette kan være med på å påvirke måten vedkommende behandler sannheten på, at det er et ønske om å hele tiden ha kontroll og ha overtaket. Dette innebærer også en redsel for å dele for mye av seg selv. Ved å fortelle deg for mye mistes for mye av den ønskede kontrollen. Du derimot er mer den typen som forventer at dere begge gir og tar høvelig likt, og at når du gir noe skal du få noe igjen. Kortene råder deg faktisk derfor til å ikke gi for mye av deg selv og tankene/følelsene dine. Det skaper bare ubalanse i forholdet ved at vedkommmende får for mye kontroll og du føler at du gir masse uten å få like mye igjen.
Sånn som jeg tolker det har du to valg: enten godta at du ikke får vite hele sannheten og se det positive i at forholdet deres er av den mer uforpliktende typen (det kan jo være spennende og uforutsigbart), eller avslutt dette av-og-på-opplegget og finn en ny forbindelse som er mer åpen og ærlig og gir mer av seg selv.
Antall ord: 402
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Svartepus »

superbanan skrev:Oi!!! Har ikke logget inn før nå, og visste ikke at du faktisk hadde spådd meg, men dette var jo spot on!! Veldig imponert :-) Du får mye ut av de kortene dine!

Kan du sie noen om hva som er livsoppgaven min? Og hvilket yrke jeg vil trives best i?
Oi, her fant jeg et gammelt spørsmål jeg rett og slett har oversett! Sorry, superbanan! Om det ikke er for sent kan jeg spørre kortene i full fart.

Og du fikk et kjempesterkt og positivt kort! Det sier lite om livsoppgave og yrke, men det jeg kan si er at du tydeligvis har kommet til veis ende på din vei og er ferdig utlært på en måte. Har du nettopp fullført en lengre utdannelse? I forhold til yrke kan jeg bare si at kortet antyder noe som handler om lang erfaring, liv og død og alle livets sider. Det eneste jeg tolker ut av det er legeyrket eller noe innen rådgivning/psykologi. Kanskje til og med prest eller annen åndelig leder. Eventuelt lærer, da du kan dele av din erfaring og livsvisdom til dem som nettopp har startet på sin livsvei.
Veldig vanskelig kort å tolke, så nå er jeg spent om det var helt på bærtur eller om jeg var inne på noe! :dontknow
Antall ord: 228
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Svartepus »

...Og det eneste de kunne høre var lyden av tørre kvistballer som rullet forbi...
Hallo?
Antall ord: 17
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Kort Sagt - Svartepusens spådomstråd for alt og alle

Innlegg av Asbjørn »

Har vært sommer, men nå kommer høsten, og kvistballene snør ned :P

Er opp og ned her inne, fjasebokji har nok stålle endel fokus, ja...
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !